Aproven haver de circular sempre amb els llums encesos
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
He conduit moltes vegades per la C-66 entre La Bisbal d'Empordà i Girona.
Si vas per aquesta carretera en sentit Girona entre Flaçà i Celrà a una estona abans de la posta de sol a l'hivern, segur que no veus res, ja que el sol et ve completament de cara i suficientment baix com perquè el parasol no serveixi de res. I hi ha una llarga recta on tota l'estona et passa aquest fenòmen.
I si us sembla, podeu fer la prova.
A l'època en que hi anava, la majoria dels conductors ja circulava amb els llums encesos, sobretot els que anaven sentit La Bisbal: era la diferència entre veure el cotxe que et venia de cara a 10 metres o a 100 metres. Suposo que ara anirà igual.
I hi havia suficientment llum ambiental com per no haver d'anar amb els llums encesos: de fet, la visió lateral era perfecta. Però la frontal amb el sol de cara era pràcticament inexistent.
Salut !!
Si vas per aquesta carretera en sentit Girona entre Flaçà i Celrà a una estona abans de la posta de sol a l'hivern, segur que no veus res, ja que el sol et ve completament de cara i suficientment baix com perquè el parasol no serveixi de res. I hi ha una llarga recta on tota l'estona et passa aquest fenòmen.
I si us sembla, podeu fer la prova.
A l'època en que hi anava, la majoria dels conductors ja circulava amb els llums encesos, sobretot els que anaven sentit La Bisbal: era la diferència entre veure el cotxe que et venia de cara a 10 metres o a 100 metres. Suposo que ara anirà igual.
I hi havia suficientment llum ambiental com per no haver d'anar amb els llums encesos: de fet, la visió lateral era perfecta. Però la frontal amb el sol de cara era pràcticament inexistent.
Salut !!
Llum de dia per als cotxes
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
La Unió Europea obligarà els vehicles nous a dur llums de dia
1. • La directiva, que entrarà en vigor el 2011, vol augmentar la seguretat al volant
SILVIA MARTÍNEZ
BRUSSEL.LES
Tots els vehicles que surtin de fàbrica a partir del 7 de febrer del 2011 hauran d'incorporar un dispositiu especial de llums diürns que s'haurà d'activar automàticament a l'arrencar el motor del cotxe i desactivar quan el conductor encengui els llums normals, segons la directiva aprovada ahir per la Comissió Europea. L'objectiu d'aquests llums especials serà millorar la visibilitat, augmentar la seguretat a les carreteres i reduir el consum energètic.
Els llums només seran frontals, es posaran en marxa tan bon punt es faci girar la clau de contacte i tindran menys intensitat que els fars normals, ja que la seva finalitat és millorar la visibilitat davant dels vianants, ciclistes, motoristes i altres vehicles, segons van explicar fonts de l'Executiu comunitari. A partir del 2011 els hauran de portar incorporats tots els cotxes i furgonetes petites, una obligació que s'estendrà als camions i autobusos a partir de l'agost del 2012.
EFICÀCIA ENERGÈTICA
"Farà els vehicles més visibles, fet que millorarà la seguretat viària i ens ajudarà a fer realitat el nostre objectiu de reduir els accidents a les carreteres europees, a més d'aconseguir una eficàcia energètica més gran", va afirmar ahir el vicepresident de la Comissió Europea i responsable d'Indústria, Gunther Verheugen. Segons els estudis utilitzats per Brussel.les, els sistemes com aquest permetran reduir entre un 3 i un 5% els accidents mortals que es produeixen a les carreteres europees. La seva eficàcia energètica també serà positiva, ja que consumiran al voltant del 25% del que gasten els fars normals.
En alguns Estats membres com per exemple Dinamarca, Suècia i Finlàndia, la normativa nacional ja exigeix l'encesa diürna dels llums. En d'altres com ara Itàlia, Polònia i Holanda és obligatori encendre'ls de dia en algunes carreteres, a les ciutats i en determinades èpoques de l'any.
Alguns fabricants com Audi o Volkswagen ja inclouen aquest dispositiu de llums en els vehicles. L'únic problema és que, ara per ara, la seva instal.lació pot fer mal a la butxaca del consumidor: el dispositiu costa uns 150 euros.
La Unió Europea obligarà els vehicles nous a dur llums de dia
1. • La directiva, que entrarà en vigor el 2011, vol augmentar la seguretat al volant
SILVIA MARTÍNEZ
BRUSSEL.LES
Tots els vehicles que surtin de fàbrica a partir del 7 de febrer del 2011 hauran d'incorporar un dispositiu especial de llums diürns que s'haurà d'activar automàticament a l'arrencar el motor del cotxe i desactivar quan el conductor encengui els llums normals, segons la directiva aprovada ahir per la Comissió Europea. L'objectiu d'aquests llums especials serà millorar la visibilitat, augmentar la seguretat a les carreteres i reduir el consum energètic.
Els llums només seran frontals, es posaran en marxa tan bon punt es faci girar la clau de contacte i tindran menys intensitat que els fars normals, ja que la seva finalitat és millorar la visibilitat davant dels vianants, ciclistes, motoristes i altres vehicles, segons van explicar fonts de l'Executiu comunitari. A partir del 2011 els hauran de portar incorporats tots els cotxes i furgonetes petites, una obligació que s'estendrà als camions i autobusos a partir de l'agost del 2012.
EFICÀCIA ENERGÈTICA
"Farà els vehicles més visibles, fet que millorarà la seguretat viària i ens ajudarà a fer realitat el nostre objectiu de reduir els accidents a les carreteres europees, a més d'aconseguir una eficàcia energètica més gran", va afirmar ahir el vicepresident de la Comissió Europea i responsable d'Indústria, Gunther Verheugen. Segons els estudis utilitzats per Brussel.les, els sistemes com aquest permetran reduir entre un 3 i un 5% els accidents mortals que es produeixen a les carreteres europees. La seva eficàcia energètica també serà positiva, ja que consumiran al voltant del 25% del que gasten els fars normals.
En alguns Estats membres com per exemple Dinamarca, Suècia i Finlàndia, la normativa nacional ja exigeix l'encesa diürna dels llums. En d'altres com ara Itàlia, Polònia i Holanda és obligatori encendre'ls de dia en algunes carreteres, a les ciutats i en determinades èpoques de l'any.
Alguns fabricants com Audi o Volkswagen ja inclouen aquest dispositiu de llums en els vehicles. L'únic problema és que, ara per ara, la seva instal.lació pot fer mal a la butxaca del consumidor: el dispositiu costa uns 150 euros.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llums de més baixa intensitat
Quan diuen llums de més baixa intensitat, espero que no es refereixin als de posició, que considero que no serveixen per res: amb prou feines hi ets vist.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Llum de dia per als cotxes
No són els de posició.
Crec que han de ser uns de nous que faran més llum que els de posició però menys que "les curtes" i tindran un consum molt inferior (tecnologia LED ??).
El que no sé què passarà amb els cotxes actuals, que molts arribaran "vius" al 2011.
Salut !
Crec que han de ser uns de nous que faran més llum que els de posició però menys que "les curtes" i tindran un consum molt inferior (tecnologia LED ??).
El que no sé què passarà amb els cotxes actuals, que molts arribaran "vius" al 2011.
Salut !
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Llums de més baixa intensitat
A més, està totalment prohibit circular amb els llums de posició, només són per estacionar en un lloc amb poca llum. Personalment, crec que podrien causar enlluernaments, si la gent els truca (que ho faràn) igual que fan amb els llums de xenó o descàrrega que porten molts vehicles, sobretot de gamma alta.Guigui wrote:Quan diuen llums de més baixa intensitat, espero que no es refereixin als de posició, que considero que no serveixen per res: amb prou feines hi ets vist.
Un cas similar em passaria a mi, amb dos vehicles que tenim a casa, sobretot el clio, que és del 94, i si no passa res seguirà corrent al 2011.genissmon wrote:El que no sé què passarà amb els cotxes actuals, que molts arribaran "vius" al 2011.
Salut !
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llums de posició
No devem estar parlant del mateix. Els llums de posició són la primera posició quan s'encén el commutador de llums. Teòricament, serveixen per ser vist, però no il·luminen.UT440_132M wrote:A més, està totalment prohibit circular amb els llums de posició, només són per estacionar en un lloc amb poca llum. Personalment, crec que podrien causar enlluernaments, si la gent els truca (que ho faràn) igual que fan amb els llums de xenó o descàrrega que porten molts vehicles, sobretot de gamma alta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Llum de dia per als cotxes
Creo que puede ser una medida beneficiosa para la seguridad, sobre todo para ser vistos, como así ocurre con las motos.
Actualmente la legislación en el tema de las luces de día, excepto el caso de los vehículos de dos ruedas, es un caos,
Lo que no entiendo es porque deben ponerse otro tipo de luces, no es suficiente con las cortas?, pues no delumbran.
Saludos al Foro
Actualmente la legislación en el tema de las luces de día, excepto el caso de los vehículos de dos ruedas, es un caos,
Lo que no entiendo es porque deben ponerse otro tipo de luces, no es suficiente con las cortas?, pues no delumbran.
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estalvi
Sembla que és per l'estalvi d'energia.automotorserie 436 wrote:Lo que no entiendo es porque deben ponerse otro tipo de luces, no es suficiente con las cortas?, pues no delumbran.
Quan vaig anar per Islàndia amb cotxe de lloguer, ja duia un dispositiu d'aquests, de manera que els llums s'encenien així que engegaves el cotxe. Després, podies regular manualment els llums. Tanmateix, vaig trobar absurd que s'hi poguessin posar els llums de posició que, a la vista de la obligatorietat de dur els llums encesos a Islàndia, deuen ser-hi del tot il·legals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Semblant als Audi nous
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Llum de dia per als cotxes
parece que tenga ojeras, no será mejor que las pongan arriba?, unas cejas?...en fin
Saludos al Foro
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diferents
No. Aquests són els llums de posició, que no compleixen de cap manera el propòsit pel qual la Unió Europea pretén implantar els llums encesos de dia.
En tot cas, seria una evolució d'aquest sistema, ja que sí que em sembla que els llums d'aquesta foto són de LEDs.
En tot cas, seria una evolució d'aquest sistema, ja que sí que em sembla que els llums d'aquesta foto són de LEDs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Llum de dia per als cotxes
La tendencia actual por ahorro de todo tipo, es poner las luces de posición integradas en los mismos faros de cortas y largasGuigui wrote:No. Aquests són els llums de posició, que no compleixen de cap manera el propòsit pel qual la Unió Europea pretén implantar els llums encesos de dia.
En tot cas, seria una evolució d'aquest sistema, ja que sí que em sembla que els llums d'aquesta foto són de LEDs.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Llum de dia per als cotxes
s'estan adaptant a la normativa nord-americana, encara que allà aquestes llums també estan integrades als intermitents, que porten una bombeta petita que els fa lluir només posar la clau en posició de contacte. Per cert, les motos ja fa molts anys (almenys més de 15 que es des de que jo porta moto) que estan obligades a circular de dia amb els llums curts encesos.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
A Repsol diuen això
Extret de Repsol:http://www.repsol.com/es_es/motor/coche ... ne_la.aspx
La Comisión Europea propone la instalación de luces diurnas en todos los vehículos
Tras votar a favor de la iluminación diurna en el foro mundial para la armonización de las reglas sobre vehículos en noviembre de 2007, la Comisión Europea ha propuesto obligar a los fabricantes de automóviles equipar los mismos con luces de día a partir del año 2011. Europa insiste en que el objetivo es aumentar la visibilidad de los vehículos y reducir los accidentes.
La CE ha vuelto a insistir en la importancia que puede tener, para la seguridad en carretera, la utilización de luces diurnas en todos los vehículos. Por ello la propuesta de obligar a los fabricantes a equipar todos los automóviles con este sistema, a partir de 2011, supone un paso adelante hacia la normalización del uso diurno de las luces al volante. La norma que ha propuesto el Ejecutivo comunitario, busca que a partir del 7 de febrero de 2011, turismos y camionetas pequeñas de reparto, lleven instalado el sistema de luces diurnas. Mientras que a los camiones y autobuses se les dé 18 meses más, para adaptar dicho sistema.
La tecnología propuesta ya ha tenido resultados positivos en cuanto a seguridad vial en aquellos países donde funciona con normalidad el sistema. Los estudios afirman que en estos lugares todos los usuarios de la vía, incluidos peatones y ciclistas, detectan e identifican antes a los vehículos, por el sistema de iluminación que llevan instalado. La adopción obligatoria de la luces de día ya recibió el respaldo de los Estados miembros, de la industria y organizaciones no gubernamentales en el grupo de alto nivel Cars 21, que la misma Comisión Europea creó.
