Construcció de metro: abans millor que ara?
Construcció de metro: abans millor que ara?
En diversos fils s'ha parlat de que antigament, en menys temps es construïen més estacions que no pas ara, o de que tenien més iniciatives els constructors, etc. Què en penseu vosaltes? Amb menys calers, feien servir més l'enginy, o millor ara, amb més tecnologia?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abans, les idees clares
Sobretot, tenien una idea clara de què havia de ser un metro. Traçats coherents, i com més rectes millor. Res de giragonses estil L9.
D'altra banda, en un fil d'història diu que el Transversal es va fer en cosa de tres anys. En canvi, per una trista estació a Badalona se n'hi acabaran estant cinc. Aquí no em valen històries de diferències geològiques, que en 80 anys la tècnica ha progressat prou, hi ha tuneladores per tots tipus de terrenys i barreges de terrenys, i les tècniques d'impermeabilització també han millorat substancialment. Aleshores...?
D'altra banda, en un fil d'història diu que el Transversal es va fer en cosa de tres anys. En canvi, per una trista estació a Badalona se n'hi acabaran estant cinc. Aquí no em valen històries de diferències geològiques, que en 80 anys la tècnica ha progressat prou, hi ha tuneladores per tots tipus de terrenys i barreges de terrenys, i les tècniques d'impermeabilització també han millorat substancialment. Aleshores...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
home, jo prefereixo l'època antiga. He estat a l'antiga bifurcació d'Aragó i no hi ha ni una filtració, si es netegés la pols de la pared, semblaria que els maons els acaben de posar. Però també opino que ara no les fan malament les construccions, el que passa es que estan molt mal acabades. La pitjor època, al meu parer, es la dels anys 70-80, on les coses es feien bastant malament. Sense anar més lluny; el dissabte passat es va caure una peça del revestiment de la pared de l'estació de Sant Ildefons i al final es va haver de tancar l'andana per evitar mals majors. Després de fer una revisió, es veu que s'ha de reparar tota l'estació. I això que aquesta estació es relativament moderna.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La potineria més grossa
Diria que el Carmel va ser una miqueta més que un mal acabament. Per cert, ara no ho asseguraria, però oi que no hi ha notícia de cap esfondrament durant la construcció del GMB i del Transversal?El LLOP wrote:Però també opino que ara no les fan malament les construccions, el que passa es que estan molt mal acabades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Home, jo em referia a les estacions ja construïdes. Lo del Carmel, com tots sabem, té més a veure amb temes polítics que constructius (al meu parer). la cosa seria així:
Polític (P)a enginyer(E):
P:- això ha d'estar pel 2006 que és una promesa electoral.
E:- doncs això ho hauríem de fer amb un mètode que no va gaire bé amb el terreny.
P:- fes-ho com vulguis, però pel 2006.
Enginyer (E) a Constructor (C)
E:- hem d'estar aquí X pel 2006.
C:-Carai!!, Doncs necessitarem el triple de maquinària i mà d'obra.
E:- Si ho fem amb aquest mètode no.
C:- Però en aquest terreny això serà perillós.
E:- Ho diuen els de dalt i prou!!!
Constructor (C) a Pencaire (P)
P:- !!!jefe, las paredes se mueven más que un garbanzo en la boca de una vieja!!!!!!
C:- Pacoooo, !!!tira millas!!!
i es clar, va passar el que va passar.
Això es per il·lustrar que jo em referia al producte acabat i no al mètode de construcció. Les coses es poden fer bé fent servir maons (com abans) o muntanyes de formigó (com ara). Si les coses es fan malament de bon principi, es igual de que/com/quan siguin fetes.
Polític (P)a enginyer(E):
P:- això ha d'estar pel 2006 que és una promesa electoral.
E:- doncs això ho hauríem de fer amb un mètode que no va gaire bé amb el terreny.
P:- fes-ho com vulguis, però pel 2006.
Enginyer (E) a Constructor (C)
E:- hem d'estar aquí X pel 2006.
C:-Carai!!, Doncs necessitarem el triple de maquinària i mà d'obra.
E:- Si ho fem amb aquest mètode no.
C:- Però en aquest terreny això serà perillós.
E:- Ho diuen els de dalt i prou!!!
Constructor (C) a Pencaire (P)
P:- !!!jefe, las paredes se mueven más que un garbanzo en la boca de una vieja!!!!!!
C:- Pacoooo, !!!tira millas!!!
i es clar, va passar el que va passar.
Això es per il·lustrar que jo em referia al producte acabat i no al mètode de construcció. Les coses es poden fer bé fent servir maons (com abans) o muntanyes de formigó (com ara). Si les coses es fan malament de bon principi, es igual de que/com/quan siguin fetes.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
una aportaciones a tener en cuenta,
La construcción de los primeros tramos de metros se hicieron a cielo abierto y por calles, eso hoy no es posible si se planifican líneas que atraviesan edificaciones.
La construcción de los primeros tramos de metros se hicieron a cielo abierto y por calles, eso hoy no es posible si se planifican líneas que atraviesan edificaciones.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
També ho fan avui
Doncs les fotos que ha aportat en Vox sobre el perllongament de la L2 a Badalona tampoc indiquen altra cosa.automotorserie 436 wrote:La construcción de los primeros tramos de metros se hicieron a cielo abierto y por calles, eso hoy no es posible si se planifican líneas que atraviesan edificaciones.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Els trams fets als anys 50 i 60 es van fer ràpid i be, amb estacions àmplies i execució ràpida. Els trams fets a partir dels anys 70, presenten mes problemes de filtracions i vibracions.
I dels projectes mes recents..... L11 linia barata i curta de mires, prolongació L6... segons sembla està projectat tunel de doble vía i estacions de vía única.....
I dels projectes mes recents..... L11 linia barata i curta de mires, prolongació L6... segons sembla està projectat tunel de doble vía i estacions de vía única.....
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Hola,
Saludos,
Sergio
Respecto la prolongación de la L6 lo que creo que preveían era túneles preparados en espacio y dimensionado para doble vía pero solamente iban a instalar una vía única... esto sería para cogerlos a todos y mandarlos bien lejos, dejar el hueco ahí esperando un montón de años cuando ya puestos... en fin. Y estaciones con dos andenes, ya fuesen centrales o laterales en doble vía que sirviesen de apartaderos y para cruces de trenes.iluro wrote:Els trams fets als anys 50 i 60 es van fer ràpid i be, amb estacions àmplies i execució ràpida. Els trams fets a partir dels anys 70, presenten mes problemes de filtracions i vibracions.
I dels projectes mes recents..... L11 linia barata i curta de mires, prolongació L6... segons sembla està projectat tunel de doble vía i estacions de vía única.....
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
"Mejor" no sé,pero que antes se construían líneas de metro infinitamente más rápido que ahora si.
El tramo Sagrera-Collblanc se hizo en 4 años escasos.
Y ahora...
Para hacer Canyelles-trinitat Nova se han tirado casi 5 !
Para hacer Badalona centre (una sola estación) veremos,pero van por el mismo camino.
Y por la L9 completa viajarán los marcianos !
Yo creo que una de las causas fundamentales es que ahora los proyectos se discuten eternamente,todos (ayuntamientos,asociaciones vecinales,entidades) dicen la suya y nunca se ponen de acuerdo...luego que si los estudios informativos,las declaraciones de impacto ambiental...empiezan a construir como en la estación de Cardenal Reig de la L5,y resulta que todos los proyectos y estudios informativos no valen para nada y hay que reacerlo todo otra vez desde el principio !
Antes en cambio,ivan "más a saco" sin todos estos engorrosos trámites,y claro,se hacían más quilómetros.
Saludos a todos.
El tramo Sagrera-Collblanc se hizo en 4 años escasos.
Y ahora...
Para hacer Canyelles-trinitat Nova se han tirado casi 5 !
Para hacer Badalona centre (una sola estación) veremos,pero van por el mismo camino.
Y por la L9 completa viajarán los marcianos !
Yo creo que una de las causas fundamentales es que ahora los proyectos se discuten eternamente,todos (ayuntamientos,asociaciones vecinales,entidades) dicen la suya y nunca se ponen de acuerdo...luego que si los estudios informativos,las declaraciones de impacto ambiental...empiezan a construir como en la estación de Cardenal Reig de la L5,y resulta que todos los proyectos y estudios informativos no valen para nada y hay que reacerlo todo otra vez desde el principio !
Antes en cambio,ivan "más a saco" sin todos estos engorrosos trámites,y claro,se hacían más quilómetros.
Saludos a todos.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Els primers soterraments de l'actual línia FGC Vallès es van construir mentre anaven passant els trens pel damunt.
No sé si abans es feien les coses millor, però sí crec que ara es dimensionen les infrastructures massa ajustades a les necessitats del moment que es projecten. No es tenen en compte ni el creixement de la demanda durant la vida de la infrastructura ni, tan sols, el creixement de la demanda durant el període de construcció. Així, ara tenim les infrastructures que tenim. Exemples: pl. Glòries, "calaix" de Sants, túnels i estacions de renfe (sobretot a Barcelona), túnels de FGC-Catalans entre pl. Espanya i Martorell, enterrament del tren a Girona, etc...
Salut !!
No sé si abans es feien les coses millor, però sí crec que ara es dimensionen les infrastructures massa ajustades a les necessitats del moment que es projecten. No es tenen en compte ni el creixement de la demanda durant la vida de la infrastructura ni, tan sols, el creixement de la demanda durant el període de construcció. Així, ara tenim les infrastructures que tenim. Exemples: pl. Glòries, "calaix" de Sants, túnels i estacions de renfe (sobretot a Barcelona), túnels de FGC-Catalans entre pl. Espanya i Martorell, enterrament del tren a Girona, etc...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els motius
Hi ha dos factors, indissolublement associats: d'una banda, la manca de pressupost i, de l'altra, l'electoralisme i clientelisme que regeixen les obres. D'aquesta manera, tot es fa pensant a un màxim de 4 anys i en la cartera pròpia i d'amics i familiars. Resultat: la xarxa estiracordetes que ens toca patir als que no tirem de cotxe oficial.genissimon wrote:No sé si abans es feien les coses millor, però sí crec que ara es dimensionen les infrastructures massa ajustades a les necessitats del moment que es projecten. No es tenen en compte ni el creixement de la demanda durant la vida de la infrastructura ni, tan sols, el creixement de la demanda durant el període de construcció. Així, ara tenim les infrastructures que tenim. Exemples: pl. Glòries, "calaix" de Sants, túnels i estacions de renfe (sobretot a Barcelona), túnels de FGC-Catalans entre pl. Espanya i Martorell, enterrament del tren a Girona, etc...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
i tant que hi va haver enfonsaments a les obres del GM !!!!
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 26-004.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-006.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 19-009.pdf
tants que els obrers del GM van fer una vaga:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 24-010.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 26-007.pdf
així hi tot va seguir havent-hi accidents mortals
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-009.pdf
i el Transversal tampoc va estar exent de polèmica:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-007.pdf
ni d'accidents greus
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 13-009.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 15-007.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 26-004.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-006.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 19-009.pdf
tants que els obrers del GM van fer una vaga:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 24-010.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 26-007.pdf
així hi tot va seguir havent-hi accidents mortals
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-009.pdf
i el Transversal tampoc va estar exent de polèmica:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-007.pdf
ni d'accidents greus
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 13-009.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 15-007.pdf
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
i en quant a la lògica dels traçats... millor no parlem de la L3 o la L4 no?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traçats
Dels traçats dels 70, evidentment que no. Però els que es van fer fins als 50, tenen una lògica perfecta. I és a aquest "abans" que faig referència. Tenien molt més clar què calia.Mortadel·lo wrote:i en quant a la lògica dels traçats... millor no parlem de la L3 o la L4 no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Hola,
Para mi la lógica de la línea III y la línea IIIb era perfecta. Yo igual hubiese puesto el punto de intercambio en "Atarazanas" y no en "Puebloseco" como estaba. Para mi el error estuvo en unir esas dos líneas en lo que hoy es la L3 del presente. Si por mi fuese recuperaría el pasado para la actual L3.
Por lo que respecta a la L4 muchas veces he comentado que su trazado me parece esperpéntico y el escaparate perfecto para ver lo que realmente hace un político con las necesidades reales de los ciudadanos y usuarios: pasárselas por ahí mismito.
Hay un grave problema que engloba a las líneas 3, 4 y 11 que ha de resolverse.
Seguramente habrá muchas fórmulas de hacerlo. No sé cuáles serán pero sí que sé cuál es la mía y es esta:
- Prolongación de la L3 procedente de Zona Universitària por el muelle de Barcelona, el del World Trade Center hasta ese lugar. Si es preciso, que lo será, se eleva sobre la superficie y que entre a cota superior en una estación final en el World Trade Center. La L3 finalizaría allí.
- Creación de una "nueva" línea de metro por lo que respecta a darle un nuevo número y un nuevo color al tramo de L3 entre Pl. Catalunya y Drassanes, que junto al tramo de L4 que va de Trinitat Nova a Passeig de Gràcia conformarían una línea en Diagonal que subiría del puerto a la zona de Nou Barris. A esta línea se le anexionaría el actual tramo de la L11. Y en el centro de Barcelona se harían las obras y trabajos pertinentes para enlazar la línea que viene de las Ramblas con esta diagonal ascendente a la vez que conectar la L4 que sube por Via Laietana con las vías del actual tramo de L3 que va dirección Lesseps.
- Por último y ya obvio, la L4 se convertiría en una línea más "curiosa" de ver en los mapas y quedaría encarada para cerrarse en un círculo en la zona Besós que serviría todo ese sector. Subirían las vías por Via Laietana y después y vía la infraestructura de la actual L3 llegaría hasta Lesseps, Montbau, Canyelles y Trinitat Nova por un lado y por el otro se ampliaría hasta la estación de alta velocidad, con lo que en el futuro y tras un breve esfuerzo de 3 ó 4 estaciones más, podría cerrarse dicho círculo para conformar una potente línea de metro en el área Besós que descongestionaría muchísimo la zona.
Como veis, los tramos son los mismos en todos los casos pero redireccionándolos y realizando actuaciones puntuales en dos, tres o hasta cuatro lugares. En el resto no se haría más que cambiar paneles de unas estaciones a otras que bien podrían ser hasta incluso aprovechados, a excepción lógicamente del rótulo que lleva el nombre de la estación y el nº asignado.
Así las cosas, la L3 sería una diagonal de salida desde el puerto y la terminal marítima de Trasmediterránea hacia Zona Universitaria, Sant Feliu y el Baix Llobregat en general. Habría una nueva línea que saldría del puerto y en diagonal también pero hacia el otro lado en dirección a Can Cuiàs (llámese y coloréese como se quiera -yo la llamaría L7 y dejaría en Sarrià una L6 con dos ramales, uno al Tibidabo y otro a Reina Elisenda-), y haríamos de la L4 una infraestructura muchísimo mejor encarada a la ciudad y sirviendo con verdadera eficacia y calidad al usuario, no como ahora.
Saludos,
Sergio
Para mi la lógica de la línea III y la línea IIIb era perfecta. Yo igual hubiese puesto el punto de intercambio en "Atarazanas" y no en "Puebloseco" como estaba. Para mi el error estuvo en unir esas dos líneas en lo que hoy es la L3 del presente. Si por mi fuese recuperaría el pasado para la actual L3.
Por lo que respecta a la L4 muchas veces he comentado que su trazado me parece esperpéntico y el escaparate perfecto para ver lo que realmente hace un político con las necesidades reales de los ciudadanos y usuarios: pasárselas por ahí mismito.
Hay un grave problema que engloba a las líneas 3, 4 y 11 que ha de resolverse.
Seguramente habrá muchas fórmulas de hacerlo. No sé cuáles serán pero sí que sé cuál es la mía y es esta:
- Prolongación de la L3 procedente de Zona Universitària por el muelle de Barcelona, el del World Trade Center hasta ese lugar. Si es preciso, que lo será, se eleva sobre la superficie y que entre a cota superior en una estación final en el World Trade Center. La L3 finalizaría allí.
- Creación de una "nueva" línea de metro por lo que respecta a darle un nuevo número y un nuevo color al tramo de L3 entre Pl. Catalunya y Drassanes, que junto al tramo de L4 que va de Trinitat Nova a Passeig de Gràcia conformarían una línea en Diagonal que subiría del puerto a la zona de Nou Barris. A esta línea se le anexionaría el actual tramo de la L11. Y en el centro de Barcelona se harían las obras y trabajos pertinentes para enlazar la línea que viene de las Ramblas con esta diagonal ascendente a la vez que conectar la L4 que sube por Via Laietana con las vías del actual tramo de L3 que va dirección Lesseps.
- Por último y ya obvio, la L4 se convertiría en una línea más "curiosa" de ver en los mapas y quedaría encarada para cerrarse en un círculo en la zona Besós que serviría todo ese sector. Subirían las vías por Via Laietana y después y vía la infraestructura de la actual L3 llegaría hasta Lesseps, Montbau, Canyelles y Trinitat Nova por un lado y por el otro se ampliaría hasta la estación de alta velocidad, con lo que en el futuro y tras un breve esfuerzo de 3 ó 4 estaciones más, podría cerrarse dicho círculo para conformar una potente línea de metro en el área Besós que descongestionaría muchísimo la zona.
Como veis, los tramos son los mismos en todos los casos pero redireccionándolos y realizando actuaciones puntuales en dos, tres o hasta cuatro lugares. En el resto no se haría más que cambiar paneles de unas estaciones a otras que bien podrían ser hasta incluso aprovechados, a excepción lógicamente del rótulo que lleva el nombre de la estación y el nº asignado.
Así las cosas, la L3 sería una diagonal de salida desde el puerto y la terminal marítima de Trasmediterránea hacia Zona Universitaria, Sant Feliu y el Baix Llobregat en general. Habría una nueva línea que saldría del puerto y en diagonal también pero hacia el otro lado en dirección a Can Cuiàs (llámese y coloréese como se quiera -yo la llamaría L7 y dejaría en Sarrià una L6 con dos ramales, uno al Tibidabo y otro a Reina Elisenda-), y haríamos de la L4 una infraestructura muchísimo mejor encarada a la ciudad y sirviendo con verdadera eficacia y calidad al usuario, no como ahora.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
Caldria saber quins eren els projectes originals de les empreses Gran Metro i Transversal, que de ben segur que apareixen en algun llibre, els teniu consultables vosaltres?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
El Gran Metro no me'n recordo, però el Transversal sí: unir les línies fèrries de MZA i Norte, entre Bordeta i Av. Vilanova. Per això es va fer en ample ibèric antic (1672mm).metring wrote:Caldria saber quins eren els projectes originals de les empreses Gran Metro i Transversal, que de ben segur que apareixen en algun llibre, els teniu consultables vosaltres?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
M'he explicat malament, al menys en quan al Gran Metro, volia dir que qui projecte original tenia per fer línies de metro.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Construcció de metro: abans millor que ara?
a la biblia salmeroniana hi surten els diferents projectes de líniesmetring wrote:M'he explicat malament, al menys en quan al Gran Metro, volia dir que qui projecte original tenia per fer línies de metro.
ES PELIGROSO ASOMARSE