Avui per anar del carrer Salenques (a tocar de l'Av. Matadepera) a l'Hospital de Sabadell, és a dir, una distància de 3.1Km seguint l'itinerari més lògic (Av. Matadepera - Pl. Espanya - Gran Via), he trigat uns 30 minuts, és a dir, una velocitat de 6 km/h. EN COTXE.
Quan sóc peató i vaig a l'Hospital de Sabadell en tren i a peu, baixant a Sabadell Centre, perdo gairebé 3 minuts al semàfor de Gran Via amb el carrer Villarrúbias, en què hi ha prioritat absoluta pels cotxes.
Per tant, la ciutat està infestada de cotxes i els peatons no hi poden passar perquè els cotxes ho dominen tot.
I a més, al diari Avui Sabadell d'aquest dilluns tenia com a portada "A Sabadell ja no hi caben més cotxes" (no he pogut aconseguir l'article en format digital), s'hi parlava de la possibilitat de construir un nou carril a la Gran Via, que només comportaria més embussos a llarg termini.
Quina pot ser la solució pels problemes de mobilitat, sobretot urbana, per als cotxes i les PERSONES a Sabadell? Com el tema està dins el subfòrum de transport privat, com es podria redistribuir el trànsit actual sense fer cap inversió faraònica i mentre no hi hagi una alternativa com un tramvia o un servei de Rodalies decent?
Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Re: Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
La meva opinió:mix3 wrote:Quina pot ser la solució pels problemes de mobilitat, sobretot urbana, per als cotxes i les PERSONES a Sabadell? Com el tema està dins el subfòrum de transport privat, com es podria redistribuir el trànsit actual sense fer cap inversió faraònica i mentre no hi hagi una alternativa com un tramvia o un servei de Rodalies decent?
Implantació immediata d'un sistema tramviari ocupant part dels carrils de la Gran Via (estudiar com "redistribuïr" aquest trànsit per l'exterior de la ciutat sabadellenca). El tramvia articularia tot Sabadell i es podria emprar com a part d'una infraestructura per unir la ciutat amb Terrassa, que falta fa.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Pregunta d'ignorant: l'autopista que puja a Manresa i que uneix Sabadell i Terrassa, no és en certa manera una "ronda"? O és insuficient?victorcasta wrote:A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Dic això d'ignorant perquè jo sempre em foto també per la Gran Via entrant des de l'Aeròdrom per anar, per exemple, cap a l'Eix Macià.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
Aquest és el problema que per anar a l'Eix Macià, s'utilitzi la Gran Via des de l'aeròdrom quan l'Eix Macià està a l'altra punta de la ciutat. A més, que la Gran Via mor a la Plaça d'Espanya i des d'allà no hi ha cap més altra via ràpida que la continuï. Sí, hi ha el propi Eix Macià que et dirigeix cap a la C58 i cap a Sant Quirze però ja és una via urbana. El que cal és una via ràpida que completi tota la volta a la ciutat i que aquesta estigui segregada, amb els mínims creuaments i semàfors.JaMiRo! wrote:Pregunta d'ignorant: l'autopista que puja a Manresa i que uneix Sabadell i Terrassa, no és en certa manera una "ronda"? O és insuficient?victorcasta wrote:A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Dic això d'ignorant perquè jo sempre em foto també per la Gran Via entrant des de l'Aeròdrom per anar, per exemple, cap a l'Eix Macià.