Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Tinc família a Badalona, i realment, quan em diuen com està la ciutat, és realment com tu dius, igual que les vegades que hi he anat .
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
No, gestionat per la EMT a tots els municipis d'aquesta excepte Barcelona ciutat.JaMiRo! wrote:Pffff el bicing gestionat per Badalona?
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Però Robert, has de tenir en compte que EMT = municipis, i municipi gran = municipi amb més estacions de bicing = municipi que pagarà més . Si no, fixa't en els comentaris que fa el Ferran Falcó:UT596001 wrote:No, gestionat per la EMT a tots els municipis d'aquesta excepte Barcelona ciutat.
Insisteixo que si l'Ajuntament gestiona el bicing de l'EMT com està gestionant la ciutat (brutícia, deixadesa als barris, etc.), no anem bé.Segons informa aquest dimecres el diari El Punt, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Ferran Falcó, no acaba de veure clar el manteniment econòmic del servei. A Barcelona, són els diners que es recapten de l'àrea verda els que paguen el 'bicing', a més de la publicitat. Però Falcó recorda que l'àrea verda no existeix a Badalona i que els ingressos que puguin venir per la publicitat no es veuen clars. L'Ajuntament calcula que la implantació del 'bicing' tindria un cost per a la tresoreria municipal que oscil·laria entre els 150.000 i els 200.000 euros l'any, segons indica El Punt.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Penjo un mapa de la distribució d'estacions bicing de la primera fase a la ciutat de Badalona. A internet és impossible trobar informació de la distribució de les estacions, la font utilitzada per a aquest plànol és el diari sóc que també indicava les estacions de la 2a, 3a i 4a fase així com les estacions de Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrà del Besòs.
A destacar a la primera fase:
- Eix Santa Coloma - Badalona (Rambla de Sant Sebastià)
- Eixos Badalona - Sant Adrià (Avda. Alfons XII i Marquès de Montroig)
- Barris de Sant Crist, Centre, Progrès, Raval
Connexions bicing:
- R1 Badalona (estació renfe platja inútil com renfe ella mateixa)
- L2 Artigues Sant Adrià, Sant Roc, Gorg, Pep Ventura, Badalona Centre
- L1 Fondo
- T5/T6 (estacions inutils sense cap mena de demana solapades pel tram del metro amb menys demanda de l'Àrea Metropolitana a sobre i que només serveix per a transportar droga gratis de Sant Roc a La mina)
A destacar a la primera fase:
- Eix Santa Coloma - Badalona (Rambla de Sant Sebastià)
- Eixos Badalona - Sant Adrià (Avda. Alfons XII i Marquès de Montroig)
- Barris de Sant Crist, Centre, Progrès, Raval
Connexions bicing:
- R1 Badalona (estació renfe platja inútil com renfe ella mateixa)
- L2 Artigues Sant Adrià, Sant Roc, Gorg, Pep Ventura, Badalona Centre
- L1 Fondo
- T5/T6 (estacions inutils sense cap mena de demana solapades pel tram del metro amb menys demanda de l'Àrea Metropolitana a sobre i que només serveix per a transportar droga gratis de Sant Roc a La mina)
- Attachments
-
- Bicing Badalona (Primera fase)
- bicing_bdn.JPG (57.51 KiB) Viewed 6124 times
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
L'estació, com suposo que sabràs, és allà des d'abans de la fundació de la teva estimada Renfe, per tant no és una decisió d'aquesta companyia i si bé no abasteix tota Badalona, Déu n'hi do els passatgers que hi passen diàriament...EUKibo wrote:- R1 Badalona (estació renfe platja inútil com renfe ella mateixa)
Inútils avui dia, però i en el futur si el tramvia arriba a d'altres punts de la ciutat? Què passa, cal tallar el tramvia a Sant Roc i fer una xarxa aïllada a partir de Pep Ventura ó Badalona Centre?EUKibo wrote:- T5/T6 (estacions inutils sense cap mena de demana solapades pel tram del metro amb menys demanda de l'Àrea Metropolitana a sobre i que només serveix per a transportar droga gratis de Sant Roc a La mina)
I això del tram de metro amb menys demanda de l'AMB nen, fes-t'ho mirar perquè em sembla que a les 7 del matí, si no t'afanyes, a Pep Ventura no agafes lloc...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
En 200 anys n'hi ha hagut temps de posar l'estació de Badalona en una zona millor, de fer fa temps que ja està projectada l'estació de Badalona Centre i no fan res, a més, clar que hi baixa molta gent, tenint en compte que Hospitalet té 8 línies de Rodalies amb dues estacions Renfe i Badalona només una estació amb una sola línia de Rodalies tenint els mateixos habitants i a sobre amb Santa Coloma que tampoc té tren... I Badalona sense metro encara excepte aquest petit tram de la L2 que exceptuant Artigues (compartida amb Sant Adrià) no cobreix gaire població.
La T5 i la T6 ja les allargaran, això espero.
