Pixades fora de test als diaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

D'això... tornant al tema:

Aquest matí he sentit en un butlletí de notícies de RAC 105 com informaven de que l'estació de Flix havia quedat fora de servei en ambdós sentits perquè hi havia descarrilat un tren de mercaderies (un altre!!).
Fins aquí tot bé. No obstant, tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

wefer wrote: tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
UFFF!!! i aixo s'apren en uns quants anys a una facultat i amb una llicenciatura? ho sento per qui estudia periodisme, ja sabem que hi ha coses molt tecniques que no tothom te perque saber...pero els trens fa molt que no van amb carbó....
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Com ja he comentat en una altra banda d'aquest fòrum: els periodistes semblen tenir tanta idea de les coses com els polítics. Serà per això que escriuen tant sobre política?

:mmm
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

No val la pena que us i trenqueu el cap, l'ave pasara pel centre de barcelona, i aixi sera per sota la Sagrada Familia o per on faci falta
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Com que veig que van publicar la carta el dia 2 de febrer, la copio aquí:
Queixes ferroviàries

JOAN ESPINA DEA Mollerussa
Potser em deixo dur per la meva estimació a tot el relacionat amb el món ferroviari, però no puc evitar mostrar el meu absolut desacord respecte d´alguns conceptes de l´escrit de Francesc Peirón "El AVE del Apocalipsis" (28/ I/ 2007). I es que sóc un absolut defensor del ferrocarril en superfície. És un sistema que funciona a la perfecció a tot Europa menys aquí, on associacions veïnals no saben fer res més que queixar-se per tenir el seu minutet de glòria als mitjans de comunicació.

S´ha plantejat vostè que potser el problema no és la línia fèrria (que, per cert, porta desenes d´anys més que qualsevol de nosaltres al seu lloc) sinó les vivendes? No sabien els propietaris el que compraven? O potser ara volen una requalificació que paguem tots? L´AVE pel Vallès és l´opció més encertada per fer arribar el tren a la nostra ciutat. Molts l´acusen de dividir.

Però no divideix l´AP-7/ B-30, que per cert és molt més ampla que la doble via del tren d´alta velocitat? Les filigranes que s´han de fer entre el Prat i Barcelona per encabir les noves vies s´haurien evitat si s´hagués optat per l´opció més intel · ligent, que a més ja va ser prevista fa més de cent anys, ja que l´entrada a Barcelona per allí tenia reservat l´espai per a dues vies més de les actuals.

També critica les estacions múltiples, però dedueixo que serà per desconeixement. Suposo que mai ha estat ni a París, ni a Lió, ni a Londres, ni a Berlín, ni a Viena, on cada estació té les seves corresponents destinacions segons on es dirigeixin els trens geogràficament, sempre per superfície i sovint sobre viaductes que passen pel bell mig de la ciutat. La diferència és que allí tots estan orgullosos de les infraestructures que tenen.

Senyors, deixeu-vos de tanta especulació amb els terrenys del soterrament i si realment algú vol llençar els diners que sigui en un benefici real per a tots, fent una nova infraestructura de la qual en puguem gaudir tots plegats i no sols una colla de veïns que es distreuen penjant llençols escrits al balcó.
xDDDD

Si algú és subscriptor de La Vanguàrdia li prego que busqui possibles respostes
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Megapauer, només puc dir una cosa:

:plas :plas :plas

L'has clavat!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Sobre l'home que ha sigut empès a la via del metro de BCN a l'estació de Navas:
Els mitjans de comunicació han afirmat de tot:
- Que els dos homes discutien perquè un volia robar-li la cartera a l'altre
- Que tots dos es coneixien d'un menjador social i es barallaven cada dia
- Ara, que no es coneixien de res i ni tan sols van parlar
- Que van atrapar l'homicida dins l'estació
- Que van atrapar l'homicida pels carrers dels voltants de l'estació

I totes les bestieses que hauran dit i no he sentit. el problema no és que diguessin "es treballa sobre la hipòtesi", sinó que tot plegat ja ho donaven per fet.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Pixades fora de test als diaris

Post by davida »

El Periodico 13 d'octubre 2008

Endarreriments de fins a 20 minuts a la línia C-2 nord per una avaria d'electrificació a Granollers
EUROPA PRESS
BARCELONA
La línia C-2 nord de Rodalies de Renfe, que circula entre Maçanet i Barcelona, acumula endarreriments d'uns 20 minuts en sentit Barcelona per una avaria d'electrificació a l'estació de Granollers (Vallès Oriental), segons ha confirmat Adif.

Segons ha informat una portaveu de Renfe, l'avaria s'ha registrat a les 6.15 hores i ha obligat a circular en via única entre les estacions de Cardedeu i Granollers, i això ha causat els endarreriments. Cap a les vuit del matí els tècnics d'Adif han reparat la incidència i el servei ha començat a recuperar la normalitat.

Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.

Com a conseqüència, un tren de la línia C-3 (l'Hospitalet de Llobregat-Vic), que anava cap a Vic, ha circulat amb una mitja hora de retard.
M'agrada aixo d'un tren de mercaderies entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, pero lo de sense bateries ja es espectacular.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pixada de cavall

Post by Guigui »

Ja només falta que diguin que ha hagut d'esperar fins que arribés l'assistència del RACC a carregar-la. :boig2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Tren a piles?

Post by JaMiRo! »

Un il·luminat periodista wrote:Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.
Ací una foto de la locomotora en qüestió:

Image

:x
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Quan fa que passen mercants per P. Catalunya?

Post by UT440_132M »

Des de quan passen trens de mercaderies pel túnel de P. Catalunya? Perquè jo no n'hi he vist mai... :x
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transportils"

Post by Adolescent barceloní »

En vista de que en el Fòrum del Transport Català molta gent es queixa dels periodistes (més ben dit, dels seus articles) ja que s'equivoquen molt, confonen moltíssimes vegades moltes coses, o simplement fan els articles ràpidament i amb errades, he obert aquest fil per citar i comentar les seves "pifiades transportils". I ja de pas podríem comentar les errades més grans que heu vist en articles transportils de la Viquipèdia.
Per inaugurar el fil us puc dir que a la Viquipèdia i a la premsa sovint confonen el Trambesòs amb el Trambaix. A molts articles, i això sovint ha estat comentat aquí, si passa alguna cosa al T5 (per exemple), diuen que "...una anomalia a la línia 5 del Trambaix..." quan el T5 és Trambesòs. Errades com aquesta n'hi ha moltíssimes. I per no dir que jo mateix més d'una vegada he hagut de modificar algun article i canviar paraules ja que hi havia errades...
(tinc compte a la Viquipèdia, si us interessa) :) L'objectiu d'aquest fil és reflectir-les totes.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Post by Sky »

En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article. :nose
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Post by Adolescent barceloní »

Sky wrote:En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article. :nose
Ja et dic, jo mateix més d'una vegada he corregit errades com la que dic més a dalt.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

El periodisme...

Post by Adolescent barceloní »

En aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=5916 hi ha unes quantes pífies. Per exemple, que diversos mitjans diguin el mateix nom d'un carrer quan aquest carrer es diu d'una altra manera.

Busqueu a Transport.cat les pífies més pífies, que no són difícils de trobar [no és en sèrio, ara si voleu].

Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Això ja no és periodisme

Post by Guigui »

Adolescent barceloní wrote:Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Això ja no és periodisme

Post by Adolescent barceloní »

Guigui wrote:És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.
+1
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Qui és l'energumen que va parir el "tercer fil"?

Post by Guigui »

Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Nocturno ferroviario
N1
N1
Posts: 9
Joined: Sunday 15/06/2008 1:38

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Post by Nocturno ferroviario »

Guigui wrote:Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.
En enginyeria civil, anomenem FIL DE CARRIL a la barra llarga soldada contínua que conforma la via. L'entramat de la via està conformat per les travesses, els elements de subjecció i dos fils de carril soldat continu, diferenciables en els traçats en corba com a fil alt i fil baix segons la seva posició. Aquesta distinció de fil (o carril) alt i baix és indispensable per la correcta definició el peralt i de la rasant de la via (entre molts altres paràmetres).

Per tant, és completament correcte referir-se al tercer carril de la via d'amplada mixta (1435+1668) com a TERCER FIL. De fet, així pot trobar-se en multitud de projectes oficials del ministeri.

Finalment, comentar que el fer servir la paraula "fil" per referir-se a una biga com és el carril, és degut al seu comportament absolutament elàstic degut a l’elevadíssim coeficient de vinclament que presenta. Efectivament, el carril es comporta com un fil de metall continu fins que no es subjecta per les travesses, tal i com podem comprovar en qualsevol descàrrega de carril penjada a internet.

Salutacions a tothom

Nocturn.
Last edited by Nocturno ferroviario on Monday 09/07/2012 23:55, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fil

Post by Guigui »

Moltes gràcies per l'aclariment. Finalment una explicació, ja que feia temps que el tema corria pel Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”