Tarifes de Taxi
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Tarifes de Taxi
No sols he pogut demostrar que el servei de Taxi de Barcelona té moltes dolències... però AQUESTA NIT COMENCEN LES NOVES TARIFES DEL 2006!!
Es pot saber com c*ll*ns se'ls permet pujar-les 15 dies abans????
Es pot saber com c*ll*ns se'ls permet pujar-les 15 dies abans????
Re: Tarifes de Taxi
SImegapauer wrote:No sols he pogut demostrar que el servei de Taxi de Barcelona té moltes dolències... però AQUESTA NIT COMENCEN LES NOVES TARIFES DEL 2006!!
Es pot saber com c*ll*ns se'ls permet pujar-les 15 dies abans????
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
---------------------------------------
La pujada de tarifes del taxi entra en vigor la pròxima mitjanit
• Els preus del 2006 representen una alça del 6,9%, el doble que l'IPC real
• La flota modificarà els taxímetres de forma gradual durant els pròxims dies
XAVIER ADELL
BARCELONA
A partir de la pròxima mitjanit, els taxistes ja podran instal.lar als seus comptadors les noves tarifes del 2006, que suposen un increment mitjà del 6,9% i han estat consensuades per tot el sector.
Els usuaris començaran a notar l'increment de preus de les carreres des de demà mateix, però sobretot durant la setmana que ve, ja que la flota acostuma a modificar els taxímetres de forma gradual aprofitant els dies festius, per evitar així les cues que es formen als tallers especialitzats on s'instal.len els microxips amb les noves tarifes.
Els passatgers que pugin a un taxi que ja tingui instal.lats al taxímetre els nous preus se n'adonarà de seguida perquè la baixada de bandera s'incrementa en 15 cèntims --tant en la tarifa diürna (T-2) com en la nocturna i la festiva (T-1)-- i queden en 1,45 euros i 1,55 euros, de manera respectiva. El preu del quilòmetre recorregut puja quatre cèntims tant en la tarifa diürna com en la nocturna, mentre que l'hora d'espera s'incrementa 95 cèntims a la T-2 i 1,09 euros a la T-1.
AEROPORT MÉS CAR Un altre dels capítols en què el salt a la tarifa del 2006 serà més notori és en el recàrrec per entrada i sortida de l'aeroport, que augmenta en 60 cèntims. A més a més, a partir d'ara, l'usuari haurà d'abonar al taxista el peatge d'anada i també de tornada pels túnels de Vallvidrera si demana anar per aquesta ruta. La resta de suplements es manté igual.
Encara que la pujada tarifària serà pràcticament del doble que l'IPC real d'aquest any (que ahir mateix va quedar fixat en el 3,5%), l'Administració justifica l'increment en l'auge desorbitat del preu dels carburants (a l'entorn del 20% en els últims mesos) i de les assegurances. Aquesta situació d'excepcionalitat ha contribuït a fer que el fort encariment del taxi de Barcelona compti amb el suport tant de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) com de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i també de la Comissió de Preus de la Generalitat, que ha estat l'organisme que li ha donat el vistiplau definitiu.
PROPOSTES DIVERGENTS
La pujada podia haver estat més gran, ja que les organitzacions professionals del sector demanaven inicialment incrementar els preus del servei un 9,8%. Per contrarestar aquestes demandes sindicals, l'Imet va plantejar una pujada del 5,8%, que va ser rebutjada del tot pels conductors i que va fer renéixer el fantasma de la vaga, com la que va provocar l'any passat la tarifa actual.
Afortunadament, al final es va imposar el diàleg i totes les organitzacions del sector --una cosa que mai s'havia produït amb anterioritat-- van acordar fer una pujada intermèdia.
Veure el gràfic en PDF
---------------------------------------
La pujada de tarifes del taxi entra en vigor la pròxima mitjanit
• Els preus del 2006 representen una alça del 6,9%, el doble que l'IPC real
• La flota modificarà els taxímetres de forma gradual durant els pròxims dies
XAVIER ADELL
BARCELONA
A partir de la pròxima mitjanit, els taxistes ja podran instal.lar als seus comptadors les noves tarifes del 2006, que suposen un increment mitjà del 6,9% i han estat consensuades per tot el sector.
Els usuaris començaran a notar l'increment de preus de les carreres des de demà mateix, però sobretot durant la setmana que ve, ja que la flota acostuma a modificar els taxímetres de forma gradual aprofitant els dies festius, per evitar així les cues que es formen als tallers especialitzats on s'instal.len els microxips amb les noves tarifes.
Els passatgers que pugin a un taxi que ja tingui instal.lats al taxímetre els nous preus se n'adonarà de seguida perquè la baixada de bandera s'incrementa en 15 cèntims --tant en la tarifa diürna (T-2) com en la nocturna i la festiva (T-1)-- i queden en 1,45 euros i 1,55 euros, de manera respectiva. El preu del quilòmetre recorregut puja quatre cèntims tant en la tarifa diürna com en la nocturna, mentre que l'hora d'espera s'incrementa 95 cèntims a la T-2 i 1,09 euros a la T-1.
AEROPORT MÉS CAR Un altre dels capítols en què el salt a la tarifa del 2006 serà més notori és en el recàrrec per entrada i sortida de l'aeroport, que augmenta en 60 cèntims. A més a més, a partir d'ara, l'usuari haurà d'abonar al taxista el peatge d'anada i també de tornada pels túnels de Vallvidrera si demana anar per aquesta ruta. La resta de suplements es manté igual.
Encara que la pujada tarifària serà pràcticament del doble que l'IPC real d'aquest any (que ahir mateix va quedar fixat en el 3,5%), l'Administració justifica l'increment en l'auge desorbitat del preu dels carburants (a l'entorn del 20% en els últims mesos) i de les assegurances. Aquesta situació d'excepcionalitat ha contribuït a fer que el fort encariment del taxi de Barcelona compti amb el suport tant de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) com de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i també de la Comissió de Preus de la Generalitat, que ha estat l'organisme que li ha donat el vistiplau definitiu.
PROPOSTES DIVERGENTS
La pujada podia haver estat més gran, ja que les organitzacions professionals del sector demanaven inicialment incrementar els preus del servei un 9,8%. Per contrarestar aquestes demandes sindicals, l'Imet va plantejar una pujada del 5,8%, que va ser rebutjada del tot pels conductors i que va fer renéixer el fantasma de la vaga, com la que va provocar l'any passat la tarifa actual.
Afortunadament, al final es va imposar el diàleg i totes les organitzacions del sector --una cosa que mai s'havia produït amb anterioritat-- van acordar fer una pujada intermèdia.
Veure el gràfic en PDF
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Tarifes de Taxi
Per què no els hi preguntes directament?megapauer wrote:No sols he pogut demostrar que el servei de Taxi de Barcelona té moltes dolències... però AQUESTA NIT COMENCEN LES NOVES TARIFES DEL 2006!!
Es pot saber com c*ll*ns se'ls permet pujar-les 15 dies abans????
PUNXA AQUI
Així sortirem de dubtes
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
Els viatges curts notaran més la pujada del taxi
• L'augment oficial del 6,9% només es dóna en hora punta o amb molt trànsit
• Les carreres llargues i a l'aeroport del Prat s'encareixen per sota de l'establert
XAVIER ADELL
BARCELONA
Viatjar en taxi per l'àrea metropolitana de Barcelona és més car des de dissabte. Però, segons els resultats d'una prova realitzada ahir per EL PERIÓDICO, la pujada real de les carreres serà una mica menor del 6,9% oficial, especialment en els viatges llargs. Tinguin o no com a destinació l'aeroport del Prat. Per contra, les carreres curtes, els embussos i les hores puntes perjudicaran la butxaca de l'usuari fins i tot unes dècimes per sobre del que s'ha establert.
En l'assaig hi van participar dos taxis metropolitans, un que ja circulava amb la nova tarifació i un altre que encara funcionava amb els preus del 2005. Els dos automòbils van recórrer un circuit idèntic en fila índia i amb la tarifa T-1, perquè era un dia festiu. La tarifa T-2 no es va poder provar perquè els taxímetres no permeten modificar la programació per evitar fraus.
El test va posar de manifest que com més densa sigui la circulació i més curt sigui el desplaçament, més s'encarirà el servei. Així, en l'hipotètic (i extrem) cas que el taxi no superi en cap moment els 20 quilòmetres per hora --només funcionaria la tarifa horària-- un viatge que fins ara costava 3 euros passarà a costar-ne 3,25 (un 8,3% més). En les mateixes condicions, les carreres de 4 euros pujaran a 4,30 (un 7,5% més) i les de 5 euros --les més freqüents-- es convertiran en 5,35 (un 7% més).
MÉS VELOÇ, MÉS BARAT
Però si el taxi circula ràpid la cosa canvia. La prova d'ahir va revelar que en un desplaçament curt d'1,4 quilòmetres (des de l'Hospital de Sant Pau fins a la confluència de la Travessera de Dalt i el Torrent de les Flors), el taxímetre vell va marcar 3 euros mentre que el nou va assenyalar 3,20, un 6,6% més. En la carrera de dos quilòmetres entre la cruïlla de Felip II i Antoni Maria Claret fins al carrer Cartagena (a l'altura de la Ronda del Guinardó), el taxi amb la tarifa del 2005 va assenyalar 4 euros, i el de tarifació del 2006 va cobrar 4,25 euros, és a dir, un 6,25% més.
A l'incrementar la distància recorreguda, el percentatge d'augment es va reduir espectacularment. Entre la plaça de Llucmajor i l'Hospital de la Vall d'Hebron (3,6 quilòmetres), el taxi amb la tarifa antiga va reflectir 5,50 euros, mentre que el de la tarifa nova va pujar a 5,80, un 5,45%. Al recórrer una distància més gran, com la que separa la Vall d'Hebron de la Rambla del Caçador (6,9 quilòmetres), la diferència entre taxímetres es va escurçar: el de la tarifa del 2005 va reclamar 8,75 euros, mentre que el dotat de la tarifa del 2006 es va parar en 9,15, només un 4,5% més.
Però els més sorprenents van ser els desplaçaments a l'aeroport (anada o tornada), que van resultar els més barats de la prova. Així, el viatge entre Mitre/Balmes i la terminal B (17,6 quilòmetres) va costar 19,35 euros amb la tarifa vella i 20 amb la nova, a penes un 3,35% més. Ni la meitat de la pujada oficial.
------------------------------------
Els viatges curts notaran més la pujada del taxi
• L'augment oficial del 6,9% només es dóna en hora punta o amb molt trànsit
• Les carreres llargues i a l'aeroport del Prat s'encareixen per sota de l'establert
XAVIER ADELL
BARCELONA
Viatjar en taxi per l'àrea metropolitana de Barcelona és més car des de dissabte. Però, segons els resultats d'una prova realitzada ahir per EL PERIÓDICO, la pujada real de les carreres serà una mica menor del 6,9% oficial, especialment en els viatges llargs. Tinguin o no com a destinació l'aeroport del Prat. Per contra, les carreres curtes, els embussos i les hores puntes perjudicaran la butxaca de l'usuari fins i tot unes dècimes per sobre del que s'ha establert.
En l'assaig hi van participar dos taxis metropolitans, un que ja circulava amb la nova tarifació i un altre que encara funcionava amb els preus del 2005. Els dos automòbils van recórrer un circuit idèntic en fila índia i amb la tarifa T-1, perquè era un dia festiu. La tarifa T-2 no es va poder provar perquè els taxímetres no permeten modificar la programació per evitar fraus.
El test va posar de manifest que com més densa sigui la circulació i més curt sigui el desplaçament, més s'encarirà el servei. Així, en l'hipotètic (i extrem) cas que el taxi no superi en cap moment els 20 quilòmetres per hora --només funcionaria la tarifa horària-- un viatge que fins ara costava 3 euros passarà a costar-ne 3,25 (un 8,3% més). En les mateixes condicions, les carreres de 4 euros pujaran a 4,30 (un 7,5% més) i les de 5 euros --les més freqüents-- es convertiran en 5,35 (un 7% més).
MÉS VELOÇ, MÉS BARAT
Però si el taxi circula ràpid la cosa canvia. La prova d'ahir va revelar que en un desplaçament curt d'1,4 quilòmetres (des de l'Hospital de Sant Pau fins a la confluència de la Travessera de Dalt i el Torrent de les Flors), el taxímetre vell va marcar 3 euros mentre que el nou va assenyalar 3,20, un 6,6% més. En la carrera de dos quilòmetres entre la cruïlla de Felip II i Antoni Maria Claret fins al carrer Cartagena (a l'altura de la Ronda del Guinardó), el taxi amb la tarifa del 2005 va assenyalar 4 euros, i el de tarifació del 2006 va cobrar 4,25 euros, és a dir, un 6,25% més.
A l'incrementar la distància recorreguda, el percentatge d'augment es va reduir espectacularment. Entre la plaça de Llucmajor i l'Hospital de la Vall d'Hebron (3,6 quilòmetres), el taxi amb la tarifa antiga va reflectir 5,50 euros, mentre que el de la tarifa nova va pujar a 5,80, un 5,45%. Al recórrer una distància més gran, com la que separa la Vall d'Hebron de la Rambla del Caçador (6,9 quilòmetres), la diferència entre taxímetres es va escurçar: el de la tarifa del 2005 va reclamar 8,75 euros, mentre que el dotat de la tarifa del 2006 es va parar en 9,15, només un 4,5% més.
Però els més sorprenents van ser els desplaçaments a l'aeroport (anada o tornada), que van resultar els més barats de la prova. Així, el viatge entre Mitre/Balmes i la terminal B (17,6 quilòmetres) va costar 19,35 euros amb la tarifa vella i 20 amb la nova, a penes un 3,35% més. Ni la meitat de la pujada oficial.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Caldria discernir (no em conec el codi de circulació) si els semàfors de barres són també aplicables als taxis o si afecten al carril bus independentment del vehicle que hi circuli.Mortadel·lo wrote:precisament acabo de veure un taxi ocupat que s'ha aturat a un semàfor d'aquests que és vermell per als cotxes però pel carril bus té via lliure...no estaria intentant guanyar una mica temps? nooooooooo, no seré tan mal pensat
Això em recorda un cas a Francesc Macià: un conductor "espavilat" col·locant-se al carril esquerre de la Diagonal, abans d'entrar a la plaça, en sentit mar. En aquella cruïlla es dóna pas abans als autobusos que a la resta de cotxes per permetre-li col·locar-se al carril bus del tram central de l'avinguda, però un "espavilat" d'aquests que fan servir el carril reservat impedí a l'autobús en què jo viatjava d'aprofitar-se'n. Resultat: maniobra entre una munió de cotxes i clàxons a cor què vols.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Afecten a qualsevol vehicle que circuli pel carril afectat, sigui un bus, un taxi, o una bicicleta. De fet, aquesta és pregunta típica dels examens per treure's el carnet de conduïrentfe001 wrote:Caldria discernir (no em conec el codi de circulació) si els semàfors de barres són també aplicables als taxis o si afecten al carril bus independentment del vehicle que hi circuli.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Així doncs és un cas de doble infracció per part d'aquell conductor incívic: ocupació de carril reservat i incompliment de la senyalització semafòrica.wefer wrote:Afecten a qualsevol vehicle que circuli pel carril afectat, sigui un bus, un taxi, o una bicicleta. De fet, aquesta és pregunta típica dels examens per treure's el carnet de conduïrentfe001 wrote:Caldria discernir (no em conec el codi de circulació) si els semàfors de barres són també aplicables als taxis o si afecten al carril bus independentment del vehicle que hi circuli.
Quina llàstima que no hi hagués l'Urbana per allà!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
----------------------------------------
Els consumidors jutgen "abusiu" el suplement de 5 euros en els taxis de Barcelona la Nit de Nadal
EUROPA PRESS
BARCELONA
La directora de l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), Montserrat Torrent, considera "abusiu" el suplement de cinc euros que van cobrar els taxistes en els trajectes realitzats durant la nit del 24 de desembre, la Nit de Nadal, segons ha declarat aquest matí.
Per la seva banda, el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet), Miquel Martí López, ha negat que aquest suplement fos inesperat, ja que està "perfectament especificat" en el nou sistema de tarifes que es va implantar el 15 de desembre passat.
López ha explicat que l'extra correspon als "dos euros que es cobren les nits dels divendres, dissabtes i diumenges", sumats als tres euros de "tres o quatre dies l'any que es consideren especials".
No obstant, la directora de l'OCUC ha manifestat que "en cap lloc de les tarifes posa que es poden sumar", i ha culpat l'Imet per permetre-ho i justificar-ho.
Tres nits de doble suplement
El doble suplement, que funciona des de la mitjanit fins a les sis del matí, es repetirà la nit de Cap d'Any i la nit de Sant Joan, que coincideixen amb cap de setmana. "Estem parlant d'unes hores, no del dia sencer", ha justificat López.
El gerent de l'Imet ha argumentat que molts dels taxistes són autònoms, i per això aquests suplements constitueixen "incentius" per anar a treballar en aquests dies festius. A més, ha assegurat que l'institut no ha rebut queixes per part dels usuaris.
L'OCUC demana solucions abans de la nit de Cap d'Any
La directora de l'OCUC ha manifestat que no creu "possible" una "mala interpretació" del sistema de tarifes ni un "buit legal", i ha instat a l'Imet que prengui mesures abans de la nit del 31 de desembre. "Crec que s'ha de solucionar el problema des de l'arrel", ha dit.
Torrent ha qualificat d'"incorrecta" la manera d'actuar dels taxistes, que s'"aprofiten" que el festiu coincideix amb cap de setmana i s'escuden en la programació dels taxímetres, ja que al·leguen que és "tècnicament impossible" no cobrar els dos suplements. "Tecnològicament tot és possible si un vol, i si no, que ho facin a mà", ha sentenciat.
----------------------------------------
Els consumidors jutgen "abusiu" el suplement de 5 euros en els taxis de Barcelona la Nit de Nadal
EUROPA PRESS
BARCELONA
La directora de l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC), Montserrat Torrent, considera "abusiu" el suplement de cinc euros que van cobrar els taxistes en els trajectes realitzats durant la nit del 24 de desembre, la Nit de Nadal, segons ha declarat aquest matí.
Per la seva banda, el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet), Miquel Martí López, ha negat que aquest suplement fos inesperat, ja que està "perfectament especificat" en el nou sistema de tarifes que es va implantar el 15 de desembre passat.
López ha explicat que l'extra correspon als "dos euros que es cobren les nits dels divendres, dissabtes i diumenges", sumats als tres euros de "tres o quatre dies l'any que es consideren especials".
No obstant, la directora de l'OCUC ha manifestat que "en cap lloc de les tarifes posa que es poden sumar", i ha culpat l'Imet per permetre-ho i justificar-ho.
Tres nits de doble suplement
El doble suplement, que funciona des de la mitjanit fins a les sis del matí, es repetirà la nit de Cap d'Any i la nit de Sant Joan, que coincideixen amb cap de setmana. "Estem parlant d'unes hores, no del dia sencer", ha justificat López.
El gerent de l'Imet ha argumentat que molts dels taxistes són autònoms, i per això aquests suplements constitueixen "incentius" per anar a treballar en aquests dies festius. A més, ha assegurat que l'institut no ha rebut queixes per part dels usuaris.
L'OCUC demana solucions abans de la nit de Cap d'Any
La directora de l'OCUC ha manifestat que no creu "possible" una "mala interpretació" del sistema de tarifes ni un "buit legal", i ha instat a l'Imet que prengui mesures abans de la nit del 31 de desembre. "Crec que s'ha de solucionar el problema des de l'arrel", ha dit.
Torrent ha qualificat d'"incorrecta" la manera d'actuar dels taxistes, que s'"aprofiten" que el festiu coincideix amb cap de setmana i s'escuden en la programació dels taxímetres, ja que al·leguen que és "tècnicament impossible" no cobrar els dos suplements. "Tecnològicament tot és possible si un vol, i si no, que ho facin a mà", ha sentenciat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Suplement de 2,10 per sortir de Sants
Notícia de l'Avui:
--------------------------------------------------------------------------------
Amb l'arribada del TGV, els taxistes aplicaran un suplement de 2,10 euros per sortir de l'estació de Sants
Agències
Sants Estació
Ult. Act. 19.02.2008 - 12:32 hs
Els taxis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aplicaran un suplement de 2,10 euros per sortir des de l'estació de Sants (Barcelona) a partir de demà al matí coincidint amb l'arribada del TGV a la capital catalana.
L'increment de les tarifes en els trajectes que surtin des de Sants està inclòs en les Tarifes Urbanes de Taxi 2008 que va aprovar el Ple de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) el 8 de novembre i va ratificar, posteriorment, la Comissió de Preus de la Generalitat.
El suplement s'aplicarà amb la finalitat d'"incentivar" als taxistes a donar servei a l'estació de Barcelona on es preveu un augment de la demanda d'aquest mitjà de transport per part dels passatgers procedents del TGV.
--------------------------------------------------------------------------------
Amb l'arribada del TGV, els taxistes aplicaran un suplement de 2,10 euros per sortir de l'estació de Sants
Agències
Sants Estació
Ult. Act. 19.02.2008 - 12:32 hs
Els taxis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aplicaran un suplement de 2,10 euros per sortir des de l'estació de Sants (Barcelona) a partir de demà al matí coincidint amb l'arribada del TGV a la capital catalana.
L'increment de les tarifes en els trajectes que surtin des de Sants està inclòs en les Tarifes Urbanes de Taxi 2008 que va aprovar el Ple de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) el 8 de novembre i va ratificar, posteriorment, la Comissió de Preus de la Generalitat.
El suplement s'aplicarà amb la finalitat d'"incentivar" als taxistes a donar servei a l'estació de Barcelona on es preveu un augment de la demanda d'aquest mitjà de transport per part dels passatgers procedents del TGV.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
El taxi és un transport públic o un negoci privat?
Cada cop ho dubto més.
Cada cop ho dubto més.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Incentiu"
El que em fa al·lucinar més és l'argument d'incentivar els taxistes a anar a Sants. Com si no en tinguessin prou amb saber que hi tenen clientela assegurada.
Pensant-ho bé, deu tractar-se d'un subterfugi per no haver de dir "clavem el suplement per fotre més negoci", així de clar.
Pensant-ho bé, deu tractar-se d'un subterfugi per no haver de dir "clavem el suplement per fotre més negoci", així de clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Doncs avui m'he cabrejat bastant amb els taxistes de Sants.
No portava suficients diners i volia pagar amb tarja. Doncs ho començat a preguntar i no considero gens correcta la forma en que em contestaven dient que no en tenien.
Recordo que se'ls va subvencionar el sistema de pagament amb tarja i que es felicitaven perquè al voltant del 70% de taxis ja tenien aquest sistema. Doncs o a Sant s'ajunten tots els ronyes de Barcelona però he hagut d'esperar 10 minuts i han hagut de passar 37 taxis fins que un s'ha disposat a acceptar el pagament amb tarja.
Sincerament fastigós.
No portava suficients diners i volia pagar amb tarja. Doncs ho començat a preguntar i no considero gens correcta la forma en que em contestaven dient que no en tenien.
Recordo que se'ls va subvencionar el sistema de pagament amb tarja i que es felicitaven perquè al voltant del 70% de taxis ja tenien aquest sistema. Doncs o a Sant s'ajunten tots els ronyes de Barcelona però he hagut d'esperar 10 minuts i han hagut de passar 37 taxis fins que un s'ha disposat a acceptar el pagament amb tarja.
Sincerament fastigós.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Taxistes volen augmentar tarifes un 6%
Informació del Telenotícies:
Els taxistes demanen una pujada de tarifes el doble de l'IPC
Actualitzat a les 19:36 h 02/10/2008
Els taxistes de Barcelona plantegen un augment de tarifes d'entre el 6% i el 7% pel 2009. Això suposaria una pujada de gairebé el doble de l'IPC previst per l'any que ve, que el govern espanyol situa en el 3,5%. El sindicat de Taxistes Autònoms ha justificat la proposta per l'encariment del preu del gasoil.
Els taxistes asseguren que fa un any gastaven 20 euros de gasoil per jornada, mentre que ara la despesa ha augmentat fins a 30 euros. Per això consideren que la proposta d'augment de tarifes és equilibrada. Un dels responsables del Sindicat de taxistes autònoms, Luis Berbel, ha dit que la pujada fins i tot hauria de ser més elevada, però ha reconegut que això seria contraproduent perquè espantaria els clients.
Les organitzacions del taxi plantejaran altres propostes per reduir despeses, com la creació de més parades als xamfrans de l'Eixample i l'autorització de taxis de set places. Les negociacions amb l'administració començaran la setmana que ve.
Els taxistes demanen una pujada de tarifes el doble de l'IPC
Actualitzat a les 19:36 h 02/10/2008
Els taxistes de Barcelona plantegen un augment de tarifes d'entre el 6% i el 7% pel 2009. Això suposaria una pujada de gairebé el doble de l'IPC previst per l'any que ve, que el govern espanyol situa en el 3,5%. El sindicat de Taxistes Autònoms ha justificat la proposta per l'encariment del preu del gasoil.
Els taxistes asseguren que fa un any gastaven 20 euros de gasoil per jornada, mentre que ara la despesa ha augmentat fins a 30 euros. Per això consideren que la proposta d'augment de tarifes és equilibrada. Un dels responsables del Sindicat de taxistes autònoms, Luis Berbel, ha dit que la pujada fins i tot hauria de ser més elevada, però ha reconegut que això seria contraproduent perquè espantaria els clients.
Les organitzacions del taxi plantejaran altres propostes per reduir despeses, com la creació de més parades als xamfrans de l'Eixample i l'autorització de taxis de set places. Les negociacions amb l'administració començaran la setmana que ve.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Taxistes volen augmentar tarifes un 6%
Que es busquin una altra excusa, perquè la de l'encariment del preu del petroli ja no val. Caldria que miressin una mica més les notícies i veure que no hi ha qui pari la baixada del preu del barril de cru.Telenotícies wrote:El sindicat de Taxistes Autònoms ha justificat la proposta per l'encariment del preu del gasoil.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Taxistes volen augmentar tarifes un 6%
Ells sempre tenen excuses per augmentar els preus (i per tant el sou) més que cap altre treballador d'aquest país.victorcasta wrote:Que es busquin una altra excusa, perquè la de l'encariment del preu del petroli ja no val. Caldria que miressin una mica més les notícies i veure que no hi ha qui pari la baixada del preu del barril de cru.Telenotícies wrote:El sindicat de Taxistes Autònoms ha justificat la proposta per l'encariment del preu del gasoil.
I n'estic fart de que sempre te l'intentin colar. Fa poc vaig agafar un taxi a on hi ha la baixada de viatgers a Sants. Teòricament no es pot però m'anava bé i ell es va oferir... Quan vaig arribar a casa va pretendre cobrar-me el suplement de Sants. Li vaig dir que ni de conya. Es va posar com una fiera. Vaig agafar els diners i els vaig deixar justos sobre el seient i me'n vaig anar. Em va dir de tot...
També és habitual que, tot hi haver rebut la subvenció corresponent per admetre targeta (fa uns mesos presumia el gremi que més del 70% l'admetia) és ben difícil que cap taxista te l'admeti. Sempre els falla alguna cosa o directament et diuen que no en tenen. A Sants la mitjana per trobar un taxi amb targeta sol ser deixar passar-ne de 30 a 40.
I el tema de les maletes, igual. Les motxilles, si no protestes, sempre te les intenten cobrar. Igualment amb la meva maleta habitual, mida cabina d'avió i per tant gratuïta. Sols un cop no m'han intentat cobrar-la.
I a Madrid, visc a 8 km de l'aeroport. Un cop sí i un cop no, quan baixo a la T-1-2-3 i els dic que vaig a casa pretenen negar-se a dur-me perquè és massa prop.
Hi haurà gent honrada dins del gremi, però crec que els lladregots són bona majoria.