Civia Alpí
Re: CIVIA ALPI
Aix perdona el lapsus. Pero han ampliat la comanda de trens aleshores???
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: CIVIA ALPI
No. L'última comanda feta (fa un any) era de 60 trenes Civia IV. Els 80 trens Civia V i els 100 trens Civia VI, són només una programació pressupostària, que l'únic que indica són les intencions de Renfe però res més.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Llegenda urbana
Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: CIVIA ALPI
Els civia alpino no son cap llegenda urbana, eren uns trens que estaven pressupostats i que finalment s'ha decidit que no es fagin.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Llegenda urbana
A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.UT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Xavi
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Llegenda urbana
http://www.trenscat.com/renfe/circesp070214_ct.htmlcanalcole wrote:A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.
Xavi
Re: CIVIA ALPI
La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: CIVIA ALPI
Veient com pugen a Puigcerdà unitats 447 en doble, i podrien pujar-hi perfectament unitats 463, 464 i 465, començo a dubtar que aquests Civia Alpino siguin per a aquesta línia i no siguin per a la línia de Cercedilla a Cotos, que sí que necessita d'unes característiques diferents (ample de via mètric).davida wrote:La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: CIVIA ALPI
El que em va dir un maquinista, aquest cap de setmana, és que hi pujarien 463 en doble, per qüestions de tracció. Així si una falla no hi hauria problema.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Civia Alpí
Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Civia Alpí
463 = Civia de 3 cotxes.Vilarrubla wrote:Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
464 = Civia de 4 cotxes.
465 = Civia de 5 cotxes.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Civia Alpí
I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
El que trobo dolç a tu t'amargue.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Civia Alpí
Les 447 són les que pugen actualment.Vilarrubla wrote:I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:
tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
Les altres són 440R (de reformades). Les dels seients tous eren unitats reformades específicament per a aquesta línia, i les de seients durs, tenien l'interiorisme normal d'aquesta sèrie. I les que dius que més vells que Maria Castanya eren 440 a seques, sense reformar.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Civia Alpí
Vilarrubla, fes-te una volta per Trenscat, o per Wefer, o qualsevol altre pàgina de trens on puguis veure quin és cada model, de seguida aprendràs qui són les 447 o les 440.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Llegenda urbana
Jo temps enrere els hi deia Civia VirtualsUT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Re: Civia Alpí
A veure, hi ha una cosa que no tinc clara. Jo tenia entès que:
- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.
En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.
M'ho podríeu confirmar?
- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.
En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.
M'ho podríeu confirmar?
Re: Civia Alpí
Petita precisió:
-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).
Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.
-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).
Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.
Re: Civia Alpí
Això de la tracció als bogies compartis, no era al revers amb els Civies de 2 cotxes?