I precisament jo que tinc Fondo L1 i Pep Ventura L2 a la mateixa distància en hora punta agafo sempre Pep Ventura L2. Sempre m'hi he pogut seure a qualsevol hora, especialment en hora punta, això sí, a Gorg ja no hi ha lloc, en canvi a Fondo L1 ja surt colapsat, és a dir, amb la gent apretada a més no poder. I en hores vall és força fantasma la L2 fins Artigues on s'omple una miqueta.
En qualsevol cas el bicing anirà molt bé per a aquestes estacions inaccessibles des de diversos punts poblats de Badalona, des de Montigalà o Lloreda s'hi podrà anar a Fondo o Pep Ventura millor i des del barri del Centr i el Progrès s'hi podrà anar millor a l'estació Badalona-platja.
La T5 i la T6 ja les allargaran, això espero.
I precisament jo que tinc Fondo L1 i Pep Ventura L2 a la mateixa distància en hora punta agafo sempre Pep Ventura L2. Sempre m'hi he pogut seure a qualsevol hora, especialment en hora punta, això sí, a Gorg ja no hi ha lloc, en canvi a Fondo L1 ja surt colapsat, és a dir, amb la gent apretada a més no poder. I en hores vall és força fantasma la L2 fins Artigues on s'omple una miqueta.
En qualsevol cas el bicing anirà molt bé per a aquestes estacions inaccessibles des de diversos punts poblats de Badalona, des de Montigalà o Lloreda s'hi podrà anar a Fondo o Pep Ventura millor i des del barri del Centr i el Progrès s'hi podrà anar millor a l'estació Badalona-platja.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
EUKibo wrote:- T5/T6 (estacions inutils sense cap mena de demana solapades pel tram del metro amb menys demanda de l'Àrea Metropolitana a sobre i que només serveix per a transportar droga gratis de Sant Roc a La mina)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Millor no parlar de droga al FTC, i menys en aquest fil, siusplau . Sobre això de Badalona el metro de la L2 s'està ampliant fins al centre de badalona, a part de tindre ja una bona xarxa d'autobusos TUGSAL. A part, l'estació de Badalona en el seu emplaçament actual és molt útil, tant per anar a la feina com per a l'estiu, no veig per què es té de canviar d'emplaçament . Tornant al fil, sabeu a part de Badalona quines localitats més tindran Bicing?
Re: Bicing a la zona 1, el 2009
Guigui wrote: ....
El servei es prestaria als municipis de Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Montgat, el Prat de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Moltes gràcies, m'hi tindré que fixar millor en les coses, que amb aquesta en van moltes, de meves
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Proves de Bicing a Granollers
Extret de El 9 Nou: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 83&ed_ov=v
Granollers instal·la les primeres estacions per fer les proves del Bicing
L’Ajuntament de Granollers està instal·lant aquests dies les dues primeres estacions del sistema de transport públic en bicicleta que s’implantarà a la ciutat a partir del setembre. Les estacions de proves s’han col·locat a la plaça Folch i Torres, darrere de l’ajuntament, i a la plaça Serrat i Bonatre, a tocar de l’estació de França. A partir de la setmana que ve, està previst que es comencin a fer les primeres proves amb les bicicletes per veure com funciona tot el sistema.
El Bicing de Granollers disposarà d’un total de 80 bicicletes i hi haurà 17 estacions repartides per diferents llocs de la ciutat. La situació definitiva de totes les àrees encara s’ha de fixar. Aquests dies també s’estan fent actuacions per crear zones 30 en diversos carrers.
Granollers instal·la les primeres estacions per fer les proves del Bicing
L’Ajuntament de Granollers està instal·lant aquests dies les dues primeres estacions del sistema de transport públic en bicicleta que s’implantarà a la ciutat a partir del setembre. Les estacions de proves s’han col·locat a la plaça Folch i Torres, darrere de l’ajuntament, i a la plaça Serrat i Bonatre, a tocar de l’estació de França. A partir de la setmana que ve, està previst que es comencin a fer les primeres proves amb les bicicletes per veure com funciona tot el sistema.
El Bicing de Granollers disposarà d’un total de 80 bicicletes i hi haurà 17 estacions repartides per diferents llocs de la ciutat. La situació definitiva de totes les àrees encara s’ha de fixar. Aquests dies també s’estan fent actuacions per crear zones 30 en diversos carrers.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Com diguè la Mercè Sala (D.E.P.) en el seu dia, la meitat dels usuaris potencials de la línia Barcelona-Mataró són els peixos.orig440 wrote:A part, l'estació de Badalona en el seu emplaçament actual és molt útil, tant per anar a la feina com per a l'estiu, no veig per què es té de canviar d'emplaçament
Com comprendràs, Badalona no només es el Centre. La línia de Rodalia corrent pel bell mig de la ciutat donaria servei a barris com Artigues, Llefià, etc. i, qui sap, fins i tot a Santa Coloma (a part, lògicament, del Centre de Badalona).
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Avaria important
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=216600
El servei del Bicing recupera la normalitat en el 95% de les seves estacions
JAUME PONS
El servei del Bicing ha recuperat la normalitat en el 95% de les seves estacions al voltant de les 17.00 h d'aquest divendres, després de l'última avaria que ha afectat des del migdia tot el sistema de lloguer municipal de bicicletes, segons que ha informat l'Ajuntament de Barcelona. L'empresa municipal BSM ha indicat que "355 de les 373 estacions de Bicing funcionen correctament i la resta s'espera que recuperin la normalitat" en les pròximes hores. La incidència ha comportat que els usuaris no hagin pogut retirar la bicicletes però sí que permetia retornar-les a les estacions.
BSM ha informat que el sistema de Bicing havia deixat de funcionar de forma generalitzada al migdia a conseqüència d'una avaria en el sistema de comunicacions (GPRS) de l'operador telefònic Movistar, que ha afectat diverses poblacions de Catalunya, i fins i tot a altres comunitats autònomes.
Aquest innovador servei de transport públic individual de bicicleta, amb més de 150.000 abonats, que ofereix l'empresa Clear Chanel, ha patit avaries altres vegades que han afectat al servei i han provocat les protestes dels seus usuaris, l'última d'elles el passat 9 de juliol.
El servei del Bicing recupera la normalitat en el 95% de les seves estacions
JAUME PONS
El servei del Bicing ha recuperat la normalitat en el 95% de les seves estacions al voltant de les 17.00 h d'aquest divendres, després de l'última avaria que ha afectat des del migdia tot el sistema de lloguer municipal de bicicletes, segons que ha informat l'Ajuntament de Barcelona. L'empresa municipal BSM ha indicat que "355 de les 373 estacions de Bicing funcionen correctament i la resta s'espera que recuperin la normalitat" en les pròximes hores. La incidència ha comportat que els usuaris no hagin pogut retirar la bicicletes però sí que permetia retornar-les a les estacions.
BSM ha informat que el sistema de Bicing havia deixat de funcionar de forma generalitzada al migdia a conseqüència d'una avaria en el sistema de comunicacions (GPRS) de l'operador telefònic Movistar, que ha afectat diverses poblacions de Catalunya, i fins i tot a altres comunitats autònomes.
Aquest innovador servei de transport públic individual de bicicleta, amb més de 150.000 abonats, que ofereix l'empresa Clear Chanel, ha patit avaries altres vegades que han afectat al servei i han provocat les protestes dels seus usuaris, l'última d'elles el passat 9 de juliol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'any que ve, Bicing a St. Boi
Notícia de l'Avui:
El Bicing, també a Sant Boi de Llobregat
Després d'un any i mig de la implantació del servei de bicicletes a Barcelona, l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i l'Ajuntament de Sant Boi han signat un conveni per fer extensiu aquest servei a la població
EUROPA PRESS
Sant Boi de Llobregat
Ult. Act. 21.10.2008 - 14:57 hs
El servei públic de lloguer de bicicletes Bicing s'estendrà l'any que ve a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat), amb 27 estacions, un any i mig després de la seva implantació a Barcelona.
Així ho han acordat aquest dimarts l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i l'Ajuntament de Sant Boi, que han subscrit un conveni per fer extensiu aquest servei a la població.
El projecte, que també es farà extensiu a altres 16 municipis metropolitans, té com a objectiu contribuir a un model de mobilitat més sostenible i eficient.
El president de l'EMT, Antoni Poveda, i l'alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bos, han valorat el conveni com "un pas endavant per a la mobilitat a Sant Boi, on la seva implantació serà un èxit per les característiques del municipi".
El Bicing, també a Sant Boi de Llobregat
Després d'un any i mig de la implantació del servei de bicicletes a Barcelona, l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i l'Ajuntament de Sant Boi han signat un conveni per fer extensiu aquest servei a la població
EUROPA PRESS
Sant Boi de Llobregat
Ult. Act. 21.10.2008 - 14:57 hs
El servei públic de lloguer de bicicletes Bicing s'estendrà l'any que ve a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat), amb 27 estacions, un any i mig després de la seva implantació a Barcelona.
Així ho han acordat aquest dimarts l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i l'Ajuntament de Sant Boi, que han subscrit un conveni per fer extensiu aquest servei a la població.
El projecte, que també es farà extensiu a altres 16 municipis metropolitans, té com a objectiu contribuir a un model de mobilitat més sostenible i eficient.
El president de l'EMT, Antoni Poveda, i l'alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bos, han valorat el conveni com "un pas endavant per a la mobilitat a Sant Boi, on la seva implantació serà un èxit per les característiques del municipi".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
De La Vanguardia edició paper d'avui:
El Bicing suspende
Hereu acepta revisar y corregir las deficiencias de la movilidad de la bicicleta
SILVIA ANGULO / LUIS BENVENUTY - Barcelona
Algo está cambiando en la plaza Sant Jaume. El pleno municipal dio ayer luz verde a dos iniciativas de los dos principales grupos de la oposición - PP y CiU- que darán pie a la revisión del Bicing y de la movilidad en bicicleta por las calles de Barcelona y a que los menores de 12 años puedan viajar gratis en transporte público.
La iniciativa de revisar el Bicing pone en evidencia las carencias de un servicio que, a pesar de disponer de un amplio número de abonados - más de 177.000-, presenta deficiencias reconocidas ayer por los responsables del equipo de gobierno. En el plazo de tres meses se auditará la gestión del Bicing y se plantea, incluso, la resolución del contrato en manos ahora de la empresa Clear Channel. La propuesta, que fue presentada por el PP y aceptada por el resto de grupos, va más allá e insta a analizar la movilidad en bicicleta por Barcelona. En este sentido, se acordó velar por la aplicación de las ordenanzas de circulación y revisar los actuales carriles bici, así como los que está previsto implantar en breve por las calles de la ciudad.
El líder popular Alberto Fernández Díaz, que no es la primera vez que presenta esta proposición, argumentó ayer que el servicio se había instalado de manera precipitada, y por ello, acumulaba multitud de quejas de los usuarios. Según el edil, la relajación municipal a la hora de sancionar está dando pie a "una proliferación de ciclistas incívicos que están convirtiendo muchas aceras en velódromos y generando una bicifobia en la ciudad". A su juicio, hasta la mayor parte de los ciclistas, "aquellos que respetan las normas", están insatisfechos con la política de movilidad del Ayuntamiento.
Una idea en la que al margen del servicio del Bicing también ahondaron CiU y ERC. Para el edil Eduard Freixedes "no se están solucionando los problemas al devolver o coger las bicicletas en determinadas estaciones y a determinadas horas". Los convergentes se preguntan por qué aún no se puede hacer uso de este transporte durante la noche.
El concejal de ERC Ricard Martínez consideró que el Bicing está aumentando los costes que van a cargo del Ayuntamiento. "El servicio está creciendo en cantidad, no en calidad", y destacaron, entre otros, las deficiencias que aún padece el sistema informático del servicio y las reiteradas averías que se producen todos los días en las estaciones.
Los socialistas, que finalmente apoyaron la propuesta, también reconocieron ciertos errores en el servicio. Aún así, el concejal de Movilidad Francesc Narváez se defendió diciendo que poco a poco se están efectuado mejoras, como en los sistemas de anclaje o el informático. "No lo estaremos haciendo tan mal cuando cada día hay 250 nuevos usuarios", repuso Narváez ante la avalancha de críticas. Los ecosocialistas también apoyaron la iniciativa argumentando, según Joaquim Mestre, que "es necesario trabajar para que la bicicleta gane espacios hasta ahora ocupados por los vehículos y respete al peatón".
El Bicing suspende
Hereu acepta revisar y corregir las deficiencias de la movilidad de la bicicleta
SILVIA ANGULO / LUIS BENVENUTY - Barcelona
Algo está cambiando en la plaza Sant Jaume. El pleno municipal dio ayer luz verde a dos iniciativas de los dos principales grupos de la oposición - PP y CiU- que darán pie a la revisión del Bicing y de la movilidad en bicicleta por las calles de Barcelona y a que los menores de 12 años puedan viajar gratis en transporte público.
La iniciativa de revisar el Bicing pone en evidencia las carencias de un servicio que, a pesar de disponer de un amplio número de abonados - más de 177.000-, presenta deficiencias reconocidas ayer por los responsables del equipo de gobierno. En el plazo de tres meses se auditará la gestión del Bicing y se plantea, incluso, la resolución del contrato en manos ahora de la empresa Clear Channel. La propuesta, que fue presentada por el PP y aceptada por el resto de grupos, va más allá e insta a analizar la movilidad en bicicleta por Barcelona. En este sentido, se acordó velar por la aplicación de las ordenanzas de circulación y revisar los actuales carriles bici, así como los que está previsto implantar en breve por las calles de la ciudad.
El líder popular Alberto Fernández Díaz, que no es la primera vez que presenta esta proposición, argumentó ayer que el servicio se había instalado de manera precipitada, y por ello, acumulaba multitud de quejas de los usuarios. Según el edil, la relajación municipal a la hora de sancionar está dando pie a "una proliferación de ciclistas incívicos que están convirtiendo muchas aceras en velódromos y generando una bicifobia en la ciudad". A su juicio, hasta la mayor parte de los ciclistas, "aquellos que respetan las normas", están insatisfechos con la política de movilidad del Ayuntamiento.
Una idea en la que al margen del servicio del Bicing también ahondaron CiU y ERC. Para el edil Eduard Freixedes "no se están solucionando los problemas al devolver o coger las bicicletas en determinadas estaciones y a determinadas horas". Los convergentes se preguntan por qué aún no se puede hacer uso de este transporte durante la noche.
El concejal de ERC Ricard Martínez consideró que el Bicing está aumentando los costes que van a cargo del Ayuntamiento. "El servicio está creciendo en cantidad, no en calidad", y destacaron, entre otros, las deficiencias que aún padece el sistema informático del servicio y las reiteradas averías que se producen todos los días en las estaciones.
Los socialistas, que finalmente apoyaron la propuesta, también reconocieron ciertos errores en el servicio. Aún así, el concejal de Movilidad Francesc Narváez se defendió diciendo que poco a poco se están efectuado mejoras, como en los sistemas de anclaje o el informático. "No lo estaremos haciendo tan mal cuando cada día hay 250 nuevos usuarios", repuso Narváez ante la avalancha de críticas. Los ecosocialistas también apoyaron la iniciativa argumentando, según Joaquim Mestre, que "es necesario trabajar para que la bicicleta gane espacios hasta ahora ocupados por los vehículos y respete al peatón".
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Avui primer a la parada de Av. Gaudí/Roselló i al migdia a la de Lepant/Mallorca estaven canviant quelcom de dins de la torre de la parada, i per com ho portaven embolicat amb el plàstic amb bombolles devia ser una pantalla, orfinador, etc, ja que amés tocaven uns cables verds que hi havia per allà.
Percert! Els tècnics es movien amb un mitjaà que no havia vist encara. Unes motos amb l'anagrama del bicing, igual al de les furgonetes.
Percert! Els tècnics es movien amb un mitjaà que no havia vist encara. Unes motos amb l'anagrama del bicing, igual al de les furgonetes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
El número de bajas en el Bicing aumentó un 50% en el segundo semestre del 2008
EUROPA PRESS
BARCELONA
El número de bajas en el servicio público de bicicletas de Barcelona, Bicing, creció cerca de un 50% en el segundo semestre del 2008, en el que 3.729 personas dejaron de utilizarlo, mientras que en el primero fueron 2.493, según un comunicado de la empresa municipal B:SM.
Por el contrario, las nuevas altas se redujeron casi a la mitad, ya que fueron 29.903 los nuevos abonados, mientras que en el primer semestre fueron 51.862.
El número completo de usuarios se situó en el 2008 en 181.962 personas.
B:SM afirmó que mejoró la atención al usuario durante el último año, en el que recibieron unas 43.623 llamadas telefónicas al mes y se atendieron una media de 300 personas en la oficina del Bicing.
El número de bajas en el Bicing aumentó un 50% en el segundo semestre del 2008
EUROPA PRESS
BARCELONA
El número de bajas en el servicio público de bicicletas de Barcelona, Bicing, creció cerca de un 50% en el segundo semestre del 2008, en el que 3.729 personas dejaron de utilizarlo, mientras que en el primero fueron 2.493, según un comunicado de la empresa municipal B:SM.
Por el contrario, las nuevas altas se redujeron casi a la mitad, ya que fueron 29.903 los nuevos abonados, mientras que en el primer semestre fueron 51.862.
El número completo de usuarios se situó en el 2008 en 181.962 personas.
B:SM afirmó que mejoró la atención al usuario durante el último año, en el que recibieron unas 43.623 llamadas telefónicas al mes y se atendieron una media de 300 personas en la oficina del Bicing.
Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Nace el 'condón' para el Bicing
Se trata de una funda protectora para el manillar que asegura las condiciones higiénico-sanitarias del vehículo
260 comentarios
Cristian Reino | Barcelona | 18/02/2009 | Actualizada a las 02:19h | Ciudadanos
Condones de usar y tirar para bicicletas. Es decir, "fundas protectoras, higiénicas y desechables, que evitan la fricción de nuestras manos con las empuñaduras", según afirma Enrique Calderero, director de la empresa catalana Personal Box, que ha comercializado este invento. Y es que, como dicen desde esta compañía, tanto la gastroenteritis, la conjuntivitis o la gripe pueden contagiarse a través del contacto con el manillar de una bicicleta. Y más aún cuando la bici es pública, está en la calle y es utilizada por mucha gente, como el Bicing.
"Una acción tan usual, que es coger y tocar, no se debe convertir en algo que nos perjudique", comenta Calderero. Además, esta especie de preservativos para bicicletas -pero no de latex, sino de polipropileno (como algunas máscaras para médicos o cubrecamillas)- aísla de la posible suciedad, la humedad o el sudor. "Han sido diseñados para proporcionar higiene y comodidad", añade.
De ahí que su objetivo sea entrar de pleno en el mercado de la salud y el deporte: "Confiamos estar en centros y gimnasios donde cuidan el servicio y la percepción de higiene, sabiendo que son aspectos diferenciales en la fidelización del cliente", señala. "Para que la experiencia deportiva sea gratificante y total no debe fallar nada", afirma Calderero. Por eso es muy importante la percepción de la limpieza, añade. Además de para el Bicing, Personal Box piensa en estos manguitos para las bicicletas de spinning. "Este deporte está muy de moda, sobre todo entre el público femenino, y creo las mujeres son más susceptibles de utilizar los Cyclean", señala.
Estos manguitos pueden adquirirse ya en tiendas de deportes a 5 euros las 12 unidades, casi medio euro por funda. Los gimnasios deben ser un canal importante de ventas, explica Calderero, igual que el Bicing. Por ello ha ideado unas máquinas expendedoras que podrían ir instaladas en cada parada de las bicicletas públicas. "Con más de 130.000 abonados y seis millones de usos, tiene su sentido utilizar Cyclean", señala. Eso sí, estas máquinas son un proyecto, ya que aún hay que convencer al ayuntamiento y a Clear Channel, la empresa que gestiona el servicio.
Pero la utilidad de estas fundas va más allá que la meramente higiénico/saludable. Esta empresa cree que pueden ser un buen soporte publicitario para administraciones o empresa que podrían imprimir su marca en cada uno de las fundas. "Un gimnasio puede obtener una fuente de ingresos si deja imprimir una marca en estas fundas que podrían entregarse gratis en ese centro deportivo", señala.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... icing.html
avui he anat a agafar una bici, a la quan li posaven la funda i li feien fotos i finalment m'han regalat unes quantes fundes i m'han fet una session de fotos amb les fundes
Se trata de una funda protectora para el manillar que asegura las condiciones higiénico-sanitarias del vehículo
260 comentarios
Cristian Reino | Barcelona | 18/02/2009 | Actualizada a las 02:19h | Ciudadanos
Condones de usar y tirar para bicicletas. Es decir, "fundas protectoras, higiénicas y desechables, que evitan la fricción de nuestras manos con las empuñaduras", según afirma Enrique Calderero, director de la empresa catalana Personal Box, que ha comercializado este invento. Y es que, como dicen desde esta compañía, tanto la gastroenteritis, la conjuntivitis o la gripe pueden contagiarse a través del contacto con el manillar de una bicicleta. Y más aún cuando la bici es pública, está en la calle y es utilizada por mucha gente, como el Bicing.
"Una acción tan usual, que es coger y tocar, no se debe convertir en algo que nos perjudique", comenta Calderero. Además, esta especie de preservativos para bicicletas -pero no de latex, sino de polipropileno (como algunas máscaras para médicos o cubrecamillas)- aísla de la posible suciedad, la humedad o el sudor. "Han sido diseñados para proporcionar higiene y comodidad", añade.
De ahí que su objetivo sea entrar de pleno en el mercado de la salud y el deporte: "Confiamos estar en centros y gimnasios donde cuidan el servicio y la percepción de higiene, sabiendo que son aspectos diferenciales en la fidelización del cliente", señala. "Para que la experiencia deportiva sea gratificante y total no debe fallar nada", afirma Calderero. Por eso es muy importante la percepción de la limpieza, añade. Además de para el Bicing, Personal Box piensa en estos manguitos para las bicicletas de spinning. "Este deporte está muy de moda, sobre todo entre el público femenino, y creo las mujeres son más susceptibles de utilizar los Cyclean", señala.
Estos manguitos pueden adquirirse ya en tiendas de deportes a 5 euros las 12 unidades, casi medio euro por funda. Los gimnasios deben ser un canal importante de ventas, explica Calderero, igual que el Bicing. Por ello ha ideado unas máquinas expendedoras que podrían ir instaladas en cada parada de las bicicletas públicas. "Con más de 130.000 abonados y seis millones de usos, tiene su sentido utilizar Cyclean", señala. Eso sí, estas máquinas son un proyecto, ya que aún hay que convencer al ayuntamiento y a Clear Channel, la empresa que gestiona el servicio.
Pero la utilidad de estas fundas va más allá que la meramente higiénico/saludable. Esta empresa cree que pueden ser un buen soporte publicitario para administraciones o empresa que podrían imprimir su marca en cada uno de las fundas. "Un gimnasio puede obtener una fuente de ingresos si deja imprimir una marca en estas fundas que podrían entregarse gratis en ese centro deportivo", señala.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... icing.html
avui he anat a agafar una bici, a la quan li posaven la funda i li feien fotos i finalment m'han regalat unes quantes fundes i m'han fet una session de fotos amb les fundes
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per què només al Bicing?
Per la mateixa regla de tres, ja poden començar a inundar el transport públic amb aquestes fundes. Que encara no ho hagin fet potser indica que no saben què és un tren o un autobús.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvis de software i de gestió
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... pinya.html
El 'nou' Bicing es prova a Saragossa i Perpinyà
| La concessionària avalua el nou software a les ciutats amb menys usuaris | El canvi de sistema informàtic es farà a l'agost | Primeres millores en un servei molt qüestionat
Carles Sabaté
El Bicing s'acosta a la maduresa, tot i que al març només farà dos anys que va entrar en funcionament. Les últimes millores introduïdes en el sistema de gestió de les bicicletes de lloguer de Barcelona han permès reduir-ne les avaries, que encara podrien ser menys quan entri en funcionament el software que ja s'està avaluant a altres ciutats amb menys pressió d'usuaris. I és que l'atenció als abonats ha estat fins ara el gran dèficit d'aquest servei, que s'ha vist desbordat.
La concessionària del Bicing, Clear Channel, ha començat a provar a la ciutat nord-catalana de Perpinyà el doble sistema informàtic de gestió que aplicarà a Barcelona. També té previst assajar-lo a Saragossa, on la pressió d'usuaris ja resulta més gran.
Les xifres dels dos bancs de proves queden a anys llum de Barcelona. La capital catalana ja acredita 185.000 abonats al lloguer de bicicletes i una utilització intensiva: 30.000 trajectes al dia durant l'hivern i prop de 55.000 a l'estiu. A Barcelona hi ha 6.000 bicicletes i quasi 400 estacions, mentre que la capital del Rosselló només disposa de 150 bicicletes i 20 estacions. Saragossa ja acredita més moviments i serà "una bona prova de foc per a Barcelona", explica el director general de l'àrea del Mediterrani de Clear Channel, Jordi Sáez. La capital aragonesa té un miler de bicis i 350 estacions. A més de doblar el sistema informàtic i de gestió, el Bicing ha millorat l'alimentació elèctrica de les estacions, que sovint s'avariaven per l'escalfament del sol o "simplement per l'excés d'operacions", admet Sáez.
Pressió
L'allau de reclamacions per una deficient atenció als abonats en cas d'avaria i la repetició dels incidents van obligar l'Ajuntament a amenaçar Clear Channel de rescindir-li la concessió. De fet, l'oposició majoritària a l'Ajuntament va forçar un acord pel qual es revisaria el funcionament del Bicing aquest gener per decidir si l'avís es feia efectiu.
De moment, ja s'ha canviat el sistema de connexió (GPRS) que Movistar oferia al Bicing, ja que el convencional generava força avaries. Però la "plena efectivitat" no arribarà fins a l'estiu, observa el gerent de l'àrea de Mobilitat i Seguretat municipal, Joan Albert Dalmau. L'Ajuntament preveu canviar el sistema informàtic aprofitant les dues setmanes d'agost en què "es para mitja ciutat", assenyala Dalmau. Durant la primera quinzena es podria aturar totalment el servei uns dies per substituir el sistema en què se sustenta, si els tests de Perpinyà i Saragossa són reeixits.
El Bicing lidera "l'R+D de les bicicletes de lloguer al món", assegura Dalmau. Per això els canvis s'han de fer "en la franja nocturna sense servei". Aquest 2009 ja es pot comprovar amb la targeta si el sistema ha comptabilitzat el retorn de la bicicleta i obtenir-ne un rebut a través de la web.
Mapa
Una de les millores que s'apliquen també aquest any és l'agrupació d'estacions per tal de distribuir-hi els vehicles sense obligar les furgonetes a creuar la ciutat. "Les estacions s'agrupen en clústers i es compensen entre elles", explica Sáez.
La plantilla de treballadors també s'ha ampliat. El toc d'atenció municipal a la concessionària va fer contractar una seixantena d'empleats més a finals del 2008. Actualment l'empresa dóna feina a més de dues-centes persones, entre mecànics, xòfers i informàtics. La meitat treballen de nit.
Els desplaçaments en bicicleta a Barcelona es realitzen sobretot de muntanya a mar, mentre que, lògicament, de mar a muntanya n'hi ha molts menys. Només s'equilibren els trajectes Besòs-Llobregat i viceversa. Més d'un terç dels usuaris combinen la bicicleta amb un altre mitjà de transport públic, sobretot el metro i l'autobús. D'altra banda, la major part de trajectes es fan dins d'un mateix districte, ja que no s'acostuma a circular gaires quilòmetres amb la bicicleta.
La informació sobre el nombre de bicicletes disponibles a les estacions ja es pot consultar amb un iPhone. Els pròxims mesos es farà en temps real i des de qualsevol telèfon mòbil.
Els equips de manteniment poden canviar les unitats CPU de cada estació en pocs minuts. L'operació es realitza durant la nit.
Metropolità
Pel que fa al Bicing metropolità, la majoria d'edat sembla més complicada. L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) preveu convocar aquest mateix 2009 el concurs per muntar un servei de lloguer de bicicletes que abasti els 18 municipis de l'entitat, però sembla complicat assegurar-ne la integració tarifària. Més assequible serà la compatibilitat i l'intercanvi de bicicletes, perquè els ancoratges i el sistema ho permetran. Els usuaris residents en barris fronterers entre Barcelona i l'Hospitalet o Sant Adrià, per exemple, en seran els més beneficiats, ja que el sistema tampoc està previst que substitueixi el transport massiu, com el metro o els tramvies.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 28. Dissabte, 21 de febrer del 2009
El 'nou' Bicing es prova a Saragossa i Perpinyà
| La concessionària avalua el nou software a les ciutats amb menys usuaris | El canvi de sistema informàtic es farà a l'agost | Primeres millores en un servei molt qüestionat
Carles Sabaté
El Bicing s'acosta a la maduresa, tot i que al març només farà dos anys que va entrar en funcionament. Les últimes millores introduïdes en el sistema de gestió de les bicicletes de lloguer de Barcelona han permès reduir-ne les avaries, que encara podrien ser menys quan entri en funcionament el software que ja s'està avaluant a altres ciutats amb menys pressió d'usuaris. I és que l'atenció als abonats ha estat fins ara el gran dèficit d'aquest servei, que s'ha vist desbordat.
