Entre un 10% i un 30% de frau al metro.
Dades tristament reals
Hola!
Realment aquestes dades de frau (de entre el 10% i el 30%) jo les subscric. Sóc usuari habitual de la L4 i és indignant veure com la gent es cola i fot el que li dóna la real gana. I per molt que a algú li foti, la majoria de persones que es colen formen part del col·lectiu immigrant.
Jo on he vist més frau en qüestió de pocs segons: a Glòries (Metro FMB L1), pel vestíbul que fa d'enllaç amb el Tram. La majoria de gent es cola -si, hi havia més gent que es colava que no pas que validava el bitllet- (i la majoria dels que es colen són immigrants)...
També he observat molt de frau a Fabra i Puig (Metro FMB L1) on, per cert, en una ocasió vaig evitar que un individu marroquí se'm colès al darrere i a sobre el molt malparit va tenir la barra d'enfrontar-se amb mi. No ha estat l'única vegada que he hagut de cridar l'atenció a algú: un dia a l'estació de Rodalies Renfe de Badalona un altre immigrant em va empènyer per colar-se per les portes de sortida, li vaig dir de tot.
Com podeu veure, un panorama molt bo.
Salut!
PD: a mi m'han demanat el bitllet en dues ocasions a Metro TMB.
Realment aquestes dades de frau (de entre el 10% i el 30%) jo les subscric. Sóc usuari habitual de la L4 i és indignant veure com la gent es cola i fot el que li dóna la real gana. I per molt que a algú li foti, la majoria de persones que es colen formen part del col·lectiu immigrant.
Jo on he vist més frau en qüestió de pocs segons: a Glòries (Metro FMB L1), pel vestíbul que fa d'enllaç amb el Tram. La majoria de gent es cola -si, hi havia més gent que es colava que no pas que validava el bitllet- (i la majoria dels que es colen són immigrants)...
També he observat molt de frau a Fabra i Puig (Metro FMB L1) on, per cert, en una ocasió vaig evitar que un individu marroquí se'm colès al darrere i a sobre el molt malparit va tenir la barra d'enfrontar-se amb mi. No ha estat l'única vegada que he hagut de cridar l'atenció a algú: un dia a l'estació de Rodalies Renfe de Badalona un altre immigrant em va empènyer per colar-se per les portes de sortida, li vaig dir de tot.
Com podeu veure, un panorama molt bo.
Salut!
PD: a mi m'han demanat el bitllet en dues ocasions a Metro TMB.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Dades tristament reals
Sap que si tu t'hi tornes, simplement acusant-te de racista tens totes les de perdre. Actualment, alguns immigrants tenen total sensació d'impunitat i superioritat davant dels nacionals, i amb raó. Això, al final, passarà factura a tot el col·lectiu immigrant i acabaran pagant justos per pecadors.JaMiRo! wrote: un individu marroquí se'm colès al darrere i a sobre el molt malparit va tenir la barra d'enfrontar-se amb mi.
Sí que t'han demanat vegades el bitllet!!JaMiRo! wrote: PD: a mi m'han demanat el bitllet en dues ocasions a Metro TMB.
Jo la última vegada que em van demanar el bitllet deuria ser fa un parell d'anys, i això que faig una mitjana de 50 viatges al mes... vaja, que encara que m'enganxessin i hagués de pagar la multa, em sortiria moltíssim més a compte colar-me sempre que no pas comprar bitllet. De fet, estic plantejant-me fer-ho, ni que sigui com a experiment.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Sempre em trobo una patrulla d'aquestes a Plaça de Sants L-1 direcció Hospital de Bellvitge prop les 08:00, just avans de la sortida d'enllaç amb la L-5, portava 20 minuts esperant a un 6000 al costat dels revisors, i durant tota aquella estona, no em van demanar el bitllet fins que em vaig aixecar per accedir al tren.
Per altra banda, quin és el temps màxim de permanència al Metro?
A les estacions posa que és multara amb el limit de temps sobrepassat des de que valides el bitllet.
Normalment hi estic entre 1h:45 minuts i 3-4h.
Per altra banda, quin és el temps màxim de permanència al Metro?
A les estacions posa que és multara amb el limit de temps sobrepassat des de que valides el bitllet.
