Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Qui secretisme i poc bombo,no? Sembla un tram més del metro de Madrid fa 2 anys XD Però això es BCN, haurien de fer molta publicitat, per una inaguració que tenim!
Vox
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I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Haber, supongo que la inaguracion la haran en primer con pasageros que sean los politicos, y seguidamente ya funcionara con personas no?? de todas formas, yo a las 10:30 esstare en Canyelles, esperando a que venga el primer tren comercial y asi inagurarlo jeje! Si alguno os quereis apuntar, podriamos quedar todos y hacerlo juntos, es una propuesta por mi parte.
espero alguna respuesta en mi correo ferroviariocatalan@hotmail.com La verdad no estaria nada mal el plan e??
1 saludo a todos/as y mañana es un gran dia, por fin una inaguracion!
espero alguna respuesta en mi correo ferroviariocatalan@hotmail.com La verdad no estaria nada mal el plan e??
1 saludo a todos/as y mañana es un gran dia, por fin una inaguracion!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Me ha molado lo de "primero con políticos, y luego con personas"
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
De l'edició en paper de La Vanguardia d'auvi:
Metro de montaña
La L3 inaugura hoy las estaciones de Roquetes y Trinitat Nova, en Nou Barris
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Los vecinos de Roquetes verán hoy un viejo sueño colectivo - probablemente el más anhelados- hecho realidad. Por fin, tendrán metro. La prolongación de la L3 desde Canyelles, que incluye una estación en el corazón de este empinado barrio que trepa por la ladera de Collserola, se inaugura este mediodía, en un acto que presidirán el president José Montilla y el alcalde Jordi Hereu. Y mañana seguirá la celebración con una fiesta ciudadana.
Son 1,8 kilómetros de nuevo trazado con final en una segunda estación, también de nueva construcción, la de Trinitat Nova, que enlaza con la L4 y la L11, líneas que ya tenían esta parada como terminal. Con esta puesta en servicio, se completa la extensión de la línea verde por Nou Barris, un proyecto vital para la mejora de la movilidad de amplias zonas de este distrito de Barcelona, que estaban desasistidas de un sistema potente de transporte público. El proyecto ha requerido una inversión de 156,5 millones de euros.
El acontecimiento es asimismo importante para toda la ciudad, puesto que hacía casi cinco años que no estrenaba un nuevo tramo de metro. La última vez fue también en Nou Barris, en diciembre del 2003, con la apertura de la L11, el metro ligero que enlaza Trinitat Nova con el barrio de Can Cuiàs (Montcada i Reixac). La puesta de largo de hoy es el primer fruto de la siembra de obras de metro que hay repartidas por Barcelona y las poblaciones de su entorno. La siguiente será, según consta en los calendarios oficiales, la de la L9, que abrirá en distintas fases desde el próximo septiembre hasta la primavera del 2010 sus dos ramales del extremo del Besòs (de Can Zam, en Santa Coloma de Gramenet, y Gorg, en Badalona, hasta Sagrera Meridiana). Y después, a mediados del 2010, llegará la L5, la del Carmel.
Las previsiones de demanda de esta prolongación de la L3 es de 14.000 viajes cada día laborable, alrededor de cuatro millones al año. Muchos ya corresponden a actuales usuarios del metro, pero hasta ahora tenían que hacer largos y costosos desplazamientos a pie para acceder a las estaciones más cercanas (Via Júlia, Trinitat Nova o Llucmajor, en la L4, o Canyelles en la L3) o bien cubrir estos mismos trayectos en autobús, con lo que los tiempos de viaje se alargaban. Habrá que esperar a tener los datos de validaciones de todas estas estaciones para conocer cuántos viajes nuevos gana el metro y cuántos proceden de otros modos.
Aunque la L3 también estrena estación en Trinitat Nova, son los vecinos de Roquetes los que más se van a beneficiar de la nueva ampliación ya que hasta ahora no tenían metro. La mejora va a ser notable para los habitantes de la parte alta, donde las pendientes son más fuertes. La estación está prácticamente en el centro del barrio y acorta las distancias a las zonas más elevadas, a lo que contribuyen varios ascensores y escaleras mecánicas que ya estaban en servicio.
Las obras han durado bastante más tiempo del previsto. Se iniciaron a finales del 2003 y debían finalizar, según los calendarios iniciales, en el 2007. La demora, de prácticamente un año, es consecuencia directa del desastre del Carmel y de la revisión en profundidad de todos los túneles en construcción que se llevó a cabo a raíz de aquel accidente, ocurrido en enero del 2005. Se da la circunstancia de que el método de perforación utilizado en la L3 es el mismo empleado en la cola de maniobras de la L5, la que se hundió. El túnel se horada en mina con maquinaria especializada y con voladuras controladas. El terreno en esta zona de Nou Barris es más compacto que en el Carmel - hay menos pizarras y fallas que en el Carmel-, lo que facilita el trabajo y disminuye los riesgos. Pero, de todos modos, se extremaron las medidas de prevención en la ejecución del túnel.