La tecnología que se propone desde la CE para instalar en todos los vehículos, es un sistema más eficaz que los sistemas de iluminación existentes hoy día, ya que su consumo de energía sólo representaría entre el 25 y 30 por ciento del de los faros normales. El sistema propuesto se activa cuando el motor se ponga en marcha y se desactiva cuando el conductor encienda las luces de noche. Según la CE, además de buscar una mejora en la seguridad al volante y una reducción de los accidentes, también se llegaría a un ahorro energético.
26/09/2008
La Comisión Europea propone la instalación de luces diurnas en todos los vehículos
Tras votar a favor de la iluminación diurna en el foro mundial para la armonización de las reglas sobre vehículos en noviembre de 2007, la Comisión Europea ha propuesto obligar a los fabricantes de automóviles equipar los mismos con luces de día a partir del año 2011. Europa insiste en que el objetivo es aumentar la visibilidad de los vehículos y reducir los accidentes.
La CE ha vuelto a insistir en la importancia que puede tener, para la seguridad en carretera, la utilización de luces diurnas en todos los vehículos. Por ello la propuesta de obligar a los fabricantes a equipar todos los automóviles con este sistema, a partir de 2011, supone un paso adelante hacia la normalización del uso diurno de las luces al volante. La norma que ha propuesto el Ejecutivo comunitario, busca que a partir del 7 de febrero de 2011, turismos y camionetas pequeñas de reparto, lleven instalado el sistema de luces diurnas. Mientras que a los camiones y autobuses se les dé 18 meses más, para adaptar dicho sistema.
La tecnología propuesta ya ha tenido resultados positivos en cuanto a seguridad vial en aquellos países donde funciona con normalidad el sistema. Los estudios afirman que en estos lugares todos los usuarios de la vía, incluidos peatones y ciclistas, detectan e identifican antes a los vehículos, por el sistema de iluminación que llevan instalado. La adopción obligatoria de la luces de día ya recibió el respaldo de los Estados miembros, de la industria y organizaciones no gubernamentales en el grupo de alto nivel Cars 21, que la misma Comisión Europea creó.
La tecnología que se propone desde la CE para instalar en todos los vehículos, es un sistema más eficaz que los sistemas de iluminación existentes hoy día, ya que su consumo de energía sólo representaría entre el 25 y 30 por ciento del de los faros normales. El sistema propuesto se activa cuando el motor se ponga en marcha y se desactiva cuando el conductor encienda las luces de noche. Según la CE, además de buscar una mejora en la seguridad al volante y una reducción de los accidentes, también se llegaría a un ahorro energético.
26/09/2008
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Llum de dia per als cotxes
Jo sols veig que els que faran l'arròs seran els fabricants de bombetes per a cotxes.
No crec que serveixin per a res, especialment en països con Espanya on, sovint, la pròpia lluminositat del sol impedeix veure ni tan sols portant les llums curtes enceses de dia.
No crec que serveixin per a res, especialment en països con Espanya on, sovint, la pròpia lluminositat del sol impedeix veure ni tan sols portant les llums curtes enceses de dia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sí que serveix
Discrepo. Molt sovint em trobo en situacions on penso que la visibilitat seria molt més bona si tothom anés amb els llums encesos, precisament a causa del sol.megapauer wrote:Jo sols veig que els que faran l'arròs seran els fabricants de bombetes per a cotxes.
No crec que serveixin per a res, especialment en països con Espanya on, sovint, la pròpia lluminositat del sol impedeix veure ni tan sols portant les llums curtes enceses de dia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: Llum de dia per als cotxes
Per cert: Creieu que portant les llums enceses ajuda en alguna cosa?
Perque jo no li veig el que...
Perque jo no li veig el que...
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I tant!
Continuant el que dic a dalt: no ho crec, n'estic absolutament convençut.Estrella_de_Galicia wrote:Per cert: Creieu que portant les llums enceses ajuda en alguna cosa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Llum de dia per als cotxes
Ayudará a los vehículos a ser más visible a los ojos de los demásGuigui wrote:Continuant el que dic a dalt: no ho crec, n'estic absolutament convençut.Estrella_de_Galicia wrote:Per cert: Creieu que portant les llums enceses ajuda en alguna cosa?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona