Notícia de l'Avui:
Catalunya ha homologat 30.000 carnets de conduir a estrangers el 2008
Les direccions provincials de Trànsit de Catalunya han homologat 29.585 carnets de conduir estrangers entre gener i setembre del 2008, xifra que suposa seguir la tendència a la baixa iniciada l'any 2004
EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 09.11.2008 - 14:07 hs
Les direccions provincials de Trànsit de Catalunya han homologat 29.585 carnets de conduir estrangers entre gener i setembre del 2008, respecte dels 32.176 de tot el 2007, seguint, de moment, la tendència a la baixa des de l'any 2004.
En el cas dels conductors comunitaris, es canvia "de manera automàtica", sense necessitat de passar cap prova teòrica o pràctica
En aquest període, a Barcelona s'han canviat 20.042 permisos, xifra que ja supera la del 2007, tot i que des de 2004 -any que es va registrar un fort increment en les quatre demarcacions- la xifra de canvis ha anat disminuint, segons dades de la Direcció als quals ha tingut accés Europa Press.
Aquest any, a Girona hi ha hagut 4.169 canvis; a Tarragona, 3.491, i a Lleida, 1.883, xifres que són de moment inferiors a 2007. A la capital catalana, el 2008, els mesos que s'han canviat més permisos han estat el maig, el juny i el juliol -amb 2.771, 2.411 i 2.351, respectivament-, i el mes amb menys va ser l'agost, amb 1.738.
La subcap de Trànsit de Barcelona, María Teresa García-Herrero, ha explicat que aquesta xifra engloba als estrangers comunitaris i als extracomunitaris de països amb els quals Espanya té signat un conveni, com Suïssa, Andorra, Corea del Sud, el Japó, Algèria, Croàcia, Marroc i la majoria de països de l' Amèrica Llatina.
En el cas dels conductors comunitaris, es canvia "de manera automàtica", sense necessitat de passar cap prova teòrica o pràctica. Els conductors extracomunitaris amb conveni poden obtenir el canvi sense passar cap examen en el cas dels permisos de turisme i motocicleta, tot i que han examinar-se per a vehicles professionals. Tot i això, en el cas de Suïssa, Andorra, Corea del Sud i el Japó, el canvi també és automàtic.
Els extracomunitaris de països amb els quals Espanya no té signat un conveni en aquesta matèria han de passar l'examen teòric-pràctic ordinari, si bé si ho sol·liciten, una vegada aproven se'ls poden reconèixer els anys d'antiguitat de conducció que tenien al seu país per no haver de ser conductor novell i obtenir beneficis en l'assegurança.
Homologació de carnets de conduir estrangers
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Homologació de carnets de conduir estrangers
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
M'hi nego
Doncs no hi estic d'acord, ni tan sols en el cas dels comunitaris. Per molt similars que siguin les normatives de transit arreu del món, cada pais i, fins i tot, cada regió a dins d'un mateix pais té la seva propia idiosincrasia a l'hora de conduir. Si teniu l'oportunitat, conduiu per paisos com Portugal, Italia i fins i tot la propia França i possiblement acabareu estant d'acord amb mi. Tot resident estranger (ojo, que no parlo de turistes, que aquest donarien per una altre fil...) que vulgui conduir per un pais diferent al seu hauria d'estar obligat a passar un examen de capacitació i d'adaptació als reglamens de trànsit vigents al pais de residència. I si no, penseu en la següent situació: Us imagineu un ianqui o un canadenc, per posar dos exemples, davant d'una rotonda?
Salut.
Salut.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Convalidació per a comunitaris
En el cas dels comunitaris i l'EEE, crec que sí que n'hi hauria d'haver prou amb una convalidació, perquè els sistemes són molt semblants. En tot cas, països com Espanya haurien d'endurir els exàmens. A Àustria i Alemanya, per exemple, estàs obligat a fer x hores de pràctiques en traçat urbà, x en carretera, x en autopista, x de nit, etc. Aquí, si vols, pots presentar-te a pràctiques immediatament després de la teòrica.
Per altra banda, d'acord amb que els nord-americans facin un examen de nou perquè, entre d'altres coses, desconeixen els nostres senyals de trànsit amb pictogrames. En canvi, tot això (senyals, rotondes, normes generals de circulació) està molt més homogeneïtzat a Europa.
Per altra banda, d'acord amb que els nord-americans facin un examen de nou perquè, entre d'altres coses, desconeixen els nostres senyals de trànsit amb pictogrames. En canvi, tot això (senyals, rotondes, normes generals de circulació) està molt més homogeneïtzat a Europa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Homologació de carnets de conduir estrangers
Si, són semblants, però no idèntics. Crec que es motiu suficient com per exigir una mínima capacitació, per mirar de compensar aquestes petites diferències.Guigui wrote:En el cas dels comunitaris i l'EEE, crec que sí que n'hi hauria d'haver prou amb una convalidació, perquè els sistemes són molt semblants
Possiblement la solució seria, en l'àmbit de la Unió Europea, l'establiment d'un reglament de circulació comú. Penso que no hauria de ser gaire complicat.
Salut
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Homologació de carnets de conduir estrangers
Puedo aceptar que los países pertenecientes a la Unión Europea no tengan necesidad de pasar un exámen, aún así, como bien dice neeron conducir especialmente por Portugal en carretera es un acto heroico, en especial los adelantamientos, que miedo dan, cuando estuve allí nuestra intención era hacer Oporto-Lisboa por carretera pero viendo lo que vimos decidimos que la autopista era mejor aunque no vieramos tanto paisaje.
De los convenios firmados con los demás países, excepto con Suiza, Andorra i Croacia, la verdd es que rebocaria esos convenios, dan pánico algunos conductores en especial los conductores de los paises árabes y de amèrica latina. Si quieren conducir aquí lo mejor que podríamos hacer es dos exámenes, el teórico y el práctico.
De los convenios firmados con los demás países, excepto con Suiza, Andorra i Croacia, la verdd es que rebocaria esos convenios, dan pánico algunos conductores en especial los conductores de los paises árabes y de amèrica latina. Si quieren conducir aquí lo mejor que podríamos hacer es dos exámenes, el teórico y el práctico.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Conduir a Portugal
T'asseguro, per coneixement propi, que l'examen de conduir a Portugal és el més semblant que hi ha a Espanya: en termes europeus, una formalitat que frega la patxanga. Per tant, el problema no rau aquí, sinó en la (in)cultura de conduir. I això no s'arregla mitjançant revocacions d'homologacions.automotorserie 436 wrote:Puedo aceptar que los países pertenecientes a la Unión Europea no tengan necesidad de pasar un exámen, aún así, como bien dice neeron conducir especialmente por Portugal en carretera es un acto heroico, en especial los adelantamientos, que miedo dan, cuando estuve allí nuestra intención era hacer Oporto-Lisboa por carretera pero viendo lo que vimos decidimos que la autopista era mejor aunque no vieramos tanto paisaje.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Homologació de carnets de conduir estrangers
Hola,
Doy fe de los que hablan de conducir en Portugal, es escalofriante, como salgas de una autopista lo que haces es simplemente jugarte la vida. Adelantan sin visibilidad, antes, durante y después de las curvas, en cambios de rasante, su idea debe ser la de "veo un coche y esté donde esté lo adelanto que me estorba". En autopistas es diferente, es lo único que parecen cuidar, eso sí, la limitación de velocidad se la pasan por el forro. Donde pone 120 significa que si vas a 120 eres el más tonto del pueblo y donde pone 50 ya ni te cuento.
En cuanto a homologación y tanto que les gusta hacer auditorías, los sistemas de puntos y demás, habría que idear un sistema europeo de control. Que todos tuviésemos el sistema de puntos y que los países tuvieran medios de control y de sanción a los conductores infractores como radares, presencia policial en las carreteras, controles de alcoholemia...
El tipo que conservase del 60% de los puntos para arriba, no tendría que homologarse para cambiar de país, el tipo que tuviese menos de ese porcentaje no sería aceptado como conductor al pasar la frontera, sea europeo, sudamericano, africano o asiático. Y en los pasos de las fronteras creo que la policia podrá hacer un control muy bueno y servir como filtro para que estas cosas no se extiendan. Allí mirarían si se lleva seguro, si tienes carnet de conducir, si tus puntos son correctos, en fin, un control rutinario donde no existiría la ley del oeste que hay ahora que pasas a Portugal o a Francia en según qué puntos sin que nadie te pare ni te diga nada, y una cosa es la libertad de movimientos, y otra el cachondeo que hay ahora.
En Portugal por ejemplo no hay radares casi en ninguna parte fuera de Lisboa y Oporto, porque igual también por la ideosincrasia del país donde la gente pasa de todo, igual no les sale a cuenta porque también pasarían de pagar, vete a saber. Pero si no hay medios de control eficaces ni se puede ver quién es un infractor y sancionarlo, la carretera se convierte en "Mad Max".
Saludos,
Sergio
Doy fe de los que hablan de conducir en Portugal, es escalofriante, como salgas de una autopista lo que haces es simplemente jugarte la vida. Adelantan sin visibilidad, antes, durante y después de las curvas, en cambios de rasante, su idea debe ser la de "veo un coche y esté donde esté lo adelanto que me estorba". En autopistas es diferente, es lo único que parecen cuidar, eso sí, la limitación de velocidad se la pasan por el forro. Donde pone 120 significa que si vas a 120 eres el más tonto del pueblo y donde pone 50 ya ni te cuento.
En cuanto a homologación y tanto que les gusta hacer auditorías, los sistemas de puntos y demás, habría que idear un sistema europeo de control. Que todos tuviésemos el sistema de puntos y que los países tuvieran medios de control y de sanción a los conductores infractores como radares, presencia policial en las carreteras, controles de alcoholemia...
El tipo que conservase del 60% de los puntos para arriba, no tendría que homologarse para cambiar de país, el tipo que tuviese menos de ese porcentaje no sería aceptado como conductor al pasar la frontera, sea europeo, sudamericano, africano o asiático. Y en los pasos de las fronteras creo que la policia podrá hacer un control muy bueno y servir como filtro para que estas cosas no se extiendan. Allí mirarían si se lleva seguro, si tienes carnet de conducir, si tus puntos son correctos, en fin, un control rutinario donde no existiría la ley del oeste que hay ahora que pasas a Portugal o a Francia en según qué puntos sin que nadie te pare ni te diga nada, y una cosa es la libertad de movimientos, y otra el cachondeo que hay ahora.
En Portugal por ejemplo no hay radares casi en ninguna parte fuera de Lisboa y Oporto, porque igual también por la ideosincrasia del país donde la gente pasa de todo, igual no les sale a cuenta porque también pasarían de pagar, vete a saber. Pero si no hay medios de control eficaces ni se puede ver quién es un infractor y sancionarlo, la carretera se convierte en "Mad Max".
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Control policial a Portugal, una casa de barrets
La situació a Portugal és més esperpèntica. La PSP (Polícia de Segurança Pública, equivalent als Mossos o a la Policia Nacional) circula amb Fiat Tempra de l'any de la picor, i han sortit casos als diaris explicats directament per agents que han de posar dels seus propis diners per omplir el dipòsit del cotxe patrulla perquè el ministeri no paga.Santfeliuenc wrote:En Portugal por ejemplo no hay radares casi en ninguna parte fuera de Lisboa y Oporto, porque igual también por la ideosincrasia del país donde la gente pasa de todo, igual no les sale a cuenta porque también pasarían de pagar, vete a saber. Pero si no hay medios de control eficaces ni se puede ver quién es un infractor y sancionarlo, la carretera se convierte en "Mad Max".
Amb episodis grotescs com aquest, com voleu que hi hagi un control eficaç del trànsit?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Homologació de carnets de conduir estrangers
I de què servirà fer si convé 400.000 exàmens abans de donar el carnet si la gent està esperant a tenir el carnet per oblidar-se'n de tot el que ha passat abans.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.