A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Fa temps que en sento a parlar per aquí, així que he decidit fer-ne una enquesta, la pregunta extesa es, A quina ciutat de la provincia de Barcelona, hi caldría més urgentment un Tramvía? Poso les més representatives, ja que totes no m'hi caben, vinga a comentar Jo he posat Sabadell, l'ultima vegada que vaig anar de Sabadell Nord a Sabadell Sud a peu s'em va fer etern
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A hores punta el trànsit de Sabadell és un infern. Sense anar més lluny, aquesta setmana, que entrava a les 9:30 a l'institut havía d'agafar l'autobús a les 9:00, en teoria l'arribada al Centre seria sobre les 9:20, doncs bé, a les 9:20 encara estava a l'Avinguda Matadepera... i vaig arribar a les 9:40 al centre. S'ha de fer alguna cosa per a descongestionar les vies principals...Alex_C4 wrote:Fa temps que en sento a parlar per aquí, així que he decidit fer-ne una enquesta, la pregunta extesa es, A quina ciutat de la provincia de Barcelona, hi caldría més urgentment un Tramvía? Poso les més representatives, ja que totes no m'hi caben, vinga a comentar Jo he posat Sabadell, l'ultima vegada que vaig anar de Sabadell Nord a Sabadell Sud a peu s'em va fer etern
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
De les ciutats de la llista, urgentment tant Sabadell com Terrassa.
Igualment a Mataró s'hauria de plantejar.
Igualment a Mataró s'hauria de plantejar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvallès
Més que en una sola ciutat, caldria una xarxa que en cobrís vàries del Vallès Occidental: Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Montcada etc. La trama urbana és prou densa per fer-na una única, amb velocitats de tren a camp obert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Hola,
Pues sí, más que una ciudad solamente, debería pensarse en una región y así como tenemos la RMB, habría que pensar en la RMV (la V sería del Vallés) para servirla con tranvía.
Eso sí, yo antes de pensar en red tranviaria, pensaría en asegurar inicialmente una buena red y un buen acceso mediante cercanías y metro. Habría que ir pensando en líneas locales de metro que uniesen Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Badia, Sant Quirze, Rubí, Sant Cugat, Castellar... con 3 ó 4 líneas extensas y básicas podríamos vertebrarlo perfectamente y conectarlas en puntos estratégicos a una buenared de cercanías.
Saludos,
Sergio
Pues sí, más que una ciudad solamente, debería pensarse en una región y así como tenemos la RMB, habría que pensar en la RMV (la V sería del Vallés) para servirla con tranvía.
Eso sí, yo antes de pensar en red tranviaria, pensaría en asegurar inicialmente una buena red y un buen acceso mediante cercanías y metro. Habría que ir pensando en líneas locales de metro que uniesen Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Badia, Sant Quirze, Rubí, Sant Cugat, Castellar... con 3 ó 4 líneas extensas y básicas podríamos vertebrarlo perfectamente y conectarlas en puntos estratégicos a una buenared de cercanías.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A mi m'encantaria que retornessin el tramvia Mataró-Argentona, cosa que comunicaria bastant més aquestes dues localitats, les quals no tenen prou amb l'autobús.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Pues perdonadme si mi respuesta os parece "antípatica"..pero yo diría:
Ninguna de las anteriores.
No creo que tenga sentido implantar tranvías en ciudades de menos de 200.000.hab.
Terrassa y Sabadell si que superan esta cifra,pero contarán dentro de unos años con unos auténticos "metros internos"..con lo cual,maldita la falta que les hace un tranvía !
Ninguna de las anteriores.
No creo que tenga sentido implantar tranvías en ciudades de menos de 200.000.hab.
Terrassa y Sabadell si que superan esta cifra,pero contarán dentro de unos años con unos auténticos "metros internos"..con lo cual,maldita la falta que les hace un tranvía !
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fins i tot, amb menys de 100.000
Freiburg im Breisgau i Innsbruck, que no passen ni de 100.000 habitants, et serveixen com a exemple de ciutats on el tramvia ja fa anys que està implantat amb èxit?sergi wrote:No creo que tenga sentido implantar tranvías en ciudades de menos de 200.000.hab.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Pues disculpa,pero (wikipedia mediante) Freiburg im Breisgau tiene 220.000 hab.,e Innsbruck 140.000...un poco más que los 120.000 de Mataró,que es la ciudad más poblada de la lista (sin contar Terrassa y Sabadell,por el motivo que ya he indicado).
Yo me reafirmo en lo dicho,me parece bien el caso de Innsbruck,pero en mi opinión menos de 200.000 hab.son muy pocos para implantar un tranvía.
Innsbruck (u otra ciudad de tamaño similar ,o incluso más pequeña) que tengan tranvía,me parecen casos singulares...Rennes también tiene metro y sólo tiene 215.000 hab. !
Yo me reafirmo en lo dicho,me parece bien el caso de Innsbruck,pero en mi opinión menos de 200.000 hab.son muy pocos para implantar un tranvía.
Innsbruck (u otra ciudad de tamaño similar ,o incluso más pequeña) que tengan tranvía,me parecen casos singulares...Rennes también tiene metro y sólo tiene 215.000 hab. !
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vallès Occidental en conjunt
El Vallès Occidental és un continu gairebé ininterromput de prop d'un milió d'habitants i necessita quelcom més que dues línies i mitja de rodalia, per molt que les pretenguin anomenar metro (que no ho seran mai). En aquest sentit, la implantació d'un tramvia seria ideal.
O volem seguir tirant de busos per carrers col·lapsats?
O volem seguir tirant de busos per carrers col·lapsats?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vallès Occidental en conjunt
Totalment d'acord, a més de ser més barat de construir.Guigui wrote: En aquest sentit, la implantació d'un tramvia seria ideal.
O volem seguir tirant de busos per carrers col·lapsats?
Salutacions.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Jo he votat altres:
Actual estació renfe de Blanes - Blanes - Lloret de Mar.
Provisionalment, es podria utilitzar la reserva de traça per a la prolongació de la línia de rodalies.
O bé un carril reservat a la GI-682, que a l'estiu està totalment col·lapsada.
Salut !!
Actual estació renfe de Blanes - Blanes - Lloret de Mar.
Provisionalment, es podria utilitzar la reserva de traça per a la prolongació de la línia de rodalies.
O bé un carril reservat a la GI-682, que a l'estiu està totalment col·lapsada.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A Granollers, ho dic per els col:lapses que hi ha a la ronda cèntrica. De pas, recurerar l'antic ramal linia puigcerdà-girona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
AMTU vol tramvia al Vallès, Maresme i Garraf
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3087548
dissabte, 29 de novembre de 2008
Municipis del Vallès, el Maresme i el Garraf promouen noves línies de tramvia
La segona corona també vol que Estat i Generalitat accelerin el projecte de la línia orbital ferroviària
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona pensa a importar el tramvia al Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. A nou ciutats d'aquestes tres comarques hi podria arribar el tramvia, segons els estudis de viabilitat que va presentar l'AMTU durant l'assemblea que aquest organisme va celebrar ahir a Cerdanyola del Vallès. Ara dependrà dels mateixos municipis si decideixen impulsar o no aquests projectes. D'altra banda, l'agrupació de municipis va reclamar també a l'Estat i la Generalitat que acceleressin el projecte de la línia orbital ferroviària.
El tramvia es podria estendre a més ciutats si es concretessin els estudis de viabilitat que va presentar ahir l'AMTU durant la setena assemblea d'aquest organisme, que va aconseguir reunir 70 representants de 44 municipis i quatre consells comarcals de la regió metropolitana.
L'AMTU ha valorat la possibilitat de fer cinc noves línies de tramvia que passarien per nou ciutats de les comarques del Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. Concretament hi podria haver un tramvia que unís Sabadell i Barberà. Per Terrassa també hi podria circular una línia de tramvia com, de fet, ja recollia el programa del PSC d'aquest municipi. La tercera xarxa de tramvies uniria Sant Cugat, Cerdanyola i Ripollet. Mataró seria la ciutat del Maresme on, segons l'AMTU, seria viable fer una línia de tramvia. A Sitges, amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova, podria haver-hi la cinquena xarxa de tramvies de les ciutats de la segona corona. Ara, està a les mans dels municipis decidir si impulsen o no aquests projectes.
L'Agrupació de Municipis també va presentar una resolució en què instava l'Estat i la Generalitat a donar un impuls a la línia orbital ferroviària que unirà Vilanova i Mataró. El director de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que va assistir a la cloenda de l'assemblea, es va comprometre a accelerar aquest projecte. A finals d'any o principi del 2009, el Departament de Política Territorial traurà a exposició pública els plans urbanístics de la línia orbital. Comptant el període d'al·legacions, el govern preveu aprovar definitivament aquests plans urbanístics a finals de l'any vinent. Això permetria fer les reserves de sòl d'allà on hagués de passar la línia. Tot i que el Departament de Política Territorial evita parlar de terminis per començar aquesta obra, explica que amb els plans urbanístics aprovats hi hauria molta feina avançada ja que servirien de base per als projectes constructius. La línia orbital haurà d'unir Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km. En total s'haurien de construir 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals serien en túnel. La línia orbital tindria 31 estacions, divuit de les quals serien de nova creació.
dissabte, 29 de novembre de 2008
Municipis del Vallès, el Maresme i el Garraf promouen noves línies de tramvia
La segona corona també vol que Estat i Generalitat accelerin el projecte de la línia orbital ferroviària
PAULA MERCADÉ. Barcelona
L'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona pensa a importar el tramvia al Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. A nou ciutats d'aquestes tres comarques hi podria arribar el tramvia, segons els estudis de viabilitat que va presentar l'AMTU durant l'assemblea que aquest organisme va celebrar ahir a Cerdanyola del Vallès. Ara dependrà dels mateixos municipis si decideixen impulsar o no aquests projectes. D'altra banda, l'agrupació de municipis va reclamar també a l'Estat i la Generalitat que acceleressin el projecte de la línia orbital ferroviària.
El tramvia es podria estendre a més ciutats si es concretessin els estudis de viabilitat que va presentar ahir l'AMTU durant la setena assemblea d'aquest organisme, que va aconseguir reunir 70 representants de 44 municipis i quatre consells comarcals de la regió metropolitana.
L'AMTU ha valorat la possibilitat de fer cinc noves línies de tramvia que passarien per nou ciutats de les comarques del Vallès Occidental, el Maresme i el Garraf. Concretament hi podria haver un tramvia que unís Sabadell i Barberà. Per Terrassa també hi podria circular una línia de tramvia com, de fet, ja recollia el programa del PSC d'aquest municipi. La tercera xarxa de tramvies uniria Sant Cugat, Cerdanyola i Ripollet. Mataró seria la ciutat del Maresme on, segons l'AMTU, seria viable fer una línia de tramvia. A Sitges, amb possibilitat d'arribar fins a Vilanova, podria haver-hi la cinquena xarxa de tramvies de les ciutats de la segona corona. Ara, està a les mans dels municipis decidir si impulsen o no aquests projectes.
L'Agrupació de Municipis també va presentar una resolució en què instava l'Estat i la Generalitat a donar un impuls a la línia orbital ferroviària que unirà Vilanova i Mataró. El director de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que va assistir a la cloenda de l'assemblea, es va comprometre a accelerar aquest projecte. A finals d'any o principi del 2009, el Departament de Política Territorial traurà a exposició pública els plans urbanístics de la línia orbital. Comptant el període d'al·legacions, el govern preveu aprovar definitivament aquests plans urbanístics a finals de l'any vinent. Això permetria fer les reserves de sòl d'allà on hagués de passar la línia. Tot i que el Departament de Política Territorial evita parlar de terminis per començar aquesta obra, explica que amb els plans urbanístics aprovats hi hauria molta feina avançada ja que servirien de base per als projectes constructius. La línia orbital haurà d'unir Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km. En total s'haurien de construir 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals serien en túnel. La línia orbital tindria 31 estacions, divuit de les quals serien de nova creació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A Sabadell li caldria un bon Tramvia ja no només per el que heu dit sinó perque Sabadell és la segona capital de Catalunya i desde un punt Nacional a la segona capital de Catalunya li cal un Metro de Sabadell (Metro del Vallès) i un bon Tramvia.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
La segona capital de Catalunya no és l'Hospitalet?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia al Vallès
Deu voler dir cap de comarca. Però això no és motiu per res en termes transportils.
Ara bé, trobo que, ja que volen fer un tramvia a Sabadell-Barberà, un altre a Terrassa i un tercer a St. Cugat-Cerdanyola-Ripollet, no costava gens unificar-los tots.
Ara bé, trobo que, ja que volen fer un tramvia a Sabadell-Barberà, un altre a Terrassa i un tercer a St. Cugat-Cerdanyola-Ripollet, no costava gens unificar-los tots.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
No no. Hospitalet de Llobregat mai ha sigut capital ni subcapital de cap territori en concret (amb molt respecta per l'Hospitalet). Hospitalet és la segona més poblada de Catalunya i la Ciutat espanyola que sense ser capital és la més poblada d'Espanya (De totes les ciutats no capitals de Espanya la més poblada, que quedi clar). Sabadell és capital de la comarca del Vallès conjuntament amb Terrassa i desde sempre no de manera administrativa però considerada la segona Capital de Catalunya però no per quantitat d'habitants sinó per importància administrativa i històrica (passat industrial i encara actual).metring wrote:La segona capital de Catalunya no és l'Hospitalet?
- Attachments
-
- Sabadell segona capital de Catalunya (Encara per reconeixer administrativament).
- 300px-Sabadell_-_Eix_Maci%C3%A0.jpg (12.7 KiB) Viewed 4649 times
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarragona, més important que Sabadell
Vejam: per pes industrial, econòmic i històric, la segona ciutat de Catalunya és Tarragona. De fet, no és la capital de Catalunya per un senzill motiu: els sarraïns s'hi van estar 400 anys, en lloc dels 80 que van ser a Barcelona. Quan Tarragona fou reconquerida, el poder comtal ja s'havia consolidat a Barcelona, que va conservar el domini polític sobre Catalunya.
Però no ens desviem del tema.
Però no ens desviem del tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Tramvia al Vallès
Tota la rao amb tu Guigui, a mes, abaratarien presupostos per part del ajuntaments, i la gent podria anar a totes les ciutats sense fer cap mena de transbordament.Guigui wrote:ja que volen fer un tramvia a Sabadell-Barberà, un altre a Terrassa i un tercer a St. Cugat-Cerdanyola-Ripollet, no costava gens unificar-los tots.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!