Veient aquesta foto sembla com si la via d'enllaç fos la via principal i no la que prové de Passeig de Gràcia L4. Es podria modificar el peralt de la via de L4 per millorar la velocitat a l'hora de fer aquesta agulla sense que això perjudiqués les circulacions que poguessin haver-hi per la via d'enllaç?El LLOP wrote:
Imatges per a la història
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: imatges per a la història
des d'aquesta foto ho veuràs millor.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: imatges per a la història
Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Re: imatges per a la història
demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS.
anti"subjecte", es clar.
anti"subjecte", es clar.
Re: imatges per a la història
Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.El LLOP wrote:
aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: imatges per a la història
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Re: imatges per a la història
correcte!!victorcasta wrote:Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cotes del túnel
Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: imatges per a la història
Precioses fotos Llop aixo si que es art, es la bellessa de les infraestructures, actuals i pasades fusionades, son de una plastica molt gran, es per quedar-se envedelit...
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.
Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...
EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...
Van fer un gran "esbodellament" buidant les antigues parets del tunel superior (l'ascendent) i fen com una especie de sala en la que la part mes propera a la LINIA 3 queda com penjada al buit, si et fixes a la segona foto al fons hi ha com dos sostres, el mes aprop del tunel encara es part de l'antic despres es mes alt i es "L'esbudellament" de l'obra a la part esquerra de la foto, la paret de la part dreta es l'original.Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.
Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...
EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...
Last edited by faristol on Wednesday 08/10/2008 21:41, edited 3 times in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Augmentar velocitat a la L4
L'actuació més eficaç seria desmantellar la L4 tal com està ara i redistribuir-la entre altres línies. Però això ja no és història, es el futur ideal.victorcasta wrote:Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Cotes del túnel
Doncs tinc dubtes si a l'hora de prolongar la L4 es va construir un pont metàl·lic per unir la via 2 de L4 i la via 1 de L3 i posteriorment es va desmuntar o es va construir així.Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Re: imatges per a la història
Realment impresionant unes fotos magnífiques.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: imatges per a la història
Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: imatges per a la història
Gràcies per les fotos. Són magnífiques. Permeten donar valor a unes infraestructures que, com que estan amagades, habitualment no podem apreciar.
Només una petició, quan puguis i comptant que no estigui ja per algun lloc: una foto del viaducte metàl·lic soterrat que permet a la L3 passar per sota la L1 i renfe a plaça Catalunya pel costat de la ronda de Sant Pere.
Gràcies.
Només una petició, quan puguis i comptant que no estigui ja per algun lloc: una foto del viaducte metàl·lic soterrat que permet a la L3 passar per sota la L1 i renfe a plaça Catalunya pel costat de la ronda de Sant Pere.
Gràcies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: imatges per a la història
Jo també em pregunto si algun dia podrem veure com s'elimina aquesta limitació. Alguna possibilitat tècnica, o el radi de la corba no permet res més?victorcasta wrote:Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Ja som a demà... no puc esperar més!!!El LLOP wrote:demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: imatges per a la història
i totes les emoticones del món. És impressionant!!!El LLOP wrote: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Re: imatges per a la història
Això és la L4 (per aquí hem passat tots desenes o centenars de vegades) entre Passeig de Grácia i Urquinaona, i la via que enllaça amb la L3. Ja no hi és l'altra via (en temps del Ramal de Correos l'enllaç era de doble via), que passava per sobre d'un pont metàl.lic que era la continuació d'aquest túnel "penjat" des d'on El Llop ha fet la primera foto.vr wrote:i totes les emoticones del món. És impressionant!!!El LLOP wrote: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Ho he dit bé?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: imatges per a la història
Segons m'han explicat ja que si ho vaig viure era molt petit i no m'en recordo pas, en aquest troç no hi habia cap pont, si no un altre "balco" que en comptes de girar a l'esquerra (desde la foto) com ara, girava en sentit dreta quedant la via ascendent a un nivell superior, ja dic que aixi m'ho han dit, i pensant-hi si no hi habia cap tunel de la LINIA 4 un pont no tindria molt sentit ja que les vies semble que no passesin una sobre l'altre., potser fins i tot eren tunels independents??? algu ho sap millor??122-042-132 wrote:Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
una panoràmica de BANCO
Beates (Banco) costat Via 1
Last edited by El LLOP on Friday 24/08/2012 14:53, edited 1 time in total.