I les eleccions demostren aquest extrem.wefer wrote:Ens prenen per babaus, i nosaltres ens deixem.
Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Babaus, i tant!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Babaus, i tant!
Hola,
Y... así nos luce el pelo.
Saludos,
Sergio
Correcto. Y lo demuestran de tal manera que nos gusta tanto la inoperancia y el no hacer nada que cada 4 años elegimos a los mismos para que sigan haciendo (o no haciendo) lo mismo de siempre.Guigui wrote:I les eleccions demostren aquest extrem.
Y... así nos luce el pelo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Babaus, i tant!
El problema és que tant els d'un color com els de l'altre, i tant a la Generalitat com al govern estatal, han demostrat un total desinterès o inoperància en el tema de les infraestructures catalanes. Per tant, votem a qui votem, no solucionem res de resSantfeliuenc wrote:y el no hacer nada que cada 4 años elegimos a los mismos para que sigan haciendo (o no haciendo) lo mismo de siempre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
Torno de Madrid (últimament em tiro més allà que a Catalunya ) i lògicament aprofito per fer sortides ferroviàries en temps lliure:
-IMPRESSIONANT on arriba MetroNorte (extensió de la línia 10 fins a San Sebastián de los Reyes)...Als afores, afores, afores...
-MetroLigero??? Allò no és un MetroLigero, és un Citadis corrent per una infraestructura de metro, vaig provar la línia ML1 sencera i vaig flipar amb la majoria del tram, que és soterrat incloses estacions...
I aquí hem d'esperar 3 anys per fotre 400 m de metro?
Això sí, tot s'ha de dir. A Fuencarral hi ha material idèntic al de Can Tunis en el mateix estat (Talgo III i cotxes 5000 graffitejats)...No tot és bo, però poca cosa.
-IMPRESSIONANT on arriba MetroNorte (extensió de la línia 10 fins a San Sebastián de los Reyes)...Als afores, afores, afores...
-MetroLigero??? Allò no és un MetroLigero, és un Citadis corrent per una infraestructura de metro, vaig provar la línia ML1 sencera i vaig flipar amb la majoria del tram, que és soterrat incloses estacions...
I aquí hem d'esperar 3 anys per fotre 400 m de metro?
Això sí, tot s'ha de dir. A Fuencarral hi ha material idèntic al de Can Tunis en el mateix estat (Talgo III i cotxes 5000 graffitejats)...No tot és bo, però poca cosa.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
La Ml2 és força diferent. Va més a nivell, però per zones totalment despoblades. I quan dic despoblades, vull dir literalment entre extensions enormes de camps de conreu...JaMiRo! wrote:-MetroLigero??? Allò no és un MetroLigero, és un Citadis corrent per una infraestructura de metro, vaig provar la línia ML1 sencera i vaig flipar amb la majoria del tram, que és soterrat incloses estacions...
Vaja, que el metroligero de Madrid i el Tram de BCN, poca cosa tenen en comú més enllà d'un material mòbil d'idèntic origen.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
Bé, la ML1 discorre per una zona urbana acabadeta de fer, és a dir, allò fa pudoreta d'especulació. I els tramvies en hora punta van menys plens que el Trambesòs...Però bé...wefer wrote:La Ml2 és força diferent. Va més a nivell, però per zones totalment despoblades. I quan dic despoblades, vull dir literalment entre extensions enormes de camps de conreu...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
Aquí hi ha un vídeo que dóna una idea de com és la línia, encara que cal dir que només hi apareix la zona més poblada.JaMiRo! wrote:Bé, la ML1 discorre per una zona urbana acabadeta de fer, és a dir, allò fa pudoreta d'especulació. I els tramvies en hora punta van menys plens que el Trambesòs...Però bé...
No obstant, la comparació entre el "Meli" i el Tram, et fa adonar que l'únic que tenen en comú és el material mòbil. És, per tant, sorprenent, que a Madrid es facin infraestructures tant "bèsties" per transportar poca gent (passos soterrats, trams de quàdruple via, etc), i en canvi a BCN es fa infraestructures raquítiques per transportar 10 vegades més gent (tot a nivell, semàfors sense preferència, terminals sense correspondència i sobresaturades, etc). Serà cosa dels calers que té cadascú, segurament.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prioritats a Barcelona
I, en el cas de Barcelona, de les prioritats polítiques. Mentre es llença a la brava la idea d'un túnel viari sota Montjuïc, i tothom aplaudeix la gracieta, ha costat Déu i ajuda arribar a pensar seriosament en posar tramvia a tota la Diagonal, una avinguda que a qualsevol altra ciutat d'Europa ja tindria metro de punta a punta.wefer wrote:Serà cosa dels calers que té cadascú, segurament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
O potser dels calers que no es tenen. Per pagar les ampliacions del metro en l'època de MetroSur, TFM... la Comunitat de Madrid es va endeutar (a través d'una societat anònima) més enllà del que marquen els límits fixats per la UE, fet que els va provocar una reprimenda del Tribunal de Comptes de la UE a Mintra i la Comunitat de Madrid.wefer wrote:Serà cosa dels calers que té cadascú, segurament.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
Sí, però fixat que fins i tot així Catalunya continua essent la Comunitat més endeutada d'Espanya, sobretot degut al dèficit de la Sanitat, com s'explica en aquest diari de València:victorcasta wrote:la Comunitat de Madrid es va endeutar (a través d'una societat anònima) més enllà del que marquen els límits fixats per la UE, fet que els va provocar una reprimenda del Tribunal de Comptes de la UE a Mintra i la Comunitat de Madrid.
http://www.levante-emv.com/secciones/no ... o-Hacienda
La Comunitat (valenciana) sigue siendo la segunda más endeudada de España en cifras absolutas, sólo superada por Cataluña, 17.808 millones, que ha aumentado su endeudamiento en seis meses nada menos que 2.945 millones. Tras la Comunitat, está Madrid (10.613) y Galicia (6.927).
Sin embargo, el dato más alarmante es que la Comunitat ve cómo el peso de la deuda sobre su riqueza (PIB) vuelve a subir, dos décimas (del 11,2 al 11,4%), frente a la media estatal del 5,9%. Cataluña está en el 8,8%. En el polo opuesto, la vasca es el 0,7% de su PIB.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Prioritats a Barcelona
I una línia que només transportaria aire.Guigui wrote:una avinguda que a qualsevol altra ciutat d'Europa ja tindria metro de punta a punta.
A la Diagonal, si ha d'anar algo sota terra és Rodalies, amb 4 vies per permetre també el pas de trens regionals i semidirectes. Això beneficiaria a tot Catalunya, no com el metro que només beneficiaria el 3% dels Barcelonins (i ja poso massa gent). Per els moviments locals, el tramvia.
Re: Prioritats a Barcelona
Vés, jo juraria que sota terra va més d'un 3% dels barcelonins...UT596001 wrote:Això beneficiaria a tot Catalunya, no com el metro que només beneficiaria el 3% dels Barcelonins (i ja poso massa gent).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Prioritats a Barcelona
Hola,
Saludos,
Sergio
Si hubiese un mínimo de 4 vías bajo esa avenida de la que hablais, para mi deberían destinarse tanto a cercanías como a metro, primero para que se beneficiase de ese metro algo más del 3% referido (igual es un poquito más...) y segundo porque todo ese más que necesario sistema de directos, semidirectos y regionales, una vez que hubiese cercanías por ese lugar, tendrían completamente libre el actual túnel de Aragón para sus fines y circulaciones que podrían perfectamente compratir con el sistema de Alta Velocidad.UT596001 wrote:I una línia que només transportaria aire.Guigui wrote:una avinguda que a qualsevol altra ciutat d'Europa ja tindria metro de punta a punta.
A la Diagonal, si ha d'anar algo sota terra és Rodalies, amb 4 vies per permetre també el pas de trens regionals i semidirectes. Això beneficiaria a tot Catalunya, no com el metro que només beneficiaria el 3% dels Barcelonins (i ja poso massa gent). Per els moviments locals, el tramvia.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Diez mil horas de viaje de ahorro para los madrileños
http://www.telemadrid.es/actualidad/not ... igo=214153
Atocha tiene 60.000 transbordos menos gracias al segundo túnel de la risa hasta Chamartín La estación de Atocha tiene 60 mil transbordos menos desde la entrada en funcionamiento del segundo túnel túnel de cercanías que llega hasta Chamartín. Así se refleja en la encuesta de calidad que ha hecho Renfe a los usuarios.
La entrada en funcionamiento del túnel, hace siete meses, ha supuesto también un ahorro de casi 10 mil horas de viaje a los madrileños. Son los datos que se desprenden de la encuesta de calidad que ha realizado Renfe entre sus usuarios. La nota media que asignan al servicio es de un 7,54.
Aqui teniu el video de la notícia: http://www.telemadrid.es/video/noticia. ... igo=214153
Atocha tiene 60.000 transbordos menos gracias al segundo túnel de la risa hasta Chamartín La estación de Atocha tiene 60 mil transbordos menos desde la entrada en funcionamiento del segundo túnel túnel de cercanías que llega hasta Chamartín. Así se refleja en la encuesta de calidad que ha hecho Renfe a los usuarios.
La entrada en funcionamiento del túnel, hace siete meses, ha supuesto también un ahorro de casi 10 mil horas de viaje a los madrileños. Son los datos que se desprenden de la encuesta de calidad que ha realizado Renfe entre sus usuarios. La nota media que asignan al servicio es de un 7,54.
Aqui teniu el video de la notícia: http://www.telemadrid.es/video/noticia. ... igo=214153
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: Madrid: "Más trenes, menos tiempo"
si els de madrid son uns pidulaides mes trens i menys temps si home jo vull un rodalies s-103 aixi arribare ha sant adria en 5 minuts
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barcelona vs. Madrid
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ioses.html
Comparacions odioses
El Ministeri de Foment inverteix menys en rodalies de Barcelona, tot i que està pitjor que altres xarxes del servei, com la de Madrid
1/03/09 02:00 - Barcelona - P.Mercadé
Les comparacions són odioses. I encara ho són més quan un usuari de rodalies de Barcelona que diàriament conviu amb un servei que sovint deixa molt a desitjar va a Madrid i percep el bon funcionament de la xarxa de Cercanías. Més de 201,2 milions de passatgers van utilitzar els Cercanías l'any 2007. Durant el mateix període, el nombre d'usuaris de rodalies es van quedar en 117,1 milions, la qual cosa representa un 4,1% menys que el 2006. Renfe atribueix la pèrdua de passatgers al reguitzell d'avaries que va tenir la xarxa.
Innocentment, l'usuari habitual de rodalies va a demanar els horaris dels trens que van a Getafe a l'oficina d'informació d'Atocha, que és buida. Sense cues de viatgers que reclamen la devolució exprés perquè el tren ha arribat tard. Amablement –el to emprat pel personal de Renfe també sorprèn el viatger d'aquí– li pregunten què vol. «Tenen uns horaris?» «No, és que cada línia té una freqüència de pas.» Es queda parat, i fa una última pregunta: «Funcionen com un metro?» «Sí», respon l'empleat d'atenció al client. A la xarxa de rodalies de Barcelona l'única línia que teòricament funciona amb freqüència de metro és la C2 sud i ho fa per la reestructuració dels serveis per les obres del TAV a la Sagrera.
Va cap a les andanes i veu que en les pantalles anuncien que falten tres minuts perquè passi el seu tren. El servei de megafonia de l'estació d'Atocha també anuncia l'arribada del tren amb veu nítida i sense equivocacions. El comboi arriba puntual, ni un minut abans ni un minut després, com sí que passa a la xarxa de Barcelona. Un cop dins el tren s'adona que són combois nous, model Civia, adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Fins i tot han suprimit la distància que habitualment queda entre el tren i l'andana. Dins els vagons hi ha pantalles d'informació que funcionen correctament. Alguns trens de rodalies de Barcelona també tenen aquestes pantalles, però sovint els missatges que donen no són correctes. L'estació de Getafe Centro és antiga, però el fet de no deixar-la envellir i fer-ne un manteniment constant fa que el seu estat sigui més que acceptable. Sembla una estació nova al costat d'altres tan cèntriques com la d'Arc de Triomf, la de Sant Andreu Arenal o la de la plaça de Catalunya.
Les comparacions també són odioses quan es parla d'inversions. Mentre que el pla de Cercanías de Madrid té un pressupost de 5.000 milions d'euros, el de rodalies de Barcelona es queda amb 4.000 milions. La diferència de 1.000 milions d'euros pesa més si es té en compte que «la situació de partida és totalment diferent», apunta el president de l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol. La xarxa de Barcelona és més extensa: té 467 km, mentre que la de Madrid en té 393. Però per la xarxa d'aquí només hi circulen 777 trens, cosa que fa que la freqüència de pas sigui més dilatada que a Madrid, on hi ha prop de 1.500 combois repartits per les vuit línies.
Per Riol, el pla de rodalies de Barcelona «sembla pensat per actualitzar una xarxa que fa molt temps que ha quedat antiquada; possiblement, tot el que ara funciona malament s'arreglarà, però no fa un pas endavant, cap al futur». L'entitat demana que el pla de rodalies sigui tan ambiciós com el que té el metro de Barcelona.
Els 5.000 milions del pla de Madrid serviran per fer 115 quilòmetres de via nous, quadriplicar vies a 66 km que ara són dobles, fer 25 estacions noves, remodelar-ne 55 més i construir 5 nous intercanviadors. Els 4.000 milions per a Barcelona permetran fer 25 km de via nous, duplicaran 80 km de via –sense quadruplicar-ne cap, cosa que impedeix que es plantegi fer alguns serveis semidirectes perquè la xarxa no té prou capacitat–. El pla presentat dimarts també inclou fer 9 estacions noves, remodelar-ne mig centenar més i fer 10 intercanviadors. Només construiran una línia nova, la que anirà de Cornellà a Castelldefels. «Aquesta, sense comptar el ramal de l'aeroport, serà la primera línia de rodalies que s'haurà planificat, ja que totes les altres han estat reconvencions històriques.»
Comparacions odioses
El Ministeri de Foment inverteix menys en rodalies de Barcelona, tot i que està pitjor que altres xarxes del servei, com la de Madrid
1/03/09 02:00 - Barcelona - P.Mercadé
Les comparacions són odioses. I encara ho són més quan un usuari de rodalies de Barcelona que diàriament conviu amb un servei que sovint deixa molt a desitjar va a Madrid i percep el bon funcionament de la xarxa de Cercanías. Més de 201,2 milions de passatgers van utilitzar els Cercanías l'any 2007. Durant el mateix període, el nombre d'usuaris de rodalies es van quedar en 117,1 milions, la qual cosa representa un 4,1% menys que el 2006. Renfe atribueix la pèrdua de passatgers al reguitzell d'avaries que va tenir la xarxa.
Innocentment, l'usuari habitual de rodalies va a demanar els horaris dels trens que van a Getafe a l'oficina d'informació d'Atocha, que és buida. Sense cues de viatgers que reclamen la devolució exprés perquè el tren ha arribat tard. Amablement –el to emprat pel personal de Renfe també sorprèn el viatger d'aquí– li pregunten què vol. «Tenen uns horaris?» «No, és que cada línia té una freqüència de pas.» Es queda parat, i fa una última pregunta: «Funcionen com un metro?» «Sí», respon l'empleat d'atenció al client. A la xarxa de rodalies de Barcelona l'única línia que teòricament funciona amb freqüència de metro és la C2 sud i ho fa per la reestructuració dels serveis per les obres del TAV a la Sagrera.
Va cap a les andanes i veu que en les pantalles anuncien que falten tres minuts perquè passi el seu tren. El servei de megafonia de l'estació d'Atocha també anuncia l'arribada del tren amb veu nítida i sense equivocacions. El comboi arriba puntual, ni un minut abans ni un minut després, com sí que passa a la xarxa de Barcelona. Un cop dins el tren s'adona que són combois nous, model Civia, adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Fins i tot han suprimit la distància que habitualment queda entre el tren i l'andana. Dins els vagons hi ha pantalles d'informació que funcionen correctament. Alguns trens de rodalies de Barcelona també tenen aquestes pantalles, però sovint els missatges que donen no són correctes. L'estació de Getafe Centro és antiga, però el fet de no deixar-la envellir i fer-ne un manteniment constant fa que el seu estat sigui més que acceptable. Sembla una estació nova al costat d'altres tan cèntriques com la d'Arc de Triomf, la de Sant Andreu Arenal o la de la plaça de Catalunya.
Les comparacions també són odioses quan es parla d'inversions. Mentre que el pla de Cercanías de Madrid té un pressupost de 5.000 milions d'euros, el de rodalies de Barcelona es queda amb 4.000 milions. La diferència de 1.000 milions d'euros pesa més si es té en compte que «la situació de partida és totalment diferent», apunta el president de l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol. La xarxa de Barcelona és més extensa: té 467 km, mentre que la de Madrid en té 393. Però per la xarxa d'aquí només hi circulen 777 trens, cosa que fa que la freqüència de pas sigui més dilatada que a Madrid, on hi ha prop de 1.500 combois repartits per les vuit línies.
Per Riol, el pla de rodalies de Barcelona «sembla pensat per actualitzar una xarxa que fa molt temps que ha quedat antiquada; possiblement, tot el que ara funciona malament s'arreglarà, però no fa un pas endavant, cap al futur». L'entitat demana que el pla de rodalies sigui tan ambiciós com el que té el metro de Barcelona.
Els 5.000 milions del pla de Madrid serviran per fer 115 quilòmetres de via nous, quadriplicar vies a 66 km que ara són dobles, fer 25 estacions noves, remodelar-ne 55 més i construir 5 nous intercanviadors. Els 4.000 milions per a Barcelona permetran fer 25 km de via nous, duplicaran 80 km de via –sense quadruplicar-ne cap, cosa que impedeix que es plantegi fer alguns serveis semidirectes perquè la xarxa no té prou capacitat–. El pla presentat dimarts també inclou fer 9 estacions noves, remodelar-ne mig centenar més i fer 10 intercanviadors. Només construiran una línia nova, la que anirà de Cornellà a Castelldefels. «Aquesta, sense comptar el ramal de l'aeroport, serà la primera línia de rodalies que s'haurà planificat, ja que totes les altres han estat reconvencions històriques.»
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Barcelona vs. Madrid
Però tot i així encara hem de suportar l'Esperancita del govern de Madrid dir que tots els calers ens els quedem els catalans, i que a Madrid estan enormement discriminats.Guigui wrote:Mentre que el pla de Cercanías de Madrid té un pressupost de 5.000 milions d'euros, el de rodalies de Barcelona es queda amb 4.000 milions.
Ah, i pobre de tu que t'hi tornis, que a sobre encara et diran que ets un victimista.
Veure per creure...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT