Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola,
Ante las recientes nuevas infraestructuras tranviarias surgidas en el sentido de la creación del TRAMBAIX y del TRAMBESOS, además de las incesantes voces que piden su unión a lo largo de toda la Diagonal, qué pensais, ¿cómo deberían de unirse ambas redes?, ¿creeis que se han de unir?, ¿se ha de hacer en superficie?, ¿soterrado para que no moleste al vehículo privado?, ¿escorado a un lateral como el TRAMBAIX?, ¿en sección tipo rambla como el TRAMBESOS?
Ahí os coloco una encuesta para ver qué opinamos todos sobre el tema, por favor, votad...
Saludos,
Sergio
Ante las recientes nuevas infraestructuras tranviarias surgidas en el sentido de la creación del TRAMBAIX y del TRAMBESOS, además de las incesantes voces que piden su unión a lo largo de toda la Diagonal, qué pensais, ¿cómo deberían de unirse ambas redes?, ¿creeis que se han de unir?, ¿se ha de hacer en superficie?, ¿soterrado para que no moleste al vehículo privado?, ¿escorado a un lateral como el TRAMBAIX?, ¿en sección tipo rambla como el TRAMBESOS?
Ahí os coloco una encuesta para ver qué opinamos todos sobre el tema, por favor, votad...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Podries posar els plànols de cadascuna de les propostes, perquè ho tinguem una mica més clar al votar?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-------------------
Sant Joan Despí també demana la connexió dels dos tramvies
Una moció del PSC, ICV i el PP considera que l'enllaç a través de l'avinguda Diagonal milloraria el servei
i el faria més rendible
L'Ajuntament de Sant Joan Despí va aprovar dijous una moció on es demana a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i a la Generalitat que "es doni prioritat" a l'enllaç del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal "per millorar la mobilitat dels ciutadans de Sant Joan Despí i de la Regió Metropolitana".
La moció va comptar amb el vot favorable dels regidors del PSC, PP, ICV i l'abstenció d'ERC -que sempre s'ha oposat al tramvia- i del regidor d'EUiA -integrat al grup municipal d'ICV-EUiA-, mentre que el representant de CiU no va assistir al ple i per tant no va votar.
El text de la moció, que és molt semblant al que ja han aprovat fa unes setmanes els ajuntaments de Sant Adrià del Besòs i l'Hospitalet de Llobregat, considera que amb la unió dels dos tramvies "es faria rendible la inversió a l'hora que milloraria el servei i la qualitat d'aquest". S'indica que el tramvia "s'ha consolidat com a bona alternativa de transport públic perquè és ecològic i accessible i ha aconseguit en el seu primer any de funcionament una notable utilització".
En aquest sentit, el primer tinent d'alcalde, Antoni Poveda, va recordar que "una de les parades de Sant Joan Despí, concretament la de Bon Viatge, es troba entre les cinc de més utilització de tota la xarxa, amb més de 1.800 viatgers al dia". La moció aprovada recorda també que el Pla Director d'Infraestructures (PDI) ja estableix la possibilitat de connectar les dues línies de tramvia.
La connexió del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal és un projecte que es podria prendre en consideració a finals del 2006, quan s'hagi enllestit l'estudi que s'està elaborant, segons ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. De moment, una de les incògnites és si el tram de la Diagonal es faria en superfície o soterrat (total o parcialment), però tot indica que hi comença a haver voluntat política per tirar endavant el projecte.
-------------------
Sant Joan Despí també demana la connexió dels dos tramvies
Una moció del PSC, ICV i el PP considera que l'enllaç a través de l'avinguda Diagonal milloraria el servei
i el faria més rendible
L'Ajuntament de Sant Joan Despí va aprovar dijous una moció on es demana a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i a la Generalitat que "es doni prioritat" a l'enllaç del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal "per millorar la mobilitat dels ciutadans de Sant Joan Despí i de la Regió Metropolitana".
La moció va comptar amb el vot favorable dels regidors del PSC, PP, ICV i l'abstenció d'ERC -que sempre s'ha oposat al tramvia- i del regidor d'EUiA -integrat al grup municipal d'ICV-EUiA-, mentre que el representant de CiU no va assistir al ple i per tant no va votar.
El text de la moció, que és molt semblant al que ja han aprovat fa unes setmanes els ajuntaments de Sant Adrià del Besòs i l'Hospitalet de Llobregat, considera que amb la unió dels dos tramvies "es faria rendible la inversió a l'hora que milloraria el servei i la qualitat d'aquest". S'indica que el tramvia "s'ha consolidat com a bona alternativa de transport públic perquè és ecològic i accessible i ha aconseguit en el seu primer any de funcionament una notable utilització".
En aquest sentit, el primer tinent d'alcalde, Antoni Poveda, va recordar que "una de les parades de Sant Joan Despí, concretament la de Bon Viatge, es troba entre les cinc de més utilització de tota la xarxa, amb més de 1.800 viatgers al dia". La moció aprovada recorda també que el Pla Director d'Infraestructures (PDI) ja estableix la possibilitat de connectar les dues línies de tramvia.
La connexió del Trambaix i el Trambesòs a través de la Diagonal és un projecte que es podria prendre en consideració a finals del 2006, quan s'hagi enllestit l'estudi que s'està elaborant, segons ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. De moment, una de les incògnites és si el tram de la Diagonal es faria en superfície o soterrat (total o parcialment), però tot indica que hi comença a haver voluntat política per tirar endavant el projecte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
La solución de Sant Joan se llama CERCANÍAS
Hola,
Estando de acuerdo en que el tranvía de la Diagonal ha de unir sus esquemas del Llobregat y del Besós, lo que a los ciudadanos de Sant Joan Despí y del resto del área metropolitana les vendría mucho mejor, es que esa distancia pudiese ser recorrida mediante la red de cercanías, ya que ningún ciudadano de Sant Joan que pretenda ir al lugar por el que se ha de vertebrar la demandada unión o más allá utilizará el tranvía sino la red de cercanías.
Se irán hasta Pl. Catalunya o Arc de Triomf en unos 15-20 minutos y desde allí y en autobús accederán a sus destinos, ya que de hacerlo en tranvía tardarían casi una hora por el grandioso número de paradas intermedias, las incidencias del tráfico, la nefasta prioridad semafórica inexistente y la lentitud del servico a fecha de hoy.
Con lo cual lo que le iría bien a Sant Joan y ciudades de su entorno es simplemente el que se crease una línea de cercanías bajo Diagonal que fuese de punta a punta y que tuviese intercambiadores en unas 3 ó 4 estaciones urbanas con la red tranviaria en superficie, porque lo que sí que les sería rapidísimo es llegar en cercanías a Francesc Macià y allí tomar la prolongación hipotética del tranvía hacia por ejemplo la calle Balmes, etc.
En Diagonal cabe todo y no es lo mismo las cercanías que el metro o que el tranvía, todos tienen tiempos diferentes, funciones diferentes y son servicios diferentes. No los mezclemos.
Saludos,
Sergio
Estando de acuerdo en que el tranvía de la Diagonal ha de unir sus esquemas del Llobregat y del Besós, lo que a los ciudadanos de Sant Joan Despí y del resto del área metropolitana les vendría mucho mejor, es que esa distancia pudiese ser recorrida mediante la red de cercanías, ya que ningún ciudadano de Sant Joan que pretenda ir al lugar por el que se ha de vertebrar la demandada unión o más allá utilizará el tranvía sino la red de cercanías.
Se irán hasta Pl. Catalunya o Arc de Triomf en unos 15-20 minutos y desde allí y en autobús accederán a sus destinos, ya que de hacerlo en tranvía tardarían casi una hora por el grandioso número de paradas intermedias, las incidencias del tráfico, la nefasta prioridad semafórica inexistente y la lentitud del servico a fecha de hoy.
Con lo cual lo que le iría bien a Sant Joan y ciudades de su entorno es simplemente el que se crease una línea de cercanías bajo Diagonal que fuese de punta a punta y que tuviese intercambiadores en unas 3 ó 4 estaciones urbanas con la red tranviaria en superficie, porque lo que sí que les sería rapidísimo es llegar en cercanías a Francesc Macià y allí tomar la prolongación hipotética del tranvía hacia por ejemplo la calle Balmes, etc.
En Diagonal cabe todo y no es lo mismo las cercanías que el metro o que el tranvía, todos tienen tiempos diferentes, funciones diferentes y son servicios diferentes. No los mezclemos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Precisamente
Hola Aurelio,
Pues precisamente, o incluso ese "empalme" se podría hacer en Cornellà, mucho más adelante y discurriendo bajo la carretera entre Esplugues y Cornellà por donde también va el TRAM en superficie.
De esa forma todo el Baix Llobregat desde Cornellà y hasta Martorell, además de las poblaciones más alejadas se verían beneficiadas de una infraestructura como esa, no sólo Sant Feliu ni Sant Joan ni solamente estas ciudades sino la totalidad del corredor y al 100%.
El plano de la zona lo muestra claramente, no se puede entrar en transversal en Barcelona porque así no se ofrece servicio a nadie, sino que hay que entrar por el corredor marcado de Diagonal y el de Gran Vía, claro está, según lo veo yo.
Saludos,
Sergio
Pues precisamente, o incluso ese "empalme" se podría hacer en Cornellà, mucho más adelante y discurriendo bajo la carretera entre Esplugues y Cornellà por donde también va el TRAM en superficie.