Normalment hi estic entre 1h:45 minuts i 3-4h.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Más madera
Hola!
Per cert, en una de les dues ocasions anava amb la xicota carregat de maletes i no ens va ajudar massa que ens parèssin enmig de tota la gentada (però cap problema, si s'ha d'ensenyar s'ensenya) i en una altra ocasió em van fotre una multa perquè havia llençat la T10 que ja s'havia acabat en entrar al Metro...
En el cas de la multa, ja fa mooolt de temps quan encara no tenia ni idea que et demanèssin bitllet al Metro, però després de reclamar es van comportar i me la van retirar (utilitzant com a "argument" que era aficionat al Metro a través de la meva pàgina personal llavors, BCNMetroyMetrópolis).
Salut!
Per experiència pròpia, diria que aquest "alguns" és la "majoria" però m'agradaria pensar que estic equivocat.wefer wrote:Sap que si tu t'hi tornes, simplement acusant-te de racista tens totes les de perdre. Actualment, alguns immigrants tenen total sensació d'impunitat i superioritat davant dels nacionals, i amb raó. Això, al final, passarà factura a tot el col·lectiu immigrant i acabaran pagant justos per pecadors.
Sí noi, sí. Però van ser molt seguides i no m'ho han tornat a demanar; igualment, els "agents" que demanen el bitllet me'ls he creuat en més ocasions (entre 5 i 10) i, torno a repetir, de manera mooooolt distanciada en el temps i sempre a les mateixes estacions -ara, que recordi: Vallcarca, Paral·lel, Urquinaona i Catalunya-.JaMiRo! wrote:Sí que t'han demanat vegades el bitllet!!
Per cert, en una de les dues ocasions anava amb la xicota carregat de maletes i no ens va ajudar massa que ens parèssin enmig de tota la gentada (però cap problema, si s'ha d'ensenyar s'ensenya) i en una altra ocasió em van fotre una multa perquè havia llençat la T10 que ja s'havia acabat en entrar al Metro...
En el cas de la multa, ja fa mooolt de temps quan encara no tenia ni idea que et demanèssin bitllet al Metro, però després de reclamar es van comportar i me la van retirar (utilitzant com a "argument" que era aficionat al Metro a través de la meva pàgina personal llavors, BCNMetroyMetrópolis).
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Oficialment es 1h i quart, de totes maneres hi ha trajectes que potser a vegades no doni temps a fer en 1h i quart (p.ex. Hospital de Bellvitge-Can Cuias es una mica just)Miquel wrote:Per altra banda, quin és el temps màxim de permanència al Metro?
A les estacions posa que és multara amb el limit de temps sobrepassat des de que valides el bitllet.
Normalment hi estic entre 1h:45 minuts i 3-4h.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Si vas amb una devolució express d'ATM donada a Sants, són dues hores i dos quartsEcomobisostrans wrote:Oficialment es 1h i quart, de totes maneres hi ha trajectes que potser a vegades no doni temps a fer en 1h i quart (p.ex. Hospital de Bellvitge-Can Cuias es una mica just)Miquel wrote:Per altra banda, quin és el temps màxim de permanència al Metro?
A les estacions posa que és multara amb el limit de temps sobrepassat des de que valides el bitllet.
Normalment hi estic entre 1h:45 minuts i 3-4h.
Vejam, no sé ni por on començar, he pogut llegir "tropocientas" normes d'us del ferrocarril "caseras" made in face de cadacual, si més no, almenys imaginació si que ni ha si......
Comencem, temps màxim de permanencia a les instal.lacions ( entre barrera tarifària d'entrada i barrera tarifària de sortida ) per a una zona = 1h i 15 minuts, i 15 minuts més per zona de més, excepte alguna incidència en el servei comprovable, passat aquest temps si es demana el bitllet, el vatger és considerat com a viatger sense bitllet a tots els efectes, ( cal diferenciar el viatger sense bitllet del viatger amb bitllet incorrecte, després en parlaré), inclosa la pèrdua de la vigència de l'AOV, òbviament. A nivell econòmic parlem de 40 euros o 20 pagats al moment al mateix interventor ( aquesta possibilitat a FGC que jo sàpiga, desconec si metro i renfe també ho apliquen).
