Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Si , pero com que no és un tema prioritari en la captació de vots.....
De totes maneres , millor que ho ajornin a després de les eleccions . Amb les "resistencies" que sembla que hi ha per a la creació d'un museu del transport , només ens falta que el projecte s'acabi identificant amb un sol partit polític .
I pel dia de la presentació , prepareu els pitets per a la bava . Per que no es pot dir que hagi quedat malament precisament.......
Sautacions
Marcel
De totes maneres , millor que ho ajornin a després de les eleccions . Amb les "resistencies" que sembla que hi ha per a la creació d'un museu del transport , només ens falta que el projecte s'acabi identificant amb un sol partit polític .
I pel dia de la presentació , prepareu els pitets per a la bava . Per que no es pot dir que hagi quedat malament precisament.......
Sautacions
Marcel
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Tinc moltes ganes de que amb caigui la baba veient el Chausson, espero poder saber amb temps la data de presentacio.
Pero , no seria possible que algu amb contactes avançes un fotografia?
Pero , no seria possible que algu amb contactes avançes un fotografia?
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Home , que llavors ja no sería presentació , i no faría tant d'impacte....
Seriosament , qui tingui alguna d'aquestes fotos tindrá prohibida la seva difussió en canals públics com aquest .
Salutacions
Marcel
Seriosament , qui tingui alguna d'aquestes fotos tindrá prohibida la seva difussió en canals públics com aquest .
Salutacions
Marcel
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Es cert tens tota la rao, esperarem amb "candeletes" la presentacioMarcel Estadella wrote:Home , que llavors ja no sería presentació , i no faría tant d'impacte....
Seriosament , qui tingui alguna d'aquestes fotos tindrá prohibida la seva difussió en canals públics com aquest .
Salutacions
Marcel
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
La qual cosa no fa sinó confirmar que, efectivament, la presentació té caire políticMarcel Estadella wrote:Seriosament , qui tingui alguna d'aquestes fotos tindrá prohibida la seva difussió en canals públics com aquest .
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Resucito el fil, soc una mica pesadet, pero ja ha passat mes de un mes de les eleccions
Algu sap com esta el tema de la presentació del Chausson?
Perdoneu la meva insistensia, tinc moltes ganes de veura com ha quedat
Algu sap com esta el tema de la presentació del Chausson?
Perdoneu la meva insistensia, tinc moltes ganes de veura com ha quedat
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Aquí teniu un article de la revista Hora Punta de TMB d'aquest mes, dedicat al Chausson:
http://www.tmb.cat/ca_ES/tmb/queestmb/h ... unta85.pdf
L’autobús Chausson Urbas número 59
HISTÒRIA
A mitjans dels anys cinquanta la necessitat
de modernitzar la xarxa d’autobusos
suburbarns de Barcelona va impulsar
la importació d’una sèrie d’autobusos
fabricats per la firma francesa Chausson. Els primers
exemplars es van rebre el 1955 i anaven pintats de
verd fosc als baixos i crema a la part superior. La sèrie
es componia de 25 cotxes numerats del 35 al 59.
Aquest autobús número 59, l’únic Chausson Urbas
que es conserva, va ser matriculat l’1 de juny de 1955
(B-104610) i destinat originàriament a la societat
Transportes Suburbanos de Barcelona SA i més
endavant a Urbanizaciones y Transportes SA (Urbas),
on va prestar servei a les línies suburbanes que
unien la Ciutat Comtal amb Badalona (BS), Santa
Coloma de Gramenet (SC), Cornellà de Llobregat
(CO). Amb el pas dels anys va ser destinat a les línies
urbanes SU1, SU2 i SU3 a Sant Adrià de Besòs.
A principi dels anys setanta va ser integrat, amb el
mateix número, al parc de Transports de Barcelona
(TB) i va circular a diferents línies suburbanes. Va ser
donat de baixa el 1976 i es va guardar a la cotxera de
Ponent de TB.
Entre 1991 i 2004 l’autobús es troba a Castellar de
n’Hug, a càrrec de la Fundació Museu del Transport
del Clot del Moro. El 2003 l’escola de restauració de
la fundació inicia la restauració del cotxe, però queda
inacabada el 2004. L’any 2006 TMB torna a fer-se
càrrec del vehicle.
El 2007 TMB encarrega a l’empresa Consman la
finalització de la reconstrucció del vehicle. Per fer el
seguiment de la reconstrucció es va crear un grup
assessor per a la recuperació del bus, que comptava
amb la col·laboració desinteressada de persones
expertes pertanyents a associacions, assessors
històrics, tècnics i especialistes de TMB. La direcció
tècnica del projecte va ser assumida per TMB.
S’ha completat la restauració
de l’únic Chausson Urbas que
es conserva, un dels autobusos
adquirits el 1955 per enllaçar
Barcelona amb Badalona, Santa
Coloma de Gramenet i Cornellà.
Retirat de la circulació el 1976,
aquest vehicle representa una de
les etapes de modernització de la
xarxa d’autobusos de la Ciutat
Comtal.
Aquest autobús històric formava part
dels 25 vehicles de fabricació francesa
adquirits a mitjans dels anys cinquanta
per modernitzar la xarxa d’autobusos
suburbans de Barcelona
El 1970 l’autobús prestava servei
a la línia Su3 d’urbas, barri la
Catalana–Estació de Sant Adrià.
l’autobús Chausson urbas
número 59 un cop finalitzada
la reconstrucció, el 2008.
http://www.tmb.cat/ca_ES/tmb/queestmb/h ... unta85.pdf
L’autobús Chausson Urbas número 59
HISTÒRIA
A mitjans dels anys cinquanta la necessitat
de modernitzar la xarxa d’autobusos
suburbarns de Barcelona va impulsar
la importació d’una sèrie d’autobusos
fabricats per la firma francesa Chausson. Els primers
exemplars es van rebre el 1955 i anaven pintats de
verd fosc als baixos i crema a la part superior. La sèrie
es componia de 25 cotxes numerats del 35 al 59.
Aquest autobús número 59, l’únic Chausson Urbas
que es conserva, va ser matriculat l’1 de juny de 1955
(B-104610) i destinat originàriament a la societat
Transportes Suburbanos de Barcelona SA i més
endavant a Urbanizaciones y Transportes SA (Urbas),
on va prestar servei a les línies suburbanes que
unien la Ciutat Comtal amb Badalona (BS), Santa
Coloma de Gramenet (SC), Cornellà de Llobregat
(CO). Amb el pas dels anys va ser destinat a les línies
urbanes SU1, SU2 i SU3 a Sant Adrià de Besòs.
A principi dels anys setanta va ser integrat, amb el
mateix número, al parc de Transports de Barcelona
(TB) i va circular a diferents línies suburbanes. Va ser
donat de baixa el 1976 i es va guardar a la cotxera de
Ponent de TB.
Entre 1991 i 2004 l’autobús es troba a Castellar de
n’Hug, a càrrec de la Fundació Museu del Transport
del Clot del Moro. El 2003 l’escola de restauració de
la fundació inicia la restauració del cotxe, però queda
inacabada el 2004. L’any 2006 TMB torna a fer-se
càrrec del vehicle.
El 2007 TMB encarrega a l’empresa Consman la
finalització de la reconstrucció del vehicle. Per fer el
seguiment de la reconstrucció es va crear un grup
assessor per a la recuperació del bus, que comptava
amb la col·laboració desinteressada de persones
expertes pertanyents a associacions, assessors
històrics, tècnics i especialistes de TMB. La direcció
tècnica del projecte va ser assumida per TMB.
S’ha completat la restauració
de l’únic Chausson Urbas que
es conserva, un dels autobusos
adquirits el 1955 per enllaçar
Barcelona amb Badalona, Santa
Coloma de Gramenet i Cornellà.
Retirat de la circulació el 1976,
aquest vehicle representa una de
les etapes de modernització de la
xarxa d’autobusos de la Ciutat
Comtal.
Aquest autobús històric formava part
dels 25 vehicles de fabricació francesa
adquirits a mitjans dels anys cinquanta
per modernitzar la xarxa d’autobusos
suburbans de Barcelona
El 1970 l’autobús prestava servei
a la línia Su3 d’urbas, barri la
Catalana–Estació de Sant Adrià.
l’autobús Chausson urbas
número 59 un cop finalitzada
la reconstrucció, el 2008.
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
BINGO
Per fi he pogut veure el meu estimat chausson reconstruit. encara que sigui en foto, la pregunta de milio . Quan es pordra veure en directe?, Finalment es podra moure o sera estatic?,
Be espero que a la propera reunio del Consell Assesor es parli del tema i ens informis
Gracies per la noticia i per el fitxer adjunt Metring
Tal com ja he comentat aquest autobus amb porta molts records de la meva infantesa i segur que el vaig agafar mes d'un cop a la SU2 , ja que els meus oncles vivian a Sant Adria
Per fi he pogut veure el meu estimat chausson reconstruit. encara que sigui en foto, la pregunta de milio . Quan es pordra veure en directe?, Finalment es podra moure o sera estatic?,
Be espero que a la propera reunio del Consell Assesor es parli del tema i ens informis
Gracies per la noticia i per el fitxer adjunt Metring
Tal com ja he comentat aquest autobus amb porta molts records de la meva infantesa i segur que el vaig agafar mes d'un cop a la SU2 , ja que els meus oncles vivian a Sant Adria
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Contesto jo mateix a la meva pregunta sobre la motoritzacio del chausson, sembla ser que si he llegit al forum de la pagina de J Mora, que han aprofitat un motor d'un autobus de Mataro Bus.
Suposso que en Marcel tindra mes coneixament del tema
Suposso que en Marcel tindra mes coneixament del tema
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Bon dia i perdoneu el retard en contestar .
Com ja sabeu , el Chausson 59 va arrivar a Barcelona a mitg restaurar . Al intentar prosseguir la feina van apareixer problemes amb la part feta que van obligar a un desfer i tornar a fer del que ja hi havia per a poder prosseguir i deixar el cotxe en condicions mitjanament raonables . El desobriment d'aquests problemes va fer pensar en un principi en deixar el vehicle tan sols com a model estàtic , pero finalment es va decidir que tornaría a la vida .
Quan va ser l'hora de começar el motor , nova "sorpresa" : estava incomplet . Només hi havía el bloc, pistons , bieles i cigonyal , la resta havía desaparegut amb l'ensulsiada del museu de Castellar de N'Hug . A banda de que el canvi de marxes ja faltava des del principi . La solució que s'està provant és de fer servir el motor i linia de transmisió completa d'un Pegaso 5062B ex-Tranma , aprofitant que ambdòs cotxes van portar canvi Wilson i motor Pegaso als seus darrers dies .
Tot plegat està costant força , i l'esforç que s'hi està fent és considerable , pero esperem que el 2009 permetran de tornar a veure el Chausson en moviment per a joia i gaudi de tots els afeccionats al transport .
salutacions
Marcel
Com ja sabeu , el Chausson 59 va arrivar a Barcelona a mitg restaurar . Al intentar prosseguir la feina van apareixer problemes amb la part feta que van obligar a un desfer i tornar a fer del que ja hi havia per a poder prosseguir i deixar el cotxe en condicions mitjanament raonables . El desobriment d'aquests problemes va fer pensar en un principi en deixar el vehicle tan sols com a model estàtic , pero finalment es va decidir que tornaría a la vida .
Quan va ser l'hora de começar el motor , nova "sorpresa" : estava incomplet . Només hi havía el bloc, pistons , bieles i cigonyal , la resta havía desaparegut amb l'ensulsiada del museu de Castellar de N'Hug . A banda de que el canvi de marxes ja faltava des del principi . La solució que s'està provant és de fer servir el motor i linia de transmisió completa d'un Pegaso 5062B ex-Tranma , aprofitant que ambdòs cotxes van portar canvi Wilson i motor Pegaso als seus darrers dies .
Tot plegat està costant força , i l'esforç que s'hi està fent és considerable , pero esperem que el 2009 permetran de tornar a veure el Chausson en moviment per a joia i gaudi de tots els afeccionats al transport .
salutacions
Marcel
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Magnifica noticia, esperarem en candeletes el gran moment de veure reneixar al Chausson
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Friday 22/08/2008 9:16
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Hola:
En plan prova... (fa molt temps que no entro en aquest foro).
Caldría actualitzar una mica l'estat en que es troba el Chauson.
Salutacions.
En plan prova... (fa molt temps que no entro en aquest foro).
Caldría actualitzar una mica l'estat en que es troba el Chauson.
Salutacions.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Bona tarda .
Seguint amb el que comentava la darrera vegada, es va provar el motor del ex-Tranma i va sortir "rana" : desgast excessiu per tot arreu i la no tranquilitat de que pogués durar massa . Al final , s'ha trovat un altre motor , que ja està emplaçat i que juntament amb l'embragatge i el canvi del ex-Tranma hauríen de permetre el retorn a la vida del Chausson en un plaç raonable , diguem que cap a l'estiu , amb les degudes resserves pels típics problemes de darrera hora que solen aparéixer en aquestes feines .
Salutacions
Marcel
Seguint amb el que comentava la darrera vegada, es va provar el motor del ex-Tranma i va sortir "rana" : desgast excessiu per tot arreu i la no tranquilitat de que pogués durar massa . Al final , s'ha trovat un altre motor , que ja està emplaçat i que juntament amb l'embragatge i el canvi del ex-Tranma hauríen de permetre el retorn a la vida del Chausson en un plaç raonable , diguem que cap a l'estiu , amb les degudes resserves pels típics problemes de darrera hora que solen aparéixer en aquestes feines .
Salutacions
Marcel
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Bon dia a tothom .
El proper dimecres dia 8 entre les 10 i les 14 hores , aprofitant la presentació de la fundació TMB , es farà també la presentació del Chausson 59 de Urbas que recentment ha estat acabat incloient la motorització
Aquesta presentació inclourá també la dels dos tramvies restaurats (867 i 58) i alguns altres vehicles com el Dodge pintat amb els colors de la CGA .
L'entrada serà lliure , i des de TMB s'ens ha demanat que en fem la màxima difussió .
Salutacions
Marcel
El proper dimecres dia 8 entre les 10 i les 14 hores , aprofitant la presentació de la fundació TMB , es farà també la presentació del Chausson 59 de Urbas que recentment ha estat acabat incloient la motorització
Aquesta presentació inclourá també la dels dos tramvies restaurats (867 i 58) i alguns altres vehicles com el Dodge pintat amb els colors de la CGA .
L'entrada serà lliure , i des de TMB s'ens ha demanat que en fem la màxima difussió .
Salutacions
Marcel
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
A quin lloc es farà això?
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Gràcies per penjar la notícia, tot i que ja la tenim a http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=9462
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Rehabilitación autobus Chausson Museu Del Transport
Bon dia
Efectivament , ho teníeu penjat en un altre fil , pero m'ha semblat convenient fer-ne ressó aquí donat que es tracta de la primera aparició pública del Chausson motoritzat .
I l'acte es farà a les cotxeres de Triangle .
Salutacions
Marcel
Efectivament , ho teníeu penjat en un altre fil , pero m'ha semblat convenient fer-ne ressó aquí donat que es tracta de la primera aparició pública del Chausson motoritzat .
I l'acte es farà a les cotxeres de Triangle .
Salutacions
Marcel