De esa forma todo el Baix Llobregat desde Cornellà y hasta Martorell, además de las poblaciones más alejadas se verían beneficiadas de una infraestructura como esa, no sólo Sant Feliu ni Sant Joan ni solamente estas ciudades sino la totalidad del corredor y al 100%.
El plano de la zona lo muestra claramente, no se puede entrar en transversal en Barcelona porque así no se ofrece servicio a nadie, sino que hay que entrar por el corredor marcado de Diagonal y el de Gran Vía, claro está, según lo veo yo.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
El més important no és com s'uneix, sinó si és competitiu.
Hola a tots,
Tal i com he pogut observar en l'enquesta, tots estem d'acord en que cal unir la xarxa TramBaix i TramBesòs. No obstant, hi ha discrepàncies sobre com fer-ho.
Sincerament, em preocupa molt poc com s'ha d'unir, si per superfície o soterrat. Per què?
Perquè el que vertaderament em preocupa es que s'uneixi com s'uneixi, valgui la pena aquesta unió. Amb això vull dir que com bé sabeu, l'espai urbà és reduït, i no va costar precisament poc, "robar" uns metres de calçada a la diagonal per a posar-hi el tramvia. Ara bé, ha valgut la pena?Doncs no del tot.
No vull dir amb això que estigui en contra del tramvia, al contrari. Però crec que el transport públic ha de ser molt competitiu en quant a velocitat comercial i freqüència de pas, elements que encara s'han de millorar sobretot en el TramBaix.
És a dir, si fem la unió Baix-Besòs, fem-la bé. Fem-la en superfície o soterrada, però que realment valgui la pena restar-li uns metres a la diagonal per tal de tenir una xarxa d'alta capacitat i ràpida. Sino, si hem de tenir un tramvia sense prioritat semafòrica i amb una baixa freqüència de pas en hores vall i cap de setmana... ja estem bé com estem ara.
Prioritat 1: Millorar les xarxes TramBaix i TramBesòs, fent-les més competitives, després ja unirem les dues xarxes.
Tal i com he pogut observar en l'enquesta, tots estem d'acord en que cal unir la xarxa TramBaix i TramBesòs. No obstant, hi ha discrepàncies sobre com fer-ho.
Sincerament, em preocupa molt poc com s'ha d'unir, si per superfície o soterrat. Per què?
Perquè el que vertaderament em preocupa es que s'uneixi com s'uneixi, valgui la pena aquesta unió. Amb això vull dir que com bé sabeu, l'espai urbà és reduït, i no va costar precisament poc, "robar" uns metres de calçada a la diagonal per a posar-hi el tramvia. Ara bé, ha valgut la pena?Doncs no del tot.
No vull dir amb això que estigui en contra del tramvia, al contrari. Però crec que el transport públic ha de ser molt competitiu en quant a velocitat comercial i freqüència de pas, elements que encara s'han de millorar sobretot en el TramBaix.
És a dir, si fem la unió Baix-Besòs, fem-la bé. Fem-la en superfície o soterrada, però que realment valgui la pena restar-li uns metres a la diagonal per tal de tenir una xarxa d'alta capacitat i ràpida. Sino, si hem de tenir un tramvia sense prioritat semafòrica i amb una baixa freqüència de pas en hores vall i cap de setmana... ja estem bé com estem ara.
Prioritat 1: Millorar les xarxes TramBaix i TramBesòs, fent-les més competitives, després ja unirem les dues xarxes.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola xtomas
Hola xtomas,
Pues yo estoy de acuerdo con eso, y por eso mismo, porque comparto lo que dices, creo que es mejor tranvía en superficie, para resevar el subsuelo a medios de alta capacidad más beneficiosos como lo serían las cercanías instauradas de punta a punta y el metro, de esa forma todo lo que se pudiese perder en superficie se vería compensado por un aumento de la capacidad de transporte bajo ella, con lo cual eliminar algo de espacio en la misma no implicaría nada perjudicial.
Saludos,
Sergio
Pues yo estoy de acuerdo con eso, y por eso mismo, porque comparto lo que dices, creo que es mejor tranvía en superficie, para resevar el subsuelo a medios de alta capacidad más beneficiosos como lo serían las cercanías instauradas de punta a punta y el metro, de esa forma todo lo que se pudiese perder en superficie se vería compensado por un aumento de la capacidad de transporte bajo ella, con lo cual eliminar algo de espacio en la misma no implicaría nada perjudicial.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
El tranvía sí que cabe por Diagonal
Hola,
El tranvía no solamente ha de unirse sobre Diagonal sino que cabe perfectamente tanto en esta avenida como en la superficie de la Gran Vía cuyas anchuras medias son aproximadas a los 50 metros en sendas avenidas y en sus ramos más estrechos.
He aquí algunos ejemplos de lo que os comento.
El tranvía con formato tipo rambla para Diagonal y Gran Vía...
El tranvía con formato central...
El tranvía en formato central facilitando intercambidores a nivel con el BUS...
Pero, claro está, todo esto debería implementearse siempre que bajo la superficie contásemos con una vía que como mínimo fuese cuádruple y que permitiese la circulación en el sentido longitudinal de la marcha de líneas de cercanías y de metro.
Dichos túneles bajo sendas arterias urbanas debieran realizarse de forma que su uso fuese multipropósito y en el hasta se podrían enclavar estructuras como las que permitirían la creación de una vía rápida soterrada de peaje o no.
En cualquier caso, las infraestructuras que permitirían el paso cómodo y tranquilo de tranvía y BUS en superficie sobre las dos arterias urbanas principales de BCN, Gran Vía y Diagonal, deberian de ir bajo ella y asegurar los movimientos de gran capacidad con el transporte público en túneles como este...
Saludos,
Sergio
El tranvía no solamente ha de unirse sobre Diagonal sino que cabe perfectamente tanto en esta avenida como en la superficie de la Gran Vía cuyas anchuras medias son aproximadas a los 50 metros en sendas avenidas y en sus ramos más estrechos.
He aquí algunos ejemplos de lo que os comento.
El tranvía con formato tipo rambla para Diagonal y Gran Vía...
El tranvía con formato central...
El tranvía en formato central facilitando intercambidores a nivel con el BUS...
Pero, claro está, todo esto debería implementearse siempre que bajo la superficie contásemos con una vía que como mínimo fuese cuádruple y que permitiese la circulación en el sentido longitudinal de la marcha de líneas de cercanías y de metro.
Dichos túneles bajo sendas arterias urbanas debieran realizarse de forma que su uso fuese multipropósito y en el hasta se podrían enclavar estructuras como las que permitirían la creación de una vía rápida soterrada de peaje o no.
En cualquier caso, las infraestructuras que permitirían el paso cómodo y tranquilo de tranvía y BUS en superficie sobre las dos arterias urbanas principales de BCN, Gran Vía y Diagonal, deberian de ir bajo ella y asegurar los movimientos de gran capacidad con el transporte público en túneles como este...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Del Diari de Barcelona:
------------------------------
L'Ajuntament descarta unir els tramvies per superfície
15/12/05 16:55h -
Així n'ha informat avui el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, per a qui la connexió en superfície del Trambaix i del Trambesòs "topa" amb l'actual xarxa de transport barcelonina, per la qual cosa s'estudien altres opcions amb menys afectacions. El tramvia no podria mantenir en el tram central de la Diagonal la velocitat de 18 km/h que ofereix ara en els seus recorreguts fins a Glòries i Francesc Macià a causa de la prioritat semafòrica existent, ha explicat Hereu en resposta a una pregunta del grup de CiU en la Comissió de Mobilitat. "Suposaria un canvi de l'estructura urbanística més enllà d'una reflexió de mobilitat", reconeix el regidor, que recorda que encara falta que les citades línies arribin als seus respectius destins fora del nucli de Barcelona, previst per a l'any 2007: Sant Feliu (Trambaix) i Badalona (Trambesòs), abans de buscar una solució perquè quedin connectades. A més, ha apuntat que el Pla Director d'Infraestructures (PDI) recull una sèrie de propostes de connexió per mitjà de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que podria suplir aquesta connexió, encara que soterrada, però amb un transport de més capacitat. D'altra banda, Hereu també ha defensat avui la pujada de les tarifes de transport públic per al 2006 d'un 4,7% de mitjana, aprovada per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que, segons ha recordat, està motivada per la forta alça del preu dels carburants. Responent una pregunta del PP a l'esmentada comissió, Hereu ha dit que es tracta d'una alça molt similar a l'aprovada l'any passat i ha recordat que en aquests moments l'usuari només paga amb el seu bitllet el 44% del cost del servei que usa.
------------------------------
L'Ajuntament descarta unir els tramvies per superfície
15/12/05 16:55h -
Així n'ha informat avui el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, per a qui la connexió en superfície del Trambaix i del Trambesòs "topa" amb l'actual xarxa de transport barcelonina, per la qual cosa s'estudien altres opcions amb menys afectacions. El tramvia no podria mantenir en el tram central de la Diagonal la velocitat de 18 km/h que ofereix ara en els seus recorreguts fins a Glòries i Francesc Macià a causa de la prioritat semafòrica existent, ha explicat Hereu en resposta a una pregunta del grup de CiU en la Comissió de Mobilitat. "Suposaria un canvi de l'estructura urbanística més enllà d'una reflexió de mobilitat", reconeix el regidor, que recorda que encara falta que les citades línies arribin als seus respectius destins fora del nucli de Barcelona, previst per a l'any 2007: Sant Feliu (Trambaix) i Badalona (Trambesòs), abans de buscar una solució perquè quedin connectades. A més, ha apuntat que el Pla Director d'Infraestructures (PDI) recull una sèrie de propostes de connexió per mitjà de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que podria suplir aquesta connexió, encara que soterrada, però amb un transport de més capacitat. D'altra banda, Hereu també ha defensat avui la pujada de les tarifes de transport públic per al 2006 d'un 4,7% de mitjana, aprovada per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que, segons ha recordat, està motivada per la forta alça del preu dels carburants. Responent una pregunta del PP a l'esmentada comissió, Hereu ha dit que es tracta d'una alça molt similar a l'aprovada l'any passat i ha recordat que en aquests moments l'usuari només paga amb el seu bitllet el 44% del cost del servei que usa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Crec que la ampliació de plaça espanya a la diagonal/gràcia es mes viable, QUI AGAFA UN LENT TRANPORT PER ANAR DE CORNELLÀ A EL FÒRUM??? millor es FGC, uns diran que hi ha que treure el trafic privat (contaminant) i amb el tram es solucionaria, pero no!!! el que faria es que al veure un transport lent es comprin cotxes, es l'error mes gran que ha comès la ATM, en canvi si un agafa de cornellà al fòrum en fgc i L4, es motivarien més, digueume que es mes ràpid, el tram o el metro????, abans la gent l'agafava perque al medi ciutadà era lo millor, ara el tram ha de servir per, conectar el baix llobregat amb l'aeroport, a l'estiu per exemple, un tram que et porti per les platges de gavà i castelldefels, aixi deixem el cotxe mes lluny i anem a la platja que volem, que costa trobar aparcament allà, per conectar cornellà amb sant boi, que estan separades pel riu i peatonalment nomes tenes fgc, ara es quan s'esta fent un pont del carrer Verge de Montserrat (Cornellà)- Sant boi, barris allunyats de Vilanova i la Geltrú a l'estació de Renfe,el tram es un transport secundari, com l'autobús, mira un bon ús es fer una línia de l'aeroport del prat a l'hospital de bellvitge, L1.
El recorregut del tram ha sigut un error desde el principi, i si volem ampliar FGC deixem el centralisme que encara n'hi ha molts llocs a catalunya per comunicar ferroviariament i mes encara si contem que renfe es totalment inpuntual
El recorregut del tram ha sigut un error desde el principi, i si volem ampliar FGC deixem el centralisme que encara n'hi ha molts llocs a catalunya per comunicar ferroviariament i mes encara si contem que renfe es totalment inpuntual
Noooor!
Hola!
Vaja, veig que no t'agrada el tramvia, ferrovi...Estic totalment d'acord amb tú en el sentit d'ampliar la xarxa cap a tot Catalunya per donar servei allà on no n'hi ha i també donar servei de FGC a altres zones de Barcelona.
En el que no estic d'acord és en anomenar al tramvia transport lent, o afirmar que amb el tramvia el que fa la gent és comprar-se més cotxes. Això és totalment fals. Tingues en compte que el tramvia de Barcelona no és prou ràpid (de fet, com tú afirmes és lent en ocasions) perquè no se li està donant prioritat semafòrica; a més, quan es construeix es prima la mobilitat asfàltica i se li fa donar voltes estúpides per evitar passar per carrers estrets (per exemple, el tema Laureà Miró a Esplugues). Cal que també consideris que segons l'ocasió, és inviable construïr un ferrocarril subterrani per motius econòmics, enginyerils o de demanda de viatgers.
El tramvia és el mitjà de transport adequat quan l'autobús va saturat però no hi ha prou demanda per fer un metro. Altra cosa és que es faci adequadament; si el Tram de Barcelona tinguès prioritat semafòrica ja veuries que la gent cambiaria el cotxe pel tramvia.
Reitero que el tramvia és un transport amb gran importància tant en l'actualitat com en el futur; si no, company, no només l'ATM està errant sinó mitja Europa (et recomano que vagis a veure les fotos de tramvies del món a http://www.tramvia.org) s'està equivocant, i no és així.
L'economia del tramvia (més barat de construïr que el metro), la seva modulabilitat (permet fer trams de tramvia urbà i trams de ferrocarril suburbà; això encara no ho tenim aquí, espero que ho importem!); i la seva capacitat (intermitja entre metro i autobús) el fan, sense cap mena de dubte, un dels millors transports urbans. I si no, fixa't que Madrid ja s'ha apuntat al carro de Barcelona, així com Sevilla, Tenerife, Málaga, Bilbao...
Salut!
Vaja, veig que no t'agrada el tramvia, ferrovi...Estic totalment d'acord amb tú en el sentit d'ampliar la xarxa cap a tot Catalunya per donar servei allà on no n'hi ha i també donar servei de FGC a altres zones de Barcelona.
En el que no estic d'acord és en anomenar al tramvia transport lent, o afirmar que amb el tramvia el que fa la gent és comprar-se més cotxes. Això és totalment fals. Tingues en compte que el tramvia de Barcelona no és prou ràpid (de fet, com tú afirmes és lent en ocasions) perquè no se li està donant prioritat semafòrica; a més, quan es construeix es prima la mobilitat asfàltica i se li fa donar voltes estúpides per evitar passar per carrers estrets (per exemple, el tema Laureà Miró a Esplugues). Cal que també consideris que segons l'ocasió, és inviable construïr un ferrocarril subterrani per motius econòmics, enginyerils o de demanda de viatgers.
El tramvia és el mitjà de transport adequat quan l'autobús va saturat però no hi ha prou demanda per fer un metro. Altra cosa és que es faci adequadament; si el Tram de Barcelona tinguès prioritat semafòrica ja veuries que la gent cambiaria el cotxe pel tramvia.
Reitero que el tramvia és un transport amb gran importància tant en l'actualitat com en el futur; si no, company, no només l'ATM està errant sinó mitja Europa (et recomano que vagis a veure les fotos de tramvies del món a http://www.tramvia.org) s'està equivocant, i no és així.
L'economia del tramvia (més barat de construïr que el metro), la seva modulabilitat (permet fer trams de tramvia urbà i trams de ferrocarril suburbà; això encara no ho tenim aquí, espero que ho importem!); i la seva capacitat (intermitja entre metro i autobús) el fan, sense cap mena de dubte, un dels millors transports urbans. I si no, fixa't que Madrid ja s'ha apuntat al carro de Barcelona, així com Sevilla, Tenerife, Málaga, Bilbao...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Un dels arguments clàssics per criticar la construcció de línies tramviàries en detriment del ferrocarril subterrani de gran capacitat és la seva lentitud en trajectes monstruosament grans com el que es proposa de Cornellà al Fòrum. Si has viatjat mai en autobús per l'Avinguda Diagonal, hauràs pogut comprovar com la majoria de línies s'emplenen només entrar a aquesta avinguda, i quan la deixen solen tenir una ocupació notablement menor. Això és senyal d'una gran mobilitat interior dins de la Diagonal, que en el seu tronc central és l'assignatura pendent més important de la mobilitat a la ciutat comtal. No dic que el metro no sigui necessari en aquest eix, senzillament afirmo que el tramvia sí ho és.
Per cert: això d'anar de Cornellà al Fòrum amb tramvia és com anar de la Plaça de les Glòries a Zona Universitària amb el 60. Es pot fer, és directe, però és lent i dóna una volta de mil dimonis. A banda dels friquis com servidor i el conductor, no hi ha ningú que faci la línia en tota la seva totalitat. És una línia absurda? Ni molt menys: dóna servei al lateral de la Ronda de Dalt, on hi ha més aviat poc transport públic.
Des de Cornellà et recomano agafar Renfe fins a Arc de Triomf i canviar o bé a Metro L1 + Tramvia a Glòries o Renfe C1 + Tramvia a Sant Adrià de Besòs. La T-10 permet fer transbordaments
Per cert, això que diu en Jordi Hereu de la prioritat semafòrica del tramvia a Barcelona suposo que deu ser la inocentada del dia 28, no?
Per cert: això d'anar de Cornellà al Fòrum amb tramvia és com anar de la Plaça de les Glòries a Zona Universitària amb el 60. Es pot fer, és directe, però és lent i dóna una volta de mil dimonis. A banda dels friquis com servidor i el conductor, no hi ha ningú que faci la línia en tota la seva totalitat. És una línia absurda? Ni molt menys: dóna servei al lateral de la Ronda de Dalt, on hi ha més aviat poc transport públic.
Des de Cornellà et recomano agafar Renfe fins a Arc de Triomf i canviar o bé a Metro L1 + Tramvia a Glòries o Renfe C1 + Tramvia a Sant Adrià de Besòs. La T-10 permet fer transbordaments
Per cert, això que diu en Jordi Hereu de la prioritat semafòrica del tramvia a Barcelona suposo que deu ser la inocentada del dia 28, no?
Però ciutats com Paris, Lió, Orleans, Bordeaux, estan amb:
-Prioritat semafòrica.
-Els conductors de vehicle privat respectuosos amb el tramvia.
-Rapidesa, a Zona Universitària, es lent, un cotxe teledirigit l'avança.
-Conecció directa, com l'error de Laureà Miró.
-No n'hi han estacions properes com Montesa i Sant Martí de l'Erm.
