Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Article sobre l'ocupació de la LAV 2
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
Son prou interessants aquestes dades sobre els segments d'ocupació dels serveis de la línia. Que en penseu?
Son prou interessants aquestes dades sobre els segments d'ocupació dels serveis de la línia. Que en penseu?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Em quedo amb el paràgraf:
Mentrestant, el ferrocarril convencional, podrint-se quan no despareixent.
I després parlem de l'estat del benestar, la redistribució social de la riquesa, etc, etc.
Anem bé, anem molt bé...
Què bonic. Un tren pagat per tots els espanyols (i durant temps que l'estarem pagant), però que només poden utilitzar els rics.Diverses dades més reforcen la tesi que el passatger habitual de l'AVE no és el ciutadà corrent. El 69% ha acabat estudis universitaris o mitjans i el 58% són homes. Bona part dels bitllets no els paga, a més, l'usuari, sinó la seva empresa.
Mentrestant, el ferrocarril convencional, podrint-se quan no despareixent.
I després parlem de l'estat del benestar, la redistribució social de la riquesa, etc, etc.
Anem bé, anem molt bé...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
La LAV ens l'han pagat en la major part la resta d'europeus amb els fons de cohesió i els trens se'ls paga Renfe amb un crèdit del Banc Europeu amb el que guanya del preu dels bitllets. I en quant a que només hi van rics, directius i tècnics qualificats, m'agradaria saber per què el moment de més demanda de la setmana és el diumenge a la tarda.wefer wrote:Em quedo amb el paràgraf:Què bonic. Un tren pagat per tots els espanyols (i durant temps que l'estarem pagant), però que només poden utilitzar els rics.Diverses dades més reforcen la tesi que el passatger habitual de l'AVE no és el ciutadà corrent. El 69% ha acabat estudis universitaris o mitjans i el 58% són homes. Bona part dels bitllets no els paga, a més, l'usuari, sinó la seva empresa.
Mentrestant, el ferrocarril convencional, podrint-se quan no despareixent.
I després parlem de l'estat del benestar, la redistribució social de la riquesa, etc, etc.
Anem bé, anem molt bé...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Però amb aquests diners s'haguessin pogut pagar igualment obres que beneficiessin a tot el país, no pas només als adinerats, que evidentment són els que menys falta els fan... i més uns fons de cohesió el sentit dels quals és acostar els països pobres als rics!!!victorcasta wrote:La LAV ens l'han pagat en la major part la resta d'europeus amb els fons de cohesió i els trens se'ls paga Renfe amb un crèdit del Banc Europeu amb el que guanya del preu dels bitllets.
És quan els directius que treballen a Madrid tornen de passar el cap de setmana amb la família de províncies (en aquest cas BCN)victorcasta wrote: I en quant a que només hi van rics, directius i tècnics qualificats, m'agradaria saber per què el moment de més demanda de la setmana és el diumenge a la tarda.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
70 a 75% del fons de cohesio. En l'ertms ha resultat el 100%.
Y sobre quins viatgers utilitzen el servei, crec que aquest periodista no ha viatgat mai en turista. I qui afirmi que sols es emprat per rics, tampoc.
Y sobre quins viatgers utilitzen el servei, crec que aquest periodista no ha viatgat mai en turista. I qui afirmi que sols es emprat per rics, tampoc.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Si estem parlant de territori, la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa serà una de les obres que més haurà beneficiat tant Espanya com Catalunya, i és per a aquest sentit que existeixen els Fons Europeus de Cohesió. Si parlem de persones, és clar que el que visqui a Hierro o La Palma no se'n beneficiarà.wefer wrote:Però amb aquests diners s'haguessin pogut pagar igualment obres que beneficiessin a tot el país, no pas només als adinerats, que evidentment són els que menys falta els fan... i més uns fons de cohesió el sentit dels quals és acostar els països pobres als rics!!!
Em referia als trens en sentit Madrid > Barcelona, que molts dels quals surten complets el diumenge a la tarda, cosa que no es dóna en el sentit Barcelona > Madrid. I amb el que diu en ping, dels 4 cops que he viatjat en AVE des que es va inaugurar, el que menys hi he vist són executius.wefer wrote:És quan els directius que treballen a Madrid tornen de passar el cap de setmana amb la família de províncies (en aquest cas BCN)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Que consti que això no ho dic jo, sinó l'enquesta que ha fet la pròpia Renfe i que serveix de punt de partida per l'article que encapçala aquest fil. Per tant...victorcasta wrote: I amb el que diu en ping, dels 4 cops que he viatjat en AVE des que es va inaugurar, el que menys hi he vist són executius.
El que em sorprèn, és que pugueu assegurar que això no és així... potser se sap per la cara qui és directiu o qui no?
Igualment, els trens dels caps de setmana, no tenim dades que ens diguin que són els de més ocupació (no dic que no hi siguin), i igualment els que hi viatgen (per exemple) poden ser directius que vénen de passar el cap de setmana de vacances o el que sigui. De fet, si us llegiu la informació, la part inicial de l'enquesta és el que diu, que són directius, no pas si van a treballar o de vacances.
Llegeix-te un altre vegada la informació que tu mateixa has enllaçat, i veuràs com t'equivoques. L'enquesta la fa Renfe, no pas el periodistaping wrote:Y sobre quins viatgers utilitzen el servei, crec que aquest periodista no ha viatgat mai en turista. I qui afirmi que sols es emprat per rics, tampoc.
Aquí t'extrec on ho diu:
L'enquesta no afirma això. En canvi, sí s'afirma que la majoria ho són.ping wrote:I qui afirmi que sols es emprat per rics, tampoc.
Suposo que deus haver pogut contrastar quin tipus de gent agafa l'AVE, qui el Costa Brava, qui el bus, qui el cotxe i qui l'avió. Jo, per sort, en la ruta BCN-Madrid he fet servir tots els mitjans total o parcialment, per la qual cosa em faig una idea força precisa de l'usuari de cada transport, i t'asseguro que no té res a veure, estant clarament estratificats segons la posició social.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Cal, però, tenir en compte el tipus de viatger que hi ha segons la franja horària, i també tenir en compte que la majoria de desplaçaments entre Madrid i Barcelona en tren o avió són de tipus empresarial i que si et fiques en el tren de les 6.00 del matí és aquest tipus de client el que et trobaràs. Però tampoc es pot fer el símil directiu = ric, ja que ser un directiu, tenir un càrrec o ser tècnic qualificat no vol dir pas ser ric, ja que no són ells qui es paguen el billet sinó la seva empresa. Però també cal muntar-se en un AVE un divendres tarda, dissabte o un diumenge i comprovar que qui omple els trens són gent que no desprenen luxe ni riquesa ni res semblant: s'emporten el bocata amb paper de plata per menjar-se'l al tren.
PD: Dels enquestats, també surt la dada que el 55% hi ha viatjat per motius laborals.
PD2: Els diumenges a la tarda solen circular trens en doble composició, cosa bastant estranya en aquesta línia.
PD: Dels enquestats, també surt la dada que el 55% hi ha viatjat per motius laborals.
PD2: Els diumenges a la tarda solen circular trens en doble composició, cosa bastant estranya en aquesta línia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
I també hi ha una cosa a tenir en compte:
Si hi ha un trànsit de viatgers Madrid-Barcelona que porta unes ocupacions gens despreciables... ¿què us importa que siguin executius? Es que no tenen dret a viatjar també? No són espanyols que paguen impostos (més que un assalariat, per cert, ja que suposadament guanyen més)?
Que consti que defenso a mort que hi haurien d'haver trens alternatius més barats.
Si hi ha un trànsit de viatgers Madrid-Barcelona que porta unes ocupacions gens despreciables... ¿què us importa que siguin executius? Es que no tenen dret a viatjar també? No són espanyols que paguen impostos (més que un assalariat, per cert, ja que suposadament guanyen més)?
Que consti que defenso a mort que hi haurien d'haver trens alternatius més barats.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
El problema és que els serveis per a "pobres" no reben pràcticament ni un euro, sinó al contrari, són suprimits. Això, en comparació amb la ingent pluja de milions que rep l'AVE, és el que provoca la queixa.megapauer wrote: ¿què us importa que siguin executius? Es que no tenen dret a viatjar també? No són espanyols que paguen impostos (més que un assalariat, per cert, ja que suposadament guanyen més)?
Igualment, encara que aquests directius paguin més (caldira veure-ho, ja que també poden permetre's gestors més bons), el gruix del pressupost de l'Estat ve de la classe mitjana.
Resumint: el problema no és que s'inverteixi en AVE, sinó que NOMÉS s'inverteixi en AVE.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
I a sobre es destrueix tot el que li pugui fer "ombra": Antoni Gaudí, Costa Brava, etc...wefer wrote:[...]Resumint: el problema no és que s'inverteixi en AVE, sinó que NOMÉS s'inverteixi en AVE.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Jo no sóc ni ric ni cap executiu i l'utilitzo de forma habitual, però entenc el que dius.wefer wrote:Què bonic. Un tren pagat per tots els espanyols (i durant temps que l'estarem pagant), però que només poden utilitzar els rics.
Procurem, si us plau, fer una crítica constructiva i no caure en falsedats de l'estil "el tren dels rics", dels "pijos" o dels "executius" perquè és totalment fals.
Estem d'acord en què s'ha invertit massa en tren d'altes prestacions i gens en trens cohesionadors del territori (regionals i rodalia).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Article sobre l'ocupació de la LAV 2
Sí, d'acord, he fet una generalització, com a derivació de l'article.JaMiRo! wrote:Procurem, si us plau, fer una crítica constructiva i no caure en falsedats de l'estil "el tren dels rics", dels "pijos" o dels "executius" perquè és totalment fals.
I estic d'acord amb tu: jo tampoc no sóc ric (desgraciadament) i he hagut de fer servir el Pont Aeri de forma habitual. Però el que tinc clar, és que la gent "normal", la que veig majoritàriament cada dia pel carrer, la que omple el metro o els busos, no són els usuaris habituals de l'AVE. Per tant, no és una inversió que beneficiï a la majoria de la població, sinó només aquelles persones de renda mitja-alta i alta, que són els més necessitats.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT