Beatas (Banco): el topic

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Post by metring »

Hi estic d'acord amb això. Sense tenir elements de judici, ningú no pot ser el poseidor de la veritat absoluta. Jo em regeixo per les fotos d'El LLOP, ara per ara, són l'única mostra de que ha existit una estació, o un intent d'estació. Sense documentació, el demés és paper mullat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Post by metring »

Després de parlar amb gent que ha treballat a metro anys enrera, puc dir-vos que, a l'empresa, mai no havien sentit a parlar de que l'estació es digués Banco, i hi ha més: Quan es va inaugurar l'estació, encara no existia el Banco de España davant la catedral.
ping
N5
N5
Posts: 130
Joined: Tuesday 19/08/2008 22:08

Re: BANCO: el topic

Post by ping »

A aquest mateix forum, fa mes de dos anys

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=50220#p50220
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: BANCO: el topic

Post by Mortadel·lo »

metring wrote: Quan es va inaugurar l'estació, encara no existia el Banco de España davant la catedral.
n'estàs segura d'això?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dates

Post by Guigui »

El link anterior així ho indica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: BANCO: el topic

Post by Mortadel·lo »

és veritat, anava mal fixat, l'edifici és de José Yárnoz Larrosa i Luis Menéndez Pidal i de l'any 31, així que re de re
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Post by metring »

Això sembla. Ara toca fer teories de per què es va fert aquesta estació :x
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: BANCO: el topic

Post by Miquel »

Potser que per allà s'hi hagués de fer alguna cosa important i al final no es va fer, i d'ençà, tampoc és va fer servir el túnel, ni l'estació, ja que quan és va anexionar al GMB no és va fer servir per la proximitat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: BANCO: el topic

Post by pol »

Jo penso que "Banco" es va crear per ser una sortida d'emergencià, però que finalemnt no es va fer.
tren250

Re: BANCO: el topic

Post by tren250 »

Una xorrada, per dir alguna cosa més sobre aquest misteri: No es podria haver creat aquesta mena de magatzem de metro per un accés a la catedral? Està tan a prop...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I per què?

Post by Guigui »

tren250 wrote:No es podria haver creat aquesta mena de magatzem de metro per un accés a la catedral?
A sant de què? (I mai millor dit, allò de sant...)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Post by metring »

Avui he rebut un e-mail de Caixa de Catalunya, i em diuen que des de que ells tenen la seu central a l'edifici del costat de l'estació, mai no van tenir comunicació amb aquesta, al menys és una dada...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: BANCO: el topic

Post by Miquel »

No es pot anar a l'Ajuntament i demnar els plànols, o al DPTOP??
O preguntar al FMB, ells ho sabran millor, no pot ser, ni em crec que ningú no sapiga rés, no volen obrir la boca.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: BANCO: el topic

Post by Platanito »

metring wrote:Avui he rebut un e-mail de Caixa de Catalunya, i em diuen que des de que ells tenen la seu central a l'edifici del costat de l'estació, mai no van tenir comunicació amb aquesta, al menys és una dada...
Tampoc no m'esperava una resposta del tipus "sí, hi ha un accès amb una porta de llautó amb un passador oxidat que comunica directament l'estació amb la cambra cuirassada". No es tracta de donar pistes als cacos...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Post by metring »

Jo crec que el millor que podriem fer és dirèctament, fer un concurs: qui trobi la veritat de l'estació, mostrant proves i tot, s'emportarà un premi. Després parlo amb els administradors, a veure què els hi sembla ;)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: BANCO: el topic

Post by Miquel »

La millor prova, es aterrar a Banc, i veure on va, i crec que tots sabem qui ho pot fer :P :P .
Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Publicitat d'un secret

Post by Guigui »

Miquel wrote:Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.
I realment espereu trobar un accés secret en un plànol públic?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Publicitat d'un secret

Post by Platanito »

Guigui wrote:
Miquel wrote:Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.
I realment espereu trobar un accés secret en un plànol públic?
El problema és que, aquí, el secret és si existeix algun plànol enlloc!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: BANCO: el topic

Post by Mortadel·lo »

pot ser seria més productiu esbrinar què hi havia allà abans que fessin l'edifici del banc... :blah
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: BANCO: el topic

Post by Alemany »

Hola a tothom,

Sóc nou per aqui, m'interessen tota mena de transports públics, amb preferències és clar, i especialment els pertanyents a la ciutat de Barcelona. Fa temps que a temporades vaig seguint els fils, alguns dels vostres noms em sonen de fa anys al fòrum de la ptp, i avui no he resistit més i he decidit afegir-me.

El motiu pel qual ho he fet ha estat al llegir aquest fil. Jo tinc les "biblies" de Salmerón pràcticament desde que van sortir, i sempre he donat per bona la seva informació. Però ara em dieu que BANCO com a tal probablement no va existir, que la seva construcció data d'abans del propi Banc o que data inclús d'abans que es construis el metro.

Tot i que l'origen de BANCO sempre ha anat envoltat d'un flaire estrany, mai havia pensat que el seu origen no fos el que diu Salmeron. Ara, destripada aquesta teoria s'obre un ventall enorme de possibilitats, algunes de les quals heu apuntat alguns. Doncs jo també diré la meva. Algú de vosaltres coneix l'antiga xarxa dels Chicago Tunnels?

Tractava d'una xarxa subterrània paral·lela als carrers de superficie a on mitjançant tunels estrets i trens de mina (a l'estil Mina-Grott) es pretenia solucionar el sistema de transport de mercaderies i correu. Els túnels es van construir, no són pas teoria, van començar a funcionar cap al 1906 (època dels tunels de la Via Laietana), van ser clausurats el 1959 i avui dia resten abandonats. El sistema semblava ideal, però l'avenç del transport de superficie, l'ordenació del trànsit i posteriors problemes economics que en van derivar, els van deixar obsolets. Els túnels comunicaven mitjançant apartadors amb els baixos dels edificis, a on hi havia instal·lats muntacàrregues per poder carregar/descarregar les vagonetes. Si voleu més informació al respecte, tinc un treball que vaig confeccionar fa uns mesos amb diverses informacions traduïdes de l'anglès al castellà, però no el puc adjuntar perquè pesa massa. Envieu-me un privat a veure com ho solucionem.

Els londinencs van visitar les instal·lacions de Xicago als anys trenta i es van inspirar per construïr un sistema semblant completament automàtic per transportar el correu, i encara funciona. La meva pregunta és si BANCO va ser un apartador o baixador experimental dirigit a un suposat transport subterrani, projectat en uns també túnels experimentals que es van construïr sota la Via Laietana.

Us passo dos imatges de Xicago: els inicis del servei el 1906 i un esquema de tall publicat el 1929.
Attachments
1906.jpg
1906.jpg (49.3 KiB) Viewed 7230 times
Què és alló??
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”