Linies candidates a 449

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Linies candidates a 449

Post by jordidr »

Obro aquest post perque m'interesaria saber quin volum de linies per on circulen trens de MD estan electrificades, i per tant línies per on podrien circular les unitats de la nova serie 449. Opino que 50 trens son pocs, pero com que no se el volum de linies electrificades que hi ha, no puc jutjar. Per aixo us demano si podrieu fer un llistat amb les linies.

Gracies
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Linies candidates a 449

Post by ferroviario_catalan »

Dons mira, et puc dir linies d'aqui a catalunya, perque de la resta d'espanya em se poques.

Bcn -- Tarragona/Lleida
Bcn -- Tortosa/Vinaros
L'hospitalet -- Lleida
Bcn Sants -- Portbou/Cerbere
Bcn -- Valls/Lleida
Bcn -- Reus/Zaragoza

Y despres,fora de cataluna estan aquestes, potser em deixo algunes,pro aquestes son segures:

Tortosa -- Valencia
Zaragoza -- Valencia
Madrid -- Jaen
Valencia -- Alicante

SALUDOS,Iván
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Linies candidates a 449

Post by 437.001 »

Saragossa-València no està electrificada, o sigui que no pot tenir trens 449...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Altres línies electrificades

Post by Guigui »

Madrid-Valladolid-Lleó
Sevilla-Cadis
Madrid-Saragossa
Saragossa-Logroño
Lleida-Saragossa

Per cert, amb el gir que està prenent el fil, convindria passar-lo a ferrocarril espanyol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Linies candidates a 449

Post by victorcasta »

Lleó - Gijón/Avilés
Palència - Santander
Saragossa - Pamplona - Miranda - Bilbao / Sant Sebastià-Irún
Valladolid - Burgos - Miranda
Madrid - Albacete - València / Alacant
Madrid - Jaén
Lleó - Orense - Vigo
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Linies candidates a 449

Post by ferroviario_catalan »

Cordoba -- Malaga
Cordoba -- Sevilla
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Linies candidates a 449

Post by pol »

si malament no recordo, les 449 tenien que tenir el sistema brava, però veig a la web de ca que de moment no el tindran, però que potser més endevant els i possin, així que també s'en poden incluir de línies UIC-Ibèric.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Linies candidates a 449

Post by victorcasta »

Les 449 no havien de tenir el sistema Brava, l'havien de tenir les unitats 140, que eren 449 però aptes per a UIC. Però es va modificar la comanda i es van fusionar les dues sèries en una sola de 449. No porten ni instal·lació ni preinstal·lació de bogis Brava, el que sí que porten és el lloc on posar-hi el transformador de 25 kV.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

449 per a UIC?

Post by Guigui »

pol wrote:si malament no recordo, les 449 tenien que tenir el sistema brava, però veig a la web de ca que de moment no el tindran, però que potser més endevant els i possin, així que també s'en poden incluir de línies UIC-Ibèric.
Essent les LAV les úniques vies en ample UIC de Renfomentadif, i no havent-hi canvis prevists en aquest sentit a mig termini, tampoc no hi veuria massa utilitat, a no ser que servissin, per exemple, per a fer Girona-Perpinyà. Però aquí també caldria superar tota una sèrie de tossuderies no-nacionalistes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Linies candidates a 449

Post by pol »

Això es el que possav a la web de caf
Está previsto que la circulación de las 23 unidades se efectúe solamente por vías de ancho ibérico. Aunque la explotación inicial de las 34 unidades también se realizará en vías de ancho ibérico, estas 34 unidades disponen de preinstalación para circular en infraestructuras de ancho internacional (UIC) con la posibilidad de la instalación del bogie de ancho variable Brava que permite la circulación tanto por vía de ancho ibérico como por vía UIC. El sistema Brava realiza el cambio de ancho de forma automática, con el tren en movimiento y sin preparaciones previas ni paradas (el cambio se realiza a unos 30 km/h).

La velocidad máxima para las 23 unidades no transformables es de 160 km/h. En el caso de las transformables, éstas, una vez transformadas, podrán circular a 200 km/h por vías de ancho UIC alimentado a 25 kV).
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Linies candidates a 449

Post by victorcasta »

Sí, però posteriorment es va canviar la comanda a tot només d'ample ibèric.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Linies candidates a 449

Post by Mako448 »

Crec que a Catalunya encara trigarem a veure les 449.Motius?

-Nomès porten 1 sola porta en cada cotxe,si a PDG o Girona una 448R que té dos portes per vagons ja triga una eternitat en carregar o descarregar,una 449 que té sols una porta per cotxe,quan deuria trigar?

-Igualment,tenim moltes estacions a Catalunya amb andanes molt baixes,a part ja del famòs PDG,tenim Girona,Sant Vicenç de Calders,i un munt de baixadors on hi hauria problemes per pujar al tren,com passa amb els civies a PDG.

Per tant encara trigaràn i molt en prestar servei les 449,jo crec que ho faràn abans a Castella,Madrid,Andalusia i potser Galicia o Aragó.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Linies candidates a 449

Post by victorcasta »

Mako448 wrote:Crec que a Catalunya encara trigarem a veure les 449.Motius?

-Nomès porten 1 sola porta en cada cotxe,si a PDG o Girona una 448R que té dos portes per vagons ja triga una eternitat en carregar o descarregar,una 449 que té sols una porta per cotxe,quan deuria trigar?

-Igualment,tenim moltes estacions a Catalunya amb andanes molt baixes,a part ja del famòs PDG,tenim Girona,Sant Vicenç de Calders,i un munt de baixadors on hi hauria problemes per pujar al tren,com passa amb els civies a PDG.

Per tant encara trigaràn i molt en prestar servei les 449,jo crec que ho faràn abans a Castella,Madrid,Andalusia i potser Galicia o Aragó.
Les 448R només tenen una porta per cotxe i són les encarregades de Barcelona-Girona, amb diferència que la porta d'una 449 és més ampla. A més, que els 449 tenen una porta més baixa per a accés de PMR.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Linies candidates a 449

Post by Altaria_Trianilla »

victorcasta wrote: Les 448R només tenen una porta per cotxe i són les encarregades de Barcelona-Girona, amb diferència que la porta d'una 449 és més ampla. A més, que els 449 tenen una porta més baixa per a accés de PMR.
Tenen dues portes, una a cada extrem del cotxe.

;)

http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... /444/o.jpg
Image
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Linies candidates a 449

Post by jordidr »

Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Linies candidates a 449

Post by pol »

jordidr wrote:Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent
I la ruta no la deus sapiguer pas?
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Linies candidates a 449

Post by UT440_132M »

pol wrote:
jordidr wrote:Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent
I la ruta no la deus sapiguer pas?
Jo crec que les veurem fer BCN Saragossa, via Mora.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per què Saragossa?

Post by Guigui »

UT440_132M wrote:Jo crec que les veurem fer BCN Saragossa, via Mora.
I per què ho creus? Per què no penses que s'utilitzaran per la línia de Figueres, Reus o Tortosa, molt més transitades?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Linies candidates a 449

Post by jordidr »

Encara no se sap les rutes comercials que farà nomes que vindra a territori catala a partir del març
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

apunte lingüístico

Post by automotorserie 436 »

Missatge editat per l'administració, per no adequar-se a les normes.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”