Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by George85 »

metring wrote:Sobre les escales mecàniques, m'ha cridat l'atenció la gran quantitat d'imatges de les enganxines, sobretot la de la xancla xD
(...)
L'alt nombre d'accidents amb aquest calçat a les escales mecàniques ha fet que s'hagin editat aquests senyals.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by metring »

Coi, doncs si que és problemàtic...

A les hores, han de pujar amb compte, o no poden pujar amb xancles?
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Rodalíes »

Si, por el caso, al final se realiza la extensión a Trinitat Vella, propongo llamar a la L3 la "serpentina" (por el diseño visto desde un mapa, que parece que los trenes se muevan como una serpiente ó un ciempiés cuando camina sobre el suelo). :martell1 :martell1 :martell1

De todos modos, habrá que ver ahora en qué linea se tarda más de ir, por ejemplo, desde Trinitat Nova a Passèig de Gràcia... sin contar con el laaaaaaaargo pasillo de intercomunicación. Si se cuenta, pues la comparación sería de Trinitat Nova a Catalunya por la L3 y Trinitat Nova a Urquinaona por la L4 (entre una y dos estaciones hay menos distancia comparada con el pasillo de intercomunicación citado).
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by 437.001 »

Hola, ahir, aprofitant que havia quedat pert fer un cafè a Gràcia, vaig agafar el metro a Fontana fins a Trinitat Nova, on vaig canviar a la L4 fins a Verdaguer, d´on vaig anar a Sants. Potser perquè era diumenge, em va sobtar que hi havia bastanta gent que va baixar a Roquetes i Trinitat Nova (i algú hi va pujar per anar a la L4/L11, bona cosa...). Potser només és una impressió, però altres vegades que he "inaugurat" línies de metro vaig trobar que no hi anava tanta gent, un dia després de la inauguració...
Anava de pressa, o sigui que no em vaig fixar molt en les estacions, això sí, Trinitat Nova és molt fonda, hi ha un munt d´escales mecàniques per pujar de la L3 a la L4... el transbord està bé, però no és Paral.lel, precisament...

Bé, ara només cal posar-se pesats amb la prolongació fins a Trinitat Vella...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I tant!

Post by Guigui »

437.001 wrote:Bé, ara només cal posar-se pesats amb la prolongació fins a Trinitat Vella...
Però pesadíssims. :pistola
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by faristol »

metring wrote:Coi, doncs si que és problemàtic...

A les hores, han de pujar amb compte, o no poden pujar amb xancles?
Una cosa son les sandalies i un altre les xancles de sola d'espuma que normalment son per la platja, pero que com son "tan comodes" (sense comentaris) es porten a tot arreu i a unes escales mecaniques, la sola d'espuma pot molt be pesigar-se amb els "pintxos" on entren els escales mecaniques, de fet aquest estiu vaig veure una gran patecada d'una noia que corria per agafar el metro amb aquestes xancles de espuma i se'l-hi va doblegar la sola i patam just al costat del metro que per sort no habia arrencat, el metro potser no es el lloc mes adequat per aquest tipus de xancla, s'ha de anar amb amb compte.

Tornant a l'estacio de TRINITAT NOVA, algu va veure al sotre del nivell superior una especie de "escuadres" per penjar algun ternal o similar??? potser encara falta penjar-hi algo??? no semblava un oblit perque el cobriment del sostre estava retallat, perque sortissin aquestes escuadres molt grosses amb forats, si algu en sap mes coses???
MetroBCN
N6
N6
Posts: 230
Joined: Sunday 28/09/2008 17:14
Location: Hospitalet - Can Boixeres

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by MetroBCN »

Miquel wrote:Tot, sortia:
L-1: Plaça Catalunya( crec que a Sant Boi, o estava molt aprop)/ Badalona Centre
L-2: Fira 2 / Badalona Centre
L-3: Sant Feliu
L-4: Sagrera Meridiana
L-5 ???/ Vall d'Hebron
L-6: Crec que el feien finalitzar a Sant Feliu, peró no ho recordo bé
L-8: la feien pasar per Rocafort i pugar cap a Francesc Macià, després el feien baixar, crec cap a Glòries.
L-9: Tot
L-10: Tot
L-13: Badalona Centre-??????
C-3 A Castelldefels.

Ho dic de memòria, pot ser qué m'hagi equivocat a algún lloc, i donaven per acavat tot aixó al 2015, o és el qué m'ha semblat a mí.


Hum... pel 2015? No m'ho creec...
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by metring »

Avui apareix un`ampli article sobre la prolongació de la L3 a la web de TMB, l'inserto per estar plena de detalls tècnics:

En servei la prolongació de la línia 3 de metro de Canyelles a Roquetes i Trinitat Nova

● Les noves estacions, que donaran servei a 4 milions d’usuaris cada any, incorporen un disseny innovador i funcional i són plenament accessibles
● L’intercanviador de Trinitat Nova, on conflueixen les línies 3, 4 i 11, facilitarà la mobilitat als veïns de Nou Barris i la zona nord de Barcelona
● A Roquetes, la profunditat de l’andana, d’uns 50 metres, fa que la connexió amb els vestíbuls es canalitzi a través de set ascensors de gran capacitat

El president de la Generalitat, José Montilla, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, han posat aquest cap de setmana en servei el tram de la línia 3 de metro de Canyelles a Trinitat Nova, un cop finalitzats els treballs que han permès prolongar aquesta línia.

La prolongació de la L3 ha permès acostar el metro a barris que fins ara no hi tenien accés, així com facilitar les comunicacions d’un ampli sector de Nou Barris amb equipaments estratègics com ara el campus universitari de Mundet, l’Hospital de la Vall d’Hebron, i l’eix Lesseps - passeig de Gràcia.

A més, ha suposat la creació d’un potent nus de comunicacions a Trinitat Nova, que es converteix en l’únic punt de tota la xarxa on comencen o acaben tres línies de metro: la L3, la L4 i la L11. Així, es crea un nou intercanviador que facilitarà els transbordaments dels usuaris i ofereix noves possibilitats de mobilitat.

Quatre milions de viatgers anuals

Es calcula que el nou tram donarà servei a uns 14.000 usuaris al dia, uns 9.700 a Roquetes i 4.300 a Trinitat Nova, que suposaran uns 4 milions de viatgers l’any.

Per donar resposta als nous usuaris i augmentar la capacitat de la línia, s’ha incrementat el nombre de trens en circulació. Així, en hora punta dels dies feiners circularan a partir d’ara 27 trens simultàniament, en comptes de 25. D’aquesta manera els intervals seran de 3 minuts i 10 segons en la franja de més afluència.

Des del setembre passat, s’han dut a terme les proves de circulació dels trens de les series 2000, 3000 i 5000 que habitualment s’utilitzen en aquesta línia, per tal de comprovar el correcte funcionament dels sistemes de senyalització i de protecció automàtica de tren i garantir la seguretat.

Construcció d’1,8 quilòmetres de túnel

La prolongació de la L3 ha comprès l’execució d’un nou tram de túnel d’1,8 quilòmetres de longitud des de l’estació de Canyelles, on finalitzava fins ara la línia, així com dues noves estacions: Roquetes i Trinitat Nova.

Ara, amb el nou tram en servei, la xarxa de Metro abasta un total de 87,6 quilòmetres de longitud i 123 estacions. Pel que fa a la L3, amb 18,4 quilòmetres i 26 estacions, es converteix en la segona línia més llarga i amb més estacions, després de la L1.

El nou tram de túnel, de 8,6 metres de diàmetre, s’ha executat mitjançat el mètode de perforació en mina, d’acord amb la morfologia i les particularitats del terreny, a una profunditat variable d’entre 16 i 74 metres, segons l’orografia concreta de cada zona.

El nou túnel disposa de dos pous de ventilació. El més gran, de 14 metres de diàmetre, se situa entre les noves estacions de Roquetes i Trinitat Nova, a 50 metres de profunditat, i el segon, a prop de Canyelles, a la via Favència.

Aquesta obra suposa la culminació del projecte de prolongació de la L3, que en una primera fase va apropar aquesta línia des de Montbau fins a Canyelles, el 2001. La prolongació de Canyelles a Trinitat Nova ha suposat una inversió de prop de 154,7 milions d’euros per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

L’actuació que ara es posa en servei ha inclòs la construcció de les estacions de Roquetes i Trinitat Nova, on finalitzarà ara la línia, amb correspondència amb la L4 i la L11. Totes dues estacions incorporen un disseny innovador, amb elements estètics i alhora, funcionals, i equipaments d’última tecnologia. A més, estan adaptades a persona amb mobilitat reduïda i compten amb un total de 14 ascensors.

Roquetes, l’estació més profunda de la xarxa

La nova estació de Roquetes és l’estació en servei més profunda de tota la xarxa de metro, ubicada a 50 metres de profunditat. Comunica amb l’exterior mitjançant dos grans cilindres, de 18 i 24 metres de diàmetre. El primer se situa a la cruïlla del carrer de Jaume Pinent i el carrer de les Torres i permet l’accés a un vestíbul de 255 m2 de superfície mitjançant un ascensor, escales fixes i mecàniques. A més, compta amb 3 ascensors de gran capacitat per facilitar els moviments entre el vestíbul i l’andana.

El segon vestíbul se situa més proper a la banda muntanya, dins d’un gran cilindre de 24 metres de diàmetre, a l’entorn del carrer de Vidal i Guasch, sota el nou parc de Roquetes. Disposa de dues entrades. La del carrer de Vidal i Guasch permet l’accés directe al vestíbul, mentre que l’entrada ubicada al nou parc de Roquetes, està situada en un nivell superior i compta amb escales fixes, mecàniques i un ascensor convencional. Al vestíbul, de 700 m2 de superfície, s’hi han instal·lat quatre ascensors més de gran capacitat per enllaçar amb els nivells inferiors.

L’estació compta amb una andana central de 8 metres d’amplada i uns 100 metres de llargada.

A causa de la gran profunditat d’aquesta estació, i per donar un servei eficient i ràpid i facilitar la mobilitat dels usuaris entre el vestíbul i l’andana, l’estació de Roquetes compta amb 7 ascensors d’última generació i gran capacitat, que permeten transportar fins a 23 persones a una velocitat de 2 m/s cadascun. L’estació disposa, a més, d’escales fixes d’emergència per facilitar l’evacuació.

La nova estació de Trinitat Nova de la L3 es troba a 30 metres de profunditat i forma part d’un gran intercanviador amb correspondència amb la L4 i la L11 del metro. El nou vestíbul, de 500 m2, s’ubica dins l’àrea del nou parc de Trinitat Nova i compta amb dos accessos des del carrer. Un se situa a nivell del parc i dóna accés directe al vestíbul. L’altre se situa a un nivell superior, al carrer de Chafarinas, i disposa d’un ascensor, escales fixes i una rampa adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a la comunicació entre el vestíbul i l’andana central, de 8 metres d’amplada i 100 de llargada, s’efectua mitjançant escales fixes, mecàniques i un ascensor.

Aquesta estació s’ha dissenyat especialment amb elements i materials translúcids, per tal de permetre el pas de la llum natural fins a la zona d’andanes. Així, la façana principal, ubicada al nivell del nou parc, presenta una estructura de vidre que funciona com un gran finestral.

Arquitectura i art a les estacions

En els darrers anys, la Generalitat ha promogut la participació d’artistes en la construcció d’obra pública, amb l’objectiu de dotar els nous espais públics de personalitat, més enllà de finalitats purament estètiques, i transmetre el llegat social i cultural del seu entorn i la seva singularitat.
Ara, continuant amb aquesta línia, ha impulsat la intervenció de tres artistes de reconegut prestigi en l’arquitectura interior de les estacions de Roquetes i Trinitat Nova, per integrar els espais en el context del barri, promoure la participació ciutadana i mostrar a través de diferents elements simbòlics, l’herència col·lectiva que ha anat configurant al llarg dels anys la identitat d’aquest barri.

En el procés de selecció de les obres hi han intervingut especialment els veïns de l’entorn de les noves estacions, així com els arquitectes responsables de l’execució de cada una de les estacions.

L’artista reusenc Salvador Juanpere ha estat l’escollit per vestir l’estació de Roquetes a través de l’obra anomenada Viatge global, viatge local, viatge personal. Es tracta d’un gran mural compost per línies de plafons rectangulars, inserits a la paret del gran cilindre de 24 metres de diàmetre que acull el vestíbul més proper a la banda muntanya de l’estació. Cada un dels plafons recull impressions individuals aportades pels veïns en un gran procés participatiu, sobre els esdeveniments més importants que han marcat els últims 55 anys d’història, tant des del punt de vista personal, com local i mundial.

Cadascun dels records, noms propis i conceptes, escrits en diferents fons de colors, apareixen ordenats cronològicament, de manera que els quatre grans ascensors que transporten els usuaris des del vestíbul a les andanes, oferiran una panoràmica per endinsar-se en la història personal del barri, mitjançant aquest gran hipertext. L’obra es concep com una creació oberta, per enriquir-la amb records del futur.

La nova estació de Trinitat Nova compta amb dues obres dels artistes Enric Maurí i Antonio Ortega. La primera, anomenada Metamemòria, vol mostrar la suma d’iniciatives i accions veïnals i el compromís ciutadà en la lluita pel progrés del barri. Per fer-ho, l’artista escull la metàfora d’una florida de roselles, quan l’eclosió de la flor mostra tota la seva grandiositat. L’obra fotogràfica utilitza una tècnica dinàmica amb 3D, per tal d’aconseguir aquest efecte, i inclou un resum amb un conjunt d’esdeveniments rellevants dels últims anys.

Per la seva banda, l’artista Antonio Ortega, repassa l’empremta que han deixat durant anys les reivindicacions veïnals al barri a partir de la metàfora d’una esquitxada. Així, una de les parets de l’estació, de vidre retroil·luminat, s’omple de plaques d’alumini que simulen taques negres irregulars, que es converteixen en siluetes que cobren sentit i suggereixen edificis, objectes, i elements que integren la identitat del barri.

Urbanització de l’entorn de les estacions

La prolongació de la L3 fins a Trinitat Nova també ha contribuït a la millora del paisatge urbà a l’entorn de les dues noves estacions. Així, el projecte ha inclòs la construcció de dos nous parcs urbans per dotar la ciutat de nous espais verds i de lleure. D’aquesta manera, es recuperen per a l’ús ciutadà els terrenys fins ara ocupats com a conseqüència de les necessitats d’aquesta obra. Els treballs d’urbanització es van iniciar al maig de 2008 i es preveu que es completin a finals d’octubre, amb una inversió global de 3,9 milions d’euros.

Barcelona, 6 d’octubre de 2008

Image
MetroBCN
N6
N6
Posts: 230
Joined: Sunday 28/09/2008 17:14
Location: Hospitalet - Can Boixeres

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by MetroBCN »

Gracies per la informació.
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Precisió

Post by Trytasa Baldaquino »

Guigui wrote:
Trytasa Baldaquino wrote:Sé que t'encanta 'rajar' contra el gremi dels periodistes (què curiós, precisament fa uns dies El Llop em va alletjar en un altre fil que generalitzés adjectius per a un col·lectiu complert :P ).
No m'"encanta" despotricar-ne, sinó que constato que, desgraciadament, els periodistes s'han convertit, en la seva majoria, de purs transmissors de comunicats de premsa de gabinets oficials, deixant de banda la seva tasca crítica amb la informació. D'altra banda, pel que fa al rigor, no em cenyiré a la qüestió transportil: pregunta a una sèrie de periodistes quina és la diferència entre àrab i musulmà i mira quants et donaran la resposta correcta. I em consta que hi ha periodistes excel·lents, però són una minoria extrema.
Sense entrar en polèmiques que no venen al cas, et diré que la tasca principal d'un periodista és descriure la realitat, sense entrar ni a criticar ni opinar, que d'això ja s'encarreguen els artículistes, crítics,... Dit això, el que ha de fer el periodista és anar a les fonts oficials, i és el que ha fet en aquest cas. Si les fonts oficials li han dit això, no és raó per contradir-les per més que tots volguem el contrari. Si el periodista veu que les fonts oficials menteixen sí que pot posar-ho per contrastar, però en aquest cas el que li han dit és el que preveuen a dia d'avui (per cert, sí que és veritat que es preveu l'ampliació al PDI, AX-5).

Com a totes les feines, hi ha periodistes excel·lents (els menys) i periodistes nefasts (tampoc tants com t'imagines). I una classe mitjana que de vegades ho fa bé i d'altres no tan bé. Igual que els autobusers, els taxistes, els mestres, els metges, els pintors, els policies i les actrius porno.

I sense tampoc entrar en jocs de paraules, si la propera estació ja no és a Nou Barris, és que amb la inauguració actual s'ha completat el trajecte de Nou Barris. No hi busquis els tres peus al gat, amic.

Ja entrant en matèria, avui he anat a les noves estacions i he trobat el que esperava, molt semblants a les anteriors. El mural de Trinitat Nova és lletjot, ho reconeixo, però tampoc difereix gaire de la cursilada dels cognoms Mundet o dels mapamundis críptics de Canyelles. Es l'art modern, que no cal entendre per la senzilla raó que la majoria dels casos no té cap sentit.

Per cert, darrera dels plafons blancs laterals del vestíbul de TN es veu la roca excavada, la il·luminació, les canalitzacions elèctriques, i fins i tot els senyals topogràfics fets pels paletes amb sprai vermell. Una mica cutre, la veritat...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

De llengua, ni idea

Post by Guigui »

TMB wrote:● Les noves estacions, que donaran servei a 4 milions d’usuaris cada any, incorporen un disseny innovador i funcional i són plenament accessibles
Quina mania de dir "usuaris" quan el terme correcte es "viatges" o "validacions". Ja s'han pres la molèstia de mirar-se un diccionari?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: De llengua, ni idea

Post by Trytasa Baldaquino »

Guigui wrote:
TMB wrote:● Les noves estacions, que donaran servei a 4 milions d’usuaris cada any, incorporen un disseny innovador i funcional i són plenament accessibles
Quina mania de dir "usuaris" quan el terme correcte es "viatges" o "validacions". Ja s'han pres la molèstia de mirar-se un diccionari?
Usuari és un genèric per quantificar el nombre de validacions, home. Si ens posem així de perepunyetes, el mot "viatge" tampoc seria adient, ja que jo puc fer la combinació metro + autobús + FGC per a fer un únic "viatge", encara que tècnicament faré tres validacions. xD
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mal ús de la llengua

Post by Guigui »

Trytasa Baldaquino wrote:Usuari és un genèric per quantificar el nombre de validacions, home. Si ens posem així de perepunyetes, el mot "viatge" tampoc seria adient, ja que jo puc fer la combinació metro + autobús + FGC per a fer un únic "viatge", encara que tècnicament faré tres validacions. xD
Quan diuen "que donaran servei a 4 milions d'usuaris cada any", donen a entendre que utilitzaran el servei 4 milions de persones diferents, amb una formulació reforçada pel verb emprat. Com a traductor i intèrpret, que viu de la llengua i del seu ús correcte, em revolta profundament aquesta perversió. Tant costa dir "que proporcionaran 4 milions de validacions cada any"?

Per anar tancant l'off-topic, vull esmentar que he obert un fil perquè hi anem discutint el tema dels mitjans de comunicació i el transport públic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Mal ús de la llengua

Post by Platanito »

Guigui wrote: Quan diuen "que donaran servei a 4 milions d'usuaris cada any", donen a entendre que utilitzaran el servei 4 milions de persones diferents, amb una formulació reforçada pel verb emprat.
Home, jo entenc que el servei es dóna als set o vuit mil milions d'éssers humans que hi haurà vius al món durant l'any, tot i que se suposa que nomès una petita part d'ells s'acollirà al seu dret d'utilitzar el nou tram, previ abonament del bitllet, és clar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Aureli
N6
N6
Posts: 168
Joined: Monday 02/05/2005 9:10
Location: El Carmel, Barcelona

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Aureli »

Jo més aviat diria que dels 7 o 8 milions de persones que faran servir aquest perllongament, només validaran el seu viatge uns 4 milions o així...

:riure
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by Vox »

Jo hi he anat avui i ambdues estacions m'han agradat força. M'han recordat, pel seu tamany, materials i colors (el fet d'utilitzar un color per cada una, blau per Roquetes i vermell per Trinititat Nova) a les noves ampliacions de Madrid.

Roquetes està molt xula, els ascensors son ràpids i demosren que no hi ha cap problema per accedir a les andanes. Trinitat Nova es espectacular encara que, com ja han comentat, es veuen detalls cutres que espero retoquin aviat.

Vejam quan podem comentar la nova de la L2. Aviat m'hi passaré per afotarla ja que ja es veu bastant avançat, dincs la lentitud habitual a BCN, clar :D

La L5 a Hebrón era per 2010, no?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L5 a Vall d'Hebron

Post by Guigui »

Vox wrote:La L5 a Hebrón era per 2010, no?
Sí, per l'abril, si no m'erro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Vox wrote:La L5 a Hebrón era per 2010, no?
Llavors la línia més llarga d'Europa serà la 5, si ha de creuar tot el Mediterrani... :D
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re:

Post by Vox »

victorcasta wrote:
Vox wrote:La L5 a Hebrón era per 2010, no?
Llavors la línia més llarga d'Europa serà la 5, si ha de creuar tot el Mediterrani... :D
:riure
:riure
:riure
:riure
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Post by EUKibo »

Aureli wrote:Jo més aviat diria que dels 7 o 8 milions de persones que faran servir aquest perllongament, només validaran el seu viatge uns 4 milions o així...

:riure
jajajaja com la claves!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”