Hola a tothom i a tota dona,
Obro aquest fil, més que res, per commemorar un esdeveniment prou important per ser col.locat aquí.
Tal dia com avui, senyores i senyors, un 28 d'Octubre de fa exactament 160 anys, al 1848, sonà el xiulet de "La Mataró" acostant-se a la ciutat que li donava nom.
Miquel Biada i Bunyol, havia portat el ferrocarril, no només a Catalunya, si no a la Península Ibèrica.
El tren va ser inaugurat enmig d'una gran expectació popular. El dia 28 d'octubre de 1848, una gran gentada va acompanyar el viatge inaugural des de Barcelona fins a Mataró amb les seves salutacions i aplaudiments. Es van celebrar tres actes solemnes, un a l'estació de Barcelona, un altre a l'estació de El Masnou i un altre a la de Mataró, oficiats pels bisbes i en presència d'una comitiva d'autoritats, mentre la multitud entusiasta omplia tots els voltants. Tot era molt solemne i molt especial.
Durant el camí, constrastava la calma de les onades amb la grandiositat de l'esdeveniment, i sorprenia la bellesa de veure passar paisatges i pobles. El poble i les autoritats de Mataró van rebre el tren enmig d'una emoció indefinible; després d'un "Te-Deum" d'acció de gràcies a la basílica de Santa Maria de Mataró, s'oferí un dinar. Es va fer el viatge de tornada només en 35 minuts.
Així doncs, per la meva part sols em queda felicitar a tots aquells que vàren fer realitat un somni que semblava impossible: "Jamás tal cosa se vió: comer en Barcelona y cenar en Mataró"
Valgui d'anotació que avui, com a bon mataroní i usuari de la linia del maresme que sóc, m'he felictat agafant un "Civia" per anar fins a Barcelona. I amics meus, avui plovia: la nostra estimada renfe ha celebrat el 160é aniversari de la seva línia "primogènita" deleitant als seus usuaris amb 40 minuts de retard per problemes tècnics.
En fi,
PER MOLTS MÉS ANYS
Salutacions,
barcelonasants
160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica
-
- N4
160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica
Last edited by barcelonasants on Friday 31/10/2008 20:54, edited 1 time in total.
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
Re: 160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica
Per molts anys, però no com els d'ara!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: 160 anys de ferrocarril a la Península Ibèrica
Si només en fa 60...barcelonasants wrote: Tal dia com avui, senyores i senyors, un 28 d'Octubre de fa exactament 160 anys, al 1948,
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.