Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Em presento,
Em dic Albert i fa uns quants anys que us estic mirant, les vostres propostes, discusions, etc...
Bé, dons, voldria encetar un nou tema!!!
CREACIÓ D'UNA NOVA VARIANT DE RODALIES, MITJANA DISTÀNCIA, LLARGA DISTÀNCIA, pel Garraf.
No sé si anteriorment, ja es va proposar aquest tema.
Bé, aquesta nova variant serviria per als trens semidirectes, Mitjana Distància i Llarga Distància.
Seria en un futur, espero, no gaire llunyà!!!
Aquesta nova variant sortiria poc després de l'estació de Castelldefels poble i atrevessaria tot el massís del Garraf, per túnel, en quasi la totalitat del seu trajecte. I s'acabaria enllaçant de nou a l'entrada de Sitges, més concretament als voltants del Port d'Aiguadolç.
Per això us adjunto un arxiu amb 3 possibles variants.
Espero que em contesteu.
Em dic Albert i fa uns quants anys que us estic mirant, les vostres propostes, discusions, etc...
Bé, dons, voldria encetar un nou tema!!!
CREACIÓ D'UNA NOVA VARIANT DE RODALIES, MITJANA DISTÀNCIA, LLARGA DISTÀNCIA, pel Garraf.
No sé si anteriorment, ja es va proposar aquest tema.
Bé, aquesta nova variant serviria per als trens semidirectes, Mitjana Distància i Llarga Distància.
Seria en un futur, espero, no gaire llunyà!!!
Aquesta nova variant sortiria poc després de l'estació de Castelldefels poble i atrevessaria tot el massís del Garraf, per túnel, en quasi la totalitat del seu trajecte. I s'acabaria enllaçant de nou a l'entrada de Sitges, més concretament als voltants del Port d'Aiguadolç.
Per això us adjunto un arxiu amb 3 possibles variants.
Espero que em contesteu.
Last edited by Albert76 on Friday 31/10/2008 15:25, edited 1 time in total.
Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Com s'ha afegir un arxiu!!! No em surt!
- Santfeliuenc
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Hola,
Bienvenido.
Cuando estés escribiendo el mensaje o editándolo, abajo de donde pone "guardar, vista previa y enviar" hay 2 pestañas, en un apone "opciones" y en la de al lado a la derecha que a veces pasa desapercibida, pone "subir adjunto".
Le das ahí y el resto supongo que ya es sencillo, seleccionas el adjunto que quieras subir, le pones abajo el título que le quieres dar y lo agregas. Una vez esté agregado, envías el mensaje.
Saludos,
Sergio
Bienvenido.
Cuando estés escribiendo el mensaje o editándolo, abajo de donde pone "guardar, vista previa y enviar" hay 2 pestañas, en un apone "opciones" y en la de al lado a la derecha que a veces pasa desapercibida, pone "subir adjunto".
Le das ahí y el resto supongo que ya es sencillo, seleccionas el adjunto que quieras subir, le pones abajo el título que le quieres dar y lo agregas. Una vez esté agregado, envías el mensaje.
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Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Hola,
Efectivamente, mucho antes de que se realizasen las obras del tema del AVE en Cataluña, un servidor propuso ese túnel por el Garraf, que si le echamos un poco de ganas se hará en el futuro.
La idea era esa misma, que albergase circulación de trenes de alta velocidad, largo recorrido, directos, semidirectos, regionales, etc. cosa que es lo más lógico del mundo. Si en Madrid para ir en AVE hacia el norte han hecho un túnel de casi 30 km bajo el Sistema Central, no creo que los 15-18 km que tendría este túnel para el Garraf fuese nada comparado con aquel. Eso sí, siendo nosotros como somos por aquí, pues después de salir un par o tres plataformas en contra, la asociación de vecinos de la cementera y un par más de organizaciones ecologistas salvadoras del musgo de las rocas mediterráneas... dentro de unos 30 años igual habría un primer proyecto que entonces los partidos discutirían y al final saldría un túnel que en lugar de ir en línea recta daría más vueltas que la L3, L4 y L9/L10 juntas "para servir mejor la zona".
Una lástima no utilizar la cabeza antes de hacer las cosas. Si la lógica es la lógica
¿Veis? este nuevo forista no lleva ni 2 mensajes y ya en el 2º se le ha ocurrido algo más que evidente... no hace falta irse a hacer un Master a Harvard ni nada de eso, es simplemente echarle lógica al asunto.
De esa forma este tipo de línea y tras salir del túnel del Garraf habría ido en paralelo a la costa, habría pasado por el importantísimo nudo de Sant Vicenç de Calders (Comarruga) y siguiendo por el litoral habría podido entrar en Tarragona por el mismo sitio de siempre, después y bajo el espacio que ahora ocupa el aparcamiento de la Rambla Nova habría ido hasta la plaza Imperial tarraco y más adelante y pasando por el aeropuerto habría seguido hacia Reus. De aquí iría a Lleida retomando el trazado actual y ya tendríamos el Camp de Tarragona vertebrado como Dios manda y sin una estación situada allí en el medio de ninguna parte, en un escampío sin transporte ni cercanías ni nada y un larguísimo etcétera. ¿Qué vale eso? ¿unos pocos millones más? pues para que se los gasten en coches oficiales, leasings varios y reposapiés, lo prefiero invertir ahí.
¿Tan difícil es utilizar la cabeza antes de hacer las cosas?
Saludos,
Sergio
Efectivamente, mucho antes de que se realizasen las obras del tema del AVE en Cataluña, un servidor propuso ese túnel por el Garraf, que si le echamos un poco de ganas se hará en el futuro.
La idea era esa misma, que albergase circulación de trenes de alta velocidad, largo recorrido, directos, semidirectos, regionales, etc. cosa que es lo más lógico del mundo. Si en Madrid para ir en AVE hacia el norte han hecho un túnel de casi 30 km bajo el Sistema Central, no creo que los 15-18 km que tendría este túnel para el Garraf fuese nada comparado con aquel. Eso sí, siendo nosotros como somos por aquí, pues después de salir un par o tres plataformas en contra, la asociación de vecinos de la cementera y un par más de organizaciones ecologistas salvadoras del musgo de las rocas mediterráneas... dentro de unos 30 años igual habría un primer proyecto que entonces los partidos discutirían y al final saldría un túnel que en lugar de ir en línea recta daría más vueltas que la L3, L4 y L9/L10 juntas "para servir mejor la zona".
Una lástima no utilizar la cabeza antes de hacer las cosas. Si la lógica es la lógica
¿Veis? este nuevo forista no lleva ni 2 mensajes y ya en el 2º se le ha ocurrido algo más que evidente... no hace falta irse a hacer un Master a Harvard ni nada de eso, es simplemente echarle lógica al asunto.
De esa forma este tipo de línea y tras salir del túnel del Garraf habría ido en paralelo a la costa, habría pasado por el importantísimo nudo de Sant Vicenç de Calders (Comarruga) y siguiendo por el litoral habría podido entrar en Tarragona por el mismo sitio de siempre, después y bajo el espacio que ahora ocupa el aparcamiento de la Rambla Nova habría ido hasta la plaza Imperial tarraco y más adelante y pasando por el aeropuerto habría seguido hacia Reus. De aquí iría a Lleida retomando el trazado actual y ya tendríamos el Camp de Tarragona vertebrado como Dios manda y sin una estación situada allí en el medio de ninguna parte, en un escampío sin transporte ni cercanías ni nada y un larguísimo etcétera. ¿Qué vale eso? ¿unos pocos millones más? pues para que se los gasten en coches oficiales, leasings varios y reposapiés, lo prefiero invertir ahí.
¿Tan difícil es utilizar la cabeza antes de hacer las cosas?
Saludos,
Sergio
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- Guigui
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S'ho repensaran
Continuo amb la meva: algun dia veurem un nou traçat AV pel Garraf, seguint el que proposen l'Albert76 i en Santfeliuenc, i l'actual traçat pel Penedès serà una relíquia abans d'hora. Temps al temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Crec que potser la millor solució a llarg termini seria fer una nova línia Barcelona-Lleida, via Sagrera-Vallès Occidental-Martorell (però sense fer corba com ara)-Igualada-Lleida, que seria la ruta possiblement més curta (seria més curta pujant pel Baix Llobregat com ara, però amb les voltes per El Prat...), i deixar la línia actual fins a Camp de Tarragona pels trens que vagin cap al Sud.
- genissimon
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Per descongestionar l'actual línia de Vilanova el més fàcil(*) és dotar de quatre vies l'actual línia de Vilafranca i fer-hi passar per allà tots els trens que no tenen parades entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders.
* Paradoxalment, el que molts veiem com el més fàcil per a renfomentadif sempre és el més impossible.
Salut !!
* Paradoxalment, el que molts veiem com el més fàcil per a renfomentadif sempre és el més impossible.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
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Racionalitzar traçats
El trànsit ferroviari d'alta velocitat no necessita dues línies paral·leles. Per tant la configuració actual és, conceptualment, correcta. El que passa és que s'han entestat en donar-li un grapat de voltes, deixar l'estació de la segona àrea metropolitana de Catalunya a les quimbambes i muntar un Dragon Khan a Vilafranca que, a sobre, posa en perill els edificis propers. Per tant, el millor hauria estat, de bon començament, fer la LAV pel Garraf, cosa que hauria permès agafar l'aeroport del Prat i el centre de Tarragona sense donar volta, i bifurcar-se a partir d'aquest darrer punt.Lluísbcn wrote:Crec que potser la millor solució a llarg termini seria fer una nova línia Barcelona-Lleida, via Sagrera-Vallès Occidental-Martorell (però sense fer corba com ara)-Igualada-Lleida, que seria la ruta possiblement més curta (seria més curta pujant pel Baix Llobregat com ara, però amb les voltes per El Prat...), i deixar la línia actual fins a Camp de Tarragona pels trens que vagin cap al Sud.
Una altra cosa és l'Eix Transversal Ferroviari, que no serà AV sinó VA i permetrà descarregar la LAV de trànsit de mercaderies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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- Santfeliuenc
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Re: Racionalitzar traçats
Hola,
- Túnel por el Garraf para los AVE, Euromed, altas velocidades varias, etc.
- Trayecto según se sale de barcelona pasando bajo la nueva terminal del aeropuerto con dos vías pasantes para los trenes sin parada y dos vías con andén para los trenes que allí hiciesen escala.
- Llegada al nudo de Sant Vicenç de Calders y creación allí de una estación equiparable a la del Camp de Tarragona.
- Continuación hasta Tarragona y túnel bajo la Rambla Nova por el espacio que ocupa actualmente el aparcamiento subterráneo remodelado para uso ferroviario.
- Salida de Tarragona en línea recta hacia el aeropuerto de Reus con estación justo bajo el vestíbulo de la nueva terminal proyectada.
- Trazado desde este aeropuerto a Reus y posterior continuación hasta conectar con el recorrido de la línea actual hasta Lleida.
Esto sería hacer las cosas con cabeza y hacerlas una sola vez coordinando todas las actuaciones para coincidir, terminal del aeropuerto de Reus con la estación de AVE, terminal del aeropuerto de Barcelona también con estación de AVE, recorrido parando en todas las capitales y en su centro urbano, eliminación de estaciones innecesarias como la del Camp, poder crear una red de regionales que parasen en unas estaciones sí y otras no, simultanear las obras y planificar las prioridades de tal forma que se ocasionasen los mínimos inconvenientes y se afectase lo mínimo o nada a otros servicios como las cercanías... en fin, hacer las cosas bien.
Y ya "la créme de la créme" hubiese sido hacer entrar el AVE en Barcelona por el túnel de Aragón y haber destinado a cercanías un nuevo corredor, por ejemplo por la avenida Diagonal, generando la mejor y más potente transformación de Barcelona y de Cataluña en materia de infraestructuras de toda la historia.
Pero bueno, aquí nos vemos ahora, realizando imponentes proyectos como por ejemplo poner ascensores en estaciones y subir andenes de cota porque si no nos la pegamos, ¡menudo megaplan de cercanías!
Saludos,
Sergio
Para eso es para lo que debería servir en esencia el tramo desde El Vendrell a Martorell y bajada por el Llobregat, además del by-pass norte de Barcelona de alta velocidad, para mercancías y redirigir alguna circulación que otra de más.Guigui wrote:Una altra cosa és l'Eix Transversal Ferroviari, que no serà AV sinó VA i permetrà descarregar la LAV de trànsit de mercaderies.
- Túnel por el Garraf para los AVE, Euromed, altas velocidades varias, etc.
- Trayecto según se sale de barcelona pasando bajo la nueva terminal del aeropuerto con dos vías pasantes para los trenes sin parada y dos vías con andén para los trenes que allí hiciesen escala.
- Llegada al nudo de Sant Vicenç de Calders y creación allí de una estación equiparable a la del Camp de Tarragona.
- Continuación hasta Tarragona y túnel bajo la Rambla Nova por el espacio que ocupa actualmente el aparcamiento subterráneo remodelado para uso ferroviario.
- Salida de Tarragona en línea recta hacia el aeropuerto de Reus con estación justo bajo el vestíbulo de la nueva terminal proyectada.
- Trazado desde este aeropuerto a Reus y posterior continuación hasta conectar con el recorrido de la línea actual hasta Lleida.
Esto sería hacer las cosas con cabeza y hacerlas una sola vez coordinando todas las actuaciones para coincidir, terminal del aeropuerto de Reus con la estación de AVE, terminal del aeropuerto de Barcelona también con estación de AVE, recorrido parando en todas las capitales y en su centro urbano, eliminación de estaciones innecesarias como la del Camp, poder crear una red de regionales que parasen en unas estaciones sí y otras no, simultanear las obras y planificar las prioridades de tal forma que se ocasionasen los mínimos inconvenientes y se afectase lo mínimo o nada a otros servicios como las cercanías... en fin, hacer las cosas bien.
Y ya "la créme de la créme" hubiese sido hacer entrar el AVE en Barcelona por el túnel de Aragón y haber destinado a cercanías un nuevo corredor, por ejemplo por la avenida Diagonal, generando la mejor y más potente transformación de Barcelona y de Cataluña en materia de infraestructuras de toda la historia.
Pero bueno, aquí nos vemos ahora, realizando imponentes proyectos como por ejemplo poner ascensores en estaciones y subir andenes de cota porque si no nos la pegamos, ¡menudo megaplan de cercanías!
Saludos,
Sergio
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Re: S'ho repensaran
Us adjunto més arxius de l'opció Variant 3.Guigui wrote:Continuo amb la meva: algun dia veurem un nou traçat AV pel Garraf, seguint el que proposen l'Albert76 i en Santfeliuenc, i l'actual traçat pel Penedès serà una relíquia abans d'hora. Temps al temps.
De Sants-Estació fins a Castelldefels Poble seria de 4 vies, dues per a semidirectes, etc. i les altres dues per a trens que paressin a totes les estacions.
El problema seria el coll d'ampolla de Sants, que l'antic alcalde de Barcelona, el Sr. Clos va dir que la millor opció seria i serà, malauradament posant un calaix. Jo diria el CALAIX DESASTRE!!!
Tanmateix, també tidríem problemes a Bellvitge, com es podria encabir dues vies més!!
De Castelldefels poble es bifurcaria les 4 vies, dues vies, com fins ara i les altres dues per la nova variant. Es retrobarien a Sitges, on tindria 4 vies generals així com a Vilanova i la Geltrú.
Albert.
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Més per l'interior
Jo la faria discórrer més per l'interior, sobretot a partir de Sitges, ja que se suposa que no hi ha d'haver cap estació fins a Tarragona i no és qüestió de fer passar la LAV pels nuclis urbans sense que els trens s'hi aturin. Considero que invents com Vilafranca no venen al cas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Us adjunto uns quants arxius de com seria el recorregut
Castelldefels
Castelldefels
Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Pel Garraf
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Pel Garraf
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Pel Garraf
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Re: Nova variant de Rodalies/MD/LD pel Garraf
Als afores de Sitges
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Noves variants (Vilanova, Sitges)
Hola!!!
Us proposo un nou tema per a noves variants per a:
Vilanova
Sitges
Per això us adjunto un mapa de Vianova i Sitges i proposeu posibles variants.
Us proposo un nou tema per a noves variants per a:
Vilanova
Sitges
Per això us adjunto un mapa de Vianova i Sitges i proposeu posibles variants.
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- Guigui
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O línia totalment nova, o res
Si és per rodalia o MD, està prou bé com està ara. Si és per fer un nou eix d'altes prestacions de mercaderies o d'AV, millor fer un traçat totalment nou i no a base de variants per a poblacions individuals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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