Conflicte i vaga al bus de TMB
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Han cedit al xantatge
Per tal de no fer patir més els soferts usuaris, TMB ha cedit al xantatge de la columna anarco-sindicalista: 2 dies de descans seguits, reducció de jornada efectiva, manteniment del sou, possibilitat de pluriocupació fraudulenta, impunitat per als delinqüents i criminals...
Amb això no han tancat el conflicte ni de bon tros. Només l'han ajornat fins que la màfia xantatgista torni a obrir la caixa dels trons amb la següent reclamació que li passi pel tupí.
Amb això no han tancat el conflicte ni de bon tros. Només l'han ajornat fins que la màfia xantatgista torni a obrir la caixa dels trons amb la següent reclamació que li passi pel tupí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Des del meu punt de vista , encara és mes greu la suspensió dels expedients als que s'havíen dedicat a xafar els vehicles i provocar altres estralls . Això és donar porta oberta a una actitut que algún dia acabarà malament per que hi haurà algun mort , i com que es empresa pública , aquests estralls es paguen a escot . Be està defensar el que considerin els seus drets , pero qui la trenca , l'ha de pagar . O si no arrivarem al punt de l'aeroport del Prat i els vehicles de servei a la pista amb els cables i l'hidráulica sabotejats , que no permetíen cap aterratge d'urgència . Jugar amb la seguretat de les persones no es pot consentir , i si no és via expedients , hauría de ser la fiscalia d'ofici qui prengués cartes en l'afer .
En fi , pau armada fins a la propera .
Salutacions
Marcel
En fi , pau armada fins a la propera .
Salutacions
Marcel
Conflicte i vaga al bus de TMB
Ara podrien canviar el comité dels dos dies pel comité de "netegem el que hem embrutat" i aprofitar durant un temps aquells 25 minuts de menys que treballàran per netejar totes les pintades dels 2 dies que hi ha per tot arreu, des de validadores, parades de bus, tapissats dels seients...
Això sí, ara TMB hauria d'implantar a tots els autobusos l'obligatorietat de portar el tacògraf digital. Pels que no sapigueu que és això, és un dispositiu electrònic i "inalterable" que controla les hores de conducció de cada vehicle i xofer, enregistrant tant la velocitat com distància, incidències, temps de descans... Cada xofer té una tarjeta electrònica i personal que ha d'introduïr en cada vehicle que condueix, encara que sigui d'una o varies empreses. I allà queda registrat totes les hores que ha estat al voltant. Cada conductor pot tenir només 1 tarjeta i és d'us obligat. Així que a TMB, altres empreses i els mossos d'esquadra / guadia urbana, poden saber si aquell xofer està conduïnt més temps del que la llei permet.
El tacògraf digital és obligatori en tots els autocars, camions ( de més de 3500 kg), maquinaria de construcció... Però en els autobusos urbans no és obligatori, tot i que sí que es pot posar.
Això sí, ara TMB hauria d'implantar a tots els autobusos l'obligatorietat de portar el tacògraf digital. Pels que no sapigueu que és això, és un dispositiu electrònic i "inalterable" que controla les hores de conducció de cada vehicle i xofer, enregistrant tant la velocitat com distància, incidències, temps de descans... Cada xofer té una tarjeta electrònica i personal que ha d'introduïr en cada vehicle que condueix, encara que sigui d'una o varies empreses. I allà queda registrat totes les hores que ha estat al voltant. Cada conductor pot tenir només 1 tarjeta i és d'us obligat. Així que a TMB, altres empreses i els mossos d'esquadra / guadia urbana, poden saber si aquell xofer està conduïnt més temps del que la llei permet.
El tacògraf digital és obligatori en tots els autocars, camions ( de més de 3500 kg), maquinaria de construcció... Però en els autobusos urbans no és obligatori, tot i que sí que es pot posar.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://es.noticias.yahoo.com/ep/2008090 ... a5357.html
Avanç.- Conductors d'autobusos escridassen l'alcalde Hereu en la seva visita a les cotxeres d'Horta
Europa Press - jueves, 4 de septiembre, 12.35
BARCELONA, 4 de setembre (EUROPA PRESS) - Una vintena de conductors d'autobusos de TMB han escridassat avui l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, durant una visita a les cotxeres d'Horta, on ha presentat 47 nous vehicles menys contaminants.
(Publicidad)
Els conductors d'autobusos demanen "menys directius i més conductors" per millorar les seves condicions laborals. Durant el seu discurs, Hereu ha fet referències indirectes als conductors i els ha demanat una "responsabilitat" més gran, perquè els recursos públics no són il·limitats. A més, ha reafirmat la seva aposta pel transport públic.
Avanç.- Conductors d'autobusos escridassen l'alcalde Hereu en la seva visita a les cotxeres d'Horta
Europa Press - jueves, 4 de septiembre, 12.35
BARCELONA, 4 de setembre (EUROPA PRESS) - Una vintena de conductors d'autobusos de TMB han escridassat avui l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, durant una visita a les cotxeres d'Horta, on ha presentat 47 nous vehicles menys contaminants.
(Publicidad)
Els conductors d'autobusos demanen "menys directius i més conductors" per millorar les seves condicions laborals. Durant el seu discurs, Hereu ha fet referències indirectes als conductors i els ha demanat una "responsabilitat" més gran, perquè els recursos públics no són il·limitats. A més, ha reafirmat la seva aposta pel transport públic.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... tobus.html
Preacord pels descansos setmanals a l'autobús
Els conductors podran reconvertir els 25 minuts diaris en jornades senceres
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 08.09.2008 - 23:32 hs
La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els sindicats CGT i ACTUB, convocants de les vagues indefinides que es van fer a principis d’any, van arribar ahir a un principi d’acord per recuperar els descansos de 25 minuts per dia que acumulen els treballadors des de l’abril passat, quan les parts van acordar posar fi al conflicte i començar a computar els descansos.
En virtut del principi d’acord a què s’ha arribat, els conductors d’autobús podran reconvertir els 25 minuts de descans que tenen cada dia en jornades de descans senceres a raó d’un dia per cada 6,44 hores acumulades. Aquest còmput en dies de descans els podran gaudir de dilluns a divendres en el període que va del 15 de setembre al 15 de desembre d’aquest any, quan ja quasi tothom ha acabat les vacances d’estiu. El preacord preveu que aquests dies es puguin distribuir de manera consecutiva, ajuntant-los amb els descansos programats, de manera que es puguin formar períodes de minivacances.
La conversió dels 25 minuts en dies de descans suposa per als conductors la garantia de disposar d’una mitjana de dos dies de descans setmanal, demanda principal que feien els sindicats convocants de les vagues. La UGT es va reservar la decisió en el principi d’acord i CCOO s’hi va mostrar en contra.
Preacord pels descansos setmanals a l'autobús
Els conductors podran reconvertir els 25 minuts diaris en jornades senceres
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 08.09.2008 - 23:32 hs
La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i els sindicats CGT i ACTUB, convocants de les vagues indefinides que es van fer a principis d’any, van arribar ahir a un principi d’acord per recuperar els descansos de 25 minuts per dia que acumulen els treballadors des de l’abril passat, quan les parts van acordar posar fi al conflicte i començar a computar els descansos.
En virtut del principi d’acord a què s’ha arribat, els conductors d’autobús podran reconvertir els 25 minuts de descans que tenen cada dia en jornades de descans senceres a raó d’un dia per cada 6,44 hores acumulades. Aquest còmput en dies de descans els podran gaudir de dilluns a divendres en el període que va del 15 de setembre al 15 de desembre d’aquest any, quan ja quasi tothom ha acabat les vacances d’estiu. El preacord preveu que aquests dies es puguin distribuir de manera consecutiva, ajuntant-los amb els descansos programats, de manera que es puguin formar períodes de minivacances.
La conversió dels 25 minuts en dies de descans suposa per als conductors la garantia de disposar d’una mitjana de dos dies de descans setmanal, demanda principal que feien els sindicats convocants de les vagues. La UGT es va reservar la decisió en el principi d’acord i CCOO s’hi va mostrar en contra.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Moneda de canvi?
Vejam si m'aclareixo: resulta que els descansos diaris de 25 minuts, que originalment serveixen perquè els conductors no tinguin una jornada laboral seguida en benefici de la seguretat de tothom, ara són moneda de canvi perquè ses senyories puguin treure's unes vacancetes?
Això no són drets del treballador, això és tenir barra com una casa! I tot pagant el contribuent, és clar.
Això no són drets del treballador, això és tenir barra com una casa! I tot pagant el contribuent, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Per parlar primer s´ha de tenir coneixement del que es diu, TOTS el autobusos de TMB portem tacograf i molts d´ells digitals,que tu no sapigues on son o n´ho veguis no vol dir que no portin.Peter wrote:Ara podrien canviar el comité dels dos dies pel comité de "netegem el que hem embrutat" i aprofitar durant un temps aquells 25 minuts de menys que treballàran per netejar totes les pintades dels 2 dies que hi ha per tot arreu, des de validadores, parades de bus, tapissats dels seients...
Això sí, ara TMB hauria d'implantar a tots els autobusos l'obligatorietat de portar el tacògraf digital. Pels que no sapigueu que és això, és un dispositiu electrònic i "inalterable" que controla les hores de conducció de cada vehicle i xofer, enregistrant tant la velocitat com distància, incidències, temps de descans... Cada xofer té una tarjeta electrònica i personal que ha d'introduïr en cada vehicle que condueix, encara que sigui d'una o varies empreses. I allà queda registrat totes les hores que ha estat al voltant. Cada conductor pot tenir només 1 tarjeta i és d'us obligat. Així que a TMB, altres empreses i els mossos d'esquadra / guadia urbana, poden saber si aquell xofer està conduïnt més temps del que la llei permet.
El tacògraf digital és obligatori en tots els autocars, camions ( de més de 3500 kg), maquinaria de construcció... Però en els autobusos urbans no és obligatori, tot i que sí que es pot posar.
Es canvien a la nit cada 24hrs com tots.
A mès tu que tan be "informat" estas a mès de la tarjeta electronica del conductor n´hi altre d´empresa.
El disc analógic del tacograf va instalat en el taulell de comandament,es just el rellotge que esta a la esquerra del velocimetre.
I el tacograf digital va en el sostre al costat dels comandaments de l´aire acondicionat.
Una salutació
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=461517
TMB proposa ampliar la plantilla d'autobusos en 350 places amb més descansos i menys hores extra
ACN // 17.11.2008 // 16.06 h
Barcelona.- Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat en la reunió de la taula de negociació del conveni col·lectiu d'autobusos una oferta formal que garanteix l'estabilitat laboral de la plantilla, l'actualització dels salaris segons la previsió de l'IPC, i dos dies de descans setmanals per a tots els empleats. A més, la proposta destaca que com a conseqüència de l'ampliació dels descansos, es podran crear un mínim de 350 nous llocs de treball en cinc anys, ja que també hi haurà una reducció de les hores extres que es fan actualment. Segons TMB la proposta de conveni, que estaria en vigor del 2009 al 2013, representa una garantia d'estabilitat econòmica i creació d'ocupació.
TMB proposa ampliar la plantilla d'autobusos en 350 places amb més descansos i menys hores extra
ACN // 17.11.2008 // 16.06 h
Barcelona.- Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat en la reunió de la taula de negociació del conveni col·lectiu d'autobusos una oferta formal que garanteix l'estabilitat laboral de la plantilla, l'actualització dels salaris segons la previsió de l'IPC, i dos dies de descans setmanals per a tots els empleats. A més, la proposta destaca que com a conseqüència de l'ampliació dels descansos, es podran crear un mínim de 350 nous llocs de treball en cinc anys, ja que també hi haurà una reducció de les hores extres que es fan actualment. Segons TMB la proposta de conveni, que estaria en vigor del 2009 al 2013, representa una garantia d'estabilitat econòmica i creació d'ocupació.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://www.3cat24.cat/noticia/345572/ba ... rts-que-ve
Els treballadors de TMB adverteixen que podria no haver-hi serveis mínims durant la vaga d'autobusos de dimarts que ve
Actualitzat a les 19:00 h 21/12/2008
Els treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona han convocat una vaga d'autobusos per dimarts que ve, segons ha informat el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader. L'aturada durarà cinc hores, entre les 11 i les 16 h, i "probablement no hi haurà serveis mínims perquè la Generalitat encara no ha presentat el decret corresponent", ha explicat Mercader. Els empleats de TMB tenen previst fer una assemblea a les 13 hores a la plaça de la Universitat. Un dels motius de la vaga és la reducció del servei d'autobusos a la ciutat, ja que els treballadors critiquen que "des del 15 de setembre ha disminuït en un 5%".
Una altra de les raons per fer l'aturada és la negociació del conveni col·lectiu amb TMB, "en què no s'ha avançat gens en els últims sis mesos", segons diuen els representants sindicals. Els treballadors han aconseguit els dos dies de festa que reclamaven en un principi però també demanen una reducció de la jornada. Mentre que els treballadors no volen treballar més de set hores al dia, la companyia proposa treballar-ne vuit.
Un tercer punt en desacord és la revisió dels dos expedients laborals oberts per l'empresa a dos sindicalistes de la CGT per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.
Els treballadors de TMB adverteixen que podria no haver-hi serveis mínims durant la vaga d'autobusos de dimarts que ve
Actualitzat a les 19:00 h 21/12/2008
Els treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona han convocat una vaga d'autobusos per dimarts que ve, segons ha informat el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader. L'aturada durarà cinc hores, entre les 11 i les 16 h, i "probablement no hi haurà serveis mínims perquè la Generalitat encara no ha presentat el decret corresponent", ha explicat Mercader. Els empleats de TMB tenen previst fer una assemblea a les 13 hores a la plaça de la Universitat. Un dels motius de la vaga és la reducció del servei d'autobusos a la ciutat, ja que els treballadors critiquen que "des del 15 de setembre ha disminuït en un 5%".
Una altra de les raons per fer l'aturada és la negociació del conveni col·lectiu amb TMB, "en què no s'ha avançat gens en els últims sis mesos", segons diuen els representants sindicals. Els treballadors han aconseguit els dos dies de festa que reclamaven en un principi però també demanen una reducció de la jornada. Mentre que els treballadors no volen treballar més de set hores al dia, la companyia proposa treballar-ne vuit.
Un tercer punt en desacord és la revisió dels dos expedients laborals oberts per l'empresa a dos sindicalistes de la CGT per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou vagues arbitràries!
Això no s'acabarà fins que no comenci una autèntica purga de ganduls anarco-sindicalistes que no volen fer més que cobrar sense pencar!
Dit d'altra manera, cal que TMB utilitzi tots els mitjans jurídics al seu abast per actuar contra aquests elements busca-raons. De fet, ho exigeixo com a usuari afectat.
Dit d'altra manera, cal que TMB utilitzi tots els mitjans jurídics al seu abast per actuar contra aquests elements busca-raons. De fet, ho exigeixo com a usuari afectat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Sobre la vaga de demà, a TMB:
Informació sobre l’aturada parcial d’Autobusos convocada per demà, 23 de desembre, d’11 a 16 h
En relació amb la convocatòria d’una aturada de cinc hores del personal d’Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per demà, 23 de desembre, de les 11 del matí a les 4 de la tarda, l’empresa està informant per diferents mitjans els usuaris que es poden produir alteracions en el servei de bus en la franja horària esmentada.
En tot cas, el Departament de Treball ha emès una ordre per garantir el servei essencial de transport de viatgers, que estableix que mentre es faci l’aturada ha de funcionar com a mínim el 25% del servei habitual, amb almenys un vehicle per línia, en les següents onze línies, que cobreixen àrees sense transport alternatiu:
9 (Pl. Catalunya - Pg. Zona Franca)
11 (Trinitat Vella - Roquetes)
21 (Paral·lel - El Prat)
24 (Paral·lel - Carmel)
63 (Pl. Universitat - Sant Just)
65 (Pl. Espanya - El Prat)
92 (Gràcia - Pg. Marítim)
95 (Almeda - Fontsanta)
109 (Estació de Sants - Pol. Zona Franca)
157 (Pg. Marítim - Sant Joan Despí)
193 (Parc de Montjuïc).
En relació a la convocatòria d’aturada, TMB vol aclarir dos aspectes:
· No hi hagut reducció del servei ni vulneració del conveni col·lectiu vigent. L’oferta de la xarxa regular d’autobusos és semblant a la de la temporada de tardor-hivern de l’any anterior, amb els lògics ajustos per variacions d’itineraris i per l’evolució de la demanda. Així ho ha establert definitivament la Inspecció de Treball, en la resolució de l’expedient 8/36488/08 notificada dimecres passat, en què s’analitza l’oferta de servei del setembre del 2008 a la del setembre del 2006, constatant un increment del servei tant si es mesura en hores com en quilòmetres. La comparació anualitzada entre tots dos anys dóna un increment del 5,93% en hores de servei, del 5,5% en quilòmetres realitzats i del 4,95% en nombre de conductors.
· L’empresa va presentar el 17 de novembre una proposta formal de conveni, que garanteix l’estabilitat laboral de la plantilla, l’actualització dels salaris segons la previsió de l’IPC, dos dies de descans setmanals per als conductors i per a tots els empleats, el manteniment de la possibilitat de jubilar-se als 60 anys sense pèrdua de drets i la creació d’un mínim de 350 nous llocs de treball en els pròxims cinc anys, entre d’altres millores.
TMB lamenta els perjudicis que puguin patir els ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana per les alteracions en el servei de transport de superfície durant unes hores, en una data sensible per la proximitat de les festes de Nadal.
Informació sobre l’aturada parcial d’Autobusos convocada per demà, 23 de desembre, d’11 a 16 h
En relació amb la convocatòria d’una aturada de cinc hores del personal d’Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per demà, 23 de desembre, de les 11 del matí a les 4 de la tarda, l’empresa està informant per diferents mitjans els usuaris que es poden produir alteracions en el servei de bus en la franja horària esmentada.
En tot cas, el Departament de Treball ha emès una ordre per garantir el servei essencial de transport de viatgers, que estableix que mentre es faci l’aturada ha de funcionar com a mínim el 25% del servei habitual, amb almenys un vehicle per línia, en les següents onze línies, que cobreixen àrees sense transport alternatiu:
9 (Pl. Catalunya - Pg. Zona Franca)
11 (Trinitat Vella - Roquetes)
21 (Paral·lel - El Prat)
24 (Paral·lel - Carmel)
63 (Pl. Universitat - Sant Just)
65 (Pl. Espanya - El Prat)
92 (Gràcia - Pg. Marítim)
95 (Almeda - Fontsanta)
109 (Estació de Sants - Pol. Zona Franca)
157 (Pg. Marítim - Sant Joan Despí)
193 (Parc de Montjuïc).
En relació a la convocatòria d’aturada, TMB vol aclarir dos aspectes:
· No hi hagut reducció del servei ni vulneració del conveni col·lectiu vigent. L’oferta de la xarxa regular d’autobusos és semblant a la de la temporada de tardor-hivern de l’any anterior, amb els lògics ajustos per variacions d’itineraris i per l’evolució de la demanda. Així ho ha establert definitivament la Inspecció de Treball, en la resolució de l’expedient 8/36488/08 notificada dimecres passat, en què s’analitza l’oferta de servei del setembre del 2008 a la del setembre del 2006, constatant un increment del servei tant si es mesura en hores com en quilòmetres. La comparació anualitzada entre tots dos anys dóna un increment del 5,93% en hores de servei, del 5,5% en quilòmetres realitzats i del 4,95% en nombre de conductors.
· L’empresa va presentar el 17 de novembre una proposta formal de conveni, que garanteix l’estabilitat laboral de la plantilla, l’actualització dels salaris segons la previsió de l’IPC, dos dies de descans setmanals per als conductors i per a tots els empleats, el manteniment de la possibilitat de jubilar-se als 60 anys sense pèrdua de drets i la creació d’un mínim de 350 nous llocs de treball en els pròxims cinc anys, entre d’altres millores.
TMB lamenta els perjudicis que puguin patir els ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana per les alteracions en el servei de transport de superfície durant unes hores, en una data sensible per la proximitat de les festes de Nadal.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://es.noticias.yahoo.com/5/20081223 ... a5357.html
Els autobusos de TMB tornen a circular per Barcelona, després del cessament de la vaga de conductors
La vaga de conductors dels autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha acabat avui a les 16.00 hores. La protesta ha arrencat a les 11.00 hores i l'han secundat "gairebé el 100 per cent" dels conductors, segons ha informat a Europa Press un delegat de la CGT --un dels sindicats convocants--, Saturnino Mercader.
Tot i que la vaga "no ha servit per molt", ha reconegut Mercader, sí que ha servit per reafirmar "la unitat" de la plantilla d'aquesta empresa en la qual el "sindicalisme burocràtic no té espai".
Els sindicats de TMB esperaven reunir-se amb l'empresa dilluns que ve però els han denegat la trobada, de manera que s'ajornarà a l'any que ve.
La vaga ha estat motivada per la reducció d'un 5% del servei d'autobusos des del 15 de setembre, cosa que significa "menys autobusos i conductors" i perquè la negociació del conveni "no avança", perquè empresa i treballadors no es posen d'acord en com gestionar els dos dies de festa pactats, perquè segons Mercader l'empresa vol que augmenti la jornada diària i els treballadors s'hi neguen.
Un altre motiu és la revisió dels dos expedients laborals oberts per l'empresa a dos sindicalistes de la CGT per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.
Els autobusos de TMB tornen a circular per Barcelona, després del cessament de la vaga de conductors
La vaga de conductors dels autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha acabat avui a les 16.00 hores. La protesta ha arrencat a les 11.00 hores i l'han secundat "gairebé el 100 per cent" dels conductors, segons ha informat a Europa Press un delegat de la CGT --un dels sindicats convocants--, Saturnino Mercader.
Tot i que la vaga "no ha servit per molt", ha reconegut Mercader, sí que ha servit per reafirmar "la unitat" de la plantilla d'aquesta empresa en la qual el "sindicalisme burocràtic no té espai".
Els sindicats de TMB esperaven reunir-se amb l'empresa dilluns que ve però els han denegat la trobada, de manera que s'ajornarà a l'any que ve.
La vaga ha estat motivada per la reducció d'un 5% del servei d'autobusos des del 15 de setembre, cosa que significa "menys autobusos i conductors" i perquè la negociació del conveni "no avança", perquè empresa i treballadors no es posen d'acord en com gestionar els dos dies de festa pactats, perquè segons Mercader l'empresa vol que augmenti la jornada diària i els treballadors s'hi neguen.
Un altre motiu és la revisió dels dos expedients laborals oberts per l'empresa a dos sindicalistes de la CGT per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Esvalotadors professionals
Colla de covards! No tenen el valor d'anar a judici per això perquè saben que tindrien les de perdre. En canvi, munten un sidral per tocar els nassos al màxim de gent possible, que és l'únic que saben fer.Un altre motiu és la revisió dels dos expedients laborals oberts per l'empresa a dos sindicalistes de la CGT per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Treballadors bus TMB volen conveni per + treballadors
http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article2869
Els treballadors/es d’autobusos de TMB comencen una campanya per demanar un nou conveni que porti 500 nous llocs de treball
dimarts 21 d'abril de 2009
per Secretaria de Comunicació
Avui, dimarts 21 d’abril, els treballadors/es d’autobusos de TMB donen el tret de sortida a una campanya d’informació a la gent de Barcelona i d’accions per denunciar l’actitud immobilista de l’Alcalde, Jordi Hereu, i la Direcció de l’empresa.
Després d’un any de negociació del nou conveni la possibilitat d’arribar a un acord està tant lluny com el primer dia. Els treballadors/es d’autobusos, a través del Comitè de conveni, van entregar a la Direcció la proposta de millores laborals aprovada a l’Assemblea del desembre de 2008.
A dia d’avui, la Direcció no ha acceptat cap de les propostes presentades pels treballadors/es.
La plantilla d’autobusos de TMB, front a la situació de crisi, estima que amb la seva proposta es crearien 500 nous llocs de treball i, per tant, es podria posar un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina.
Avui, dimarts 21 d’abril, treballadors/es d’autobusos de TMB han protestat davant de l’Alcalde Barcelona, Jordi Hereu, per exigir-li que compleixi les seves promeses i s’arribi a un acord de conveni que porti 500 nous llocs de treball.
En tot moment, els treballadors/es d’autobusos han anat explicant mitjançant un megàfon els incompliments de la Direcció de TMB i l’estancament de les negociacions. A més, han volgut recordar que la presidenta de TMB, Assumpta Escarp, va declarar quan l’acord del fi de la mobilització pels 2 dies, que els hi havia sortit econòmic.
Adjuntem la proposta de conveni dels treballadors/es i cartell informatiu de la campanya que comença.
Els treballadors/es d’autobusos de TMB comencen una campanya per demanar un nou conveni que porti 500 nous llocs de treball
dimarts 21 d'abril de 2009
per Secretaria de Comunicació
Avui, dimarts 21 d’abril, els treballadors/es d’autobusos de TMB donen el tret de sortida a una campanya d’informació a la gent de Barcelona i d’accions per denunciar l’actitud immobilista de l’Alcalde, Jordi Hereu, i la Direcció de l’empresa.
Després d’un any de negociació del nou conveni la possibilitat d’arribar a un acord està tant lluny com el primer dia. Els treballadors/es d’autobusos, a través del Comitè de conveni, van entregar a la Direcció la proposta de millores laborals aprovada a l’Assemblea del desembre de 2008.
A dia d’avui, la Direcció no ha acceptat cap de les propostes presentades pels treballadors/es.
La plantilla d’autobusos de TMB, front a la situació de crisi, estima que amb la seva proposta es crearien 500 nous llocs de treball i, per tant, es podria posar un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina.
Avui, dimarts 21 d’abril, treballadors/es d’autobusos de TMB han protestat davant de l’Alcalde Barcelona, Jordi Hereu, per exigir-li que compleixi les seves promeses i s’arribi a un acord de conveni que porti 500 nous llocs de treball.
En tot moment, els treballadors/es d’autobusos han anat explicant mitjançant un megàfon els incompliments de la Direcció de TMB i l’estancament de les negociacions. A més, han volgut recordar que la presidenta de TMB, Assumpta Escarp, va declarar quan l’acord del fi de la mobilització pels 2 dies, que els hi havia sortit econòmic.
Adjuntem la proposta de conveni dels treballadors/es i cartell informatiu de la campanya que comença.
Campanya per demanar la reducció del servei
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/04 ... _56988.php
Treballadors de TMB inicien una campanya per demanar la reducció del servei
Es neguen a haver de treballar més hores per gaudir dels dos dies de festa setmanals i asseguren que treballant menys, l'empresa TMB podria oferir 500 llocs de treball més
Francina Anglès
Barcelona
Ult. Act. 23/04/2009 23:11
Els treballadors i treballadores d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han iniciat una campanya per denunciar "l’actitud immobilista" de l’alcalde, Jordi Hereu, i de la direcció de l’empresa de transports. Els xofers es neguen a ampliar la seva jornada laboral per gaudir a canvi dels dos dies de festa setmanals, i asseguren que treballant menys hores, l'empresa generaria 500 llocs de treball.
"Des de TMB, ens diuen que ens donaran els dos dies de festa, però que ens allargaran la jornada" explica el president del Comitè de Conveni, Saturnino Mercader. Afirma que els conductors, que treballen una mitjana de 7 hores i quatre minuts diaris, hauran de treballar entre 7 hores i mitja i 8 hores i quart. "Volem deixar-ho en 7 hores i quatre minuts i com tindríem més descans, generaríem 500 llocs de treball" assegura.
El preacord del nou conveni, per incloure dos dies de festa per als treballadors, es va signar amb l'empresa després de les nombroses vagues d'autobusos que van tenir lloc l'hivern de l'any passat. Mentrestant no s'efectuaven aquests descansos, els treballadors van pactar amb la direcció que, per cada dia de feina se'ls donés 25 minuts de descans.
Mercader assegura que davant la crisi econòmica, és important que "una empresa pública pugui oferir 500 llocs de treball" i que "això s'ha de saber". Afirma que així es podria aportar "un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina".
TMB: "Cap empresa podria assumir el que demanen"
Mentrestant des de TMB asseguren que l'empresa ha estat impulsant la negociació del conveni i que ha fet una proposta que satisfà tots els col·lectius d'autobusos, perquè inclou els dos dies de festa i la disminució d'hores de treball, entre d'altres mesures.
Expliquen que els xofers "demanen reduir 150 hores la jornada anual i que s'augmenti en 1.700 euros el salari anual de tothom" i que això incrementaria un 40% els costos de personal. "Cap empresa és capaç d'assumir-ho i encara menys en context de crisi" asseguren.
"Ara que ja tenen els dos dies de festa reivindiquen una altra cosa per no signar el conveni, perquè hi ha una majoria sindical que no el vol signar" explica un portaveu de TMB. Afirma que el conveni continua i que els treballadors "ja tenen el que demanaven perquè tenen els dos dies de festa sobre la taula" i "només els han de signar".
Boicoteig d'actes
La campanya iniciada pels conductors de la companyia de trasports, per demanar aquesta reducció del servei, es va posar en marxa el dimarts passat i pretén informar als ciutadans i denunciar la negativa de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, d'arribar a un acord. "Protestarem anant als actes als que assisteixi l'alcalde" assegura Mercader.
De moment, el mateix dimarts, una dotzena d'empleats van boicotejar una presentació sobre el Zoo, que va presidir Hereu al mirador del parc de Fòrum. Entre ells hi havia el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader i el delegat sindical Josep Garganté, tots dos de la CGT. Representants d'Actub també van assistir a la protesta. Quan va arribar l'alcalde al mirador els treballadors van començar una cassolada i van seguir-lo amb un megàfon fins al final del mirador amb una pancarta que deia "Treballadors de TMB per un bon servei".
Hereu va demanar als representants sindicals que el deixessin parlar "d'un projecte important per la ciutat" referint-se a la transformació del Zoo i els va recordar que ja estan "a una taula negociant".
Treballadors de TMB inicien una campanya per demanar la reducció del servei
Es neguen a haver de treballar més hores per gaudir dels dos dies de festa setmanals i asseguren que treballant menys, l'empresa TMB podria oferir 500 llocs de treball més
Francina Anglès
Barcelona
Ult. Act. 23/04/2009 23:11
Els treballadors i treballadores d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han iniciat una campanya per denunciar "l’actitud immobilista" de l’alcalde, Jordi Hereu, i de la direcció de l’empresa de transports. Els xofers es neguen a ampliar la seva jornada laboral per gaudir a canvi dels dos dies de festa setmanals, i asseguren que treballant menys hores, l'empresa generaria 500 llocs de treball.
"Des de TMB, ens diuen que ens donaran els dos dies de festa, però que ens allargaran la jornada" explica el president del Comitè de Conveni, Saturnino Mercader. Afirma que els conductors, que treballen una mitjana de 7 hores i quatre minuts diaris, hauran de treballar entre 7 hores i mitja i 8 hores i quart. "Volem deixar-ho en 7 hores i quatre minuts i com tindríem més descans, generaríem 500 llocs de treball" assegura.
El preacord del nou conveni, per incloure dos dies de festa per als treballadors, es va signar amb l'empresa després de les nombroses vagues d'autobusos que van tenir lloc l'hivern de l'any passat. Mentrestant no s'efectuaven aquests descansos, els treballadors van pactar amb la direcció que, per cada dia de feina se'ls donés 25 minuts de descans.
Mercader assegura que davant la crisi econòmica, és important que "una empresa pública pugui oferir 500 llocs de treball" i que "això s'ha de saber". Afirma que així es podria aportar "un granet de sorra per sortir d’aquest panorama de destrucció de feina".
TMB: "Cap empresa podria assumir el que demanen"
Mentrestant des de TMB asseguren que l'empresa ha estat impulsant la negociació del conveni i que ha fet una proposta que satisfà tots els col·lectius d'autobusos, perquè inclou els dos dies de festa i la disminució d'hores de treball, entre d'altres mesures.
Expliquen que els xofers "demanen reduir 150 hores la jornada anual i que s'augmenti en 1.700 euros el salari anual de tothom" i que això incrementaria un 40% els costos de personal. "Cap empresa és capaç d'assumir-ho i encara menys en context de crisi" asseguren.
"Ara que ja tenen els dos dies de festa reivindiquen una altra cosa per no signar el conveni, perquè hi ha una majoria sindical que no el vol signar" explica un portaveu de TMB. Afirma que el conveni continua i que els treballadors "ja tenen el que demanaven perquè tenen els dos dies de festa sobre la taula" i "només els han de signar".
Boicoteig d'actes
La campanya iniciada pels conductors de la companyia de trasports, per demanar aquesta reducció del servei, es va posar en marxa el dimarts passat i pretén informar als ciutadans i denunciar la negativa de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, d'arribar a un acord. "Protestarem anant als actes als que assisteixi l'alcalde" assegura Mercader.
De moment, el mateix dimarts, una dotzena d'empleats van boicotejar una presentació sobre el Zoo, que va presidir Hereu al mirador del parc de Fòrum. Entre ells hi havia el president del comitè d'empresa, Saturnino Mercader i el delegat sindical Josep Garganté, tots dos de la CGT. Representants d'Actub també van assistir a la protesta. Quan va arribar l'alcalde al mirador els treballadors van començar una cassolada i van seguir-lo amb un megàfon fins al final del mirador amb una pancarta que deia "Treballadors de TMB per un bon servei".
Hereu va demanar als representants sindicals que el deixessin parlar "d'un projecte important per la ciutat" referint-se a la transformació del Zoo i els va recordar que ja estan "a una taula negociant".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Touché!"
No hase falta desir nada más...Guigui, fa un any, wrote:Per tal de no fer patir més els soferts usuaris, TMB ha cedit al xantatge de la columna anarco-sindicalista: 2 dies de descans seguits, reducció de jornada efectiva, manteniment del sou, possibilitat de pluriocupació fraudulenta, impunitat per als delinqüents i criminals...
Amb això no han tancat el conflicte ni de bon tros. Només l'han ajornat fins que la màfia xantatgista torni a obrir la caixa dels trons amb la següent reclamació que li passi pel tupí.
[Carlos Latre, aka el Schuster del Crackòvia]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... -mort.html
La negociació a TMB, en punt mort
26/04/09 11:00 -
El preacord pel conveni de l'Ajuntament contrasta amb la situació en què es troba la negociació del conveni de la secció de busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que després de gairebé un any i 40 reunions continua en punt mort. L'1 d'abril, l'empresa va fer una primera proposta global de nou conveni, que preveia un increment del 2% per a aquest 2009 i que garantia per a tota la plantilla els dos dies de descans setmanal que els conductors van convertir en bandera de les vagues que a principi de l'any passat van paralitzar molts dies el servei, i preveia augmentar fins a 40 minuts el temps de descans remunerat diari dels conductors, que a hores d'ara, segons TMB, és d'uns 22 minuts de mitjana. Vint-i-cinc d'aquests 40 minuts es podrien fer al final de la jornada, per plegar abans. Segons l'empresa, l'oferta suposava una reducció de prop de 100 hores anuals sense reducció de sous, que obligaria a contractar un mínim de 350 treballadors més. La CGT i l'ACTUB, majoritaris al comitè, van rebutjar la proposta perquè la consideraven insuficient. Els dos sindicats demanen la creació d'una dissetena paga, el salt d'un nivell salarial de tot el personal i que el nombre de descansos màxims en cap de setmana passi dels 65 anuals actuals a 72, unes reivindicacions que l'empresa considera inassumibles, i que xifra en un increment de 65 milions anuals en salaris. En vista de la llunyania de les posicions dels uns i els altres, dilluns passat l'inspector de treball que arbitra la negociació va dictar un recés de quinze dies a les parts. La CGT sap que l'actual situació de crisi impedeix noves mobilitzacions, com ara les vagues de l'any passat, admeten fonts del sindicat, però ja ha alertat que boicotejarà tots els actes en què tingui notícia de l'assistència de l'alcalde, Jordi Hereu. El primer va ser l'inici de les obres del zoo marí, dimarts passat: estava previst que Hereu parlés dels treballs al mirador del Fòrum, però va haver de marxar sense poder intervenir perquè una dotzena de sindicalistes ho van impedir amb un megàfon. La CGT també rebutja l'acord subscrit per UGT i CCOO pel conveni dels treballadors municipals
La negociació a TMB, en punt mort
26/04/09 11:00 -
El preacord pel conveni de l'Ajuntament contrasta amb la situació en què es troba la negociació del conveni de la secció de busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que després de gairebé un any i 40 reunions continua en punt mort. L'1 d'abril, l'empresa va fer una primera proposta global de nou conveni, que preveia un increment del 2% per a aquest 2009 i que garantia per a tota la plantilla els dos dies de descans setmanal que els conductors van convertir en bandera de les vagues que a principi de l'any passat van paralitzar molts dies el servei, i preveia augmentar fins a 40 minuts el temps de descans remunerat diari dels conductors, que a hores d'ara, segons TMB, és d'uns 22 minuts de mitjana. Vint-i-cinc d'aquests 40 minuts es podrien fer al final de la jornada, per plegar abans. Segons l'empresa, l'oferta suposava una reducció de prop de 100 hores anuals sense reducció de sous, que obligaria a contractar un mínim de 350 treballadors més. La CGT i l'ACTUB, majoritaris al comitè, van rebutjar la proposta perquè la consideraven insuficient. Els dos sindicats demanen la creació d'una dissetena paga, el salt d'un nivell salarial de tot el personal i que el nombre de descansos màxims en cap de setmana passi dels 65 anuals actuals a 72, unes reivindicacions que l'empresa considera inassumibles, i que xifra en un increment de 65 milions anuals en salaris. En vista de la llunyania de les posicions dels uns i els altres, dilluns passat l'inspector de treball que arbitra la negociació va dictar un recés de quinze dies a les parts. La CGT sap que l'actual situació de crisi impedeix noves mobilitzacions, com ara les vagues de l'any passat, admeten fonts del sindicat, però ja ha alertat que boicotejarà tots els actes en què tingui notícia de l'assistència de l'alcalde, Jordi Hereu. El primer va ser l'inici de les obres del zoo marí, dimarts passat: estava previst que Hereu parlés dels treballs al mirador del Fòrum, però va haver de marxar sense poder intervenir perquè una dotzena de sindicalistes ho van impedir amb un megàfon. La CGT també rebutja l'acord subscrit per UGT i CCOO pel conveni dels treballadors municipals
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou!
I encara no hi ha cap tribunal que actuï d'ofici o a qui s'hagi acudit per a determinar si tot aquest enrenou muntat per la columna anarco-sindicalista de CGT és constitutiu d'un procés d'il·legalització?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=488946
TMB diu que les demandes dels sindicats dels conductors d'autobús són 'desorbitades'
ACN // 05.05.2009 // 17.20 h
Barcelona (ACN).- El president de la taula de negociació del Conveni Col·lectiu d'Autobusos ha tornat a convocar aquest dimarts una nova reunió, una vegada transcorreguts els quinze dies de reflexió que va proposar a totes les parts per tal de reprendre les converses en un context que permetés arribar a un acord en poques setmanes. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) exposa que aquest període 'només' ha servit als sindicats majoritaris d'Autobusos per boicotejar diversos actes de l'alcalde de Barcelona i de TMB, i 'per tornar a la taula de negociació amb la mateixa plataforma de demandes desorbitades, que ignora la conjuntura econòmica actual i que representaria un increment del 40% dels costos de personal'.
TMB diu que les demandes dels sindicats dels conductors d'autobús són 'desorbitades'
ACN // 05.05.2009 // 17.20 h
Barcelona (ACN).- El president de la taula de negociació del Conveni Col·lectiu d'Autobusos ha tornat a convocar aquest dimarts una nova reunió, una vegada transcorreguts els quinze dies de reflexió que va proposar a totes les parts per tal de reprendre les converses en un context que permetés arribar a un acord en poques setmanes. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) exposa que aquest període 'només' ha servit als sindicats majoritaris d'Autobusos per boicotejar diversos actes de l'alcalde de Barcelona i de TMB, i 'per tornar a la taula de negociació amb la mateixa plataforma de demandes desorbitades, que ignora la conjuntura econòmica actual i que representaria un increment del 40% dels costos de personal'.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga de zel encoberta?
És possible que determinats elements ja hagin iniciat una vaga encoberta, consistent en fer anar dos torns seguits i augmentar al doble els intervals de pas? Perquè darrerament, a la família estem patint molt sovint aquest fenomen, quan abans no es donava a la mateixa línia, a la mateixa hora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.