Consell: si tens una t-mes o alguna targete que no descompti viatges, cada horeta d'estada per les instal.lacions, "cataclac" una validació i a còrrer.
Tema tinta: té més tela que tinta!!
Segons el servei mantenidor, cal esperar a que una valdadora no es vegi ni jota per passar l'avís per a que li substitueixin "la cinta, res de toners que no són impresores), s'entén que la tinta val un picotón i no es cosa de cambiar-la amb alegria.....
En quant a la tranquilitat d'un mateix, no cal montar cap número de bloquejar res, simplement amb avisar-ho desde cualsevol punt d'ajuda, per exemple, suficient i se agradece, (inmediatament la cambiaràn) i no cal patir per si demanen el bitllet, si la validació no es veu, es comprova amb cualsevol mae que llegeix la banda magnètica i llestos, (cal recordar que la informació no només s'escriu físicament, també es grava a la banda magnètica) així que tots tranquils, ok?
En el pitjor dels casos, si l'interventor vol multar que ho fagi, cap problema, es fa una reclamació a qualsevol estació adjuntant la targeta un cop estigui gastada o es va al centre d'atenció al client, on verificaràn la validació, imprimiràn el comprovant i l'adjuntaràn amb aquesta, que amb tota probabilitat ens treuràn ( contesten per escrit a domicili ) no cal moure's més.
Per últim, tema "autobusus malignus", em consta que desde tots els operadors, estàn FREGITS de reclamar a les diferents empreses d'autobusos que fagin el futut favor de mantindre en condicions les seves validadores, a dia d'avui molt poques han fet res o gairebé en matèria de tinta.
Si parlem de reexpendicions en els citats autobusos la cosa encara és pitjor, practicament no en fan ni una (savant alguna honrosa excepció) amb la t-bescanvi, ue per aixó se suposa que l'han de tindre els conductors, limitant-se a engagar tothom que té algún problema a la "estación del tren que allí se lo arreglarán" deixant passar sense validar al viatger o en algún cas encara més bèstia, fotent-lo fora de l'autobús per no poder validar per mal funcionament de la targeta de l'usuari. TREMENDO!!
Segurament em deixo algún detall, si de cas, ja rematarem a mesura que s'orgeixin dubtes o aclaracions ok?
Perdoneu el rotllo, pero si no lo suelto REVIENTO!!!!
Comencem, temps màxim de permanencia a les instal.lacions ( entre barrera tarifària d'entrada i barrera tarifària de sortida ) per a una zona = 1h i 15 minuts, i 15 minuts més per zona de més, excepte alguna incidència en el servei comprovable, passat aquest temps si es demana el bitllet, el vatger és considerat com a viatger sense bitllet a tots els efectes, ( cal diferenciar el viatger sense bitllet del viatger amb bitllet incorrecte, després en parlaré), inclosa la pèrdua de la vigència de l'AOV, òbviament. A nivell econòmic parlem de 40 euros o 20 pagats al moment al mateix interventor ( aquesta possibilitat a FGC que jo sàpiga, desconec si metro i renfe també ho apliquen).
Consell: si tens una t-mes o alguna targete que no descompti viatges, cada horeta d'estada per les instal.lacions, "cataclac" una validació i a còrrer.
Tema tinta: té més tela que tinta!!
Segons el servei mantenidor, cal esperar a que una valdadora no es vegi ni jota per passar l'avís per a que li substitueixin "la cinta, res de toners que no són impresores), s'entén que la tinta val un picotón i no es cosa de cambiar-la amb alegria.....
En quant a la tranquilitat d'un mateix, no cal montar cap número de bloquejar res, simplement amb avisar-ho desde cualsevol punt d'ajuda, per exemple, suficient i se agradece, (inmediatament la cambiaràn) i no cal patir per si demanen el bitllet, si la validació no es veu, es comprova amb cualsevol mae que llegeix la banda magnètica i llestos, (cal recordar que la informació no només s'escriu físicament, també es grava a la banda magnètica) així que tots tranquils, ok?
En el pitjor dels casos, si l'interventor vol multar que ho fagi, cap problema, es fa una reclamació a qualsevol estació adjuntant la targeta un cop estigui gastada o es va al centre d'atenció al client, on verificaràn la validació, imprimiràn el comprovant i l'adjuntaràn amb aquesta, que amb tota probabilitat ens treuràn ( contesten per escrit a domicili ) no cal moure's més.
Per últim, tema "autobusus malignus", em consta que desde tots els operadors, estàn FREGITS de reclamar a les diferents empreses d'autobusos que fagin el futut favor de mantindre en condicions les seves validadores, a dia d'avui molt poques han fet res o gairebé en matèria de tinta.
Si parlem de reexpendicions en els citats autobusos la cosa encara és pitjor, practicament no en fan ni una (savant alguna honrosa excepció) amb la t-bescanvi, ue per aixó se suposa que l'han de tindre els conductors, limitant-se a engagar tothom que té algún problema a la "estación del tren que allí se lo arreglarán" deixant passar sense validar al viatger o en algún cas encara més bèstia, fotent-lo fora de l'autobús per no poder validar per mal funcionament de la targeta de l'usuari. TREMENDO!!
Segurament em deixo algún detall, si de cas, ja rematarem a mesura que s'orgeixin dubtes o aclaracions ok?
Perdoneu el rotllo, pero si no lo suelto REVIENTO!!!!
No és a TMB, però como si fos . . .
Situació, qualsevol dissabte a la tarda a l'estació de l'Hospitalet RENFE, sobre les 17.30. Entre 20 i 30 joves i jovenas (ja m'enteniu . . .Jessis, Mickys, Lorens i tal) asseguts a les escales d'entrada obstruint l'entrada i sortida de la gent. S'aproxima un tren desde Cornellà amb destinació Vallés Occidental / Terrassa, quan se'l veu entrar per les reixes, donen la veu d'alarma i tant se val del que hi estigui a la validadora , sigui nen,nena , yayu o mama, tot val en manada entren obrint les portes els 30 macacos. El paio o jaqueta vermella, groga i tal evidentment no pot fer res i alaaaa tots a dintre, ningú els hi diu res. I a més has de soportar en el trajecte que comparteixes amb ells dins la 447 els seus crits, les seves calades a mitges de cigarro i els seus politonos. Si RENFE possa vigilància (dos agents amb gos) a les validadores, l'operació es reprodueix però ara entrant per la reixa exterior que dona al carrer i a l'entrada al Metro L1 de Rambla Just Oliveras.
Situació, qualsevol dissabte a la tarda a l'estació de l'Hospitalet RENFE, sobre les 17.30. Entre 20 i 30 joves i jovenas (ja m'enteniu . . .Jessis, Mickys, Lorens i tal) asseguts a les escales d'entrada obstruint l'entrada i sortida de la gent. S'aproxima un tren desde Cornellà amb destinació Vallés Occidental / Terrassa, quan se'l veu entrar per les reixes, donen la veu d'alarma i tant se val del que hi estigui a la validadora , sigui nen,nena , yayu o mama, tot val en manada entren obrint les portes els 30 macacos. El paio o jaqueta vermella, groga i tal evidentment no pot fer res i alaaaa tots a dintre, ningú els hi diu res. I a més has de soportar en el trajecte que comparteixes amb ells dins la 447 els seus crits, les seves calades a mitges de cigarro i els seus politonos. Si RENFE possa vigilància (dos agents amb gos) a les validadores, l'operació es reprodueix però ara entrant per la reixa exterior que dona al carrer i a l'entrada al Metro L1 de Rambla Just Oliveras.
Individus
Jo sóc dels que penso que caldria crear una illa artificial i ficar tots aquests individus prèvia esterilització per evitar-ne la reproducció.mikado wrote:No és a TMB, però como si fos . . .