-Conecció derecta, perque la T2 dona el revolt, perque no gira de Montesa a avinguda Barcelona i acaba fent correspondència amb la T1 a Bon Viatge, i la gent de La Fontsanta arribaria abans a la seva casa, no creieu que ja te suficient transport Cornellà Centre?? perque no comunica com dic abans Girona o Lleida o Tarragona o Baix Ebre etc, amés un metro es revaloritza abans, al tram viatgen cuatre gats
Si voleu anar de Ciutadela Vila Olimpica a el Maresme Fòrum que agafeu, L4 o Tram????
- L4 altes frecuències, gran capacitat, rapidesa etc
- T4 baixes frecuències capacitat regular "sense prioritat" o millor dit (lent) comode
vosaltres decidiu, percert el tramvia m'agrada pero no fet com a Barcelona
-Prioritat semafòrica.
-Els conductors de vehicle privat respectuosos amb el tramvia.
-Rapidesa, a Zona Universitària, es lent, un cotxe teledirigit l'avança.
-Conecció directa, com l'error de Laureà Miró.
-No n'hi han estacions properes com Montesa i Sant Martí de l'Erm.
-Conecció derecta, perque la T2 dona el revolt, perque no gira de Montesa a avinguda Barcelona i acaba fent correspondència amb la T1 a Bon Viatge, i la gent de La Fontsanta arribaria abans a la seva casa, no creieu que ja te suficient transport Cornellà Centre?? perque no comunica com dic abans Girona o Lleida o Tarragona o Baix Ebre etc, amés un metro es revaloritza abans, al tram viatgen cuatre gats
Si voleu anar de Ciutadela Vila Olimpica a el Maresme Fòrum que agafeu, L4 o Tram????
- L4 altes frecuències, gran capacitat, rapidesa etc
- T4 baixes frecuències capacitat regular "sense prioritat" o millor dit (lent) comode
vosaltres decidiu, percert el tramvia m'agrada pero no fet com a Barcelona
Amb això, totalment d'acord.Ferrovi wrote:Però ciutats com Paris, Lió, Orleans, Bordeaux, estan amb:
-Prioritat semafòrica.
Això no es excusa per no voler tramvia, si els vehicles privats són poc respetuosos amb el tramvia, es un problema de mentalitat i sobretot de falta de ma dura. S'haurien d'aplicar sancions als conductors que condueixen sense respecte per a res, fent girs prohibits i demès barbaritats. Si algú es queixa doncs es perque condueix així i per tant es mereix la sanció. La gent que sempre ha conduït amb respecte no es queixarà pas d'aquestes sancions ja que no les comet mai. Fent-ho així, no només serien respectuosos amb el tramvia, sino que ho serien amb els autobusos o amb els peatons. Pero en fi, aquí el que realment importa es que no es destorbin els cotxes, tot el demés es secundari.-Els conductors de vehicle privat respectuosos amb el tramvia.
Es lent perque no te la maleïda prioritat semafòrica. Normal, es preferible que els cotxes vagin més ràpid, amb els semàfors a favor, que no el transport públic. Curiosament a l'inversa del que passa a la resta de països d'Europa on tenen sempre preferència els tramvies sobre els cotxes. A Barcelona la preferència és pel vehicle privat i la xarxa de transport es construix basant-se en això, no en la mobilitat o les necessitats de la gent.-Rapidesa, a Zona Universitària, es lent, un cotxe teledirigit l'avança.
Això es cosa dels ajuntaments que no volen que passi el tramvia per determinats llocs per no destorbar als cotxes ( com sempre ) i dels ciutadans que els voten.-Conecció directa, com l'error de Laureà Miró.
Si es posen estacions massa properes es penalitza la velocitat del tramvia, per estacions cada 40 metres ja tenim el bus i per estacions cada 500 metres o més, ja tenim el metro ( si es construeix com ha de ser )-No n'hi han estacions properes com Montesa i Sant Martí de l'Erm.
Els traçats els decideixen a última instància els ajuntaments que no volen que passi per un lloc a l'altre. Un tramvia costa moltíssim menys que un metro i per tant s'amortitza abans. Una altra cosa es l'utilització per part de la gent. Al de Barcelona no hi van 4 gats precisament i això amb tots els problemes que hi ha o amb les frecuencies a que obliga l'ATM que és qui decideix cada quan circulen.-Conecció derecta, perque la T2 dona el revolt, perque no gira de Montesa a avinguda Barcelona i acaba fent correspondència amb la T1 a Bon Viatge, i la gent de La Fontsanta arribaria abans a la seva casa, no creieu que ja te suficient transport Cornellà Centre?? perque no comunica com dic abans Girona o Lleida o Tarragona o Baix Ebre etc, amés un metro es revaloritza abans, al tram viatgen cuatre gats
entfe001 wrote:Per cert, això que diu en Jordi Hereu de la prioritat semafòrica del tramvia a Barcelona suposo que deu ser la inocentada del dia 28, no?
Aquest tio l'haurien de treure de l'Ajuntament i posar-lo de directiu a alguna empresa automobilística...Jo personalment ho agraïria!
