http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=
Luxe asiàtic
JAVIER Belmonte
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) edita exquisidament i luxosament una revista mensual que es diu Hora Punta, que en el seu últim número, el 84, dóna molta bola a la campanya corporativa de l'empresa municipal titulada TMB és el que ens mou, de la qual s'ha encarregat la prestigiosa agència Bassat Ogilvy. La campanya va començar --a la premsa, la tele, la ràdio, internet, gasolineres i la mateixa xarxa de TMB-- el 6 d'octubre, la primera fase durarà fins al 30 de novembre i les successives onades posteriors, fins al 2010.
¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual? En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic. Ja sé que els responsables de TMB al.legarien que es tracta de potenciar el transport públic i que la seva campanya competeix amb l'ús del cotxe privat. Ho sé, però no em convenç, em sembla un luxe asiàtic. A part d'això, la campanya és rara, com ho són ara gairebé totes les campanyes publicitàries, i serviria igual de bé --o de malament-- per vendre un cotxe o una colònia.
Entrevistat al mateix número d'Hora Punta, el publicitari Lluís Bassat assegura: "Nosaltres no podem canviar el sistema de transport públic o millorar el trànsit dels autobusos per la ciutat, però sí que podem fer que tot allò que fa bé TMB es conegui". Sí que poden, però personalment m'emprenyo molt quan viatjo amuntegat en el metro o quan escodrinyo inútilment l'horitzó per veure si apareix un bus que no sigui el turístic i a sobre m'he d'empassar les ocurrències dels creatius de l'empresa del senyor Bassat.
No ho sé, potser els barcelonins som masoquistes i ens mereixem tot el que tenim. En els 14.000 exemplars del mateix número de la revista de TMB se'ns recorda que puntuem amb més d'un set (en una escala de 0 a 10 punts) tant el servei de metro com el d'autobús.
Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Re: Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Per cert, en aquest link http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/queestmb/r ... apunta.jsp podeu consultar els 5 darrers números. El d'aquest mes d'octubre és el núm. 84.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
N'hi ha de molt pitjors
Doncs més tela tenen els anuncis de Rodalia, fent veure que és el garant per arribar ràpid i puntual a tot arreu. I, tornant al tema, prefereixo mil cops més que l'Ajuntament de Barcelona es gasti els diners en promoure el transport públic que no pas en l'insult a la intel·ligència del "Visc(a) Barcelona".¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Tècnicament, TMB no és una "empresa pública"...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Sí, evidentment. La promoció del transport públic és més important que mai en temps de crisi, per abaixar els copstos econòmics (i de pas mediambientals) que provoca la circulació de vehicles privats.¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual?
La competència del transport públic, és el transport privat.En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic.
Menys demagògia, si us plau...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Des d'avui, segons http://www.comunicacio21.com/textecompl ... exte=13797 , hi ha versió digital de la revista: http://www.tmb.cat/horapunta/ Ara podeu trobar-la amb arxius sonors, videos, etc.