Los trabajos en Nou Barris avanzaron sin problemas y los vecinos casi no los notaron, a pesar de que el trazado pasa por debajo de un gran número de edificios. "Esta obra es la constatación de que los proyectos avanzan con celeridad y seguridad", destacó ayer el conseller Joaquim Nadal, quien considera que con el estreno de hoy se contribuye a "despejar las viejas nieblas" que quedan sobre el Carmel. La superación definitiva de aquel episodio vendrá, añadió el titular de Política Territorial i Obres Públiques, cuando se acabe el túnel de la L5 entre Horta y Vall d´Hebron - antes del próximo verano- y, un año más tarde, entre en servicio.
La estación de Roquetes, a 56 metros de media de la calle - 61 en el punto máximo-, se convierte en la más profunda de la red de metro, superando a la de Ciutat Meridiana (L11) en 11 metros. El ranking volverá a variar a mediados del 2010, cuando se abra la estación de Teixonera-Coll, de la L5, que estará 85 metros bajo tierra. Los accesos son similares a los que tendrá la mayor parte de paradas de la futura L9, mediante dos pozos, que se han tenido que adaptar al poco espacio existente en la superficie. La estación de Trinitat Nova está junto a la ya existente de la L4 y la L11 y se convierte en el primer intercambiador terminal de tres líneas. Lo más destacado de esta parada es que tiene luz natural gracias a que en parte se ha cubierto con vidrio translúcido.
Metro de montaña
La L3 inaugura hoy las estaciones de Roquetes y Trinitat Nova, en Nou Barris
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Los vecinos de Roquetes verán hoy un viejo sueño colectivo - probablemente el más anhelados- hecho realidad. Por fin, tendrán metro. La prolongación de la L3 desde Canyelles, que incluye una estación en el corazón de este empinado barrio que trepa por la ladera de Collserola, se inaugura este mediodía, en un acto que presidirán el president José Montilla y el alcalde Jordi Hereu. Y mañana seguirá la celebración con una fiesta ciudadana.
Son 1,8 kilómetros de nuevo trazado con final en una segunda estación, también de nueva construcción, la de Trinitat Nova, que enlaza con la L4 y la L11, líneas que ya tenían esta parada como terminal. Con esta puesta en servicio, se completa la extensión de la línea verde por Nou Barris, un proyecto vital para la mejora de la movilidad de amplias zonas de este distrito de Barcelona, que estaban desasistidas de un sistema potente de transporte público. El proyecto ha requerido una inversión de 156,5 millones de euros.
El acontecimiento es asimismo importante para toda la ciudad, puesto que hacía casi cinco años que no estrenaba un nuevo tramo de metro. La última vez fue también en Nou Barris, en diciembre del 2003, con la apertura de la L11, el metro ligero que enlaza Trinitat Nova con el barrio de Can Cuiàs (Montcada i Reixac). La puesta de largo de hoy es el primer fruto de la siembra de obras de metro que hay repartidas por Barcelona y las poblaciones de su entorno. La siguiente será, según consta en los calendarios oficiales, la de la L9, que abrirá en distintas fases desde el próximo septiembre hasta la primavera del 2010 sus dos ramales del extremo del Besòs (de Can Zam, en Santa Coloma de Gramenet, y Gorg, en Badalona, hasta Sagrera Meridiana). Y después, a mediados del 2010, llegará la L5, la del Carmel.
Las previsiones de demanda de esta prolongación de la L3 es de 14.000 viajes cada día laborable, alrededor de cuatro millones al año. Muchos ya corresponden a actuales usuarios del metro, pero hasta ahora tenían que hacer largos y costosos desplazamientos a pie para acceder a las estaciones más cercanas (Via Júlia, Trinitat Nova o Llucmajor, en la L4, o Canyelles en la L3) o bien cubrir estos mismos trayectos en autobús, con lo que los tiempos de viaje se alargaban. Habrá que esperar a tener los datos de validaciones de todas estas estaciones para conocer cuántos viajes nuevos gana el metro y cuántos proceden de otros modos.
Aunque la L3 también estrena estación en Trinitat Nova, son los vecinos de Roquetes los que más se van a beneficiar de la nueva ampliación ya que hasta ahora no tenían metro. La mejora va a ser notable para los habitantes de la parte alta, donde las pendientes son más fuertes. La estación está prácticamente en el centro del barrio y acorta las distancias a las zonas más elevadas, a lo que contribuyen varios ascensores y escaleras mecánicas que ya estaban en servicio.
Las obras han durado bastante más tiempo del previsto. Se iniciaron a finales del 2003 y debían finalizar, según los calendarios iniciales, en el 2007. La demora, de prácticamente un año, es consecuencia directa del desastre del Carmel y de la revisión en profundidad de todos los túneles en construcción que se llevó a cabo a raíz de aquel accidente, ocurrido en enero del 2005. Se da la circunstancia de que el método de perforación utilizado en la L3 es el mismo empleado en la cola de maniobras de la L5, la que se hundió. El túnel se horada en mina con maquinaria especializada y con voladuras controladas. El terreno en esta zona de Nou Barris es más compacto que en el Carmel - hay menos pizarras y fallas que en el Carmel-, lo que facilita el trabajo y disminuye los riesgos. Pero, de todos modos, se extremaron las medidas de prevención en la ejecución del túnel.
Los trabajos en Nou Barris avanzaron sin problemas y los vecinos casi no los notaron, a pesar de que el trazado pasa por debajo de un gran número de edificios. "Esta obra es la constatación de que los proyectos avanzan con celeridad y seguridad", destacó ayer el conseller Joaquim Nadal, quien considera que con el estreno de hoy se contribuye a "despejar las viejas nieblas" que quedan sobre el Carmel. La superación definitiva de aquel episodio vendrá, añadió el titular de Política Territorial i Obres Públiques, cuando se acabe el túnel de la L5 entre Horta y Vall d´Hebron - antes del próximo verano- y, un año más tarde, entre en servicio.
La estación de Roquetes, a 56 metros de media de la calle - 61 en el punto máximo-, se convierte en la más profunda de la red de metro, superando a la de Ciutat Meridiana (L11) en 11 metros. El ranking volverá a variar a mediados del 2010, cuando se abra la estación de Teixonera-Coll, de la L5, que estará 85 metros bajo tierra. Los accesos son similares a los que tendrá la mayor parte de paradas de la futura L9, mediante dos pozos, que se han tenido que adaptar al poco espacio existente en la superficie. La estación de Trinitat Nova está junto a la ya existente de la L4 y la L11 y se convierte en el primer intercambiador terminal de tres líneas. Lo más destacado de esta parada es que tiene luz natural gracias a que en parte se ha cubierto con vidrio translúcido.
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Re: TMB ja et posa: Zona Universitària-Trinitat Nova
Com que te tanta profunditat? 56 metres...
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Jo creec que si, he mirat aquest matí el 3/24 i no deien res de a quina hora s'ha d'estar, si nomes poden entrar els periodistes...I la inaguració serà privada?, em refereixo, qué si només hi podrán anr els polítics, i no els viatgers.
I, a mes a mes, ja ho tindrien que aver informat a la web de TMB i a la TV dies abans de la inaguració.
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
A partir de les 14h aproximadament ja s'hi podrà anar.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Buenu, per començar gracies per les fotos.Avuí m'he passat per la L3 i... sorpresa:
Imatge
Imatge
Imatge
A l'estació Diagonal, a mes de cantar la parada, despres informa de que a causa de les obres, el passadis esta tancat i s'ha de fer el transbordament pel carrer
Una cosa que me fixat al termometre de les teves fotos que, entre Diagonal, Fonatana i una altre més que no m'en recordo, et marca la distància entre una estació i una altre.
Salutacions
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Anar a l'inaguració o ja pots utilitzar el tram nou?A partir de les 14h aproximadament ja s'hi podrà anar.
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3018606
Veïns i usuaris al·leguen que el projecte de l'L-3 és poc rendible i útil
EL PUNT. Sant Feliu de Llobregat.
L'Associació per al Transport Públic, la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Llobregat i l'Organització de Consumidors i Usuaris d'aquesta comarca han presentat al·legacions al perllongament de la línia 3 de metro entre Zona Universitària i Sant Feliu perquè consideren que el projecte no respon a les demandes històriques. Les entitats consideren que tal com s'ha plantejat s'haurà de fer una inversió massa gran pel volum d'usuaris que traurà al vehicle privat, només 4.000. Afirmen que la inversió serà cinc vegades més gran que la del Trambaix i hi haurà menys passatgers que en aquest mitjà un dia feiner. També creuen que se superposen recorreguts i estacions amb les línies de tramvia i de tren i que el traçat no aprofita la rapidesa del metro. Avui entra en funcionament el perllongament de la línia 3 de metro entre les estacions de Canyelles i Trinitat.
Veïns i usuaris al·leguen que el projecte de l'L-3 és poc rendible i útil
EL PUNT. Sant Feliu de Llobregat.
L'Associació per al Transport Públic, la Federació d'Associacions de Veïns del Baix Llobregat i l'Organització de Consumidors i Usuaris d'aquesta comarca han presentat al·legacions al perllongament de la línia 3 de metro entre Zona Universitària i Sant Feliu perquè consideren que el projecte no respon a les demandes històriques. Les entitats consideren que tal com s'ha plantejat s'haurà de fer una inversió massa gran pel volum d'usuaris que traurà al vehicle privat, només 4.000. Afirmen que la inversió serà cinc vegades més gran que la del Trambaix i hi haurà menys passatgers que en aquest mitjà un dia feiner. També creuen que se superposen recorreguts i estacions amb les línies de tramvia i de tren i que el traçat no aprofita la rapidesa del metro. Avui entra en funcionament el perllongament de la línia 3 de metro entre les estacions de Canyelles i Trinitat.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Jo avui he estat a l'estació de Canyelles i fins que no s'ha obert el nou tram, han fet desallotjar els trens fins a les 13:35 h, quan ja s'ha obert al públic. Les dues estacions (Roquetes i Trinitat Nova), m'han agradat bastant i feien olor "a nou". Ja era hora que el metro tingués una prolongació!!
Salutacions
Salutacions
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
!Bueno!
!Pues ya he "inaugurado" las estaciones je,je..!
Me han gustado mucho,sobre todo destacaría el nuevo vestíbulo de Trinitat Nova iluminado con luz natural (está al nivel de calle).
Creo que con la estación de Roquetes,podemos hacernos una idea de lo que serán las futuras estaciones de la línea 9...super-profundas y con ascensores muy rápidos..
!Espero que nunca se estropeen todos los ascensores,porque subir las escaleras,tela !
Saludos a todos.
!Pues ya he "inaugurado" las estaciones je,je..!
Me han gustado mucho,sobre todo destacaría el nuevo vestíbulo de Trinitat Nova iluminado con luz natural (está al nivel de calle).
Creo que con la estación de Roquetes,podemos hacernos una idea de lo que serán las futuras estaciones de la línea 9...super-profundas y con ascensores muy rápidos..
!Espero que nunca se estropeen todos los ascensores,porque subir las escaleras,tela !
Saludos a todos.
- Guigui
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Conseqüència?
I serà a causa de la inauguració amb l'horda d'usuaris de cotxe oficial, arrambadors del tres per cent i desinformadors que hi ha hagut unes aturades de cal Déu cap a les 14 hores a la L3?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Acabo de ver las fotos de Denisuko de Trinitat Nova L3... y me da la sensación de que le falta una buena capa de hormigón al techo (visto desde el andén, claro), vamos, como si se quisiera caer toda la plataforma cuando miras hacia arriba y ves toda la estructura "al destape". Vamos, una sensación del tamaño "Dios, como me caiga todo encima"...
Además de que en las escaleras mecánicas de la salida al vestíbulo donde está el mural se nota claramente el pedazo hueco que hay por encima de la catenaria. Un hueco que por ejemplo, si llevas una cartera ó un teléfono móvil en la mano y se te cae....
Además de que en las escaleras mecánicas de la salida al vestíbulo donde está el mural se nota claramente el pedazo hueco que hay por encima de la catenaria. Un hueco que por ejemplo, si llevas una cartera ó un teléfono móvil en la mano y se te cae....
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Jo he estat a Canyelles desde les 10:30h (estava sentat al primer banc de la banda Trinitat Nova, la que està al dipòsit), a les 11:00 ha sortit el 5145 de la via 3 de Canyelles per anar a buscar a en Montilla i companyia.
HI he estat fins les 11:30h, la gent estava molt emprenyada, ja que els feien baixar a Canyelles, fins i tot hi ha agut alguna escridasada per part d'algun usuari, i en general hi havia molt mal ambient, despres ha vingut, un personatge de TMB per anar a Trinitat Nova, i no l'han deixat pasar (i dic jo, ha de ser tan privada una inaguració de metro, que ni els usuaris podem estar, i tampoc els mateixos treballadors de TMB? ).
Més tard ha pasat un 5000, quan un AAC estava desallotgant el tren, s'hi han trobat una motxila sota els seients, han començat a dir que era una bomba, però rés de rés, ha vingut una altre AAC, s'ho ha mirat, i la xutat fins la andana, més tard han vingut una parella de seguretat amb 1 gos d'aquets, el gos ho ha olorat, i acte després el de seguretat la ha obert, i estava buida.
Els AAC deien que a les 16:00h s'obria el tram nou (mentira podrida).
Eren les 13:30h i estava mirant el 3/24, i la reportera deia que ja obrien el tram nou, així qué he marxat correns cap al tren, l'estació de Roquetes està molt bé, algú ha probat de baixar per les escales d'emergència?, jo hi he trobat la porta de adalt oberta, així que m'hi he infiiltrat, he arribat avall, peró la porta estava tancada, i dons, he pugat cap dalt. Els ascensors molt ràpids!
A Trinitat Nova, està bé, el cul de sac acaba en corva com Fondo, i suposo que els dies feiners tampoc faràn servir el túnel de maniobres, sinó que ho farán igual que a Canyelles.
HI he estat fins les 11:30h, la gent estava molt emprenyada, ja que els feien baixar a Canyelles, fins i tot hi ha agut alguna escridasada per part d'algun usuari, i en general hi havia molt mal ambient, despres ha vingut, un personatge de TMB per anar a Trinitat Nova, i no l'han deixat pasar (i dic jo, ha de ser tan privada una inaguració de metro, que ni els usuaris podem estar, i tampoc els mateixos treballadors de TMB? ).
Més tard ha pasat un 5000, quan un AAC estava desallotgant el tren, s'hi han trobat una motxila sota els seients, han començat a dir que era una bomba, però rés de rés, ha vingut una altre AAC, s'ho ha mirat, i la xutat fins la andana, més tard han vingut una parella de seguretat amb 1 gos d'aquets, el gos ho ha olorat, i acte després el de seguretat la ha obert, i estava buida.
Els AAC deien que a les 16:00h s'obria el tram nou (mentira podrida).
Eren les 13:30h i estava mirant el 3/24, i la reportera deia que ja obrien el tram nou, així qué he marxat correns cap al tren, l'estació de Roquetes està molt bé, algú ha probat de baixar per les escales d'emergència?, jo hi he trobat la porta de adalt oberta, així que m'hi he infiiltrat, he arribat avall, peró la porta estava tancada, i dons, he pugat cap dalt. Els ascensors molt ràpids!
A Trinitat Nova, està bé, el cul de sac acaba en corva com Fondo, i suposo que els dies feiners tampoc faràn servir el túnel de maniobres, sinó que ho farán igual que a Canyelles.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
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Els polítics i el seu món
És a dir, han fet una "inauguració" a les 10 perquè els abusadors del cotxe oficial no hagin de matinar massa, i a sobre mantenen el tram segrestat fins a la tarda?
I per cert, com ha arribat la penya fins a Roquetes? En Audi A8?
Clarament, aquests polítics sobren!
I per cert, com ha arribat la penya fins a Roquetes? En Audi A8?
Clarament, aquests polítics sobren!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
S'havien repartit invitacions per als veïns del barri que havien d'acudir a Roquetes a les 11, per entrar juntament amb els polítics i càrrecs, s'hi ha colat algú més en un moment de distracció però sí que hi ha entrat "populatxo" a l'acte inaugural. El tram s'ha obert al públic a les 14.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Em sembla tonto de que sigui la inaguració privada, per que al fi, els usuaris diaris del metro l'agafaran més que els politics (Digo jo) i t'indrien que aver sigut els dos (usuaris y politics) els que l'inagurse, y també els usuaris opinar.
Salutacions
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- Guigui
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Polítics
No, home. No es pot pretendre que els nostres estimats polítics s'embrutin barrejant-se amb la plebs. Prou ja fan per rebaixar-se cada quatre anys i pidolar perquè no els enviem a l'atur, pobrets.MetroBCN wrote:Em sembla tonto de que sigui la inaguració privada, per que al fi, els usuaris diaris del metro l'agafaran més que els politics (Digo jo) i t'indrien que aver sigut els dos (usuaris y politics) els que l'inagurse, y també els usuaris opinar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Polítics
Si, si... sobretot pobretsGuigui wrote:No, home. No es pot pretendre que els nostres estimats polítics s'embrutin barrejant-se amb la plebs. Prou ja fan per rebaixar-se cada quatre anys i pidolar perquè no els enviem a l'atur, pobrets.MetroBCN wrote:Em sembla tonto de que sigui la inaguració privada, per que al fi, els usuaris diaris del metro l'agafaran més que els politics (Digo jo) i t'indrien que aver sigut els dos (usuaris y politics) els que l'inagurse, y també els usuaris opinar.
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