Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
Guigui
Administrador

Foto en qüestió

Post by Guigui »

Jo crec que en Catinenc vol dir que la imatge mostra el que es veu al fons del túnel si, estant a Pg. de Gràcia L3, estirem el coll i mirem en direcció Catalunya. Cert?

A mi em semblaria una explicació plausible, perquè em costa de creure que el fet de veure-hi vies rectes, en comparació amb les fotos més recents del Llop del túnel de la L4, que mostren corbes, es degui a un efecte òptic causat per la lent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Catinenc
N3
N3

Re: imatges per a la història

Post by Catinenc »

Guigui: M'has entés perfectament.
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.
Guigui
Administrador

Túnel L4

Post by Guigui »

victorcasta wrote:Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.
Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?

victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

Aquesta foto antiga sí que pertany a la L3.

Image

Pertany a la via en sentit ascendent, sent la via recta la que prové de Catalunya i la que ve de l'esquerra, la que prové d'Urquinaona.
Guigui wrote:Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?
No ha canviat pas, i la continuació de la via d'enllaç avall, segueix fent un gir cap a l'esquerra.
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Ara a aquí hi ha una cosa que em sorprén, avans no anaven amb tercer carril?, a la foto s'hi veu la catenària.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

La línia III (Lesseps-Paral·lel) anava amb catenària, la IIIB (Paral·lel - Zona Universitària) anava amb tercer carril, i la van unificar tota amb tercer carril.
El LLOP
N9
N9

Post by El LLOP »

He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.

Image
MetroBCN
N6
N6

Post by MetroBCN »

El LLOP wrote:He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.

Image
Moltes gràcies, LLOP!
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.
MetroBCN
N6
N6

Post by MetroBCN »

Miquel wrote:Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.
???¿¿¿ Ostii! Es veritat. No hi ha els girs entre Urquinaona i Passeig de Gràcia... (Aragó, en aquest cas).
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Guigui
Administrador

Les coses al seu lloc

Post by Guigui »

Evidentment, es tracta d'un esquema no a escala que mostra com estan disposats els túnels, cadascun respecte de l'altre, però sense pretendre reproduir fidedignament els traçats o les distàncies.

Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Un plànol que vaig fer del mateix lloc a l'Octubre.
Image
Si us fixeu bé, trobareu uns errors. Peró ho deia per fer correctament aquí el plànol de la 4.

PD: com penjo la foto sense posar l'enllaç?

Resposta de l'administració: amb img
metring
Administrador

Post by metring »

Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
BCN2008
N8
N8

Post by BCN2008 »

metring wrote:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Segurament perque costava molt més refer tot el tunel entre la bifurcació i Urquinaona que aprofitar i només fer una rampa a la bifurcació, i fer alguns retocs.
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

metring wrote:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Potser perquè es va pensar que no calia fer-hi més. Des d'aquell moment es van independitzar les línies i el que es va deixar només cal utilitzar-se a l'hora de fer maniobres.
marc
N8
N8

Post by marc »

El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori
De nou al FTC
BRILL 18
N7
N7

Post by BRILL 18 »

getimageCAMS4X6X.jpg
getimageCAMS4X6X.jpg (38.58 KiB) Viewed 6995 times
Sortint del tema metro penjo aquesta imatge del paral.lel amb les tres xemenies en actiu i un tramvia de la sera 900 conegust com a tanques imatige tipica de l'epoca d'aquesta avinguda barcelonina
Alemany
N7
N7

Post by Alemany »

:x :x Gràcies per aquesta foto tan interessant! Està feta als anys 40-50, i es veu perfectament la torre del telefèric del port en estat ruinós a causa dels bombardeigs de la guerra.
Què és alló??
sigfrid440s
N6
N6
Facebook: ssygger

Post by sigfrid440s »

marc wrote:El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori
. Per simplificar l'explotació suposso.

Per cert. On puc trobar el planol original del projecte del GMB? Ja que pel que tinc entés, originalment es volía configurar una xarxa en forma de ''8'', deixant el tram ''Cruce Aragón-Lesseps'' com a tronc central.

Altra tema sobre el que em ronden dubtes era el projecte posterior de que el FSB-FCC absorvís l'explotació del ramal de correus. Raó de ser de la tercera nau de Pl Catalunya FGC ¿fins quin punt va arribar aquesta intenció i perque va sorgir aquesta idea? Es curiós observar que el GMB va prendre les caracteristiques del FSB, que era un dels inversors de la empresa (vía 1435mm i tensió de 1200Vcc a catenaria) A mes entre els 300 del FSB i els 300 del GMB hi havien peçes intercambiables (controls General Electric PC-103)

La foto de Paral.lel maquissima, de 1941 cap a endevant, ja que es veu fil de troleibus.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”