Situació, qualsevol dissabte a la tarda a l'estació de l'Hospitalet RENFE, sobre les 17.30. Entre 20 i 30 joves i jovenas (ja m'enteniu . . .Jessis, Mickys, Lorens i tal) asseguts a les escales d'entrada obstruint l'entrada i sortida de la gent. S'aproxima un tren desde Cornellà amb destinació Vallés Occidental / Terrassa, quan se'l veu entrar per les reixes, donen la veu d'alarma i tant se val del que hi estigui a la validadora , sigui nen,nena , yayu o mama, tot val en manada entren obrint les portes els 30 macacos. El paio o jaqueta vermella, groga i tal evidentment no pot fer res i alaaaa tots a dintre, ningú els hi diu res. I a més has de soportar en el trajecte que comparteixes amb ells dins la 447 els seus crits, les seves calades a mitges de cigarro i els seus politonos. Si RENFE possa vigilància (dos agents amb gos) a les validadores, l'operació es reprodueix però ara entrant per la reixa exterior que dona al carrer i a l'entrada al Metro L1 de Rambla Just Oliveras.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Dades tristament reals
No sé si ho vaig comentar al fòrum però fa uns mesos, a l'estació Arc de Triomf de la L1 (crec que sentit Fondo), cap les 21h potser, d'un divendres suposo, vaig veure com van entrar, en fila i correns, 7-8 inmigrants. I veient la maniobra (un va ficar el bitllet i 6-7 darrere) deu ser algo que fan sempre.JaMiRo! wrote:Hola!
Realment aquestes dades de frau (de entre el 10% i el 30%) jo les subscric. Sóc usuari habitual de la L4 i és indignant veure com la gent es cola i fot el que li dóna la real gana. I per molt que a algú li foti, la majoria de persones que es colen formen part del col·lectiu immigrant.
.
Si haguès vist algún vigilant ho haguès comentat però.. es TMB.
I ahir mateix, tornava amb la L2 i sortint a Pep Ventura, cap les 23:30h, un noi, al veure que jo sortia per les portes automátiques, es va colar, evidentement a costa de tenir que posar-nos tots dos de costat. I els altres 2 acompanyants van saltar per no se on.
I tot això davant d'un de TMB que parlava per telèfon, allà mateix.
Això s'ha d'acabar. Es perden molts diners i els empleats tenen por. Cal Mossos i/o Guardia Urbana dins el metro i una nova ordenança que faciliti multes efectives i detencions.
I per la nit es sap perfectament no hi ha problemes.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Individus
Jo ficaria a Ortega y Pacheco com a maquinista i interventor i els faria alguna "putadeta" del tipus llençar el tren contra un topall a 160 km/h o deixar-lo al mig de la Bifurcació Gornal tapiant els dos extrems del túnel i amb l'aire condicionat a tope.JaMiRo! wrote: Jo sóc dels que penso que caldria crear una illa artificial i ficar tots aquests individus prèvia esterilització per evitar-ne la reproducció.
Molts cops es colen per les portes de sortida, no sé a qui se li va ocurrir fer eixes portetes, ni que ho facen aposta!
Recordo quan vaig estar a Nova York que en algunes estacions, no recordo si a totes, tenien una especie de porta giratoria de manera que només puga passar una persona, era un poc gàbia, pero des de fora no se pot entrar perque només gira en un sentit.
I si no ficar mampares en totes les estacions i demanar tornar a picar el bitllet per a sortir.
Recordo quan vaig estar a Nova York que en algunes estacions, no recordo si a totes, tenien una especie de porta giratoria de manera que només puga passar una persona, era un poc gàbia, pero des de fora no se pot entrar perque només gira en un sentit.
I si no ficar mampares en totes les estacions i demanar tornar a picar el bitllet per a sortir.
Re: Dades tristament reals
Això a Arc de Triomf és totalment habitual, i per això vaig posar una reclamació a TMB, que com podeu esperar, em van contestar amb la cantinela habitual de "fem el que podem, som fantàstics, etc etc...)Vox wrote:No sé si ho vaig comentar al fòrum però fa uns mesos, a l'estació Arc de Triomf de la L1 (crec que sentit Fondo), cap les 21h potser, d'un divendres suposo, vaig veure com van entrar, en fila i correns, 7-8 inmigrants. I veient la maniobra (un va ficar el bitllet i 6-7 darrere) deu ser algo que fan sempre.
Re: Dades tristament reals
Jo he vist fer això sobretot quan la gent surt de l'estació de Renfe i va cap al metro en el moment just que el metro està entrant. Es veu que tenen tanta pressa que no poden esperar-se al següent metro.Vox wrote:No sé si ho vaig comentar al fòrum però fa uns mesos, a l'estació Arc de Triomf de la L1 (crec que sentit Fondo), cap les 21h potser, d'un divendres suposo, vaig veure com van entrar, en fila i correns, 7-8 inmigrants. I veient la maniobra (un va ficar el bitllet i 6-7 darrere) deu ser algo que fan sempre.
A les condicions generals de viatgers tant de Rodalies com de Regionals Renfe s'especificava que tot bitllet amb validació mecànica il·legible era un bitllet no vàlid. Tinc un parell de bitllets segellats per aquest motiu.FGC wrote:En quant a la tranquilitat d'un mateix, no cal montar cap número de bloquejar res, simplement amb avisar-ho desde cualsevol punt d'ajuda, per exemple, suficient i se agradece, (inmediatament la cambiaràn) i no cal patir per si demanen el bitllet, si la validació no es veu, es comprova amb cualsevol mae que llegeix la banda magnètica i llestos, (cal recordar que la informació no només s'escriu físicament, també es grava a la banda magnètica) així que tots tranquils, ok?
Llevat del cas de les normes antigues de Renfe, on aquesta reclamació no prosperaria, un cop a FGC em van dir que a la banda magnètica de la T-50/30 no queden registrades totes les validacions sinó només l'última. Ho sé per una cancel·ladora d'autobús que estava amb l'hora que li donava la gana i a l'estació es van negar a fer cap bescanvi perquè el que jo deia no era demostrable per aquest motiu i pel fet que la T-50/30 no imprimeix hora de validació.FGC wrote:En el pitjor dels casos, si l'interventor vol multar que ho fagi, cap problema, es fa una reclamació a qualsevol estació adjuntant la targeta un cop estigui gastada o es va al centre d'atenció al client, on verificaràn la validació, imprimiràn el comprovant i l'adjuntaràn amb aquesta, que amb tota probabilitat ens treuràn ( contesten per escrit a domicili ) no cal moure's més.
Missatges com aquest són els que més s'agraeixen.FGC wrote:Perdoneu el rotllo, pero si no lo suelto REVIENTO!!!!
I a FGC?
http://www.europapress.es/catala/notici ... 01445.html
El 3% dels usuaris de FGC viatgen sense bitllet
BARCELONA, 30 de novembre (EUROPA PRESS)
El 3 % dels usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) van viatjar sense bitllet o sense el títol correcte durant el 2007, segons dades facilitades per la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques en resposta parlamentària per escrit al diputat de CiU Josep Rull, i recollits per Europa Press.
Les dades oficials indiquen que l'índex de frau als FGC s'ha reduït els últims anys, i la mateixa evolució a la baixa l'han experimentat el Metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Als FGC hi ha hagut un descens progressiu. S'ha evolucionat des del 4,78% del 2003 al 4,4% del 2004, al 3,8% del 2005, al 3,3 del 2006 i, finalment, al 3,05 % de l'any passat.
Aquesta baixada coincideix amb la introducció de barreres en determinades estacions dels FGC que impedeixen sortir del recinte als passatgers que han viatjat sense bitllet o bé ho han fet sense el títol corresponent.
Als autobusos també s'ha reduït el frau, passant del 0,87% del 2003 i 2004 al 0,76% del 2005, al 0,53% del 2006 i al 0,37% de l'any passat.
Pel que fa al metro, l'índex de frau es manté estable, i oscil·la entre el 0,77% registrat en 2003 i l'1,1% el 2004.
El 3% dels usuaris de FGC viatgen sense bitllet
BARCELONA, 30 de novembre (EUROPA PRESS)
El 3 % dels usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) van viatjar sense bitllet o sense el títol correcte durant el 2007, segons dades facilitades per la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques en resposta parlamentària per escrit al diputat de CiU Josep Rull, i recollits per Europa Press.
Les dades oficials indiquen que l'índex de frau als FGC s'ha reduït els últims anys, i la mateixa evolució a la baixa l'han experimentat el Metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Als FGC hi ha hagut un descens progressiu. S'ha evolucionat des del 4,78% del 2003 al 4,4% del 2004, al 3,8% del 2005, al 3,3 del 2006 i, finalment, al 3,05 % de l'any passat.
Aquesta baixada coincideix amb la introducció de barreres en determinades estacions dels FGC que impedeixen sortir del recinte als passatgers que han viatjat sense bitllet o bé ho han fet sense el títol corresponent.
Als autobusos també s'ha reduït el frau, passant del 0,87% del 2003 i 2004 al 0,76% del 2005, al 0,53% del 2006 i al 0,37% de l'any passat.
Pel que fa al metro, l'índex de frau es manté estable, i oscil·la entre el 0,77% registrat en 2003 i l'1,1% el 2004.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Impressió diferent
Sincerament, no crec pas que el dia que em passi una estoneta a qualsevol barrera, no compti més d'una persona que se la salti per cada cent que marquin bitllet.Pel que fa al metro, l'índex de frau es manté estable, i oscil·la entre el 0,77% registrat en 2003 i l'1,1% el 2004.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro. TMB no hi fa res.
El nombre del tema deberia ser ENTRE UN 25% I UN 30% DE FRAU AL METRO, es lo que mas verdaderamente seria a la realidad.
Esto se acabaria si en TMB se pusiesen las pilas, y hubieran interventores en no voy a decir todas las estaciones, pero si en un 20% de ellas, y que fuesen cambiando dia a dia. Una vez pasada una semana, toto el mundo que se acostumbra a viajar sin billete, seria pillado, y se le acabaria la tonteria.
TMB ganaria dinero, y no se reirian muchos delante de nuestra cara coladose con todo el morro detras de la gente civica que paga como todo el mundo deberia hacer.
Esto se acabaria si en TMB se pusiesen las pilas, y hubieran interventores en no voy a decir todas las estaciones, pero si en un 20% de ellas, y que fuesen cambiando dia a dia. Una vez pasada una semana, toto el mundo que se acostumbra a viajar sin billete, seria pillado, y se le acabaria la tonteria.
TMB ganaria dinero, y no se reirian muchos delante de nuestra cara coladose con todo el morro detras de la gente civica que paga como todo el mundo deberia hacer.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro. TMB no hi fa res.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
El número de denuncias por no tener billete de Metro se dispara en el 2009
ACN
BARCELONA
El número de sancionados durante el año 2009 por no disponer de billete de Metro ha crecido notablemente, hasta sufrir un aumento del 25% respecto a las cifras del año anterior.
La regidora de Seguridad del Ajuntament de Barcelona y presidenta de TMB, Assumpta Escarp, no ha dado cifras absolutas, durante la comisión de Movilidad y Seguridad celebrada hoy, pero ha reconocido el incremento en las denuncias.
Más medidas
Escarp ha asegurado que solo un 1,1% de los viajeros entra en el Metro sin pagar el billete ni abonarlo.
"Casi cinco millones de pasajeros inspeccionados por los interventores de TMB en el 2009 no son suficientes", han declarado los grupos de la oposición, que han reclamado más medidas.
El número de denuncias por no tener billete de Metro se dispara en el 2009
ACN
BARCELONA
El número de sancionados durante el año 2009 por no disponer de billete de Metro ha crecido notablemente, hasta sufrir un aumento del 25% respecto a las cifras del año anterior.
La regidora de Seguridad del Ajuntament de Barcelona y presidenta de TMB, Assumpta Escarp, no ha dado cifras absolutas, durante la comisión de Movilidad y Seguridad celebrada hoy, pero ha reconocido el incremento en las denuncias.
Más medidas
Escarp ha asegurado que solo un 1,1% de los viajeros entra en el Metro sin pagar el billete ni abonarlo.
"Casi cinco millones de pasajeros inspeccionados por los interventores de TMB en el 2009 no son suficientes", han declarado los grupos de la oposición, que han reclamado más medidas.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
1,1% de frau? No m'ho crec!
Si em poso a qualsevol estació del metro, compto cent persones que hi entren i només en veig una que es coli, convido la Sra. Escarp a una xocolata desfeta.metring wrote:Escarp ha asegurado que solo un 1,1% de los viajeros entra en el Metro sin pagar el billete ni abonarlo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.