Notícia de l'Avui:
L’Ajuntament modificarà el carril bici d'Urgell
Inaugurat fa un mes, el carril havia de ser el model per a tota la ciutat de Barcelona
V.Mascaró/C.Sabaté
Barcelona
Ult. Act. 23.10.2008 - 23:50 hs
L’Ajuntament de Barcelona va acceptar ahir revisar el carril bici del carrer Urgell, que es va inaugurar fa només un mes i havia de ser el model de carril bici a generalitzar a la ciutat. El carril per a ciclistes que transcorre per Urgell i la ronda de Sant Pau està ple de nyaps i posa en perill els usuaris i els vianants.
El carril bici es va obrir a la circulació a mitjans de setembre. Les entitats ciclistes han denunciat repetidament les deficiències de la infraestructura, estrenada pel mateix alcalde, Jordi Hereu, sota un xàfec de tardor. Tot un mal presagi.
A més, l’Ajuntament de Barcelona s’ha compromès a buscar un itinerari alternatiu al tram comprès entre el carrer Mallorca i València per evitar passar per davant de la sortida d’una escola. La Guàrdia Urbana hi ha de muntar cada dia feiner un dispositiu per evitar que els infants topin amb els ciclistes en sortir de classe. Fan baixar els ciclistes a la calçada a les hores d’entrada i sortida de l’escola.
El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va reconèixer el problema d’aquest tram, però va al·legar que és un itinerari provisional. Sobre la necessitat de deixar d’utilitzar aquest tram tan mal dissenyat, Narváez va explicar que l’inici de les obres de construcció d’un dipòsit pluvial al carrer Urgell obligaran a tancar molt aviat el carril en aquest tram i habilitar-hi alguna alternativa durant els quinze mesos que durarà l’actuació.
Debat en comissió
La proposta presentada pel grup municipal del PP a la comissió de mobilitat d’ahir va ser aprovada per unanimitat. El grup d’ERC va proposar una modificació de l’enunciat que va ser acceptada per tots els grups polítics, incloent-hi el bipartit de govern. Es va acordar obrir un període de consulta popular amb veïns i comerciants afectats, però també amb els usuaris de la bicicleta, per estudiar les millores a fer-hi. El debat i l’anàlisi de les propostes duraran uns sis mesos, segons va proposar ERC.
Un altre punt important acordat ahir va ser vetllar per l’homogeneïtat de la senyalització horitzontal, ja que l’Ajuntament s’ha inventat uns senyals que els ciclistes no poden interpretar correctament. Es tracta d’una quadrícula de daus blancs que indiquen la sortida de camions del mercat de Sant Antoni, però és un senyal poc entenedor i desconegut, que no compta amb el suport de cap altre senyal vertical aclaridor.
L’entitat Amics de la Bici va rebre ahir amb satisfacció l’aprovació. “Si es fa, que sigui una modificació a fons, ara que encara hi som a temps”, afirma Albert Garcia. L’associació demana que s’adeqüi l’amplada i el ferm del carril bici per a la seguretat dels ciclistes, que s’anul·lin les ziga-zagues de les cantonades –cosa que resoldria els problemes dels contenidors i les zones de càrrega i descàrrega de mercaderies i milloraria la seguretat dels vianants– i, finalment, que s’adeqüin les fases semafòriques per evitar penalitzar bicicletes i vianants.
Nyap del carril bici al Carrer Urgell
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nyap del carril bici al Carrer Urgell
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró