Es que aquest es el "quid" de la qüestio, sembla que "alló" amb escales mai va ser pensat com a estació, aixi que tractarla "d'estacio" potser no es correcte, ara algo era/es o pretenía ser i aixi a arribat fins avui en dia.Mortadel·lo wrote:1. on van a parar les escales?
2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
Beatas (Banco): el topic
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: BANCO: el topic
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: BANCO: el topic
això és el que jo no tinc gens clar, si hi penses no és que tingui gaire sentitPlatanito wrote:Hi ha dues teories: a dins del banc, o a les escales estretes que hi ha a l'avinguda de la Catedral i que segons un altre rumor seria una sortida d'emergència del Museu d'Història de la Ciutat, tot i que es troba molt lluny d'aquell.Mortadel·lo wrote:1. on van a parar les escales?
Potser no s'ha fet servir mai precisament perquè el seu ús, que havia de ser aquest, es va descartar un cop construïda.Mortadel·lo wrote:2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: BANCO: el topic
Ja, però encara té menys sentit un baixador del llarg d'un cotxe de l'época al bell mig del túnel i amb una escaleta recargolada que no permet passar-hi paquets gaire grossos...Mortadel·lo wrote:això és el que jo no tinc gens clar, si hi penses no és que tingui gaire sentitPlatanito wrote:Potser no s'ha fet servir mai precisament perquè el seu ús, que havia de ser aquest, es va descartar un cop construïda.Mortadel·lo wrote:2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: BANCO: el topic
si us fixeu bé en el tall a l'astial que hi ha més a prop del burlador del centre de la imatge, veureu que coincideix amb la galeria que hauria d'unir les escales de les dues andanes per unir-les. Potser es va construït i després es va enderrocar, però jo crec que no es va finalitzar mai. Encara que un altre dia m'hi fixaré millor per veure si hi ha alguna resta de construcció a la volta o a les parets.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: BANCO: el topic
Bona tarda Nois
Pel que tinc entés, aquesta, diguem-ne parada, no estació, estava pensada per entregar la recaptació diaria, directament al Banc d'Espanya, entitat que en aquell moment ocupava l'edifici que ara és`propietat i seu social de Caixa de Catalunya. Estava dissenyada per un únic vagó, per aixó és tan curta.
L'escala que és veu puja directament a dependències de la caixa, però està clausurada.
La boca que hi ha a l'avinguda de la Catedral, no te res a veure amb aquesta parada, pertanyen a antigues ruïnes, que és poden visitar ocasionalment acompanyats per guies del Museu de la Ciutat, però no és comunica amb el museu.
Quines fotos Llop!!!!!
Ben cordialment. Salut!
Pel que tinc entés, aquesta, diguem-ne parada, no estació, estava pensada per entregar la recaptació diaria, directament al Banc d'Espanya, entitat que en aquell moment ocupava l'edifici que ara és`propietat i seu social de Caixa de Catalunya. Estava dissenyada per un únic vagó, per aixó és tan curta.
L'escala que és veu puja directament a dependències de la caixa, però està clausurada.
La boca que hi ha a l'avinguda de la Catedral, no te res a veure amb aquesta parada, pertanyen a antigues ruïnes, que és poden visitar ocasionalment acompanyats per guies del Museu de la Ciutat, però no és comunica amb el museu.
Quines fotos Llop!!!!!
Ben cordialment. Salut!
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: BANCO: el topic
Sobre el tema de la racaptacio i del banc, crec que es una teoria ja descartada, encara que es la mes difosa, sobre a on sortien les escales el ex-foraire Fantito va explicar algo, pero ell mateix ho va esborrar i s'en va anar no se si algu va guardar aquella resposta, tenia a veure amb el museu d'historia de la ciutat o aquell carrer i una porta.
he buscat coses pero no he trobat res concloent, podria ser qualsevol cosa, fins i tot que les escales ja hi fossin quan es va fer el tunel, barcelona te i tenia moltes coses al subsol,o que aprofitant la plaça es fes aquesta zona mes ample, o que per alli entressin a treballar els que feien el tunel, o per enmagetzemar materials o maquines durant la construccio, o com a punt central mes o menys del tunel es fes una zona suposadament per fer creauments etc.. etc..
Seria bo veure o saber si hi ha andana i si te algo a veure el fet que el tunel tingui dues bovedes amb la separacio central, seguirem investigant no obstant...
he buscat coses pero no he trobat res concloent, podria ser qualsevol cosa, fins i tot que les escales ja hi fossin quan es va fer el tunel, barcelona te i tenia moltes coses al subsol,o que aprofitant la plaça es fes aquesta zona mes ample, o que per alli entressin a treballar els que feien el tunel, o per enmagetzemar materials o maquines durant la construccio, o com a punt central mes o menys del tunel es fes una zona suposadament per fer creauments etc.. etc..
Seria bo veure o saber si hi ha andana i si te algo a veure el fet que el tunel tingui dues bovedes amb la separacio central, seguirem investigant no obstant...
Re: BANCO: el topic
Realment curios el cas d'aquesta diguem-ne possible estació, podria ser valida qualsevol teoria sobre un us diferent al propiament d'estacio, si tenim en compte que els tunels de la Via Laietana, ja estaban fets quan es va construir el Gran Metro, el que es va fer va ser aprofitar el tunels oberts, en previsio de futur quan es va obrir aquest carrer enderrocant varias illes de casas del Barri de Santa Catalina,
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: BANCO: el topic
Ja he trobat el fil al que feia refèrencia, m'ha costat perque em sembla que els administradors van fusionar dos fils, entre altres coses arran dels misstages esborrats i coses que quedaven "sueltes" etc..
El fil es aquest:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... o&start=20
[...]
Be seguint amb les investigacions sobre "allo" BANCO, les apreciacions de Alex Reyes, son ben certes.
Jo vaig a llençar alguna teoria, per començar quan es va projectar el tunel de la Via Laietana, no hi habia metro, i potser el tunel es va pensar perque hi passes algo que llavors si hi era, el tranvia, i si es penses en una mena de tranvia subterrani, que sortis despres a la superficie??
Quina alçada tenen, si en queda algo, les andanes de BANCO?? hi han andanes??? potser si son baixes eren per un tranvia?? La obertura es massa gran per un vago de metro pero massa petita per a dos, potser si seria adequada per a un tranvia amb dos cotxes, son sençillament conjetures, com la que fos per visitar el subsol de Barcelona desde el Museu d'historia i no passes de projecte, en fi que hi han molts camins a seguir.
En fi una Llàstima no poguer juntar informacions i o contrastar troballes i gaudir amb el tema.
De documentacio n'hi ha, nomes hi ha que trobar-la al lloc adequat i no es facil, encert, paciencia i esperit investigador i estar preparat per no trobar res, en fi seguirem buscant, pero el dit, llàstima que persones que els hi interesi el mateix mirin cap a a llocs diferents.
El fil es aquest:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... o&start=20
[...]
Be seguint amb les investigacions sobre "allo" BANCO, les apreciacions de Alex Reyes, son ben certes.
Jo vaig a llençar alguna teoria, per començar quan es va projectar el tunel de la Via Laietana, no hi habia metro, i potser el tunel es va pensar perque hi passes algo que llavors si hi era, el tranvia, i si es penses en una mena de tranvia subterrani, que sortis despres a la superficie??
Quina alçada tenen, si en queda algo, les andanes de BANCO?? hi han andanes??? potser si son baixes eren per un tranvia?? La obertura es massa gran per un vago de metro pero massa petita per a dos, potser si seria adequada per a un tranvia amb dos cotxes, son sençillament conjetures, com la que fos per visitar el subsol de Barcelona desde el Museu d'historia i no passes de projecte, en fi que hi han molts camins a seguir.
En fi una Llàstima no poguer juntar informacions i o contrastar troballes i gaudir amb el tema.
De documentacio n'hi ha, nomes hi ha que trobar-la al lloc adequat i no es facil, encert, paciencia i esperit investigador i estar preparat per no trobar res, en fi seguirem buscant, pero el dit, llàstima que persones que els hi interesi el mateix mirin cap a a llocs diferents.
Re: BANCO: el topic
Dons si realment es van fer els tunels per tramvies, es veu que això dels trens-trams i tramvies llaugers i totes aquestes falornies venen de lluny
Re: BANCO: el topic
no crec que aquesta estació estigués projectada per que la fessin servir servir els usuaris. Les andanes no acaben en angle de 90º com totes les altres, sino que estan inclinades, com per permetre descarregar alguna cosa. I les andanes si que son més baixetes que les de la resta d'estacions, potser pel mateix propòsit.
Re: BANCO: el topic
I jo em pregunto, segur que no van arribar a construir sortida a l'interior del banc?
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: BANCO: el topic
La ubicació de les escales sembla que esta al costat oposat a on hi ha els edificis bancaris, per altre banda el 90% de persones, si no mes, que sabem de BANCO, ho sabem pels llibres d'en Salmeron, i en aquests llibres suposo que l'autor va recorrer al que va escoltar, potser lo de BANCO i la recaptacio si que sigui una llegenda, si no urbana, sub-urbana.
Pero alla hi ha unes escales i un agrandiment del tunel a la zona on aquest te dues bovedes, els graons de les escales segons les fotos son mes baixes que una escala de metro, y efectivament sembla que la suposada andana no sigui recte, pero sembla que la volta del tunel sigui de mao i feta al estil estacio.
Pero alla hi ha unes escales i un agrandiment del tunel a la zona on aquest te dues bovedes, els graons de les escales segons les fotos son mes baixes que una escala de metro, y efectivament sembla que la suposada andana no sigui recte, pero sembla que la volta del tunel sigui de mao i feta al estil estacio.
Re: BANCO: el topic
la volta de l'estació es de maó, aquí es pot veure millor.
Vaig veure fa poc unes fotos de quan es construïen els túnels de Via Laietana, i em sembla recordar que hi ha un pas perquè pogués passar la gent a nivell pel carrer, on es podien veure les voles del túnel i unes altres mes petites al costat. Podria ser "l'estació" de banc un accés pels treballadors que van construir el túnel?
Vaig veure fa poc unes fotos de quan es construïen els túnels de Via Laietana, i em sembla recordar que hi ha un pas perquè pogués passar la gent a nivell pel carrer, on es podien veure les voles del túnel i unes altres mes petites al costat. Podria ser "l'estació" de banc un accés pels treballadors que van construir el túnel?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tren-tram, ja ve de lluny
A Àustria, n'hi ha un cas que data del 1886.pol wrote:Dons si realment es van fer els tunels per tramvies, es veu que això dels trens-trams i tramvies llaugers i totes aquestes falornies venen de lluny
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: BANCO: el topic
M'ha contestat el Sr. Alex Reyes, confirmant i documentant totes les sospites que aqui posaveu i moltes mes, sobretot les de faristol. Segons ell, tot el que s'ha escrit fins ara de "banco" no es correspon amb la documentació recopilada, Ni la data de construcció, ni les seves dimensions, i ni la seva funció i relació amb el Banco de España. Tota aquesta teoria (la que va plasmar en Carles Salmeron) xoca frontalment amb la documentació trobada. Fins i tot ha quedat plenament documentat que el nom "Banco" es fals. Tot aixo sempre segons la versió del Sr. Reyes.
Agraida al Sr. Alex Reyes per autoritzar-me a posarhi tot aixo aqui.
Agraida al Sr. Alex Reyes per autoritzar-me a posarhi tot aixo aqui.
Re: BANCO: el topic
i aleshores segons ell, que és?
Re: BANCO: el topic
Es un proyecto de estación construida junto los túneles de Via Layetana. Los arquitectos de la época contaron con éste espacio con la previsión de que si alguna vez circulara una linea de metro, esto fuera una estación. Logicamente es un espacio insuficiente para que fuera una estación, la longitud de los andenes es insuficiente y las escaleras suben diractamente a la calle, sin vestíbulo.
Saludos.
Saludos.
Desea repetir Liquidación?
Re: BANCO: el topic
ja he trobat la foto a la web de la UPF. És aquesta a la que es veu el pas al que em refereixo en el text de dalt.El LLOP wrote:Vaig veure fa poc unes fotos de quan es construïen els túnels de Via Laietana, i em sembla recordar que hi ha un pas perquè pogués passar la gent a nivell pel carrer, on es podien veure les voles del túnel i unes altres mes petites al costat. Podria ser "l'estació" de banc un accés pels treballadors que van construir el túnel?
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: BANCO: el topic
Graciès visir5231 per les informacions , ara be fora bo saber on estava prevista la sortida d'aquestes escales i si encara existeix o esta "tapat" d'alguna forma, si tan superficial era (sense vestibuls etc..)
Veient la foto de la volta que ha posat El Llop uns misatges mes enrera ( no aquesta ultima d'epoca) hi han varies coses curioses que em criden l'atencio.
Primer l'eixamplament de la "posible" estacio correspon a les formes del matieix tunel, es a dir pedra abaix i mao a dalt, si observem els tunels mes antics de la LINIA 3 son exactament igual.
Una altre cosa en al que m'he fixat es el fet que la "posible" andana quedi com penjada, hem llegit que per fer-hi pasar el metro es va tindre que rebaixar el tunel, perque amb les mides que estava fet el tunel, no hi cabria, aixo potser explica el perque de que quedi com penjada la "suposada" andana.
Si es cert que ho van crear els ingeniers del tunel de la reforma sota la Via Laietena, preveient-hi una posible estacio, d'un posible "metro", el assaig no els hi va sortir molt be, ni var ser molt acertat, es clar que quans metros corrien per aquella epoca al mon?? la prediccio d'una posible estacio, habia de ser, doncs sense gaires punts on fixar-se, potser mes que res va ser aixo un assaig a un lloc on el terreny ho permetia.
El fet que en la foto de la volta que ha posat El Llop, sigui igual que el tunel, em fa pensar dues coses, l'estil del tunel de la LINIA 3 (posterior al tunel de la reforma) es del mateix estil que aquest (potser perque en aquell temps tots els tunels es feient amb la mateixa tècnica) o potser el "revestiment" de aquest espai, si es de la constriccio del metro?
La ultima foto que ha posat El Llop les voltes dels costats em semblen mes per a cloaques i serveis que per l'asumpte de aquesta "presunta" Estacio.
Ara el que seria tambe cusriós buscar es d'on va sortir la historia del BANCO etc...un altre recerca en paral.lel força interesant.
Veient la foto de la volta que ha posat El Llop uns misatges mes enrera ( no aquesta ultima d'epoca) hi han varies coses curioses que em criden l'atencio.
Primer l'eixamplament de la "posible" estacio correspon a les formes del matieix tunel, es a dir pedra abaix i mao a dalt, si observem els tunels mes antics de la LINIA 3 son exactament igual.
Una altre cosa en al que m'he fixat es el fet que la "posible" andana quedi com penjada, hem llegit que per fer-hi pasar el metro es va tindre que rebaixar el tunel, perque amb les mides que estava fet el tunel, no hi cabria, aixo potser explica el perque de que quedi com penjada la "suposada" andana.
Si es cert que ho van crear els ingeniers del tunel de la reforma sota la Via Laietena, preveient-hi una posible estacio, d'un posible "metro", el assaig no els hi va sortir molt be, ni var ser molt acertat, es clar que quans metros corrien per aquella epoca al mon?? la prediccio d'una posible estacio, habia de ser, doncs sense gaires punts on fixar-se, potser mes que res va ser aixo un assaig a un lloc on el terreny ho permetia.
El fet que en la foto de la volta que ha posat El Llop, sigui igual que el tunel, em fa pensar dues coses, l'estil del tunel de la LINIA 3 (posterior al tunel de la reforma) es del mateix estil que aquest (potser perque en aquell temps tots els tunels es feient amb la mateixa tècnica) o potser el "revestiment" de aquest espai, si es de la constriccio del metro?
La ultima foto que ha posat El Llop les voltes dels costats em semblen mes per a cloaques i serveis que per l'asumpte de aquesta "presunta" Estacio.
Ara el que seria tambe cusriós buscar es d'on va sortir la historia del BANCO etc...un altre recerca en paral.lel força interesant.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: BANCO: el topic
D'acord, però ara tenim dues versions: una de "documentada" pel Sr. Reyes, i una altre "documentada" pel Sr. Salmeron.ping wrote:Tota aquesta teoria (la que va plasmar en Carles Salmeron) xoca frontalment amb la documentació trobada. Fins i tot ha quedat plenament documentat que el nom "Banco" es fals. Tot aixo sempre segons la versió del Sr. Reyes.
Si no sabem en quina documentació es basa cada teoria, com carai podem saber quina és certa?
No hauria de ser tant difícil dir en que es basen cadascun d'ells per afirmar les seves teories...
Personalment, fins que no tingui cap element per jutjar, no puc creure'm cap de les dues versions
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT