Deixant de banda qualsevol mena de polèmica que no tingui cabuda en aquest fòrum, crec que seria interessant parlar del que es pot en matèria de transport públic amb la nova mesquita de Lleida
Os copiaré l'apartat referit als autobusos de Lleida del document "
Estudi de la mobilitat de la nova mesquita al Polígon Industrial del Segre"
Anàlisi de la situació:
La ciutat de Lleida disposa de 17 línies de transport públic, de les que només una, la Línia de Polígons, passa pel Pont de Pardinyes i dóna servei a la Mesquita.
Els recorreguts d’anada des del centre ciutat son òptims, perquè la connexió és directa. Els recorreguts de tornada no són simètrics i cal donar una volta que provoca demores importants en el temps de trajecte.
Per tornar es pot fer transbordament a les línies L5 o L6, encara que el guany de temps en les tornades és petit.
La parada de bus més propera a l’àmbit d’estudi es troba a menys de 150 metres de la mesquita, pel que està ben localitzada.
La freqüència de pas d’aquest autobús és alta, encara que està adaptada a la demanda actual del polígon industrial: un bus cada hora en dia laborable de les 6:50 fins a les 20:30 de la tarda.
Els dissabtes solament funciona pel matí i el diumenge o festiu no funciona.
Propostes:
a.- Apropar la parada de bus a la cruïlla del carrer Josep Baró i Travé per deixar als visitants directament sobre la vorera que els conduirà a la mesquita.
b.- Instal·lar marquesines a les parades.
c.- Doblar la freqüència de la LP els divendres, passar d’un bus cada hora a un bus cada 30 minuts. Aquest bus, no cal que faci tot el recorregut de la línia de polígons, sinó que pot acabar el seu trajecte a l’avinguda Indústria i tornar cap al centre ciutat.
És important que aquesta línia sigui útil en tots dos sentits, donat que l’actual L.P. és útil per arribar a la mesquita, però no ho és per marxar cap el centre urbà.
No es considera necessària la construcció de carrils bus als itineraris de les línies de transport públic actual.