La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
controlador ferroviari
Algú està buscant feina de controlador ferroviari?
A infojobs.net ha aparegut un anunci de controlador ferroviari per a Roda de Barà: "Se precisa personal joven para Roda de Bara, el trabajo consiste en el control del cambio de vias del Ave."
A infojobs.net ha aparegut un anunci de controlador ferroviari per a Roda de Barà: "Se precisa personal joven para Roda de Bara, el trabajo consiste en el control del cambio de vias del Ave."
La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1051
La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Tarragona han reaccionat de forma molt negativa a la progressiva reducció de serveis de l'estació de Renfe de la ciutat. El temor que es converteixi en un equipament ferroviari de tercera divisió, que serveixi únicament per a combois de rodalies, s'ha reforçat al confirmar Renfe que a partir del 14 de desembre se suprimiran els dos trens nocturns que uneixen Tarragona i Reus amb Bilbao i Irun, ja que la seva circulació es traslladarà a la línia d'alta velocitat i, per tant, arribaran i sortiran de l'estació de l'AVE de la Secuita-Perafort, a 12 quilòmetres de Tarragona.
Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç, va qualificar ahir de "lamentable" que s'hagi arribat a aquesta situació i es va mostrar molt pessimista de cara al futur al considerar que "aquesta dinàmica seguirà i l'estació de Tarragona serà testimonial". Abelló va advertir que la Costa Daurada i Tarragona són un destí turístic per als habitants del País Basc. "Eliminar aquesta connexió ferroviària és una mala notícia", va dir. El president va recordar que la nova estació intermodal del Camp, que connectarà el corredor del Mediterrani amb l'AVE, estarà a cinc quilòmetres de Reus i de Tarragona. "Seran les úniques grans ciutats catalanes sense una estació urbana", va dir.
MÉS BONS ENLLAÇOS
La regidora Begoña Floría, portaveu de l'equip municipal (PSC i ERC), va coincidir amb aquesta opinió. Tant Abelló com Floría van reivindicar una profunda reordenació del mapa ferroviari i viari de la zona per garantir que els tarragonins puguin accedir a l'estació intermodal i a la de l'AVE àgilment. "S'han d'aconseguir més bons enllaços amb els dos equipaments per evitar quedar-nos totalment fora de joc", va dir Floría. Els propietaris de bars i restaurants de l'entorn de l'estació urbana han vaticinat elevats descensos del volum de negoci si els trens de mitjà i llarg recorregut van desapareixent, ja que els usuaris d'aquests combois són la major part clients habituals.
La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Tarragona han reaccionat de forma molt negativa a la progressiva reducció de serveis de l'estació de Renfe de la ciutat. El temor que es converteixi en un equipament ferroviari de tercera divisió, que serveixi únicament per a combois de rodalies, s'ha reforçat al confirmar Renfe que a partir del 14 de desembre se suprimiran els dos trens nocturns que uneixen Tarragona i Reus amb Bilbao i Irun, ja que la seva circulació es traslladarà a la línia d'alta velocitat i, per tant, arribaran i sortiran de l'estació de l'AVE de la Secuita-Perafort, a 12 quilòmetres de Tarragona.
Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç, va qualificar ahir de "lamentable" que s'hagi arribat a aquesta situació i es va mostrar molt pessimista de cara al futur al considerar que "aquesta dinàmica seguirà i l'estació de Tarragona serà testimonial". Abelló va advertir que la Costa Daurada i Tarragona són un destí turístic per als habitants del País Basc. "Eliminar aquesta connexió ferroviària és una mala notícia", va dir. El president va recordar que la nova estació intermodal del Camp, que connectarà el corredor del Mediterrani amb l'AVE, estarà a cinc quilòmetres de Reus i de Tarragona. "Seran les úniques grans ciutats catalanes sense una estació urbana", va dir.
MÉS BONS ENLLAÇOS
La regidora Begoña Floría, portaveu de l'equip municipal (PSC i ERC), va coincidir amb aquesta opinió. Tant Abelló com Floría van reivindicar una profunda reordenació del mapa ferroviari i viari de la zona per garantir que els tarragonins puguin accedir a l'estació intermodal i a la de l'AVE àgilment. "S'han d'aconseguir més bons enllaços amb els dos equipaments per evitar quedar-nos totalment fora de joc", va dir Floría. Els propietaris de bars i restaurants de l'entorn de l'estació urbana han vaticinat elevats descensos del volum de negoci si els trens de mitjà i llarg recorregut van desapareixent, ja que els usuaris d'aquests combois són la major part clients habituals.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
S'haguessin posat d'acord amb Reus i Valls...
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
mira aixo son les consequensies de tindre alta velocitat
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Ara s'adonen que els trens de llarga distància aniran evitant Tarragona-ciutat i que, si volen fer més de cent quilòmetres, hauran de traslladar-se a la tan ben comunicada estació d'alta velocitat de la "quinta forca"?
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Hola,
A veces tenemos lo que nos merecemos, otras veces hasta lo votamos y lo elegimos y hay otras, en las cuales pasamos de todo y cuando se hacen las cosas nos quejamos.
Saludos,
Sergio
Exacto, ahora se dan cuenta que Perafort está en el quinto culo del mundo... cuando propusieron esa estación nadie se planteó su ubicación y a todos los de la zona les debió parecer bien porque nadie dijo nada. Y ahora... ¿reaccionan y la ven algo alejada y que Tarragona y Reus no tienen estaciones competitivas?Pe Jorba wrote:Ara s'adonen que els trens de llarga distància aniran evitant Tarragona-ciutat i que, si volen fer més de cent quilòmetres, hauran de traslladar-se a la tan ben comunicada estació d'alta velocitat de la "quinta forca"?
A veces tenemos lo que nos merecemos, otras veces hasta lo votamos y lo elegimos y hay otras, en las cuales pasamos de todo y cuando se hacen las cosas nos quejamos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
RESUMEN: Estacion de Camp de Tarragona, perdida de tiempo y dinero!
Quienes tengan opcion de decidir y hacer hechos, porfavor, habran los ojos, y miren la situacionde la estacion de la costa, en vez de mejorar el trafico ferroviario, y augmentar freqüencias, les quitan... de verdad...
Quienes tengan opcion de decidir y hacer hechos, porfavor, habran los ojos, y miren la situacionde la estacion de la costa, en vez de mejorar el trafico ferroviario, y augmentar freqüencias, les quitan... de verdad...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Homo politicus
I com els polítics de Tarragona, tots els altres. Primer, tots cofois perquè tindran l'AVE modenno en una estació que duu el seu nom però no s'hi troba. I ara, vinga rondinar perquè no ho han fet millor.
Sabeu què? Plegueu i no torneu a piular!
Sabeu què? Plegueu i no torneu a piular!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Juan Palomo. Yo me lo guiso, yo me lo como.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Van fer aquesta estació més que res per intentar fent un eixamplament urbanístic per el camp de Tarragona, que evidentment ha fracassat. No es poden fer les coses així per la directa i mira, si no haguessin tret els LD de Tarragona, encara. Tampoc hagués estat tant difícil adaptar part de l'actual renfe Tarragona a ample UIC i d'allà fer un túnel per tot el massís del Garraf fins a Sant Boi, no fent les tonteries de traçat que fa actualment .
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Hola,
Ni más ni menos, el AVE tendría que ir por la costa y pasar por nudos tan importantes como el de Comarruga (Sant Vicenç de Calders) además de penetrar por un túnel que debería atravesar el Garraf para salir al exterior por Castelldefels, cosa que lo hubiese dejado de fábula para circular bajo la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona, con vías pasantes y otras con parada allí. Nada más salir de la nueva terminal tendríamos entrada a Barcelona por el recorrido actual y punto.
Pero lo bueno de esta gran cagada es que deja a todo el mundo en sus sitio y se puede arreglar, porque lo que ahora hay en Tarragona podríamos verlo como un by-pass que se puede arreglar haciendo lo que se tiene que hacer:
- Iniciar la construcción de un desvío del by-pass descendente y procedente de Lleida hacia Reus.
- Pasar por Reus en una nueva estación de alta velocidad y ferrocarril convencional.
- Salir de Reus y buscar el aeropuerto.
- Pasar justo debajo del vestíbulo de una nueva terminal aeroportuaria a construir en el lado contrario a la actual.
- Seguir en línea recta hacia Tarragona.
- Penetrar en Tarragona por la Plaza Imperial Tarraco.
- Seguir en línea recta utilizando para ello el hueco de aparcamiento subterráneo de la Rambla Nova sacrificándolo completamente si es necesario.
- Salir al exterior bajo el mirador del final de la Rambla Nova y utilizar la infraestructura de la costa para dirigirse al nudo ferroviario de Comarruga (Sant Vicenç de Calders).
- Gastarse el dinero en Comarruga e implantar allí una estación como Dios manda del estilo de la del Camp de Tarragona pero además con espacio para las circulaciones de cercanías.
- Enlazar nuevamente con el corredor principal del AVE hasta Barcelona una vez fuera del Vendrell.
Si esto se ve desde el principio y se hace así, ahora no se estarían tirando de los pelos. Pero claro, a Tarragona ha llegado de forma errónea y muy mal asesorados la fiebre oficialista de los tranvías, los TRAM-trenes, el mezclarlo todo, los buses de barri, etc. y al final con estos experimentos, pasa lo que pasa.
Repito: aún hay tiempo solo que ahora hacer algo cuesta el doble, el triple o el cuádruple. Es lo que pasa cuando mete las manos en las cosas quien las mete.
Saludos,
Sergio
Ni más ni menos, el AVE tendría que ir por la costa y pasar por nudos tan importantes como el de Comarruga (Sant Vicenç de Calders) además de penetrar por un túnel que debería atravesar el Garraf para salir al exterior por Castelldefels, cosa que lo hubiese dejado de fábula para circular bajo la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona, con vías pasantes y otras con parada allí. Nada más salir de la nueva terminal tendríamos entrada a Barcelona por el recorrido actual y punto.
Pero lo bueno de esta gran cagada es que deja a todo el mundo en sus sitio y se puede arreglar, porque lo que ahora hay en Tarragona podríamos verlo como un by-pass que se puede arreglar haciendo lo que se tiene que hacer:
- Iniciar la construcción de un desvío del by-pass descendente y procedente de Lleida hacia Reus.
- Pasar por Reus en una nueva estación de alta velocidad y ferrocarril convencional.
- Salir de Reus y buscar el aeropuerto.
- Pasar justo debajo del vestíbulo de una nueva terminal aeroportuaria a construir en el lado contrario a la actual.
- Seguir en línea recta hacia Tarragona.
- Penetrar en Tarragona por la Plaza Imperial Tarraco.
- Seguir en línea recta utilizando para ello el hueco de aparcamiento subterráneo de la Rambla Nova sacrificándolo completamente si es necesario.
- Salir al exterior bajo el mirador del final de la Rambla Nova y utilizar la infraestructura de la costa para dirigirse al nudo ferroviario de Comarruga (Sant Vicenç de Calders).
- Gastarse el dinero en Comarruga e implantar allí una estación como Dios manda del estilo de la del Camp de Tarragona pero además con espacio para las circulaciones de cercanías.
- Enlazar nuevamente con el corredor principal del AVE hasta Barcelona una vez fuera del Vendrell.
Si esto se ve desde el principio y se hace así, ahora no se estarían tirando de los pelos. Pero claro, a Tarragona ha llegado de forma errónea y muy mal asesorados la fiebre oficialista de los tranvías, los TRAM-trenes, el mezclarlo todo, los buses de barri, etc. y al final con estos experimentos, pasa lo que pasa.
Repito: aún hay tiempo solo que ahora hacer algo cuesta el doble, el triple o el cuádruple. Es lo que pasa cuando mete las manos en las cosas quien las mete.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Ja s'ho faran! i ja ens ho farem! Amb aquests polítics tant incompetents i amb la societat tant adormida el país es va enfonsant i ens anem convertint en la cosa més ineficient a la faç de la terra.
Aviam si algú que tots sabem de per les terres de Girona reacciona i no es deixa entabanar!
Les coses mal fetes acaben sortint més cares! Però tranquil tothom que ens deixem enganyar per molt de temps !
Aviam si algú que tots sabem de per les terres de Girona reacciona i no es deixa entabanar!
Les coses mal fetes acaben sortint més cares! Però tranquil tothom que ens deixem enganyar per molt de temps !
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Potser em falta més informació pel que fa a l'estació /les estacions de Figueres. Però em fa la impressió que a Figueres es reproduirà allò de què ara es queixen a Tarragona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Indignant
Ja ho diuen: l'home és l'únic animal que ensopega dos cops amb la mateixa pedra. I tres, quatre, cinc... fins a l'infinit.Pe Jorba wrote:Potser em falta més informació pel que fa a l'estació /les estacions de Figueres. Però em fa la impressió que a Figueres es reproduirà allò de què ara es queixen a Tarragona.
A més, els mitjans afins, massius en nombre i ben emmordassats, fan grans escarafalls dels suposats avantatges quan surt aquesta colla d'inoperants a cantar-nos les delícies de les animalades que volen prepetrar, però un cop consumat el nyap de dimensions criminals, aquests mateixos genis ja no diuen res més. I és aquí on uns mitjans de comunicació independents haurien d'anar a buscar-los les pessigolles per deixar en ridícul aquests energúmens que, no satisfets amb imposar-nos les seves imbecilitats, injurien tothom que avisa dels inconvenients en un moment on serien a temps de fer marxa enrere. Però com que d'aquests mitjans ja no en queden, aquells cacics passen desapercebuts sense ser esquilats com es mereixerien.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
una cosa per que no van fer la estcio del ave al centre de tarragona per que ha sota de tarragona ja una riera molt gran
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Sense entrar a valorar quin emplaçament és el millor per l'estació a Tarragona i tots els obstacles que hi pugui haver, almenys no costava res fer passar l'AVE de manera provisional per l'actual estació (amb la seva pertinent remodelació com es va fer a Lleida o a Sants) abans que construir la de Camp de Tarragona. Un cop s'haguès remodelat la provisional, s'haguès tingut més temps per planificar la nova estació, i amb uns costos força inferiors al que costarà el conte de l'AVE a Tarragona.wertymetrotren wrote:una cosa per que no van fer la estcio del ave al centre de tarragona per que ha sota de tarragona ja una riera molt gran
Ara ens haurem de gastar els diners per una altra estació, podent haver gastat 2/3 parts del total de diners amb una estació com deu mane i sense problemes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Camp, totalment inútil
La conya de tot plegat és que, amb la creació del Corredor Mediterrani d'AV, hi ha plans per fer aquesta estació al centre de Tarragona i la seva connexió amb la LAV Barcelona-Madrid per ambdós costats, de manera que a la llarga, segurament cap tren s'aturarà a Camp perquè no hi haurà ningú que hi vulgui anar. Els Avant deuran fer més aviat la volta per entrar a Tarragona, com ho fan els AVE que s'aturen a Lleida (tot i que la volta és menor), de manera que Camp acabarà convertint-se en una estació fantasma.erbuki wrote:Ara ens haurem de gastar els diners per una altra estació, podent haver gastat 2/3 parts del total de diners amb una estació com deu mane i sense problemes.
Per tant, quant haurà costat aquesta animalada, comptant-hi la construcció en les seves diverses fases, el cost social que representa desplaçar-se a les quimbambes i tota la infraestructura necessària per possibilitar aquest esperpent? Hi haurà alguna manera de responsabilitzar pecuniàriament aquells que decideixen alegrement projectes que no se li acudiria a ningú amb dos dits de front o serem sempre els contribuents que haurem de carregar el mort per l'estupidesa i la vanitat d'altri?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Camp, totalment inútil
Lo bo de tot aquest monòleg és que els ciutadans seguirem votant als mateixos, i aquests seguiran cagant-la amb grans desicions que costen un dineral.Guigui wrote:Per tant, quant haurà costat aquesta animalada, comptant-hi la construcció en les seves diverses fases, el cost social que representa desplaçar-se a les quimbambes i tota la infraestructura necessària per possibilitar aquest esperpent? Hi haurà alguna manera de responsabilitzar pecuniàriament aquells que decideixen alegrement projectes que no se li acudiria a ningú amb dos dits de front o serem sempre els contribuents que haurem de carregar el mort per l'estupidesa i la vanitat d'altri?
Per altra banda, a Lleida l'AVE no ha de fer pas una volta gaire gran, ja que el bye-pass passa just fregant les cases de les afores de la ciutat.
A Tarragona els Avant sí que hauran de donar una gran volta, perquè l'estació està a uns 15km i per tant s'haurà d'afegir uns 10 minuts al trajecte, igual que amb l'AVE. És lamentable tot lo que envolta a Camp de Tarragona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Compensa fer l'estació al centre
Sí, però per la gent que vagi a Tarragona, la diferència entre Camp i una estació cèntrica és de més de mitja hora. Per tant, compensa plenament. I qui vagi directe de Barcelona a Saragossa o Madrid, igualment s'estalviarà l'aturada, passant el tren pel trajecte més curt.erbuki wrote:A Tarragona els Avant sí que hauran de donar una gran volta, perquè l'estació està a uns 15km i per tant s'haurà d'afegir uns 10 minuts al trajecte, igual que amb l'AVE. És lamentable tot lo que envolta a Camp de Tarragona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Hola,
El gran aparcamiento para coches que hay a lo largo de toda la Rambla Nova no se ha encontrado con lagos subterráneos, rieras inmensas subterráneas ni nada parecido. Eso sí, si alguien propone un AVE subterráneo bajo Tarragona, la excusa es que no se puede hacer porque nos encontraremos con inmensos rios y lagos subterráneos que nos lo harán imposible.
Lamentable.
Por eso yo propongo y ya en su día, mucho antes de hacerse el AVE, meterlo en Tarragona por el lugar y ubicación que ocupa ese preciso parking subterráneo. El agujero está hecho, solamente hay que cambiar el uso que se le está dando. O sea, ni lagos, ni ríos ni demás parques acuáticos subterráneos que nos estorben.
Como luego ya solamente sería buscarle aparcamientos a los coches, no os preocupeis que ya lo harían bien hecho y no encontrarían todos esos impedimentos que para el tren siempre surgen.
Saludos,
Sergio
Una leyenda urbana más de tantas que hay... que curiosamente no afecta al coche a los servicios y demás que se realizan en torno a él.wertymetrotren wrote:una cosa per que no van fer la estcio del ave al centre de tarragona per que ha sota de tarragona ja una riera molt gran
El gran aparcamiento para coches que hay a lo largo de toda la Rambla Nova no se ha encontrado con lagos subterráneos, rieras inmensas subterráneas ni nada parecido. Eso sí, si alguien propone un AVE subterráneo bajo Tarragona, la excusa es que no se puede hacer porque nos encontraremos con inmensos rios y lagos subterráneos que nos lo harán imposible.
Lamentable.
Por eso yo propongo y ya en su día, mucho antes de hacerse el AVE, meterlo en Tarragona por el lugar y ubicación que ocupa ese preciso parking subterráneo. El agujero está hecho, solamente hay que cambiar el uso que se le está dando. O sea, ni lagos, ni ríos ni demás parques acuáticos subterráneos que nos estorben.
Como luego ya solamente sería buscarle aparcamientos a los coches, no os preocupeis que ya lo harían bien hecho y no encontrarían todos esos impedimentos que para el tren siempre surgen.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"