La concessionària del Bicing, Clear Channel, ha començat a provar a la ciutat nord-catalana de Perpinyà el doble sistema informàtic de gestió que aplicarà a Barcelona. També té previst assajar-lo a Saragossa, on la pressió d'usuaris ja resulta més gran.
Les xifres dels dos bancs de proves queden a anys llum de Barcelona. La capital catalana ja acredita 185.000 abonats al lloguer de bicicletes i una utilització intensiva: 30.000 trajectes al dia durant l'hivern i prop de 55.000 a l'estiu. A Barcelona hi ha 6.000 bicicletes i quasi 400 estacions, mentre que la capital del Rosselló només disposa de 150 bicicletes i 20 estacions. Saragossa ja acredita més moviments i serà "una bona prova de foc per a Barcelona", explica el director general de l'àrea del Mediterrani de Clear Channel, Jordi Sáez. La capital aragonesa té un miler de bicis i 350 estacions. A més de doblar el sistema informàtic i de gestió, el Bicing ha millorat l'alimentació elèctrica de les estacions, que sovint s'avariaven per l'escalfament del sol o "simplement per l'excés d'operacions", admet Sáez.
Pressió
L'allau de reclamacions per una deficient atenció als abonats en cas d'avaria i la repetició dels incidents van obligar l'Ajuntament a amenaçar Clear Channel de rescindir-li la concessió. De fet, l'oposició majoritària a l'Ajuntament va forçar un acord pel qual es revisaria el funcionament del Bicing aquest gener per decidir si l'avís es feia efectiu.
De moment, ja s'ha canviat el sistema de connexió (GPRS) que Movistar oferia al Bicing, ja que el convencional generava força avaries. Però la "plena efectivitat" no arribarà fins a l'estiu, observa el gerent de l'àrea de Mobilitat i Seguretat municipal, Joan Albert Dalmau. L'Ajuntament preveu canviar el sistema informàtic aprofitant les dues setmanes d'agost en què "es para mitja ciutat", assenyala Dalmau. Durant la primera quinzena es podria aturar totalment el servei uns dies per substituir el sistema en què se sustenta, si els tests de Perpinyà i Saragossa són reeixits.
El Bicing lidera "l'R+D de les bicicletes de lloguer al món", assegura Dalmau. Per això els canvis s'han de fer "en la franja nocturna sense servei". Aquest 2009 ja es pot comprovar amb la targeta si el sistema ha comptabilitzat el retorn de la bicicleta i obtenir-ne un rebut a través de la web.
Mapa
Una de les millores que s'apliquen també aquest any és l'agrupació d'estacions per tal de distribuir-hi els vehicles sense obligar les furgonetes a creuar la ciutat. "Les estacions s'agrupen en clústers i es compensen entre elles", explica Sáez.
La plantilla de treballadors també s'ha ampliat. El toc d'atenció municipal a la concessionària va fer contractar una seixantena d'empleats més a finals del 2008. Actualment l'empresa dóna feina a més de dues-centes persones, entre mecànics, xòfers i informàtics. La meitat treballen de nit.
Els desplaçaments en bicicleta a Barcelona es realitzen sobretot de muntanya a mar, mentre que, lògicament, de mar a muntanya n'hi ha molts menys. Només s'equilibren els trajectes Besòs-Llobregat i viceversa. Més d'un terç dels usuaris combinen la bicicleta amb un altre mitjà de transport públic, sobretot el metro i l'autobús. D'altra banda, la major part de trajectes es fan dins d'un mateix districte, ja que no s'acostuma a circular gaires quilòmetres amb la bicicleta.
La informació sobre el nombre de bicicletes disponibles a les estacions ja es pot consultar amb un iPhone. Els pròxims mesos es farà en temps real i des de qualsevol telèfon mòbil.
Els equips de manteniment poden canviar les unitats CPU de cada estació en pocs minuts. L'operació es realitza durant la nit.
Metropolità
Pel que fa al Bicing metropolità, la majoria d'edat sembla més complicada. L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) preveu convocar aquest mateix 2009 el concurs per muntar un servei de lloguer de bicicletes que abasti els 18 municipis de l'entitat, però sembla complicat assegurar-ne la integració tarifària. Més assequible serà la compatibilitat i l'intercanvi de bicicletes, perquè els ancoratges i el sistema ho permetran. Els usuaris residents en barris fronterers entre Barcelona i l'Hospitalet o Sant Adrià, per exemple, en seran els més beneficiats, ja que el sistema tampoc està previst que substitueixi el transport massiu, com el metro o els tramvies.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 28. Dissabte, 21 de febrer del 2009
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.