ATP-ATO
Re: ATP-ATO
Existeixen sistemes de seguretat per la detecció d'obstacles, però certament, no tinc clar ni el seu funcionament, ni la seva eficàcia, ni la seva fiabilitat, per tant, difícilment és pot suprimir la figura del maquinista, encara que sigui reduïda a un simple supervisor del tren, per poder actuar en cas d'emergència, i sí, algú em dirà que hi ha llocs on funcionen els metros automàtics, i jo hi he viatjat, i sincerament, no em fa gràcia, és curiós de veure i tal, però no ho voldria pas aquí.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
els ATP's de les línies 2 i 5 son idèntics. El tema dels "salts" depèn de la configuració més que del sistema.Vox wrote: te quelcom a veure amb aquets dos ATP que comentes? (L2 distancia objectiu / L5 velocitat objectiu).Vox
Aquesta és la idea, que hi hagi sempre algú al tren. A més a més, el fet de fer anar els trens sols, no només depèn del ATC i les mampares. També s'han d'adecuar més coses: posar sensors a les vies, càmeres i il·luminació als túnels i en el cas de la L9 per exemple, una pasarel.la de desallotjament paral·lela a les vies i amb la mateixa longitud d'aquestes.visir5704 wrote:Existeixen sistemes de seguretat per la detecció d'obstacles, però certament, no tinc clar ni el seu funcionament, ni la seva eficàcia, ni la seva fiabilitat, per tant, difícilment és pot suprimir la figura del maquinista, encara que sigui reduïda a un simple supervisor del tren.
Re: ATP-ATO
Arribo tard, ho se! Aporto una dada i plantejo un dubte:
Dada: no només la L2 no té tren-stop, la L4 des de la retirada dels 1100 tampoc en té, ja que l'equip instal·lat a la via no es compatible amb el de les sèries 2100/9000.
Dubte: a una línia amb ATP, un disc apagat amb codis d'ATP et deixaria arrencar sense problemes i no caldria blocatge telefònic, però i si és una estació amb agulles i el disc no només pot ser verd o vermell sinó també àmbar? L'ATP amb disc àmbar et deixa traccionar, però a l'explotació de metro en general no es contempla la operació amb disc àmbar (amb algunes excepcions).
Tinc ganes de veure com funcionarà L9, ja que em penso que TMB l'aprofitarà l'ocasió per reformar el reglament de circulació i això suposarà un canvi a moltes coses que avui creiem lleis sagrades al metro... temps al temps!
Dada: no només la L2 no té tren-stop, la L4 des de la retirada dels 1100 tampoc en té, ja que l'equip instal·lat a la via no es compatible amb el de les sèries 2100/9000.
Dubte: a una línia amb ATP, un disc apagat amb codis d'ATP et deixaria arrencar sense problemes i no caldria blocatge telefònic, però i si és una estació amb agulles i el disc no només pot ser verd o vermell sinó també àmbar? L'ATP amb disc àmbar et deixa traccionar, però a l'explotació de metro en general no es contempla la operació amb disc àmbar (amb algunes excepcions).
Tinc ganes de veure com funcionarà L9, ja que em penso que TMB l'aprofitarà l'ocasió per reformar el reglament de circulació i això suposarà un canvi a moltes coses que avui creiem lleis sagrades al metro... temps al temps!
Re: ATP-ATO
Si el disc està en ambre i normalment no s'arranca, doncs no arranques . Quan passi a verd, en el nostre cas disc apagat, si hi ha codis d'ATP, arranques.traveller wrote:Dubte: a una línia amb ATP, un disc apagat amb codis d'ATP et deixaria arrencar sense problemes i no caldria blocatge telefònic, però i si és una estació amb agulles i el disc no només pot ser verd o vermell sinó també àmbar? L'ATP amb disc àmbar et deixa traccionar, però a l'explotació de metro en general no es contempla la operació amb disc àmbar (amb algunes excepcions).
Re: ATP-ATO
Ja ho sé! Es que no té perquè estar només fos el verd, també pot estar apagat l'ambre, o directament tots 3 colors! jo no sabria si està ambre o verd!El LLOP wrote: Si el disc està en ambre i normalment no s'arranca, doncs no arranques . Quan passi a verd, en el nostre cas disc apagat, si hi ha codis d'ATP, arranques.
Re: ATP-ATO
Es que amb disc ambre pots iniciar la marxa. L'únic que passarà es que probablement t'hauràs d'aturar al disc vermell intermedi que protegeix les agulles.
Re: ATP-ATO
Amb el reglament a la mà si, però a l'operativa actual de TMB això només es pot fer a determinades línies a determinades hores... a línia 1 o 4, per exemple, no ho pots fer per iniciativa del motorista! (a L1 et saltaria el tren-stop amb disc ambre)El LLOP wrote:Es que amb disc ambre pots iniciar la marxa. L'únic que passarà es que probablement t'hauràs d'aturar al disc vermell intermedi que protegeix les agulles.
Re: ATP-ATO
estàvem parlant de semàfors fosos i codis ATP. Si parlem de normatives, el primer tren que es troba el semàfor apagat, no pot iniciar la marxa encara que tingui codis d'ATP si abans no s'ha posat en contacte amb el CCM. Els semàfors per sortir de cotxeres/dipòsits son de color ambre, el tren-stop actua als discs en ambre de via general.
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Re: ATP-ATO
I (en general) actúa simplement perque la balissa de tren-stop associada al disc intermedi l'han agafat i l'han posat al disc de sortida de l'estació. Es a dir, el disc intermedi no està protegit amb balissa de tren-stop.El LLOP wrote:estàvem parlant de semàfors fosos i codis ATP. Si parlem de normatives, el primer tren que es troba el semàfor apagat, no pot iniciar la marxa encara que tingui codis d'ATP si abans no s'ha posat en contacte amb el CCM. Els semàfors per sortir de cotxeres/dipòsits son de color ambre, el tren-stop actua als discs en ambre de via general.
Re: ATP-ATO
els disc intermedis no tenen (ni han tingut) balisa de tren-stop. Per això no es podia sortir de l'estació amb disc ambre circulant per via general.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: ATP-ATO
mmmmmmmm, pregunta, què passa si sobrepasses la velocitat màxima d'un tram a la L4?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Poca cosa, comparat amb altres aspectes
Hola,
Lo único que realmente es importante y que se debería analizar es si a Barcelona le conviene un eje transversal de Cornellà a Badalona, que yo creo que sí y un eje norteste-suroeste medio en diagonal de Vall d'Hebrón a Montjuïc y al aeropuerto pasando por el centro de la ciudad, que yo creo que también.
Para dejarlo todo igual y retorcer la L5 hacia arriba, cosa que no tiene el más mímo interés fuera de lso 4 a quienes les vaya bien eso y de hacer la L2 paralela a muchas líneas de autobús y de otros transportes como el propio metro a pocas manzanas de otras líneas como la L1 en el mismo itinerario... pues para eso se deja así, claro, pero para mi, recuperar la cordura con esta línea es esencial para descongestionar y despensalizar en tiempos muchísimos movimientos en Barcelona.
Quizá y ahora con la que está cayendo con que si la Sagrada Familia se caerá, que si el túnel del AVE... quizá no sea el momento de acometer nada de esto hasta que la plebe se apacigüe un poco y deje de ver fantasmas donde no los hay, pero es totalmente necesario ese cambio que como ya sabemos, tendría que haber sido así desde el principio. Hay que recordar que lo actual es una situación "temporal" que seguimos viviendo dado que en el pasado se tomó una medida y una decisión para aprovechar tramos ya construidos, no porque tuviese que ser así.
Nuevamente nos topamos de bruces con la cruda realidad: en el pasado se movían mucho más y mucho mejor que ahora, había más iniciativa, se arreglaban con lo que tenían y lo aprovechaban todo muchísimo mejor. Antes había actividad, ahora hay apatía. Mientras que antes existían términos como "temporalmente", ahora existen términos como "imposibilidad, es muy costoso, subsuelo inestable" que no quieren decir más que hoy no se quiere mover nadie para hacer nada y que cuento menos trabajo y menos problemas mejor que mejor. Cuando antes se hablaba de "temporalidad" o de dejar un tramo así o asá "temporalmente", era muy positivo, ya que eso quería decir que había planes para más cosas en el futuro y proyectos ejecutándose. Si ahora se ha olvidado esa temporalidad y se ha olvidado a propósito por ejemplo que ese tramo de L2 y L5 han de intercambiarse, no es porque esté funcionando lo actual divinamente, no es porque con el cambio no se iba a mejorar nada, que con algo así la red rendiría a un nivel superior en su conjunto... nada de eso. No se cambia porque ahora domina la apatía, el no trabajar, el papeleo, el no hacer nuevos proyectos, el pasar de todo y el calentar la poltrona.
Barcelona es una ciudad de calles verticales "mar-montaña" y horizoantales "Llobregat-Besós" y los movimientos se efectúan así. No hay ninguna calle que haga lo que hace la L5. Ese recorrido es totalmente artificial y se ve claramente que ahí en ese punto ha pasado algo. El tema ahora es si se tiene voluntad de resolver ese algo y reconducir las cosas a su senda original o si se siguen pasando los años sin hacer nada, cobrando del contribuyente y calentando silla.
Saludos,
Sergio
El cambio de puede hacer en cualquier caso. No es problema ninguno, se realizan las obras de remodelación necesaria y no hay más. Sería comodísimo incluso para el corte del servicio durante el periodo de tiempo en el que hiciesen las obras pudiéndose hasta utilizar la estación de Gaudí como final provisional del tramo norte.Guigui wrote:Però, ves per on, el teu anhelat canvi a Sagrada Família sí que seria possible en virtut dels sistemes d'ATP que utilitzen. Ara, que molta més murga és ajustar les cotes dels túnels. Contra això, el canvi de sistema d'ATP seria la xocolata del lloro.
Lo único que realmente es importante y que se debería analizar es si a Barcelona le conviene un eje transversal de Cornellà a Badalona, que yo creo que sí y un eje norteste-suroeste medio en diagonal de Vall d'Hebrón a Montjuïc y al aeropuerto pasando por el centro de la ciudad, que yo creo que también.
Para dejarlo todo igual y retorcer la L5 hacia arriba, cosa que no tiene el más mímo interés fuera de lso 4 a quienes les vaya bien eso y de hacer la L2 paralela a muchas líneas de autobús y de otros transportes como el propio metro a pocas manzanas de otras líneas como la L1 en el mismo itinerario... pues para eso se deja así, claro, pero para mi, recuperar la cordura con esta línea es esencial para descongestionar y despensalizar en tiempos muchísimos movimientos en Barcelona.
Quizá y ahora con la que está cayendo con que si la Sagrada Familia se caerá, que si el túnel del AVE... quizá no sea el momento de acometer nada de esto hasta que la plebe se apacigüe un poco y deje de ver fantasmas donde no los hay, pero es totalmente necesario ese cambio que como ya sabemos, tendría que haber sido así desde el principio. Hay que recordar que lo actual es una situación "temporal" que seguimos viviendo dado que en el pasado se tomó una medida y una decisión para aprovechar tramos ya construidos, no porque tuviese que ser así.
Nuevamente nos topamos de bruces con la cruda realidad: en el pasado se movían mucho más y mucho mejor que ahora, había más iniciativa, se arreglaban con lo que tenían y lo aprovechaban todo muchísimo mejor. Antes había actividad, ahora hay apatía. Mientras que antes existían términos como "temporalmente", ahora existen términos como "imposibilidad, es muy costoso, subsuelo inestable" que no quieren decir más que hoy no se quiere mover nadie para hacer nada y que cuento menos trabajo y menos problemas mejor que mejor. Cuando antes se hablaba de "temporalidad" o de dejar un tramo así o asá "temporalmente", era muy positivo, ya que eso quería decir que había planes para más cosas en el futuro y proyectos ejecutándose. Si ahora se ha olvidado esa temporalidad y se ha olvidado a propósito por ejemplo que ese tramo de L2 y L5 han de intercambiarse, no es porque esté funcionando lo actual divinamente, no es porque con el cambio no se iba a mejorar nada, que con algo así la red rendiría a un nivel superior en su conjunto... nada de eso. No se cambia porque ahora domina la apatía, el no trabajar, el papeleo, el no hacer nuevos proyectos, el pasar de todo y el calentar la poltrona.
Barcelona es una ciudad de calles verticales "mar-montaña" y horizoantales "Llobregat-Besós" y los movimientos se efectúan así. No hay ninguna calle que haga lo que hace la L5. Ese recorrido es totalmente artificial y se ve claramente que ahí en ese punto ha pasado algo. El tema ahora es si se tiene voluntad de resolver ese algo y reconducir las cosas a su senda original o si se siguen pasando los años sin hacer nada, cobrando del contribuyente y calentando silla.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Proastiakos
- N5
- Posts: 147
- Joined: Wednesday 31/01/2007 4:10
- Location: Badalona
Re: ATP-ATO
Que el tren es frena que dóna gust.Mortadel·lo wrote:mmmmmmmm, pregunta, què passa si sobrepasses la velocitat màxima d'un tram a la L4?
Re: ATP-ATO
Circulant en mode manual+ATP, a la L5 també, a la L3 també, a la L2 també i MOLT PROPERAMENT (1 mes, fem apostes?) a la L1 també.Proastiakos wrote:Que el tren es frena que dóna gust.Mortadel·lo wrote:mmmmmmmm, pregunta, què passa si sobrepasses la velocitat màxima d'un tram a la L4?
Re: ATP-ATO
I a la L11 també.traveller wrote:Circulant en mode manual+ATP, a la L5 també, a la L3 també, a la L2 també i MOLT PROPERAMENT (1 mes, fem apostes?) a la L1 també.Proastiakos wrote:Que el tren es frena que dóna gust.Mortadel·lo wrote:mmmmmmmm, pregunta, què passa si sobrepasses la velocitat màxima d'un tram a la L4?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: ATP-ATO
Oh! lapsus total!!Miquel wrote: I a la L11 també.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: ATP-ATO
No entiendo esta extraña discusión sobre si el metro de barcelona debe suprimir la figura del maquinista.
Los sistemas ATP-ATO, están muy bien y ayudan a mejorar la circulación del tráfico ferroviario en las líneas.
Pero encuentro imprescindible la figura del maquinista, quizás ya no como conductor si se quiere, pero evidentemente si como responsable del automotor en cuestión. Sin ir más lejos en el aéreo de Montserrat o en el funicular del Tibidabo que no necesitan para nada un "conductor" existe esta figura, como responsable quizás para emergencias
Bajo ningún concepto debemos permitir que los metros de barcelona vayan sin conductor.
Los sistemas ATP-ATO, están muy bien y ayudan a mejorar la circulación del tráfico ferroviario en las líneas.
Pero encuentro imprescindible la figura del maquinista, quizás ya no como conductor si se quiere, pero evidentemente si como responsable del automotor en cuestión. Sin ir más lejos en el aéreo de Montserrat o en el funicular del Tibidabo que no necesitan para nada un "conductor" existe esta figura, como responsable quizás para emergencias
Bajo ningún concepto debemos permitir que los metros de barcelona vayan sin conductor.
visir5704 wrote:Existeixen sistemes de seguretat per la detecció d'obstacles, però certament, no tinc clar ni el seu funcionament, ni la seva eficàcia, ni la seva fiabilitat, per tant, difícilment és pot suprimir la figura del maquinista, encara que sigui reduïda a un simple supervisor del tren, per poder actuar en cas d'emergència, i sí, algú em dirà que hi ha llocs on funcionen els metros automàtics, i jo hi he viatjat, i sincerament, no em fa gràcia, és curiós de veure i tal, però no ho voldria pas aquí.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: ATP-ATO
Y voy yo y te digo: luchemos porque todos los ascensores lleven a un tio que se ocupe en caso de "emergencia".automotorserie 436 wrote:Bajo ningún concepto debemos permitir que los metros de barcelona vayan sin conductor.
Te parecerá absurdo, pero es el mismo razonamiento que usas contra el sistema de metro automático.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: ATP-ATO
Home, no podem comparar un ascensor amb un tren de cinc vagons.
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.
A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.
Salutacions a tots!!!
Un ascesor s'hi pot quedar entre pìs i pis, peró imaginat un tren que pe'l que sigui s'ha grillat i no frena només accelera, doncs ha d'haver el conductor per desconectar l'ATO i poder-lo frenar manualment.
A favor dels trens amb maquinista i no ''trens fantasma'' jeje.
Salutacions a tots!!!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: ATP-ATO
Un ascensor també es pot desfrenar, estampar-se contra el fons del pou i acabar tothom aplastat
Salutacions,
Oriol
Oriol