Fiabilitat Trenitalia
Fiabilitat Trenitalia
Hola companys de Fòrum,
Estic planejant un viatge pel nord d'Itàlia i tinc previst fer força desplaçaments entre ciutats. Voldria saber la opinió d'aguns de vosaltres, si és que heu agafat mai trens italians, sobre la seva fiabilitat d'horaris.
Tinc pensat fer desplaçaments entre grans ciutats que a priori tenen moltes relacions, però em fa una mica de por segons quins enllaços, i més pensant que els italians no són els reis de la seriositat.
Teniu alguna experiència positiva/negativa amb Trenitalia??
Gràaaacies!!
Estic planejant un viatge pel nord d'Itàlia i tinc previst fer força desplaçaments entre ciutats. Voldria saber la opinió d'aguns de vosaltres, si és que heu agafat mai trens italians, sobre la seva fiabilitat d'horaris.
Tinc pensat fer desplaçaments entre grans ciutats que a priori tenen moltes relacions, però em fa una mica de por segons quins enllaços, i més pensant que els italians no són els reis de la seriositat.
Teniu alguna experiència positiva/negativa amb Trenitalia??
Gràaaacies!!
Re: Fiabilitat Trenitalia
Jo l'any passat vaig fer un Milà Florencia anada i tornada en Eurostar i va ser puntual.
Re: Fiabilitat Trenitalia
Jo he fet Ventimiglia-Breil sur Roya i Torino-Cuneo en trens Regionali de la FS i cap problema. Els trens són antics, però córrer, corren.
Ara bé, pel què he sentit, al sud de Roma (i sobretot, al sud de Nàpols) les coses no són com al nord...
Ara bé, pel què he sentit, al sud de Roma (i sobretot, al sud de Nàpols) les coses no són com al nord...
Re: Fiabilitat Trenitalia
Jo només he fet un Ventimiglia-Gènova anar i tornar en Regional i a la tornada ja vàrem sortir amb 25 minuts de retard de Gènova (i el tren començava allà, si bé no a l'estació on l'agafava jo), fins a destinació uns 35 minuts, cosa que em va comportar perdre l'enllaç amb el penúltim TER a Niça.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Attenti allo sciopero!
Compte amb una paraula, que és el terror d'Itàlia: sciopero*. Si et toca un dia d'aquests, posa't a resar.
Ara bé, a Itàlia són capaços del millor i del pitjor. Tant pots perdre connexions com recuperar mitja hora de retard en 100 km escassos, com em va passar a mi un cop entre Como i Milà. Però en general, val la pena; a més, ja estaràs curat d'espants amb Renfomentadif.
* vaga
Ara bé, a Itàlia són capaços del millor i del pitjor. Tant pots perdre connexions com recuperar mitja hora de retard en 100 km escassos, com em va passar a mi un cop entre Como i Milà. Però en general, val la pena; a més, ja estaràs curat d'espants amb Renfomentadif.
* vaga
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Fiabilitat Trenitalia
Ja et dic que els cotxes convencionals d'allà són fantàstics, i la ocupació cada any creix al voltant del 5%, o sigui, que és un bon servei. I no només hi ha trenitalia/FS, hi ha també unes interessants companyies privades, ja et diré noms concrets .
Re: Fiabilitat Trenitalia
Jo vaig a estar a Roma i les rodalies/regionals de la zona són collonuts.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Fiabilitat Trenitalia
Exemple: la FNM (Ferrovia Nord Milan). I els de Roma... Ni punt de comparació amb Barcelona .
Re: Fiabilitat Trenitalia
Si a Catalunya i a l'Àrea de Barcelona en particular Renfe o FGC oferissin els serveis de la Ferrovia Nord la gent cremaria els trens. Son bruts, deixats, (el més nous) i ja no et dic res els que tenen més de 50 anys.
Aquí passem del cofoisme al pessimisme amb una facilitat fantàstica. Els milanesos caurien de cul si poguessin utilitzar trens com els Civia de Renfe o la majoria dels de FGC.
Aquí passem del cofoisme al pessimisme amb una facilitat fantàstica. Els milanesos caurien de cul si poguessin utilitzar trens com els Civia de Renfe o la majoria dels de FGC.
Re: Fiabilitat Trenitalia
Almenys quan hi vaig anar, eren molt nets, i ben mantinguts. A part, de tant en tant, els trensde vapor es deixen caure com si res espero que no hagi canviat aquesta situació...
Re: Fiabilitat Trenitalia
l'únic servei que la Ferrovia Nord cuida es el que enllaça l'aeroport de Malpensa amb Milà. En aques cas, els trens estàn força ben cuidats, pero una altra cosa ben diferent son els serveis de rodalies
Re: Fiabilitat Trenitalia
Hola companys,
Ja fa unes setmanes vaig fer el viatge pel Nord d'Itàlia en tren que us comentava a l'inici del post. Us deixo algunes apreciacions:
1. L'Alta Velocitat ( Fleccia Rossa ) té molt bon nivell. Excel·lent. Equiparable als TGV. Trens novíssims, puntualitat i bon servei.
2. Els Regionals ja és una altra cosa. Jo vaig fer Venècia-Verona, Verona-Pàdua, Pàdua-Bologna. L'impuntualitat, almenys en aquelles línies és el pa de cada dia. Retards de 10 a 30 minuts eren freqüents en un 80% dels regionals. Una amiga meva italiana em va confirmar que això és el més freqüent la major part de l'any. Pel que fa al material, vaig viatjar en Regionals de dos pisos, força moders, millors que els rodalies d'aqui de dos pisos. També vaig tenir la sort d'agafar un Regional convencional format per màquina i vagons. Amb una estètica dels anys 70/80, val a dir que els dos trajectes que vaig fer amb ells van ser els millors: seients còmodes, suavitat en arrencades frenades...etc (com els vagons Corail francesos).
3. Les estacions em van sorprendre gratament. Molts serveis, netes i força ben conservades. Almenys Bologna, Pàdua, Venècia, Verona...etc. Les consignes guardades amb personal són d'agraïr, almenys no fa por deixar la maleta en uns armaris perduts en un racó de l'estació. A més, els baixadors i estacions més petits que vaig veure estaven en un estat bastant correcte. Jo vaig baixar a San Bonifacio, una estació d'un poble relativament petit ( 2.000h ) i feia goig. Bar, quiosc, i sobretot: taquilla amb cap d'estació i venda de bitllets els 365 dies l'any.
En definitiva, crec que hi han coses de Trenitalia/Ferrovia dello Stato millors que a Renfe/Adif i coses pitjors... No em decantaria per uns o altres...
Ja fa unes setmanes vaig fer el viatge pel Nord d'Itàlia en tren que us comentava a l'inici del post. Us deixo algunes apreciacions:
1. L'Alta Velocitat ( Fleccia Rossa ) té molt bon nivell. Excel·lent. Equiparable als TGV. Trens novíssims, puntualitat i bon servei.
2. Els Regionals ja és una altra cosa. Jo vaig fer Venècia-Verona, Verona-Pàdua, Pàdua-Bologna. L'impuntualitat, almenys en aquelles línies és el pa de cada dia. Retards de 10 a 30 minuts eren freqüents en un 80% dels regionals. Una amiga meva italiana em va confirmar que això és el més freqüent la major part de l'any. Pel que fa al material, vaig viatjar en Regionals de dos pisos, força moders, millors que els rodalies d'aqui de dos pisos. També vaig tenir la sort d'agafar un Regional convencional format per màquina i vagons. Amb una estètica dels anys 70/80, val a dir que els dos trajectes que vaig fer amb ells van ser els millors: seients còmodes, suavitat en arrencades frenades...etc (com els vagons Corail francesos).
3. Les estacions em van sorprendre gratament. Molts serveis, netes i força ben conservades. Almenys Bologna, Pàdua, Venècia, Verona...etc. Les consignes guardades amb personal són d'agraïr, almenys no fa por deixar la maleta en uns armaris perduts en un racó de l'estació. A més, els baixadors i estacions més petits que vaig veure estaven en un estat bastant correcte. Jo vaig baixar a San Bonifacio, una estació d'un poble relativament petit ( 2.000h ) i feia goig. Bar, quiosc, i sobretot: taquilla amb cap d'estació i venda de bitllets els 365 dies l'any.
En definitiva, crec que hi han coses de Trenitalia/Ferrovia dello Stato millors que a Renfe/Adif i coses pitjors... No em decantaria per uns o altres...