Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...). Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
the sapus wrote:No es per res, però em sembla recordar que quan van adaptar el s100 a s101 per fer els serveis EUROMED els hi han extreure tot l'equipament de 25Kv necessaris per els serveis AVE (per això només tenen un pantògraf a cada tractora). Això els inhabilita per tornar a fer serveis AVE a no ser que tornin a muntar aquests equipaments...
Això és fals. Com diu el Víctor, els s100 són bitensió i de fet abans les estacions de la línia d'alta velocitat Madrid-Sevilla em sembla que estàven a 3000 V CC per comptes de 25 kV CA. Les seves germanes són idèntiques excepte en l'amplada de bogies i en detalls interiors, en la resta són pastades.
Inhabilitar? Però si ja estan en procès de conversió dels s101 en la s100...De fet, ara mateix hi ha un Euromed menys.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ja havia sentit que estaven en procés de re-transformació, però no entenia el fet que el hi haguessin tret els equips de 25kV...
Segons he vist a la Vikypedia, sembla ser que les unitats EUROMED no van ser trensformades en el seu moment sinó que ja es van rebre modificades directament d'Alstom (es cert això JaMiRo?).
Ja havia sentit que estaven en procés de re-transformació, però no entenia el fet que el hi haguessin tret els equips de 25kV...
Segons he vist a la Vikypedia, sembla ser que les unitats EUROMED no van ser trensformades en el seu moment sinó que ja es van rebre modificades directament d'Alstom (es cert això JaMiRo?).
Ho sento, un altre cop contrastaré les fonts
No passa res, simplement tingues cura amb les informacions que comentis. Tota aportació es benvinguda!
Doncs això de la Vikipèdia no ho sé pas. L'únic que se es que s100 i s101 són pastades excepte en la disposició dels interiors i l'ample dels bogies. La resta (incloent equipament elèctric i electrònic), igual 100%.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
El que no els costaria massa, i seria ben vingut pels gironins, és ampliar algun Euromed a Girona (i Figueres, si m'apureu) sense parades des de / fins a Barcelona.
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Sanato wrote:El que no els costaria massa, i seria ben vingut pels gironins, és ampliar algun Euromed a Girona (i Figueres, si m'apureu) sense parades des de / fins a Barcelona.
Doncs sí, no estaria malament mentre no hi ha la LAV fet i, per tant, no hi ha possibilitat de fer serveis Avant.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Crec també que algun Euromed ves pogut fer algun servei, inclus de Port-bou fins Valencia, sino vaig errat fa anys ja van posar algun 432 o altres que u van fer.
De Portbou fins a València hi van haver Arco's. No circulaven cada dia, però n'hi havia. Fins a València, trobo idoni que fiquin Alvia's 120 més que Euromed, més que res per questions de tècnica de les UT'S. Seria més idoni una connexió Montpellier-Perpignan-Figueres-Girona-Barcelona-Castelló-València-Alacant, i així fer un connexió euromediterrània bastant bona.
El que està molt clar és que s'ha de fer alguna cosa amb la infraestructura que està construïda i no s'utilitza. I trens cap a Girona i cap a Europa en fan falta molts més.
tren250 wrote:Seria més idoni una connexió Montpellier-Perpignan-Figueres-Girona-Barcelona-Castelló-València-Alacant, i així fer un connexió euromediterrània bastant bona.
La connexió euromediterrània no serà bona fins que no hi hagi doble via a tota la línia, supressió total de passos a nivell i arranjament (que no soterrament o desviament) de l'entorn de la via al seu pas per nuclis urbans com Tarragona, Salou, Cambrils, etc.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hombre, la propuesta que haceis, por conexión Francia-Alicante, pues seria estupenda, teniendo en cuenta la de franceses que vienen al mediterráneo, pero que el material sea Euromed, es mas dudoso, porque si van a desaparecer, y supuestamente pondran serie 130 (alvia) el servicio del corredor se denominaria Alvia, no Euromed.
Pero el nombre comercial es lo de menos, importa el servicio!
Un Port Bou o Cerbere-Barcelona-Tarragona-Castelló-Valencia-Alacant, com antigament feien els intercity i no molt llunyà els Arcos, aniria bé, almenys 1 o 2 per sentit.
130 o 101 per Granollers, Cardedeu.....sense parar
tren250 wrote:De Portbou fins a València hi van haver Arco's. No circulaven cada dia, però n'hi havia. Fins a València, trobo idoni que fiquin Alvia's 120 més que Euromed, més que res per questions de tècnica de les UT'S. Seria més idoni una connexió Montpellier-Perpignan-Figueres-Girona-Barcelona-Castelló-València-Alacant, i així fer un connexió euromediterrània bastant bona.
Seria més idoni posar-hi S-130 que tenen canvi d'ample Talgo, si no caldria instal·lar un canviador Brava a Portbou. A més a més, caldria modificar la xarxa de 25 kV per convertir-la a 1.5kV...... massa complicació i massa inversió per a un solució temporal, ja que quan estigui tota la LAV feta hi circularan els trens comprats per Renfe i Sncf aptes per a 25kV i 1.5kV.
Altra cosa seria que alguns dels S-130 per entregar fossin tritensió per a poder circular per França. Però això últim ho deixem com un rumor que va correr fa uns mesos.