Jordi Hereu de les idees de'n Porcioles...
Salut!
PD: volia respondre al company Ferrovi, però ho faig firmant el que ha dit el company Duke.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Que vols dir amb això?? ni tant se vol tinc carnet de conduir i respecte altres coses, dius que es culpa dels ajuntaments no de l'atm, la falta de prioritat semafòrica es culpa de l'atm i les corbes inutils dels ajuntaments, els unics ajuntaments que tenen bons projectes son sant feliu esplugues i cornellà, sant feliu vol estirar la corda, cornellà vor que arribi a almeda i esplugues de l'ha montat bé per aquest carresDuke wrote: Si algú es queixa doncs es perque condueix així i per tant es mereix la sanció. La gent que sempre ha conduït amb respecte no es queixarà pas d'aquestes sancions ja que no les comet mai. Fent-ho així, no només serien respectuosos amb el tramvia, sino que ho serien amb els autobusos o amb els peatons. Pero en fi, aquí el que realment importa es que no es destorbin els cotxes, tot el demés es secundari.
errors a barcelona
- Corba de Sant Ramón
- Volta de Laureà Miró
- Falta de prioritat semafòrica
- Lentitut a ZU (Zona Universitària)
- Frecuències, si mireu les web cams de tramvia.org, a altres ciutats passa un tramvia cada un minut i mitjmentre que aquí cada 7. tot això en un sentit
amés he fet una enquesta, que prefereixes, metro o tram??
- 9 de cada 10 persones diu que metro mentre que uns 11 senyors majors diu que el tram, les 89 persones restants diuen el metro, per anar a treballar i tot necessiten metro, es mes ràpit,he preguntat exactament a 100 persones a ciutadella
Last edited by Ferrovi on Tuesday 20/12/2005 12:47, edited 2 times in total.
Hola Ferrovi, sobre el que has dit
Sigui de qui sigui, espero que es posin d'acord ràpid i comencin a fer les obres per Laurè Miró i no haguem d'esperar al 2015!
Salut a tothom,
Jordi
Sort que dius "crec" perquè no té cap sentit! Com vols que Sant Just vulgui el tram per Tv3 i l'Hospital Comarcal si no hi ha cap parada! No crec que sigui culpa de Sant Just... al contrari, n'ha sortit molt mal parat.crec que la volta de laureà mrió es culpa de sant just, perque volia que passi per tv3 i l'hospital comarcal
Sigui de qui sigui, espero que es posin d'acord ràpid i comencin a fer les obres per Laurè Miró i no haguem d'esperar al 2015!
Salut a tothom,
Jordi
Parell de comentaris...
Hola!
Salut!
No és cert, company. L'ATM volia implantar la prioritat semafòrica i són els ajuntaments, principalment el de Barcelona, els que s'hi han oposat; els conductors són electors i si els senyors alcaldes els donen pel sac, no els voten. Així de fàcil. Política.Ferrovi wrote:...dius que [les errades del Tram] es culpa dels ajuntaments no de l'atm, la falta de prioritat semafòrica es culpa de l'atm i les corbes inutils dels ajuntaments, els unics ajuntaments que tenen bons projectes son sant feliu esplugues i cornellà, sant feliu vol estirar la corda, cornellà vor que arribi a almeda i esplugues de l'ha montat bé per aquest carres...
Com ja he dit, tant la prioritat semafòrica com el tema corbes, tot per no molestar als venerables automobilistes, és idea dels governs locals de les diferents ciutats. Respecte al tema lentitud a Zona Universitària, t'he de comentar que l'elevat pendent que hi ha entre l'Escola d'Enginyers Industrials i la dels Arquitectes no permet aconseguir velocitats més elevades per perill de pèrdua d'adherència. L'aplicació de més parell sobre les rodes del Citadis per córrer més generaria lliscament entre raíl i roda. Ah, finalment , el tema freqüències si que ho veig culpa de l'ATM. Aquí et dono la raó.Ferrovi wrote:...errors a barcelona
- Corba de Sant Ramón
- Volta de Laureà Miró
- Falta de prioritat semafòrica
- Lentitut a ZU (Zona Universitària)
- Frecuències, si mireu les web cams de tramvia.org, a altres ciutats passa un tramvia cada un minut i mitjmentre que aquí cada 7. tot això en un sentit...
Si el Tram no tinguès entrebancs per culpa del cotxe, la gent opinaria diferent, creu-me. El que ja està fet es pot millorar notablement!Ferrovi wrote:...amés he fet una enquesta, que prefereixes, metro o tram??
- 9 de cada 10 persones diu que metro mentre que uns 11 senyors majors diu que el tram, les 89 persones restants diuen el metro, per anar a treballar i tot necessiten metro, es mes ràpit,he preguntat exactament a 100 persones a ciutadella
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2