S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Post Reply

S'hauria de tornar a obir el passadís?

Si, el camí entre Renfe i L3 del metro seria molt més cómode
10
59%
Si, com a reforç per a l'accés actual entre L1 i L3
5
29%
No, no val la pena
0
No votes
Altres (especificar)
2
12%
 
Total votes: 17

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by metring »

Obro aquest fil per copsar les vostres opinions, sobre si s'hauria o no de reobrir l'antic accés de Catalunya línia 3, que donava a les dues obertures del costat del túnel cantó montanya, que van a parar al vestíbul central, i del que es parla al fil http://transport.cat/download/file.php?id=1409 . Aquell vestíbul va ser tancat a mitjans dels 80, i si es reobrís, seria útil per comunicar més directament Renfe i L3, en lloc d'haver de sortir al carrer, o de travessar el llarg passadís d'enllaç entre l'estació de la línia 1 i la 3. Què creieu vosaltres?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Abans calen altres coses

Post by Guigui »

A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió. S'hauria d'eixamplar considerablement, amb rampes que permetin creuar per sota la quàdruple via de la Ronda Universitat. Un altre enllaç que corre molta més pressa és entre FGC i L1/Renfe.

Perquè, amb tant silenci administratiu, cal suposar que el projecte de macrointercanviador ha quedat ben arraconat, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Abans calen altres coses

Post by metring »

Guigui wrote:A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió.
sorry, però no entenc l'expressió :nose
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Passadís L1/Renfe-L3

Post by Guigui »

metring wrote:
Guigui wrote:A Catalunya caldria menys reobrir aquest passadís sinó adecentar l'actual connexió entre la L1/Renfe i la L3. Aquell passadís no és gens llarg, però la seva estretor en fa la impressió.
sorry, però no entenc l'expressió :nose
Vull dir que l'actual passadís de connexió entre L1, Renfe i L3 és totalment insuficient, a més de no adaptat a PMR. Per tant, trobo que corre molta més pressa ampliar-lo i adecentar-lo que no pas reobrir l'accés de la L3 al centre de la plaça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by Renfe451 »

Jo he votat per la primera opció, crec que seria de molta utilitat.


Salutacions
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Para mi el intercambiador de Pza. Cataluña es anticuado, viejo, obsoleto, kilométrico en cuestión de pasillos y conexiones y debería ser reformado de arriba abajo y por completo de la mano de un redireccionamiento de líneas de metro que tendría que afectar a las líneas del entorno para redirigir la L4 y convertirla en circular, la L3 en diagonal ascendente, etc.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by foronda 141 »

Nomes recordar que aquest pasadis ja va ser reobert temporalment quand es feian obras de remodelació del pasadis d'enllaç de L1-L3.

Per aixo calía sortir de la L1, passar per davant de la Comisaría del Metro, i entrar per aquest acces a la L-3.

Quand es van acabar las obras, va tornar a ser clausurat.

Altres posibilitats de reobrir passadisos a Catalunya son els dos accesos que sortían al Centre de la Plaça de la L-3 (un em sembla que encara funciona), i el pasadis que unía la sortida de L-3 del costat Rambles directament amb l'estació de FGC.

Salutacions.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by metring »

foronda 141 wrote:Nomes recordar que aquest pasadis ja va ser reobert temporalment quand es feian obras de remodelació del pasadis d'enllaç de L1-L3.

Per aixo calía sortir de la L1, passar per davant de la Comisaría del Metro, i entrar per aquest acces a la L-3.

Quand es van acabar las obras, va tornar a ser clausurat.

Altres posibilitats de reobrir passadisos a Catalunya son els dos accesos que sortían al Centre de la Plaça de la L-3 (un em sembla que encara funciona), i el pasadis que unía la sortida de L-3 del costat Rambles directament amb l'estació de FGC.

Salutacions.
El passadís que esmentes, el van reobrir, i només va durar un any, per culpa del vandalisme.

Sobre el passadís del que parlo jo, es podria adaptar a PMR i ampliar?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by victorcasta »

D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Enllaç" amb L1/Renfe

Post by Guigui »

victorcasta wrote:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
És que actualment, per anar a la L1 i Renfe de qualsevol lloc que no sigui la L3, és més ràpid fer-ho en superfície. En el cas d'FGC, venint de la sortida de Bergara.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: "Enllaç" amb L1/Renfe

Post by Ecomobisostrans »

victorcasta wrote:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
Si que ha passat, si, fa com uns 4 anys un senyor va caure i el metro el va atropellar, va quedar molt greu. A sobre l'andana de L3 rellisca força. >:(
tren250

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by tren250 »

Home, seria útil però com a reforç. Potser seria millor una connexió cap a PDF, per comunicar les dos línies de renfe, i precisament això de la connectivitat renfe-metro-fgc ;)
Però abans, una millora a tota Pl.Catalunya doncs que seria necessari. Hi ha l'ascensor de renfe que s'avaria sovint, una neteja que deixa molt que desitjar, i una estació no molt capacitada per la tarea que fa, al meu veure. Es tindrien que unir les andanes de renfe i de la L1, com es fa a Palma, un eixamplament, i precisament reobertura d'aquest passadís que roman tancat, per la L3. I no seria gens difícil, crec, unir amb un passadís Pl.Catalunya i Universitat, per tal d'afavorir la connectivitat amb la L2.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Enllaç" amb L1/Renfe

Post by metring »

Guigui wrote:
victorcasta wrote:D'aquesta manera s'evitaria haver de sortir a l'exterior per poder fer enllaç entre FGC i Renfe, i aquells que venen d'FGC i La Rambla i van cap a la L1 s'evitarien haver de passar per l'andana de la L3, que encara no sé com no ha passat res a l'hora punta, quan allò està a vessar.
És que actualment, per anar a la L1 i Renfe de qualsevol lloc que no sigui la L3, és més ràpid fer-ho en superfície. En el cas d'FGC, venint de la sortida de Bergara.
Cert, realment és feixug anar de Renfe a línia 3 del metro o FGC. Amb el passadís reobert, es comunicarien bé Renfe i L3, però i què es podria fer per connectar millor Renfe i FGC?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Macrointercanviador

Post by Guigui »

metring wrote:Cert, realment és feixug anar de Renfe a línia 3 del metro o FGC. Amb el passadís reobert, es comunicarien bé Renfe i L3, però i què es podria fer per connectar millor Renfe i FGC?
Un macrointercanviador amb una rotonda subterrània entre la superfície i les vies, que permetés un accés directe a tots els modes de ferrocarril que hi passin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by uriol108 »

Em sembla que la Plaça Catalunya és com un formatge de gruyere, está plena de estacions de metro, túnels i sobretot hi ha varis Parkings subterranis, em suposo que deu ser molt difícil reorganitzar les estacions e intercanviadors sense tocar els múltiples Parkings que hi ha, tot alló sembla com un castell de cartes, s'aguanta en un difícil equilibri, i fer obres suposaria una afectació important al trafic rodat en superfície, em sembla...
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: S'hauria de reobrir passadís vestíbul-L3 a Catalunya?

Post by victorcasta »

Per molt difícil que pugui ser, és possible fer-ho, ja que la pensen foradar per crear la cua de maniobres d'FGC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El pàrquing, anecdòtic

Post by Guigui »

No tocar els pàrquings, això és el que voldrien els talibans del cotxe privat. Però quan s'arriben a enderrocar cases centenàries per deixar pas a autopistes i LAVs, tocar un aparcament per fer lloc al metro o a rodalies, de manera que se'n beneficiïn infinitament més usuaris que els que hi deixen el seu vehicle, no hauria de treure la son a ningú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”