L3 i L5, el 90% de furts al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by metring »

Attachments
20081016_Barcelona-2.jpg
20081016_Barcelona-2.jpg (413.02 KiB) Viewed 4023 times
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by wefer »

Ta com diu l'article, durant el dia una línia com la L3 compta amb tanbt sols 11 vigilants. Però és que a la nit, segons tinc entès per persones de l'empresa, només queden 1 o 2 parelles de seguretat per tota la línia.
dit d'una altra manera: el metro és un campi-qui-pugui, i com no t'espavilis tu, no tens res a fer perquè ningú et protegeix.
i una altra cosa: si us resistiu a que us treguin la cartera, us pot passar com fa poc a un Mossos fora de servei, que els lladres (sempre van en grup encara que no ho sembli) el van fer baixar del tren i el van apallissar. Va acabar a la UVI...

Sincerament, a altres metros del món mai he vist el descontrol que hi ha a BCN. A Madrid, per exemple, la presència d'agents de seguretat és constant per tot arreu (i tot i així encara tenen problemes). En moltes d'altres, també es fa notar el personal d'estacions present a mqualsevol lloc.
En canvi, a BCN, ni personal, ni seguretat, ni res. I a sobre, ara resulta que tots els romanesos es vénen cap a BCN perquè robaven a Itàlia i allà la policia els està posant "a caldo", mentre aquí han vist que poden fer de les seves sense que ningú els digui res.

Vivim en un país amb un dels pitjors índex d'educació d'Europa, un país del qual els científics i els enginyers han de marxar perquè no troben suport ni feina, però en canvi no parem d'importar xoriços de tot el món.

En fi... ViscA Barcelona!!!! :roll:
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by Denisuko »

Aquesta noticia no hauria d'anar a Seguretat/Incidents Metro/FGC?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by metring »

Denisuko wrote:Aquesta noticia no hauria d'anar a Seguretat/Incidents Metro/FGC?
No, al no tractar-se d'un incident puntual, sino d'una dada estadística.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Cau un lladre que arrencava cadenes d'or


1. • El delinqüent actuava sempre al metro i només assaltava les dones
2. • Els Mossos van localitzar el local on venia les joies robades

Image
El lladre (cercle) fuig després d'un robatori.

MAYKA NAVARRO
BARCELONA

En només dues setmanes va arrencar les cadenes d'or a set dones que viatjaven en el metro. Actuava amb rapidesa. Escollia la seva víctima, s'hi col.locava darrere, i just quan el comboi estava parat en una estació i començava a sonar l'alarma que alerta del tancament imminent de portes, agafava la cadena, l'arrencava d'una forta estrebada i fugia corrent per l'andana. Quan les dones aconseguien reaccionar, les portes ja se'ls havien tancat davant del nas.
Jorge, de 38 anys i veí del Besòs, està empresonat des de la setmana passada. Els Mossos d'Esquadra de l'Àrea Regional de Transports Urbans (ARTU) el van detenir arran d'una complexa investigació per identificar-lo. Les càmeres del metro l'havien gravat corrent per les andanes després d'alguna estirada. Però la cara no era identificable.

LÍNIES VERMELLA, BLAVA I GROGA
El cas havia adquirit prioritat per la reincidència i després que alguna víctima patís lesions al coll a causa de l'estrebada. En un sol dia en va cometre dues. Sempre actuava a les línies vermella (1), groga (4) i blava (5). I a les estacions del Clot, Hospital de Bellvitge, Hospital Clínic, Glòries, Verdaguer i Urquinaona.
Les víctimes van aportar unes descripcions concretes de les seves cadenes. Algunes portaven penjolls amb gravacions fàcilment reconeixibles. Fins i tot una dona lluïa una fotografia del seu marit gravada en or. Primer van desplegar un dispositiu al metro per tractar de detenir-lo in fraganti. Mentrestant, altres agents de la mateixa unitat van recórrer tots els establiments de compra i venda de joies de segona mà que operen legalment a Barcelona. La sort els va somriure.
El responsable d'un d'aquests locals va explicar que recentment un home li havia venut fins a set cadenes d'or, en diferents dies. Encara no n'havia venut cap. Ni a preus de saldo. Entre 100 i 50 euros, per les quals el lladre no en devia rebre més de la meitat.
Aquests locals estan obligats a tenir un sistema de càmeres que grava la clientela, que a més ha d'aportar la seva documentació cada vegada que ven una peça. Els mossos van comprovar que les set cadenes d'or coincidien amb les descrites per les víctimes. El venedor, que no va tenir inconvenient a donar el seu verdader nom, tenia antecedents per robatoris amb força. Els agents el van a anar a buscar a casa seva.
Una de les víctimes, María del Carmen, de 28 anys, encara no s'explica com el lladre va poder introduir la mà sota la seva caçadora texana i estirar-li fortament la cadena d'or fins que l'hi va arrencar. "Vaig pensar a córrer darrere d'ell, però m'hauria deixat al vagó una motxilla que portava. Vaig trigar a calmar la ràbia que portava a dintre". Ara està contenta i agraïda als Mossos. "S'ho han currat molt", diu.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by oriolp13 »

metring wrote:http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Cau un lladre que arrencava cadenes d'or


1. • El delinqüent actuava sempre al metro i només assaltava les dones
2. • Els Mossos van localitzar el local on venia les joies robades

Image
El lladre (cercle) fuig després d'un robatori.

MAYKA NAVARRO
BARCELONA

En només dues setmanes va arrencar les cadenes d'or a set dones que viatjaven en el metro. Actuava amb rapidesa. Escollia la seva víctima, s'hi col.locava darrere, i just quan el comboi estava parat en una estació i començava a sonar l'alarma que alerta del tancament imminent de portes, agafava la cadena, l'arrencava d'una forta estrebada i fugia corrent per l'andana. Quan les dones aconseguien reaccionar, les portes ja se'ls havien tancat davant del nas.
Jorge, de 38 anys i veí del Besòs, està empresonat des de la setmana passada. Els Mossos d'Esquadra de l'Àrea Regional de Transports Urbans (ARTU) el van detenir arran d'una complexa investigació per identificar-lo. Les càmeres del metro l'havien gravat corrent per les andanes després d'alguna estirada. Però la cara no era identificable.

LÍNIES VERMELLA, BLAVA I GROGA
El cas havia adquirit prioritat per la reincidència i després que alguna víctima patís lesions al coll a causa de l'estrebada. En un sol dia en va cometre dues. Sempre actuava a les línies vermella (1), groga (4) i blava (5). I a les estacions del Clot, Hospital de Bellvitge, Hospital Clínic, Glòries, Verdaguer i Urquinaona.
Les víctimes van aportar unes descripcions concretes de les seves cadenes. Algunes portaven penjolls amb gravacions fàcilment reconeixibles. Fins i tot una dona lluïa una fotografia del seu marit gravada en or. Primer van desplegar un dispositiu al metro per tractar de detenir-lo in fraganti. Mentrestant, altres agents de la mateixa unitat van recórrer tots els establiments de compra i venda de joies de segona mà que operen legalment a Barcelona. La sort els va somriure.
El responsable d'un d'aquests locals va explicar que recentment un home li havia venut fins a set cadenes d'or, en diferents dies. Encara no n'havia venut cap. Ni a preus de saldo. Entre 100 i 50 euros, per les quals el lladre no en devia rebre més de la meitat.
Aquests locals estan obligats a tenir un sistema de càmeres que grava la clientela, que a més ha d'aportar la seva documentació cada vegada que ven una peça. Els mossos van comprovar que les set cadenes d'or coincidien amb les descrites per les víctimes. El venedor, que no va tenir inconvenient a donar el seu verdader nom, tenia antecedents per robatoris amb força. Els agents el van a anar a buscar a casa seva.
Una de les víctimes, María del Carmen, de 28 anys, encara no s'explica com el lladre va poder introduir la mà sota la seva caçadora texana i estirar-li fortament la cadena d'or fins que l'hi va arrencar. "Vaig pensar a córrer darrere d'ell, però m'hauria deixat al vagó una motxilla que portava. Vaig trigar a calmar la ràbia que portava a dintre". Ara està contenta i agraïda als Mossos. "S'ho han currat molt", diu.
Si només actuava a la 1, 4 i 5, que s'ho mirin bé, perquè la foto de la càmara és L2 i el tren un 9000. O ens timen amb la foto o són uns inútils escribint!
Salutacions,

Oriol
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by Santfeliuenc »

Hola,

De nada vale el mejor sistema de metro del mundo si no puedes implantar en él un mínimo de seguridad y si no eres capaz de ofrecer al usuario una garantía de que todo va a ir bien.

Con este panorama... mejor el vehículo privado, ahí no te arrancan la cadena haciéndote polvo el cuello.

Si quieren que utilicemos el transporte público:

1º) Que lo construyan y que nos lo faciliten.

2º) Que lo hagan seguro.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: L3 i L5, el 90% de furts al metro

Post by ferroviario_catalan »

Tienes toda la razon Santfeliuenc!!!!!! Seguridad ante todo por favor! Yo uso la L5 a diario, y a decir verdad,me parece la mas segura,almenos me parece,ya que he presenciado varios robos a lo largo de mi vida, y casi siempre ha sido en linea 1 o en linea 4, en cambio, las lineas 2 y 3, poquita cosa.
Esperemos que las situaciones de urtos, se resuelvan y no tengamos que vivirlas ni como protagonistas,ni como "espectadores"

SALUDOS, IVÁN
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”