Jo ho veig molt normal: A part de que la R5 els caps de setmana porta molta gent que va a Montserrat, el motiu principal es que els laborables hi ha mes freqüencia i per tant necessiten totes les unitats per separat per cobrir-la, en canvi els caps de setmana poden posar dobles sense fer curt.Mako448 wrote:Qué raro que als laborables no hi haguin dobles composicions i els caps de setmana sí,peró és així,a mès que els R5 en caps de setmana van molt plens segons quines hores es clar.
Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Qué vols dir amb aixó que he marcat en negreta?Que els curts desde Martorell no circulen els caps de setmana?Perqué si et refereixes a aixó,t'he de dir que no és cert,els curts desde Martorell sí hi circulen els caps de setmana i la resta de setmana.Ecomobisostrans wrote:Jo ho veig molt normal: A part de que la R5 els caps de setmana porta molta gent que va a Montserrat, el motiu principal es que els laborables hi ha mes freqüencia i per tant necessiten totes les unitats per separat per cobrir-la, en canvi els caps de setmana poden posar dobles sense fer curt.Mako448 wrote:Qué raro que als laborables no hi haguin dobles composicions i els caps de setmana sí,peró és així,a mès que els R5 en caps de setmana van molt plens segons quines hores es clar.
I aixó de necessitar totes les unitats,jo sempre veig una unitat apartada en hores valls a Sant Boi,i segur que a Martorell n'hi ha mès.El que s'hauria de fer és circular totes les 211 que tenen,(si cal falta en doble composició de 3+2)i aquestes cubreixen S o L8,així li sobraren 213,i aquestes 213 sobrants haurien de servir per doblar composicions dels R5 i R6,per la tarda,el que surten a les 18.01,18.36,19.01 i 19.36.Amb els antics hoaris aquests serveis és cobrien amb doble composició sempre.El problema està que com han ampliat la frequència de pas, i a mès s'atura a quasi totes les estacions,a la gent ja el dóna igual quin servei agafar,els passatgers és reparteixen per tots els serveis,sí a mès sumem que la gent de Martorell cap amunt segur que haurà preferit baixar a Central i continuar renfe,tot i que a l'hora de la realitat sembla que encara la majoria segueixen fins a Barcelona i tragant-se quasi totes les parades i els 10 minuts afegits.I a mès no van tan plenes com abans els serveis que he citat,peró tot i així,veig necessari que circulin dobles composcions els deies laborables.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
El que volia dir amb "sense fer curt" es "sense que faltin trens", es a dir, de L a V si posen gaires dobles no hi haura prou unitats per cobrir totes les circulacions, en canvi els festius com que hi ha menys trens poden posar mes dobles. Ah, i les 211 si que les utilitzen, entre 7 i 9 del mati esta ple de 211, i la majoria en 3+2, sobretot fent S8
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Dissabte passat(dia 24 de maig) aquests serveis és van realitzar amb 213 en simple,que algú m'expliqui que primer posin dobles molt necessaris els caps de setmana a la R5 i FGC decideixi de cop i volta tonrnar-los a posar simples composicions(Quan van estrenar els nous horaris també anaven en simple peró al cap de dos mesos els vàren posar en doble,igualment l'1 de maig l'R5 que surt d'Espanya a les 10.36 és feia en doble,l'últim cop que he vist una doble de 213).Potser per qué aquell dia no va fer gaire bon temps?No ho entenc....Mako448 wrote:Avui,per primer cop desde la posada en marxa dels nous horaris,metro comarcals,etc...he vist una doble composició de 213 prestant servei,excatamnet l'R5 que surt de Plaça Espanya a les 11.36
Qué raro que als laborables no hi haguin dobles composicions i els caps de setmana sí,peró és així,a mès que els R5 en caps de setmana van molt plens segons quines hores es clar.
Em pensava que ja havien desaparegut les dobles de 213 a la LL-A,sort que en caps de setmana no han desaparegut.
EDITO per dir que els serveis amb sortida a les 15.36 i 16.36 de Pl.Espanya cap a Manresa també s'han realitzat amb dobles composicions de 213.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Martorell i Igualada volen més trens i més ràpids
http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=49332
Martorell i Igualada reclamen un ferrocarril millor que els connecti
L'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, acompanyat pel president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, han reclamat un ferrocarril millor que els permeti millorar la connexió actual
ACN / Violeta Gumà
Igualada
Ult. Act. 17.12.2008 - 15:10 hs
L'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, acompanyat pel president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, han reclamat un ferrocarril millor que els permeti millorar la connexió actual. Esteve ha recordat que inicialment, la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya comunicava Igualada i Martorell i que va ser posteriorment que aquesta va arribar fins a Barcelona. 'El tren ens ha quedat desfasat', ha criticat Salvador Esteve i ha especificat que el consistori de Martorell i el d'Igualada treballaran conjuntament amb l'objectiu d'incrementar les freqüències de pas i augmentar la velocitat del trajecte per disminuir el temps total del viatge.
