Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
La veritat, ja era hora que fessin alguna cosa de bo què bé que ha quedat! Ara, no recomano que les persones que vagin amb sabates de sola de cuir passar per allà, pots tindre una relliscada i zas! I ja queda més a prop de Passeig de Gràcia, no a Rambla Catalunya.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Excuses de mal pagador
Un cop més, excuses de mal pagador. Els serveis subterranis i els edificis s'hi han fet les darreres setmanes? El que cal llegir...El proyecto, que comporta una inversión total de 44,2 millones de euros, acumula un importante retraso - las obras comenzaron en febrero del 2005- debido a su complejidad tanto subterránea - se tuvo que desviar una gran cantidad de servicios- como exterior, puesto que los trabajos se hacen muy cerca de los edificios.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Campanya de Nadal a la Diagonal
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=223493
Espais lliures d'obres a l'intercanviador de Diagonal per la campanya de Nadal
Es posen en marxa les primeres cintes transportadores de la xarxa de metro de Barcelona
LAMALLA.CAT
Amb l'objectiu de facilitar els moviments dels vianants i garantir l'accessibilitat als comerços i establiments de l'entorn, durant la campanya nadalenca es minimitzaran les afectacions en superfície de les obres de l'intercenviador de Diagonal entre l'L5 i els FGC. D'aquesta manera, els treballs es reduiran a la Rambla Catalunya, el carrer Rosselló i el passeig de Gràcia, i es concentraran a l'interior de les estacions de metro i el passadís de connexió. Les obres es troben en el seu tram final i aquesta setmana s'han estrenat les cintes transportadores a l'intercanviador; les primeres de la xarxa de metro de Barcelona.
Les dues cintes transportadores en funcionament faciliten els transbordaments entre l'estació de Diagonal de l'L5 i l'estació de Provença d'FGC, en tots dos sentits
A partir del 5 de desembre s'alliberaran diferents espais a la Rambla de Catalunya, el carrer de Rosselló i el passeig de Gràcia, i s'habilitaran nous passos per a facilitar els moviments dels vianants per la zona d'obres i canalitzar els fluxos de mobilitat.
En aquest sentit, a la Rambla Catalunya s'alliberaran tots els espais ocupats fins ara entre els carrers de Còrsega i de Rosselló, d'una banda, i entre el carrer de Rosselló i el passatge de la Concepció, de l'altra, de manera que només quedarà ocupada estrictament l'àrea afectada de la cruïlla, fins la propera primavera, quan es preveu completar tots els treballs i obrir completament el carrer.
Al carrer Rosselló, a partir del 5 de desembre, s'habilitarà un pas d'uns 10 metres d'amplada a mig camí entre la Rambla de Catalunya i el passeig de Gràcia, que s'afegiran als dos passos ja existents als dos extrems d'aquest tram, a tocar de les cruïlles, i que es deixarà operatiu fins al final de l'obra. D'altra banda, a la primavera es preveu reobrir gairebé tot l'espai tancat a la banda oest d'aquest tram entre Rambla de Catalunya i el passeig de Gràcia.
Del 5 de desembre al 7 de gener, al passeig de Gràcia s'obrirà l'espai ocupat entre el carrer de Rosselló i el passatge de la Concepció, i es reduirà l'ocupació de la vorera de la cruïlla amb el carrer de Rosselló, per tal de facilitar els moviments en aquesta àrea amb una intensa activitat comercial. D'altra banda, es tancarà un nou espai, fins al final de l'obra, entre el carrer de Rosselló i el Carrer Còrsega, per respondre a les noves necessitats en el desenvolupament dels treballs.
A més, s'ha traslladat el punt d'atenció al ciutadà (PAC) de les obres de millora de l'intercanviador de Diagonal al carrer de Rosselló, a la banda més propera a la Rambla de Catalunya. Aquest punt, que fins ara se situava a la Rambla de Catalunya, a l'altura del passatge de la Concepció, serveix per mantenir informats a la ciutadania, així com per resoldre els dubtes que puguin tenir en relació amb aquest projecte i el desenvolupament de les obres que s'estan duent a terme.
Les primeres cintes transportadores
Els usuaris del transport públic disposen ja de les dues cintes transportadores de l'Intercanviador de Diagonal en funcionament que faciliten els transbordaments entre l'estació de Diagonal de l'L5 i l'estació de Provença d'FGC en tots dos sentits. Aquests tapissos rodants són els primers que s'instal·len a tota la xarxa de metro.
Reforma d'estacions i connexió entre l'L5 i l'L3
Les obres de construcció de l'intercanviador de Diagonal, que inclouen la reforma i la modernització dels vestíbuls i la connexió de Metro i FGC, es troben en la fase final d'execució.
Ara, s'han enllestit les obres al passadís de connexió amb la posada en servei de les cintes transportadores i els treballs es concentren en la reforma de les estacions de Diagonal de l'L5 i l'L3 i del tram de passadís que les connecta.
El projecte d'ampliació dels vestíbuls i l'adaptació dels passadissos de connexió suposa una inversió global de 44,2 MEUR. Es preveu completar els treballs durant el segon semestre del 2009.
Espais lliures d'obres a l'intercanviador de Diagonal per la campanya de Nadal
Es posen en marxa les primeres cintes transportadores de la xarxa de metro de Barcelona
LAMALLA.CAT
Amb l'objectiu de facilitar els moviments dels vianants i garantir l'accessibilitat als comerços i establiments de l'entorn, durant la campanya nadalenca es minimitzaran les afectacions en superfície de les obres de l'intercenviador de Diagonal entre l'L5 i els FGC. D'aquesta manera, els treballs es reduiran a la Rambla Catalunya, el carrer Rosselló i el passeig de Gràcia, i es concentraran a l'interior de les estacions de metro i el passadís de connexió. Les obres es troben en el seu tram final i aquesta setmana s'han estrenat les cintes transportadores a l'intercanviador; les primeres de la xarxa de metro de Barcelona.
Les dues cintes transportadores en funcionament faciliten els transbordaments entre l'estació de Diagonal de l'L5 i l'estació de Provença d'FGC, en tots dos sentits
A partir del 5 de desembre s'alliberaran diferents espais a la Rambla de Catalunya, el carrer de Rosselló i el passeig de Gràcia, i s'habilitaran nous passos per a facilitar els moviments dels vianants per la zona d'obres i canalitzar els fluxos de mobilitat.
En aquest sentit, a la Rambla Catalunya s'alliberaran tots els espais ocupats fins ara entre els carrers de Còrsega i de Rosselló, d'una banda, i entre el carrer de Rosselló i el passatge de la Concepció, de l'altra, de manera que només quedarà ocupada estrictament l'àrea afectada de la cruïlla, fins la propera primavera, quan es preveu completar tots els treballs i obrir completament el carrer.
Al carrer Rosselló, a partir del 5 de desembre, s'habilitarà un pas d'uns 10 metres d'amplada a mig camí entre la Rambla de Catalunya i el passeig de Gràcia, que s'afegiran als dos passos ja existents als dos extrems d'aquest tram, a tocar de les cruïlles, i que es deixarà operatiu fins al final de l'obra. D'altra banda, a la primavera es preveu reobrir gairebé tot l'espai tancat a la banda oest d'aquest tram entre Rambla de Catalunya i el passeig de Gràcia.
Del 5 de desembre al 7 de gener, al passeig de Gràcia s'obrirà l'espai ocupat entre el carrer de Rosselló i el passatge de la Concepció, i es reduirà l'ocupació de la vorera de la cruïlla amb el carrer de Rosselló, per tal de facilitar els moviments en aquesta àrea amb una intensa activitat comercial. D'altra banda, es tancarà un nou espai, fins al final de l'obra, entre el carrer de Rosselló i el Carrer Còrsega, per respondre a les noves necessitats en el desenvolupament dels treballs.
A més, s'ha traslladat el punt d'atenció al ciutadà (PAC) de les obres de millora de l'intercanviador de Diagonal al carrer de Rosselló, a la banda més propera a la Rambla de Catalunya. Aquest punt, que fins ara se situava a la Rambla de Catalunya, a l'altura del passatge de la Concepció, serveix per mantenir informats a la ciutadania, així com per resoldre els dubtes que puguin tenir en relació amb aquest projecte i el desenvolupament de les obres que s'estan duent a terme.
Les primeres cintes transportadores
Els usuaris del transport públic disposen ja de les dues cintes transportadores de l'Intercanviador de Diagonal en funcionament que faciliten els transbordaments entre l'estació de Diagonal de l'L5 i l'estació de Provença d'FGC en tots dos sentits. Aquests tapissos rodants són els primers que s'instal·len a tota la xarxa de metro.
Reforma d'estacions i connexió entre l'L5 i l'L3
Les obres de construcció de l'intercanviador de Diagonal, que inclouen la reforma i la modernització dels vestíbuls i la connexió de Metro i FGC, es troben en la fase final d'execució.
Ara, s'han enllestit les obres al passadís de connexió amb la posada en servei de les cintes transportadores i els treballs es concentren en la reforma de les estacions de Diagonal de l'L5 i l'L3 i del tram de passadís que les connecta.
El projecte d'ampliació dels vestíbuls i l'adaptació dels passadissos de connexió suposa una inversió global de 44,2 MEUR. Es preveu completar els treballs durant el segon semestre del 2009.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
em fa gràcia que diguin que Provença-Diagonal es /era un enllaç llarg i pesat...sincerament, n'hi ha uns quants que són molt pitjors, Passeig de Gràcia es kilomètric, Plaça de Sants sembla un quadre d'Escher, Verdaguer és força estret i fosc...
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Així funciona la propaganda
Els gabinets de premsa dels usuaris abusius del cotxe oficial fan saber a través dels mitjans de comunicació, convertits a hores d'ara en una simple caixa de ressonància propagandística sense opinió ni criteri propis, que els passadissos ara proveïts de cintes transportadores són quilomètrics, mentre els que no en tenen són insignificantment curts. Passaran a ser més llargs el dia que n'incorporin.Mortadel·lo wrote:em fa gràcia que diguin que Provença-Diagonal es /era un enllaç llarg i pesat...sincerament, n'hi ha uns quants que són molt pitjors, Passeig de Gràcia es kilomètric, Plaça de Sants sembla un quadre d'Escher, Verdaguer és força estret i fosc...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Tot i això em sembla bé que hagin començat a remodelar els intercanviadors més utilitzats (amb permís de Pl. Catalunya): Sagrera i Diagonal.Mortadel·lo wrote:em fa gràcia que diguin que Provença-Diagonal es /era un enllaç llarg i pesat...sincerament, n'hi ha uns quants que són molt pitjors, Passeig de Gràcia es kilomètric, Plaça de Sants sembla un quadre d'Escher, Verdaguer és força estret i fosc...
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Doncs a veure quan tornen a obrir el passadís de connexió entre la L3 i la L5 perquè suposo que hi haurà gent que estará farta de caminar i de perdre minuts, i també de tornar a gastar viatges amb el títol que sigui.
Salutacions
Salutacions
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Quan passes la tarja pels torns un cop fet el transbord, no descompta un nou viatge.Renfe451 wrote:Doncs a veure quan tornen a obrir el passadís de connexió entre la L3 i la L5 perquè suposo que hi haurà gent que estará farta de caminar i de perdre minuts, i també de tornar a gastar viatges amb el títol que sigui.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Possible data de reobertura
A part de que no descompta bitllet, com ja s'ha dit, les versions pel que fa a la reobertura oscil·len entre finals de 2009 i març de 2010. Per tant, i atenint-nos a l'historial recent, cal comptar amb un any i mig a partir d'ara.Renfe451 wrote:Doncs a veure quan tornen a obrir el passadís de connexió entre la L3 i la L5 perquè suposo que hi haurà gent que estará farta de caminar i de perdre minuts, i també de tornar a gastar viatges amb el títol que sigui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Possible data de reobertura
Un any i mig fent transbord pel carrer, mare meva, quin estrés per la gent que transbordi de la L3 a la L5...Guigui wrote:A part de que no descompta bitllet, com ja s'ha dit, les versions pel que fa a la reobertura oscil·len entre finals de 2009 i març de 2010. Per tant, i atenint-nos a l'historial recent, cal comptar amb un any i mig a partir d'ara.Renfe451 wrote:Doncs a veure quan tornen a obrir el passadís de connexió entre la L3 i la L5 perquè suposo que hi haurà gent que estará farta de caminar i de perdre minuts, i també de tornar a gastar viatges amb el títol que sigui.
Salutacions
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Sempre i quan no s'hagi acabat el temps de tansbord.victorcasta wrote:Quan passes la tarja pels torns un cop fet el transbord, no descompta un nou viatge.Renfe451 wrote:Doncs a veure quan tornen a obrir el passadís de connexió entre la L3 i la L5 perquè suposo que hi haurà gent que estará farta de caminar i de perdre minuts, i també de tornar a gastar viatges amb el títol que sigui.
És molt estrany que això passi en un sol trajecte, però els usuaris de Renfe de veritat saben molt be que de tant en tant els trajectes s'allarguen inesperadament (tot i que últimament cal admetre que la Renfe va prou be)
També si vens de lluny (Castelldefels) o has agafat retard al TRAM o el que sigui et tornarà a picar.
En qualsevol cas és la millor mesura aquesta de tornar a picar (encara que a mi em perjudiqui) la major part dels passatgers no els hi afecta (en aquest aspecte) aquesta mesura. El que no podria ser es deixar passar a la gent sense bitllet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Experiència
Ja no recordes Sagrera?Renfe451 wrote:Un any i mig fent transbord pel carrer, mare meva, quin estrés per la gent que transbordi de la L3 a la L5...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ratatouille a les obres de l'intercanviador Diagonal
Al diari Avui, han publicat un video molt Disney:
En aquest enllaç trobareu el video: http://www.avui.cat/tec_ciencia/detail.php?id=47425
Brutícia, esquerdes i... rates
Xavier Alsina ha enregistrat en vídeo els problemes que causen a veïns i comerciants les obres de l'intercanviador de Diagonal del Metro de Barcelona
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 25.11.2008 - 22:55 hs
Xavier Alsina, comerciant a l'eixample barceloní, ha enregistrat un vídeo en el qual es constaten els problemes que les obres de l'intercanviador de Diagonal del Metro de Barcelona i el seu enllaç amb els Ferrocarrils de la Generalitat ocasionen a veïns, comerciants i ciutadans en general al centre de la ciutat.
A la brutícia, les esquerdes i el perill per als vianants per tota mena de clots i esvorancs cal sumar l'aparició d'una nombrosa colònia de rates que, especialment a les hores de foscor, campa lliurement per les zones d'obres dels carrers de Rosselló i la Rambla de Catalunya.
No sé què en penseu vosaltres, però i si pasa com a la pel·lícula, que una sabia cuinar, i aquestes aprenen a fer obres...? Igual ens acaben la L9 abans de fi d'any!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En aquest enllaç trobareu el video: http://www.avui.cat/tec_ciencia/detail.php?id=47425
Brutícia, esquerdes i... rates
Xavier Alsina ha enregistrat en vídeo els problemes que causen a veïns i comerciants les obres de l'intercanviador de Diagonal del Metro de Barcelona
AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 25.11.2008 - 22:55 hs
Xavier Alsina, comerciant a l'eixample barceloní, ha enregistrat un vídeo en el qual es constaten els problemes que les obres de l'intercanviador de Diagonal del Metro de Barcelona i el seu enllaç amb els Ferrocarrils de la Generalitat ocasionen a veïns, comerciants i ciutadans en general al centre de la ciutat.
A la brutícia, les esquerdes i el perill per als vianants per tota mena de clots i esvorancs cal sumar l'aparició d'una nombrosa colònia de rates que, especialment a les hores de foscor, campa lliurement per les zones d'obres dels carrers de Rosselló i la Rambla de Catalunya.
No sé què en penseu vosaltres, però i si pasa com a la pel·lícula, que una sabia cuinar, i aquestes aprenen a fer obres...? Igual ens acaben la L9 abans de fi d'any!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ratatui constructor
Què va! Per poc que treguin el nas, veuran que hi ha una avinguda ampla per allí prop, sense transport públic decent, i de seguida es posarien a foradar-hi un senyor túnel per encabir-hi metro i rodalia!metring wrote:No sé què en penseu vosaltres, però i si pasa com a la pel·lícula, que una sabia cuinar, i aquestes aprenen a fer obres...? Igual ens acaben la L9 abans de fi d'any!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Jo, perdoneu, però no he vist l'apocalipsi per enlloc dels 2' 30" de video.
Les caixes de cartó son de les botigues i apareixen cada vespre apilotonades en qualsevol carrer comercial de barcelona. El material d'obres amuntegat dins dels tancats no és re del altre món i la brutícia de les voreres és l'habitual de Barcelona (fullaraca, colilles i papers per doquier). Que hi ha pols i soroll per les obres? Que les tanques molesten i el pas és estret? D'acord. Però si hi ha obres, hi ha obres. I de rates n'hi ha per tot barcelona. N'he vist pujar més de 2 pisos per una tuberia d'un pati de llums i n'he vist de la mida d'un avant braç creuar la diagonal, si es fan obres, forats i s'obren les clavegueres és normal que en surtin. Tot i que alguna cosa s'hi podria fer...
Entenc les molèsties que tenen els veïns i comerciants però s'ha de reconèixer que GISA ho té molt endreçat tot. Ja els agradaria a molt veïns tenir unes tanques tan maques i tant ben posades en les obres que tenen a sota de casa.
Afectacions al passeig de Gràcia
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Dimecres, 25 de març de 2009 - 17:17h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
Restriccions de trànsit al passeig de Gràcia per obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal
Les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal afectaran tres carrils del passeig de Gràcia a la cruïlla amb el carrer de Rosselló a partir de dijous, 26 de març, i durant dues setmanes. Mentre durin els treballs, els vehicles disposaran d’un carril de baixada i tres de pujada per a circular. A més, per a garantir la mobilitat a peu, s’habilitarà el carril més proper la zona d’obres per a facilitar el desplaçaments dels vianants.
Restriccions al passeig de Gràcia
Les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal a l’altura de l’estació de l’L3, afectaran els tres carrils de la calçada del passeig de Gràcia més propers a la banda Llobregat, a l’altura de la cruïlla amb el carrer de Rosselló, a partir de dijous 26 de març i fins al 8 d’abril.
En aquest sentit, el carril més proper a l’obra, quedarà ocupat a l’altura de la cruïlla, per tal de permetre el desenvolupament de les obres. El segon carril, adjacent al primer, s’habilitarà exclusivament per a facilitar el pas dels vianants en aquest tram i permetre els moviments a peu per superar l’àmbit d’obra. Finalment, el tercer carril afectat canviarà de sentit, per tal de permetre la circulació dels vehicles en sentit mar.
Així, els vehicles disposaran ara de 3 carrils en sentit muntanya i 1 carril en sentit mar, de manera que perdran un carril per sentit en el tram de la cruïlla, respecte de la configuració actual, que consta de 4 carrils de pujada i 2 de baixada.
A banda del carril habilitat al passeig de Gràcia per als vianants, s’habilitarà un tercer pas per a vianants al carrer de Rosselló, per tal de facilitar els creuaments en el tram afectat entre Rambla Catalunya i passeig de Gràcia.
Pel que fa als autobusos que circulen per la zona, no veuran modificat el seu itinerari. La parada d’autobusos existent a la zona afectada del passeig de Gràcia, entre el carrer de Rosselló i Provença, es desplaçarà uns 70 metres en sentit mar, per donar servei a les línies 22, 24, 28 i N4.
D’altra banda, actualment les obres a l’Intercanviador de Diagonal afecten, a més, la cruïlla del carrer de Rosselló amb Rambla Catalunya, el lateral de pujada de la Rambla Catalunya, el carrer de Rosselló, entre Rambla Catalunya i passeig de Gràcia, així com al lateral de baixada de passeig de Gràcia.
Remodelació i millora de l’estació de l’L3
Les afectacions que ara comencen permetran continuar la planificació prevista per a la remodelació i millora de l’estació de Diagonal de l’L3, dins el projecte de construcció de l’Intercanviador de Diagonal. Concretament, servirà per a substituir l’actual coberta del vestíbul per una de nova més gran que cobrirà el nou espai ampliat.
A banda dels treballs al vestíbul de l’estació de Diagonal de l’L3, actualment s’està duent a terme l’ampliació del costat est de l’estació de l’L5 per instal·lar-hi els ascensors que comuniquen l’exterior amb les andanes i renovar l’actual accés des del carrer. També es manté tancat el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3, per tal d’ampliar-lo, reformar-lo i instal·lar-hi cintes transportadores.
Aquesta primavera es preveu alliberar l’espai afectat per aquestes obres a Rambla Catalunya.
El projecte d’ampliació dels vestíbuls i l’adaptació dels passadissos de connexió suposa una inversió global de 44,2 MEUR. Es preveu finalitzar la totalitat de les obres durant el segon semestre del 2009.
Dimecres, 25 de març de 2009 - 17:17h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
Restriccions de trànsit al passeig de Gràcia per obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal
Les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal afectaran tres carrils del passeig de Gràcia a la cruïlla amb el carrer de Rosselló a partir de dijous, 26 de març, i durant dues setmanes. Mentre durin els treballs, els vehicles disposaran d’un carril de baixada i tres de pujada per a circular. A més, per a garantir la mobilitat a peu, s’habilitarà el carril més proper la zona d’obres per a facilitar el desplaçaments dels vianants.
Restriccions al passeig de Gràcia
Les obres de construcció de l’Intercanviador de Diagonal a l’altura de l’estació de l’L3, afectaran els tres carrils de la calçada del passeig de Gràcia més propers a la banda Llobregat, a l’altura de la cruïlla amb el carrer de Rosselló, a partir de dijous 26 de març i fins al 8 d’abril.
En aquest sentit, el carril més proper a l’obra, quedarà ocupat a l’altura de la cruïlla, per tal de permetre el desenvolupament de les obres. El segon carril, adjacent al primer, s’habilitarà exclusivament per a facilitar el pas dels vianants en aquest tram i permetre els moviments a peu per superar l’àmbit d’obra. Finalment, el tercer carril afectat canviarà de sentit, per tal de permetre la circulació dels vehicles en sentit mar.
Així, els vehicles disposaran ara de 3 carrils en sentit muntanya i 1 carril en sentit mar, de manera que perdran un carril per sentit en el tram de la cruïlla, respecte de la configuració actual, que consta de 4 carrils de pujada i 2 de baixada.
A banda del carril habilitat al passeig de Gràcia per als vianants, s’habilitarà un tercer pas per a vianants al carrer de Rosselló, per tal de facilitar els creuaments en el tram afectat entre Rambla Catalunya i passeig de Gràcia.
Pel que fa als autobusos que circulen per la zona, no veuran modificat el seu itinerari. La parada d’autobusos existent a la zona afectada del passeig de Gràcia, entre el carrer de Rosselló i Provença, es desplaçarà uns 70 metres en sentit mar, per donar servei a les línies 22, 24, 28 i N4.
D’altra banda, actualment les obres a l’Intercanviador de Diagonal afecten, a més, la cruïlla del carrer de Rosselló amb Rambla Catalunya, el lateral de pujada de la Rambla Catalunya, el carrer de Rosselló, entre Rambla Catalunya i passeig de Gràcia, així com al lateral de baixada de passeig de Gràcia.
Remodelació i millora de l’estació de l’L3
Les afectacions que ara comencen permetran continuar la planificació prevista per a la remodelació i millora de l’estació de Diagonal de l’L3, dins el projecte de construcció de l’Intercanviador de Diagonal. Concretament, servirà per a substituir l’actual coberta del vestíbul per una de nova més gran que cobrirà el nou espai ampliat.
A banda dels treballs al vestíbul de l’estació de Diagonal de l’L3, actualment s’està duent a terme l’ampliació del costat est de l’estació de l’L5 per instal·lar-hi els ascensors que comuniquen l’exterior amb les andanes i renovar l’actual accés des del carrer. També es manté tancat el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3, per tal d’ampliar-lo, reformar-lo i instal·lar-hi cintes transportadores.
Aquesta primavera es preveu alliberar l’espai afectat per aquestes obres a Rambla Catalunya.
El projecte d’ampliació dels vestíbuls i l’adaptació dels passadissos de connexió suposa una inversió global de 44,2 MEUR. Es preveu finalitzar la totalitat de les obres durant el segon semestre del 2009.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
De La Vanguardia en paper d'avui:
El chaflán del paseo de Gràcia con Rosselló sufre nuevas afectaciones por las obras del intercambiador
Abierto en canal
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Nuevas molestias por las obras del intercambiador de Diagonal. Los trabajos ocupan desde ayer, y durante dos semanas, más espacio en el paseo de Gràcia. La zona afectada es el lado Llobregat de la confluencia con Rosselló, donde se encuentra el vestíbulo de acceso a la estación de la L3 del metro, que se está ampliando. Vehículos y peatones deberán sortear nuevos obstáculos. Los primeros, un estrangulamiento de la calzada, puesto que se han suprimido dos carriles más que se suman a los del lateral que ya estaba cerrado. Y los segundos, encaminamientos provisionales un tanto laberínticos para sortear el tajo.
Esta afectación se prolongará durante dos semanas. La actuación permitirá sustituir la cubierta del vestíbulo de la L3 por otra más grande. Bajo Rosselló, se está ampliando el vestíbulo de la L5 para instalar ascensores que comunican el exterior con los andenes y renovar el acceso. También se construye el pasillo de enlace con la L3, que dispondrá de cintas transportadoras como las de las de conexión con la estación de Provença de Ferrocarrils, ya en servicio. Una sucesión de lonas esconde la calle abierta en canal en el tramo más próximo al paseo de Gràcia. El que toca a la rambla Catalunya está cubierto aunque todavía no es transitable.
En el paseo de Gràcia, además de la mayor parte de la acera, los trabajos se adentran en la calzada. Quedan abiertos cuatro carriles de circulación, uno de bajada, que se ha tenido que desviar, y tres de subida. Los peatones disponen de pasos señalizados y protegidos, tanto por el interior como por el exterior, en este caso encima del asfalto. Los recorridos de los autobuses se mantienen pero una parada se ha desplazado 70 metros en sentido mar.
La construcción del intercambiador afecta también al cruce de Rosselló con la rambla Catalunya y al lateral de subida de esta última. GISA, la empresa de la Generalitat responsable de las obras, prevé que la superficie de la rambla quede libre esta primavera. La actuación, que cuesta 44,2 millones de euros, acumula importantes retrasos. Debe finalizar, según el último calendario, el segundo semestre de este año.
El chaflán del paseo de Gràcia con Rosselló sufre nuevas afectaciones por las obras del intercambiador
Abierto en canal
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Nuevas molestias por las obras del intercambiador de Diagonal. Los trabajos ocupan desde ayer, y durante dos semanas, más espacio en el paseo de Gràcia. La zona afectada es el lado Llobregat de la confluencia con Rosselló, donde se encuentra el vestíbulo de acceso a la estación de la L3 del metro, que se está ampliando. Vehículos y peatones deberán sortear nuevos obstáculos. Los primeros, un estrangulamiento de la calzada, puesto que se han suprimido dos carriles más que se suman a los del lateral que ya estaba cerrado. Y los segundos, encaminamientos provisionales un tanto laberínticos para sortear el tajo.
Esta afectación se prolongará durante dos semanas. La actuación permitirá sustituir la cubierta del vestíbulo de la L3 por otra más grande. Bajo Rosselló, se está ampliando el vestíbulo de la L5 para instalar ascensores que comunican el exterior con los andenes y renovar el acceso. También se construye el pasillo de enlace con la L3, que dispondrá de cintas transportadoras como las de las de conexión con la estación de Provença de Ferrocarrils, ya en servicio. Una sucesión de lonas esconde la calle abierta en canal en el tramo más próximo al paseo de Gràcia. El que toca a la rambla Catalunya está cubierto aunque todavía no es transitable.
En el paseo de Gràcia, además de la mayor parte de la acera, los trabajos se adentran en la calzada. Quedan abiertos cuatro carriles de circulación, uno de bajada, que se ha tenido que desviar, y tres de subida. Los peatones disponen de pasos señalizados y protegidos, tanto por el interior como por el exterior, en este caso encima del asfalto. Los recorridos de los autobuses se mantienen pero una parada se ha desplazado 70 metros en sentido mar.
La construcción del intercambiador afecta también al cruce de Rosselló con la rambla Catalunya y al lateral de subida de esta última. GISA, la empresa de la Generalitat responsable de las obras, prevé que la superficie de la rambla quede libre esta primavera. La actuación, que cuesta 44,2 millones de euros, acumula importantes retrasos. Debe finalizar, según el último calendario, el segundo semestre de este año.
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Tinc unes ganes que s'acabin akestes malaïdes obres
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
si us plau, llenguatge sms no.sortrens wrote:Tinc unes ganes que s'acabin akestes malaïdes obres
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
L'altre dia vaig passar pel carrer Rosselló cantonada amb Aribau, vaig veure que estan fent un accés amb ascensors per a persones amb mobilitat reduïda, em sembla que es un forat per a instalar-hi un ascensor...
Són obres que formen part del procés de reforma de l'Intercanviador de Diagonal...
El Vestibul de l'estació de FGC de Provença (Balmes) arriba fins a Aribau o hi faran un Tunnel ? o potser ja estava fet... no sé vaja...
Són obres que formen part del procés de reforma de l'Intercanviador de Diagonal...
El Vestibul de l'estació de FGC de Provença (Balmes) arriba fins a Aribau o hi faran un Tunnel ? o potser ja estava fet... no sé vaja...