El precio de tu tiempo

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

Por motivos laborales me desplazo en 3 ocasiones a Rubí por semana desde barcelona.
La relación coste/tiempo es importante para valorar el tipo de transporte a utilizar, es decir, que utilizo la fórmula precio del viaje al mes dividido por el tiempo que empleo en recorrer la distancia entre el punto A y el punto B tanto en transporte público como en privado.
Valor de mi tiempo= precio viaje/ tiempo invertido.

No hay duda, el transporte privado es el más económico, pero ese ahorro a piori económico, con un pequeño cálculo resulta que no lo es en calidad de vida o cantidad de trabajo(productividad)


coste tiempo viaje
publico 31,5 720 22,8571429
privado 122 300 2,45901639

No hay color señores, ni que esté subvencionado.
El coste en horas con el transporte público para mi representa un 900% más caro.
Mientras siga con estos números para este trayecto seguiré utilizando el transporte privado, mi tiempo tiene un precio y compro el más barato.

Saludos
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Base de càlcul errònia

Post by Guigui »

Diria que la base de càlcul és equivocada. No es tracta de dividir el temps pel cost (cosa que donaria quant et costa una hora de viatge), sinó d'establir el guany o pèrdua dins el paràmetre temps i relacionar-lo amb l'augment o disminució del paràmetre cost. I aquí, resulta que una multiplicació per prop de 6 del factor cost comporta una reducció de 2,4 vegades del factor temps. Per tant, la relació cost-temps és 2,5 vegades més favorable en transport públic que en transport privat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote:Diria que la base de càlcul és equivocada. No es tracta de dividir el temps pel cost (cosa que donaria quant et costa una hora de viatge), sinó d'establir el guany o pèrdua dins el paràmetre temps i relacionar-lo amb l'augment o disminució del paràmetre cost. I aquí, resulta que una multiplicació per prop de 6 del factor cost comporta una reducció de 2,4 vegades del factor temps. Per tant, la relació cost-temps és 2,5 vegades més favorable en transport públic que en transport privat.
El tiempo tiene precio, por eso las empresas pagan por horas trabajadas.
Dicho esto, el valor, el precio de mi hora, de mi tiempo, está en función del valor que cada uno le dé.
Por mes, si el trayecto lo hiciera siempre en transporte público serían 15 horas más a unos 20 euros la hora, te hago las cálculos:
31 euros del coste del transporte público
320 euros de las 16 horas pérdidas en el transpote público
351 euros total contra 122 en privado.
Mi tiempo tiene su precio.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El precio de tu tiempo

Post by wefer »

Sigui com sigui, és un valor molt relatiu.
El que està clar és que, desgraciadament, el cost en temps no es fa servir habitualment per planificar adequadament el transport, quan hauria de ser un element bàsic. Així, ens planten línies de metro que donen mil voltes, correspondències infinites, freqüències lamentables, velocitats mitjanes indecents i, al final, temps de viatge esperpèntics, els quals efectivament fan decantar la balança cap al transport privat. L'excepció són aquells que no tenen més remei, per la limitada capacitat del seu poder econòmic, que haver de malgastar (o malvendre, en termes econòmics) el seu temps perdent-lo en un transport públic. Això sobretot és aplicable a fora de la ciutat de Barcelona.
Tot plegat, és el resultat de tenir uns polítics i uns gestors molt curts de mires, que l'únic cost que arriben a entendre és el que els costen els treballadors dels mitjans públics a finals de mes. No vulguis que vegin més enllà...
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

wefer wrote:Sigui com sigui, és un valor molt relatiu.
El que està clar és que, desgraciadament, el cost en temps no es fa servir habitualment per planificar adequadament el transport, quan hauria de ser un element bàsic. Així, ens planten línies de metro que donen mil voltes, correspondències infinites, freqüències lamentables, velocitats mitjanes indecents i, al final, temps de viatge esperpèntics, els quals efectivament fan decantar la balança cap al transport privat. L'excepció són aquells que no tenen més remei, per la limitada capacitat del seu poder econòmic, que haver de malgastar (o malvendre, en termes econòmics) el seu temps perdent-lo en un transport públic. Això sobretot és aplicable a fora de la ciutat de Barcelona.
Tot plegat, és el resultat de tenir uns polítics i uns gestors molt curts de mires, que l'únic cost que arriben a entendre és el que els costen els treballadors dels mitjans públics a finals de mes. No vulguis que vegin més enllà...
Si, el precio del tiempo es relativo y subjetivo, que cada uno ponga valor al suyo. Por mi parte seguiré con mi fórmula para calcular como rentabilizo mejor mi tiempo.

La red de transportes que tenemos en la actualidad es fruto de una historia, tenemos lo que ha llegado hasta hoy en las condiciones que ha llegado. Que todo es mejorable,por supuesto, pero las soluciones no vendrán tanto de los gestores como de los recursos que se inviertan.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gestors i recursos

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:Que todo es mejorable,por supuesto, pero las soluciones no vendrán tanto de los gestores como de los recursos que se inviertan.
La L9 és el paradigma de com no invertir recursos. 4000 milions en un seguit de serpentines i que faran que triguem 40 minuts del centre de Barcelona a l'aeroport. Doncs home, amb uns gestors mínimament bons, aquesta milionada hagués anat a parar a un projecte que hauria vertebrat molt més bé l'àrea de Barcelona.

I repeteixo, és només un exemple...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

En este caso, no mezcles decisiones políticas con gestión.
Guigui wrote: La L9 és el paradigma de com no invertir recursos. 4000 milions en un seguit de serpentines i que faran que triguem 40 minuts del centre de Barcelona a l'aeroport. Doncs home, amb uns gestors mínimament bons, aquesta milionada hagués anat a parar a un projecte que hauria vertebrat molt més bé l'àrea de Barcelona.

I repeteixo, és només un exemple...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gestió de polítics

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:En este caso, no mezcles decisiones políticas con gestión.
Sí que ho barrejo, perquè qui té la darrera paraula en matèria de transports són uns polítics que es poden passar per l'entrecuix qualsevol criteri tècnic. I el resultat és el que tenim.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

Si la última palabra la tienen los políticos, quien invierte mal?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mala gestió, mala inversió

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:Si la última palabra la tienen los políticos, quien invierte mal?
Ara ens comencem a entendre. La mala previsió ve donada pel fet que els que prenen les decisions tan sols han de retre comptes cada quatre anys, en lloc de fer una planificació global i a llarg termini, seguint una concepció determinada del model de transport públic que hom vol implantar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: El precio de tu tiempo

Post by automotorserie 436 »

punto de encuentro
Guigui wrote: Ara ens comencem a entendre. La mala previsió ve donada pel fet que els que prenen les decisions tan sols han de retre comptes cada quatre anys, en lloc de fer una planificació global i a llarg termini, seguint una concepció determinada del model de transport públic que hom vol implantar.
Lo más triste es que la historia nos demuestra que estamos plagados de errores de mirar en el corto plazo, pero lo más grave es que da la impresión que seguimos igual.
Hace 40 años fuera tranvías, cierres de líneas,etc y apostamos por el asfalto, así hasta el nuevo siglo, en el cual damos marcha atrás y empezamos a castigar poco a poco al asfalto.
Ya sería de risa que dentro de unos años consideremos las autopistas como cicatrices a eliminar como ocurrió con la línea del puerto y tantas otras.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”