El president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, ha fet aquestes declaracions durant una visita a Igualada. Així, l'alcalde de Martorell ha visitat diverses instal·lacions municipals de la capital de l'Anoia.
Martorell i Igualada reclamen un ferrocarril millor que els connecti
L'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, acompanyat pel president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, han reclamat un ferrocarril millor que els permeti millorar la connexió actual
ACN / Violeta Gumà
Igualada
Ult. Act. 17.12.2008 - 15:10 hs
L'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, acompanyat pel president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, han reclamat un ferrocarril millor que els permeti millorar la connexió actual. Esteve ha recordat que inicialment, la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya comunicava Igualada i Martorell i que va ser posteriorment que aquesta va arribar fins a Barcelona. 'El tren ens ha quedat desfasat', ha criticat Salvador Esteve i ha especificat que el consistori de Martorell i el d'Igualada treballaran conjuntament amb l'objectiu d'incrementar les freqüències de pas i augmentar la velocitat del trajecte per disminuir el temps total del viatge.
El president de l'Associació Catalana de Municipi i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, ha fet aquestes declaracions durant una visita a Igualada. Així, l'alcalde de Martorell ha visitat diverses instal·lacions municipals de la capital de l'Anoia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
A veure si es veritat i milloren el temps de trajecte i freqüències. I de passada també al ramal del Bages. Hi hauria d'haver trens cada 20 minuts i s'hauria d'intentar esgarrapar minuts d'on sigui. Això fins que no facin més vies al tronc comú que hauria de ser un projecte a mitjà termini.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Yo no veo tan complicado, poner un tren mas, sustituir un par de S8, y poner un R5 y un R6 mas a la hora, y los que terminan y salen de Martorell-Central, que lo hagan hasta Pl.España, es una tonteria tener que bajar de uno de esos trenes, y esperarse 2 minutos a que llegue otro, y pelearse por el sitio cuando tu, ya venias sentado.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
De poder hacerse se puede, ya que por el caos de Montserrat, al bajar la gente por el aeri se han puesto trenes de refuerzo hasta Plaza Espanya, y dudo que hayan eliminado alguna circulación.ferroviario_catalan wrote:Yo no veo tan complicado, poner un tren mas, sustituir un par de S8, y poner un R5 y un R6 mas a la hora, y los que terminan y salen de Martorell-Central, que lo hagan hasta Pl.España, es una tonteria tener que bajar de uno de esos trenes, y esperarse 2 minutos a que llegue otro, y pelearse por el sitio cuando tu, ya venias sentado.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Ferrocarrils de la Generalitat estudia reduir el temps de trajecte de la línia Llobregat-Anoia
El trajecte dels trens de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat es podria fer en menys temps. Ferrocarrils estudia escurçar el temps de trajecte en aquests trens a partir del mes de maig amb l'arribada de nous trens. Aquests nous combois permetran agafar la velocitat punta abans, i això comportaria reduir quatre o cinc minuts el trajecte entre Martorell i Barcelona.
Els nous vehicles de la línia Llobregat-Anoia permetran retirar els deu trens més vells de la línia, que són menys potents i amb els quals fins ara no es podien millorar els horaris.
De Martorell en amunt el traçat no permet córrer més, però sí que es poden fer canvis en el tram més pròxim a Barcelona.
Quan l'any passat es va implantar el metro del Baix Llobregat, els usuaris d'Igualada i Manresa van afegir uns nou minuts al trajecte fins a Barcelona. Borrell confia que amb aquests canvis en recuperin entre quatre i cinc.
http://www.3cat24.cat/noticia/362351/ca ... egat-Anoia
El trajecte dels trens de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat es podria fer en menys temps. Ferrocarrils estudia escurçar el temps de trajecte en aquests trens a partir del mes de maig amb l'arribada de nous trens. Aquests nous combois permetran agafar la velocitat punta abans, i això comportaria reduir quatre o cinc minuts el trajecte entre Martorell i Barcelona.
Els nous vehicles de la línia Llobregat-Anoia permetran retirar els deu trens més vells de la línia, que són menys potents i amb els quals fins ara no es podien millorar els horaris.
De Martorell en amunt el traçat no permet córrer més, però sí que es poden fer canvis en el tram més pròxim a Barcelona.
Quan l'any passat es va implantar el metro del Baix Llobregat, els usuaris d'Igualada i Manresa van afegir uns nou minuts al trajecte fins a Barcelona. Borrell confia que amb aquests canvis en recuperin entre quatre i cinc.
http://www.3cat24.cat/noticia/362351/ca ... egat-Anoia
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El que cal es fer que els R5 i els R6 se saltin parades! el que no pot ser és que un rodalies pari a tots els barris per on passa. Ha de ser un mitjà competent, i jo, no només sóc partidari de aportar trens amb més acceleració (perfí s'acaba la era 213 ) sinó que amb una tercera via en certs trams del recorregut, podrem permetre que els expressos passin per davant dels S8, S4, L8 I S33.
D'altra banda, també suprimiria la S33, fent-la arribar a Martorell i convertint-la en S8, com van fer amb la S7
D'altra banda, també suprimiria la S33, fent-la arribar a Martorell i convertint-la en S8, com van fer amb la S7
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Bé, qualsevol millora en el temps de viatge serà benvinguda. Tan de bo es cumpleixi i 5 minuts menys són 5 minuts menys. Com a mínim ens acostarem al temps de viatge anterior al canvi.
Ara per ara a curt termini és l'únic que es pot fer ja que la línia està saturada. Però esperem que no es quedin amb això i pensin a mitjà termini a fer 4 vies a les estacions per poder fer adelantaments.
Per altra banda ara que canviaran els horaris potser s'haurien de plantejar d'afegir el tercer tren a l'hora als ramals d'Igualada i Manresa. Ja que queda un buit de temps de 40 minuts entre dos trens i un altre de 20 minuts. Així es cumpliria amb el que ens van dir que farien de 3 trens l'hora que ara només es cumpleix al matí.
Ara per ara a curt termini és l'únic que es pot fer ja que la línia està saturada. Però esperem que no es quedin amb això i pensin a mitjà termini a fer 4 vies a les estacions per poder fer adelantaments.
Per altra banda ara que canviaran els horaris potser s'haurien de plantejar d'afegir el tercer tren a l'hora als ramals d'Igualada i Manresa. Ja que queda un buit de temps de 40 minuts entre dos trens i un altre de 20 minuts. Així es cumpliria amb el que ens van dir que farien de 3 trens l'hora que ara només es cumpleix al matí.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Difícilment hi posaran més vies
Dubto molt que tripliquin o quadrupliquin la via de la L-A. D'una banda, hi ha rodalia a partir de Martorell pel marge esquerre del Llobregat, que passarà en algun futur a mans de la Generalitat, per la qual cosa la coordinació horària entre ambdues línies pot millorar; i, a més, està previst fer el ramal de l'ETF d'Igualada i Manresa (tot i que aquest darrer ha quedat en entredit), cosa que permetria agilitzar el trànsit cap a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Molt em temo que aquest anunci és una reflexió en veu alta que no sap que no és possible de la manera que s'ha dit.
Els trens de la sèrie 213 actuals tenen una capacitat d'acceleració notablement major a la que funcionen i va ser capada precisament perquè una major acceleració suposava problemes evidents de confort, d'altra banda l'acceleració d'un 213 no és pas massa millorable.
Com ja s'ha dit les mesures que cal prendre són eliminar parades en aquelles estacions amb menys demanda com és el cas de Martorell-Vila, El Palau, Santa Coloma de Cervelló i Colònia Güell, convertir en semidirecte el tram entre Manresa i Igualada i Barcelona directe en el recorregut dels ramals.
Canviar la concepció del servei de manera que es substitueixi el tren cada 5 minuts en simple a Martorell per un cada 10 minuts en doble.
I aquestes millores no tan enfocades al viatge cap a Barcelona que seria igualment més ràpid en Renfe, autobús (quan no hi ha trànsit), sinó també per poder fer serveis més ràpids entre poblacions intermèdies, com ara entre Sant Boi i Sant Andreu de la Barca.
Més a la llarga un nou traçat entre Sant Boi i Barcelona dedicat als trens R5 i R6.
Els trens de la sèrie 213 actuals tenen una capacitat d'acceleració notablement major a la que funcionen i va ser capada precisament perquè una major acceleració suposava problemes evidents de confort, d'altra banda l'acceleració d'un 213 no és pas massa millorable.
Com ja s'ha dit les mesures que cal prendre són eliminar parades en aquelles estacions amb menys demanda com és el cas de Martorell-Vila, El Palau, Santa Coloma de Cervelló i Colònia Güell, convertir en semidirecte el tram entre Manresa i Igualada i Barcelona directe en el recorregut dels ramals.
Canviar la concepció del servei de manera que es substitueixi el tren cada 5 minuts en simple a Martorell per un cada 10 minuts en doble.
I aquestes millores no tan enfocades al viatge cap a Barcelona que seria igualment més ràpid en Renfe, autobús (quan no hi ha trànsit), sinó també per poder fer serveis més ràpids entre poblacions intermèdies, com ara entre Sant Boi i Sant Andreu de la Barca.
Més a la llarga un nou traçat entre Sant Boi i Barcelona dedicat als trens R5 i R6.
pukyxd wrote:Bé, qualsevol millora en el temps de viatge serà benvinguda. Tan de bo es cumpleixi i 5 minuts menys són 5 minuts menys. Com a mínim ens acostarem al temps de viatge anterior al canvi.
Ara per ara a curt termini és l'únic que es pot fer ja que la línia està saturada. Però esperem que no es quedin amb això i pensin a mitjà termini a fer 4 vies a les estacions per poder fer adelantaments.
Per altra banda ara que canviaran els horaris potser s'haurien de plantejar d'afegir el tercer tren a l'hora als ramals d'Igualada i Manresa. Ja que queda un buit de temps de 40 minuts entre dos trens i un altre de 20 minuts. Així es cumpliria amb el que ens van dir que farien de 3 trens l'hora que ara només es cumpleix al matí.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou traçat St.Boi - Barcelona
El millor seria enllaçar aquest nou traçat per a trens tipus rodalia al Prat amb la línia de Vilanova, deixant l'actual traçat de la L-A per a metro (L8), aprofitant, que igualment s'endisarà més per Barcelona. D'aquesta manera, es cobriria una mancança de transport públic d'alta capacitat al Delta del Llobregat.josep_serre wrote:Més a la llarga un nou traçat entre Sant Boi i Barcelona dedicat als trens R5 i R6.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
El problema és que la L-A mai hauría haver deixat de ser una línia de Rodalies. Ara és Metro i és improbable que mai facin marxa enrere. Cada cop que pujen càrrecs de la Generalitat per aquí a dalt, diuen el mateix: el tema del temps de viatge és una cosa que s'ha de solucionar a Manresa a partir de la C4, i a Igualada amb l'ETF. A la L-A el que faràn és anar posant més estacions, segons creixi la demanda (Can Amat, Cornellà, potser a Abrera a l'encreuament amb la LOF...)
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Semidirectes
Centrem-nos en la solució real (sense ni nous trens que poc més podran fer, ni noves vies que no faran): és tan senzill com que els R5 i R6 no parin a estacions com Magòria-La Campana, Europa i Fira, Sant Josep i Almeda (no sé la demanda actual, però abans no s'aturaven fins a Av.Carrilet i se saltaven moltes més parades).Montant bé els horaris (fer-los circular seguits de S8/L8 en un sentit i després d'ells en l'altre), ja es poden estalviar aquests 5 minuts, mantenint freqüències. D'altra banda, una millor coordinació a Martorell-Enllaç seria bo (encara que la freqüència cap amunt sigui de 30 minuts i no de 20).
Diferent serà quan la línia passi a creuar Barcelona. De moment, fins a Francesc Macià i Gràcia, cap canvi.
Diferent serà quan la línia passi a creuar Barcelona. De moment, fins a Francesc Macià i Gràcia, cap canvi.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Seria prou interessant estudiar les possibilitats d'un tramvia per a tot el Port de Barcelona, partint des del centre de Barcelona i fins a Sant Boi. Tracció dièsel, elèctric o bi ?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Massa llarg, en tot cas, pel port, fins a zona franca i l'aeroport.liniadelRipollés wrote:Seria prou interessant estudiar les possibilitats d'un tramvia per a tot el Port de Barcelona, partint des del centre de Barcelona i fins a Sant Boi. Tracció dièsel, elèctric o bi ?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Tramport"
En tot cas, hauria d'enllaçar amb el que hauria de venir de l'acutal Trambesòs per un costat, i amb la L9 per l'altre.liniadelRipollés wrote:Seria prou interessant estudiar les possibilitats d'un tramvia per a tot el Port de Barcelona, partint des del centre de Barcelona i fins a Sant Boi. Tracció dièsel, elèctric o bi ?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Nou traçat St.Boi - Barcelona
Realment és una cosa que està pràcticament construïda ja que el ramal del Port voreja el riu Llobregat i d'allà un ramal a El Prat o l'Aeroport és factible.
Guigui wrote:El millor seria enllaçar aquest nou traçat per a trens tipus rodalia al Prat amb la línia de Vilanova, deixant l'actual traçat de la L-A per a metro (L8), aprofitant, que igualmentjosep_serre wrote:Més a la llarga un nou traçat entre Sant Boi i Barcelona dedicat als trens R5 i R6.
s'endisarà més per Barcelona. D'aquesta manera, es cobriria una mancança de transport públic d'alta capacitat al Delta del Llobregat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van