Sitges desterra els cotxes del barri antic

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Sitges desterra els cotxes del barri antic

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Sitges desterra els cotxes del barri antic i de la línia marítima

1. • Un sistema de 'tancament intel.ligent' sense barreres definirà les zones de vianants

AITANA FUERTES
SITGES

L'Ajuntament de Sitges ha posat en marxa un pla per convertir en zona per a vianants el nucli his- tòric i la façana marítima. La zona de la platja es renovarà totalment mitjançant la remodelació del passeig de la Ribera, un nou projecte d'ordenació de la platja de Sant Sebastià i la creació del passeig de Balmins, tot recuperant un antic camí de vinyes.
Les zones de vianants quedaran delimitades mitjançant un sistema de tancament intel.ligent que no inclourà impediments físics per barrar el pas. El mecanisme consistirà en un semàfor en vermell vigilat per una càmera i que només es posarà verd per a matrícules autoritzades. Si un vehicle no autoritzat se salta el semàfor, serà sancionat.
L'objectiu al centre històric no és solament eliminar els cotxes i crear un únic nivell ampliant les voreres, sinó que també s'estan remodelant totes les xarxes subterrànies, que estaven bastant deteriorades. Segons les previsions municipals, les obres no afectaran la campanya de Nadal, ja que el 20 de desembre els carrers hauran d'estar formigonats i després de festes s'iniciarà l'asfaltat, que finalitzarà abans de Carnaval.
Segons el president del Gremi d'Hostaleria de Sitges, Joan Anton Matas, els empresaris donen suport el projecte. "Pensem que la conversió en zona per a vianants serà positiva, el calendari està molt estudiat i només unes setmanes de pluja intensa el podrien afectar", explica. Està previst que el procés de conversió s'acabi a tot el municipi el juny del 2010.
Totes les reformes estan en marxa i l'únic projecte que queda en fase d'estudi és el que correspon al passeig de la Ribera, entre l'església i l'avinguda de Sofia, encara que la primavera del 2009 ja es prohibirà l'aparcament a la zona. Segons l'alcalde de la localitat, Jordi Baijet, l'actuació al passeig de la Ribera "començarà l'any 2010 i no serà una gran obra, sinó més aviat reformes estètiques".

ESTACIONAMENT
El problema de l'aparcament de vehicles és comú a moltes poblacions i Sitges no se n'escapa. "Hem de treballar en el pla de pàrquings perquè la inversió privada està una mica frenada per la crisi", admet l'alcalde. Segons el regidor del Casc Antic, Marc Quero, la situació està controlada al passeig de la Ribera, ja que els cotxes aparcats que s'eliminen del carrer tindran espai a l'aparcament de l'avinguda de Sofia, que compta amb 430 places.
L'ajuntament està buscant un inversor privat per construir un pàrquing subterrani de 600 places a la zona del parc de Can Robert encara que, segons Quero, "en aquest moment és complicat".
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Sitges desterra els cotxes del barri antic

Post by JaMiRo! »

:plas

Sempre que vaig a Sitges en cotxe ni se m'ocorre ficar-me a la zona que es vol delimitar. I tot aquell espai, millor pels vianants!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sitges desterra els cotxes del barri antic

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Sitges expulsa a los coches del centro y apuesta por bicis y bus

1. • El ayuntamiento peatonaliza el casco antiguo y envía los vehículos a la periferia
2. • Un nuevo párking de 600 plazas aliviará los problemas de estacionamiento

AITANA FUERTES JÁVEGA
SITGES

Apartir de ahora, el que quiera aparcar en Sitges tendrá que caminar. Desde hace algunos meses el ayuntamiento ha impulsado un plan de peatonalización del casco urbano que expulsa a los coches del centro y los envía a la periferia. El objetivo es promover un nuevo concepto de movilidad en el que se dé prioridad al peatón ante el vehículo.
Desde el año 2003 la administración local ha ido encaminando sus pasos hacia este objetivo, y en el último año se han peatonalizado algunas de las zonas más emblemáticas de la localidad. A finales de agosto se prevé eliminar el paso de los coches por el paseo de la Ribera en el tramo que llega hasta la avenida Sofía, por donde solamente podrán circular los coches autorizados. En total, desaparecerán unas 100 plazas de zona azul que seguramente se trasladarán a la zona del paseo marítimo más alejada del casco urbano.

600 PLAZAS MÁS / El aparcamiento se convierte en un problema. El parque móvil de Sitges no deja de aumentar. En este año se han contabilizado 16.481 vehículos entre coches, motos y camiones. Para resolver el déficit, el ayuntamiento prevé construir un párking subterráneo de dos plantas en la Plana Est. La nueva instalación contará con 600 plazas y albergará una nueva central de autobuses. El proyecto depende de la iniciativa privada, ya que el consistorio ofrecerá suelo público a las empresas que estén dispuestas a invertir alrededor de 10 millones de euros por una concesión de 40 años. El nuevo aparcamiento se sumaría a los 15, entre gratuitos y de pago, que ya tiene Sitges, y que albergan un total de 2.665 plazas, más las 715 de zona azul. Pero la oferta sigue siendo insuficiente. Según el concejal de Movilidad, Marc Quero, «sería necesario otro gran aparcamiento subterráneo en la zona de Aiguadolç», aunque no hay ningún proyecto a la vista. También se hablaba de la construcción de un párking subterráneo junto a la estación de RENFE, pero según Quero, «el proyecto queda aparcado porque depende del estudio del soterramiento de la vía».
El nuevo modelo apuesta por el transporte público y la bicicleta dentro del casco urbano. Se está construyendo un nuevo carril bici a lo largo del paseo Vilanova, y Sitges cuenta con tres autobuses urbanos. En palabras de Quero, hace unos años era «impensable la idea de un autobús para el pueblo, pero apostamos por ello pese a la naturaleza deficitaria del transporte público». La línea de autobuses cubre el 50% de su coste, y el déficit anual es de unos 400.000 euros.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”