Linea Roda de Barà - Reus
- Trenscat
- N10
Aprofito el fil per dir que he actualitzat fotos de l'estació de Roda de Barà, amb l'intercanviador i tota la pesca, que es veia una mica desfassat tot plegat
No patiu que també he deixat les fotos "històriques" de quan encara no s'havia tocat res de res.
http://www.trenscat.com/renfe/rodadebara_ct.html
No patiu que també he deixat les fotos "històriques" de quan encara no s'havia tocat res de res.
http://www.trenscat.com/renfe/rodadebara_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Crec que el km es per Reus Roda degut a l'origen de la linia a Mora, Casp, etc...
Fer una linia directe de Barcelona Madrid per Vilanova, Mora, Casp, Molina d'Aragon. Volia anar el mes rapid posible per aixo no pasava per Tarragona ni Zaragoza
Finalment la empresa va fer fallida, la va comprar MZA i la va empalmar amb la linia de Zaragoza Madrid i evitar construir el tram per Molina d'Aragon.
Fer una linia directe de Barcelona Madrid per Vilanova, Mora, Casp, Molina d'Aragon. Volia anar el mes rapid posible per aixo no pasava per Tarragona ni Zaragoza
Finalment la empresa va fer fallida, la va comprar MZA i la va empalmar amb la linia de Zaragoza Madrid i evitar construir el tram per Molina d'Aragon.
- genissimon
- N10
Des d'aleshores Marquès de l'Argentera !!fantito wrote:[...]Aquest enginyer va ser Eduard Maristany.
Segons el nomenclàtor de carrers de Barcelona:
Nom: Marquès de l'Argentera, Avinguda del
Descripció: Eduard Maristany i Gibert (Barcelona 1855 - 1941). Enginyer dels ferrocarrils de MZA. Féu construir l'Estació de França.
Aquest és el vial que dóna accés a la façana principal de l'Estació de França (o Barelona-Término). Abans passeig de l'Aduana.
I segons la Wikipèdia:
[...]En aquest segle es va construir un túnel de ferrocarril, anomenat La Torreta, de més de 4 kilòmetres. El seu constructor, l'enginyer Eduard Maristany i Gilabert (Barcelona 1855-1941) va rebre del rei Alfons XIII el títol de Marquès de l'Argentera el 1918.[...]
Salut !!
Hola ja que parleu d'aquesta linia us volia fer una pregunta. L'estació de Roda de Barà es la que hi ha a les afores a prop del gran pont de LAV però la que hi ha en mig del poble que no és més que un baixador té el mateix nom o es el que segons Renfe es diu Roda de Mar? Sabeu si paren trens o està inutilitzada aquesta infraestrucutra?
Gràcies.
Gràcies.
Hay trenes que es mejor no coger...
Llavors es:
Estació a les afores més propera a LAV = Roda de Barà
Baixador al centre del poble amb via única = Roda de Mar
O a la inversa?
Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur
O a la inversa?
Es que em sembla que a la pàgina del trenscat vaig veure unes fotos d'una estació que es deia Roda de Mar i era semblant a lo del centre del poble però no estic segur
Hay trenes que es mejor no coger...
Sí, és així...RRB wrote:Llavors es:
O a la inversa?
Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà
Quedaria molt millor Roda Centre i Roda Bifurcació.UT596001 wrote:Sí, és així...RRB wrote:Llavors es:
O a la inversa?
Però el cartell que hi ha al baixador que va posar l'ajuntament del poble posa Roda de Barà
Re: Linea Roda de Barà - Reus
Hola!
Bé, he intentat llegir-me el munt de missatges que hi han referents a l'antiga linea de Roda de Barà a Reus però jo només volia saber si algú sap on puc conseguir un mapa de bastant detall de tota la linea. A l'Institut Cartogràfic? No en tinc ni idea. Per ara vaig amb el mapa de google maps, que surt prou ben marcada tota la ruta però m'agradaria un de més concret.
Estic en els primers passos d'un projecte i per ara no corre gaire pressa però potser estaria bé anar fent-se la idea de tot el recorregut (o el que queda d'ell)
Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
Bé, he intentat llegir-me el munt de missatges que hi han referents a l'antiga linea de Roda de Barà a Reus però jo només volia saber si algú sap on puc conseguir un mapa de bastant detall de tota la linea. A l'Institut Cartogràfic? No en tinc ni idea. Per ara vaig amb el mapa de google maps, que surt prou ben marcada tota la ruta però m'agradaria un de més concret.
Estic en els primers passos d'un projecte i per ara no corre gaire pressa però potser estaria bé anar fent-se la idea de tot el recorregut (o el que queda d'ell)
Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
- genissimon
- N10
Al Google Earth si actives les línies ferroviàries apareix perfectament aquesta línia i moltes altres, algunes clausurades.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N5
Justo antes de que empezara este tremendo temporal estuve haciendo un recorrido por la zona donde se construye el enlace entre el Corredor Mediterráneo y la LAV Madrid - Barcelona - Frontera. Al Norte de Constantí seguí por error la traza de la autovía A-27, también en construcción, por lo que en vez de ir hacia Perafort vine a caer cerca de El Morell.
Ahora que me topo con este hilo no puedo dejar de poner esta foto que hice; lo que me sorprendió es que la vez anterior que pasé por ahí no había catenaria. ¿Con qué propósito la habrán repuesto?
Ahora que me topo con este hilo no puedo dejar de poner esta foto que hice; lo que me sorprendió es que la vez anterior que pasé por ahí no había catenaria. ¿Con qué propósito la habrán repuesto?
- canalcole
- N9
- Facebook: XavierMartinezVidal
Benvingut al fórum!jomoxi wrote:Moltes gràcies i que sapigueu que és el meu debut en aquest magnífic forum
Jordi
Manteniment/preparació?
Potser volen fer-la arribar a CDT.
Fora conyes, jo diria que la infraestructura és d'ADIF, i aquest ha instal.lat la catenària, per una possible circulació de trens. RENFE Operadora és qui establirà si vol fer passar trens per allà, però adif ha de tenir la infraestructura apte per si algun dia la operadora decidís fer circulacions per allà, crec jo.
Fora conyes, jo diria que la infraestructura és d'ADIF, i aquest ha instal.lat la catenària, per una possible circulació de trens. RENFE Operadora és qui establirà si vol fer passar trens per allà, però adif ha de tenir la infraestructura apte per si algun dia la operadora decidís fer circulacions per allà, crec jo.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
Re: Manteniment/preparació?
jejejeje han calgut quasi dos dies perquè algú caigués en la innocentada d'en sanlucar-playa!
Els fils de la catenària són Photoshop.
- canalcole
- N9
- Facebook: XavierMartinezVidal
Ostres, es veritat! Si no ho arribes a dir no m'en dono compte, i ara fixant-m'hi bé, en els fils de la catenaria es nota una mica pixelat.
-
- N5
De PhotoShop nada.victorcasta wrote:
-
- N10
Pues llámale "programa de edición de imágenes".sanlucar-playa wrote:De PhotoShop nada.victorcasta wrote:
-
- N5
PaintBrush, ¡y gracias!.
Es que quedaba muy sosa la foto con sólos los postes y las ménsulas, y la retoqué un poco.
Por allí pasan trenes de cisternas en régimen de maniobras entre la terminal de cargas de Constantí y la refinería de Repsol (Km 590,4).
Es que quedaba muy sosa la foto con sólos los postes y las ménsulas, y la retoqué un poco.
Por allí pasan trenes de cisternas en régimen de maniobras entre la terminal de cargas de Constantí y la refinería de Repsol (Km 590,4).