Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

El LLOP wrote:Image
Veient aquesta foto sembla com si la via d'enllaç fos la via principal i no la que prové de Passeig de Gràcia L4. Es podria modificar el peralt de la via de L4 per millorar la velocitat a l'hora de fer aquesta agulla sense que això perjudiqués les circulacions que poguessin haver-hi per la via d'enllaç?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: imatges per a la història

Post by El LLOP »

des d'aquesta foto ho veuràs millor.


Image
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: imatges per a la història

Post by El LLOP »

demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS. :D


anti"subjecte", es clar. :bleah :bleah
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: imatges per a la història

Post by sortrens »

El LLOP wrote:Image

aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: imatges per a la història

Post by El LLOP »

victorcasta wrote:
sortrens wrote:Aveure no ho acabo d'entendre... Quan dius vista desde la via1 de la L3? No suposa que les vias que has veuen a la foto actualment son de la L4? Després jo veig 3 vias a la foto. A l'esquerra et refereixes a la via que queda a dalt del turó com aquell diu i la via dreta es la que està a sota que a la dreta d'aquesta està la que s'incorpora.
Darrere del fotògraf queda la via 1 de la L3 en direcció Trinitat Nova, la via de la dreta que hi ha abaix connecta amb la via 2 de la L3 en direcció Zona Universitària.
correcte!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cotes del túnel

Post by Guigui »

Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: imatges per a la història

Post by faristol »

Precioses fotos Llop aixo si que es art, es la bellessa de les infraestructures, actuals i pasades fusionades, son de una plastica molt gran, es per quedar-se envedelit...
Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Van fer un gran "esbodellament" buidant les antigues parets del tunel superior (l'ascendent) i fen com una especie de sala en la que la part mes propera a la LINIA 3 queda com penjada al buit, si et fixes a la segona foto al fons hi ha com dos sostres, el mes aprop del tunel encara es part de l'antic despres es mes alt i es "L'esbudellament" de l'obra a la part esquerra de la foto, la paret de la part dreta es l'original.
La part final del tunel (al foms a la foto) sembla que es la paret antiga, i a mes es veu ben clar "el balco" construit en l'espai creat per la via ascedendent de la LINIA 4, serìa bo, pero crec que quasi imposible que algu que va participar en la transformacio d'aquest lloc ens expliques una mica com es va fer, perque fer aixo sota terra sembla d'una gran complexitat, jo crec guigui que la cota del nivell inferior es la mateixa ja que es a la que pasaba la linia descendent de la LINIA 3 cap a CORREOS, aixo si, sense cap via d'enllaç, i la superior es "el balco" construit sobre un rebaix de la paret original, jun amb "la sala" creada i que va girant cap a Passeig de Gracia LINIA 4,pero la cota baixa es la mateixa, vaja aixo crec.

Es un del llocs mes macos del metro de BCN, per qui li agraden aquestes coses es clar...


EDITO, veient la primera foto de El Llop si que es veu que les dues vies a la part diguem "Nord" estan una sobre l'altre, aixi doncs no m'ho han explicat be i potser si que hi habia un pont o eren dos tunels independents, segueix l'enigma...
Last edited by faristol on Wednesday 08/10/2008 21:41, edited 3 times in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Augmentar velocitat a la L4

Post by Guigui »

victorcasta wrote:Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
L'actuació més eficaç seria desmantellar la L4 tal com està ara i redistribuir-la entre altres línies. Però això ja no és història, es el futur ideal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Cotes del túnel

Post by victorcasta »

Guigui wrote:Una pregunta sobre l'alçada del túnel i el "fals" túnel que queda actualment: suposo que, abans de la construcció de la L4, la línia de Correus deuria discórrer a l'alçada superior del túnel, i quan es va construir la L4, deurien foradar a una cota inferior per mantenir les dues vies de connexió entre les actuals L3 i L4. Cert?
Doncs tinc dubtes si a l'hora de prolongar la L4 es va construir un pont metàl·lic per unir la via 2 de L4 i la via 1 de L3 i posteriorment es va desmuntar o es va construir així.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: imatges per a la història

Post by sortrens »

Realment impresionant :plas unes fotos magnífiques.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: imatges per a la història

Post by genissimon »

Gràcies per les fotos. Són magnífiques. Permeten donar valor a unes infraestructures que, com que estan amagades, habitualment no podem apreciar.

Només una petició, quan puguis i comptant que no estigui ja per algun lloc: una foto del viaducte metàl·lic soterrat que permet a la L3 passar per sota la L1 i renfe a plaça Catalunya pel costat de la ronda de Sant Pere.

Gràcies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: imatges per a la història

Post by wefer »

victorcasta wrote:Vaja, vist així ja no ho sembla tant. Llavors, quina actuació seria necessària fer per augmentar els 25 km/h a què s'ha d'anar en aquest punt?
Jo també em pregunto si algun dia podrem veure com s'elimina aquesta limitació. Alguna possibilitat tècnica, o el radi de la corba no permet res més?
El LLOP wrote:demà, si no passa res posaré noves fotos de CORREOS. :D
Ja som a demà... no puc esperar més!!! :)
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: imatges per a la història

Post by vr »

El LLOP wrote: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
:o :x :P :reve i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: imatges per a la història

Post by Platanito »

vr wrote:
El LLOP wrote: aquesta vista des de la via 1 de la L3. Es veuen les vies de la L4, a l'esquerra via 1 i a la dreta via 2 i la via d'enllaç.
:o :x :P :reve i totes les emoticones del món. És impressionant!!!
Però no ho acabo de entendre. Podries explicar-ho amb més detall per als curtets com jo? Aixì és la L3, la L4 o l'enllaç entre totes dues?
Moltes gràcies.
Això és la L4 (per aquí hem passat tots desenes o centenars de vegades) entre Passeig de Grácia i Urquinaona, i la via que enllaça amb la L3. Ja no hi és l'altra via (en temps del Ramal de Correos l'enllaç era de doble via), que passava per sobre d'un pont metàl.lic que era la continuació d'aquest túnel "penjat" des d'on El Llop ha fet la primera foto.

Ho he dit bé?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: imatges per a la història

Post by faristol »

122-042-132 wrote:Unes grans fotogràfies i molt aclaridores de com funciona ara, i també de com funcionava abans de la separació del brancal de Correus, al balcó actual, abans hi havia un pont metal·lic que és va desmuntar a l'hora de la creació de la línia 4, allà cap el 1973. Felicitats per les fotos Llop.
Segons m'han explicat ja que si ho vaig viure era molt petit i no m'en recordo pas, en aquest troç no hi habia cap pont, si no un altre "balco" que en comptes de girar a l'esquerra (desde la foto) com ara, girava en sentit dreta quedant la via ascendent a un nivell superior, ja dic que aixi m'ho han dit, i pensant-hi si no hi habia cap tunel de la LINIA 4 un pont no tindria molt sentit ja que les vies semble que no passesin una sobre l'altre., potser fins i tot eren tunels independents??? algu ho sap millor??
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Correus

Post by El LLOP »

bé aquí les teniu.

Image


Image


Image


Image
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

una panoràmica de BANCO

Post by El LLOP »

Beates (Banco) costat Via 1


Image
Last edited by El LLOP on Friday 24/08/2012 14:53, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”