Tarifes de Taxi
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Tarifes de Taxi
Aquest cap de setmana* he agafat un taxi i he pagat 8 euros per fer la carrera maratoniana de la Pl. Sanllehy a Vallcarca. I, a sobre, el taxista no tenia ni idea d'on parava el meu carrer.
Reflexió: a més de la història, força tractada al Fotracat, dels augments injustificats de les tarifes (ara que el gasoil baixa), es pot saber per què els taxistes no han de passar una prova d'aptitud professional? A Viena, tothom que es vulgui treure una llicència, ha de passar un examen on li pregunten no sé quants carrers i li'n pot tocar qualsevol. I poca broma, que Viena té els mateixos habitants que el municipi de Barcelona (1,5 milions aprox.) però 515 km2 de superfície (és a dir, més del quíntuple), amb les corresponents vies. I allí mai, mai, mai he hagut de donar cap altra indicació que no fos el carrer, ni tan sols quan tornava a casa meva, que vivia en un municipi veí que no era de la seva competència directa. En aquest cas, fins i tot, el taxista em donava a triar entre rutes alternatives i m'indicava quina era més cara, quina més ràpida, etc., a més d'avisar-me sempre (sí, sense excepció, i abans d'arrencar) que a partir del límit municipal, la tarifa es doblava perquè havia de cobrar la carrera d'anada i tornada (perquè oficialment, no poden agafar passatge fora del seu municipi).
Això seria pensable a Barcelona? I no parlo de casos aïllats de taxistes molt simpàtics, que n'hi ha, sinó d'una actuació professional sistemàtica.
* A pilota passada, m'he adonat que he tingut el dubtós honor de ser dels primers a estrenar les noves tarifes abusives
Reflexió: a més de la història, força tractada al Fotracat, dels augments injustificats de les tarifes (ara que el gasoil baixa), es pot saber per què els taxistes no han de passar una prova d'aptitud professional? A Viena, tothom que es vulgui treure una llicència, ha de passar un examen on li pregunten no sé quants carrers i li'n pot tocar qualsevol. I poca broma, que Viena té els mateixos habitants que el municipi de Barcelona (1,5 milions aprox.) però 515 km2 de superfície (és a dir, més del quíntuple), amb les corresponents vies. I allí mai, mai, mai he hagut de donar cap altra indicació que no fos el carrer, ni tan sols quan tornava a casa meva, que vivia en un municipi veí que no era de la seva competència directa. En aquest cas, fins i tot, el taxista em donava a triar entre rutes alternatives i m'indicava quina era més cara, quina més ràpida, etc., a més d'avisar-me sempre (sí, sense excepció, i abans d'arrencar) que a partir del límit municipal, la tarifa es doblava perquè havia de cobrar la carrera d'anada i tornada (perquè oficialment, no poden agafar passatge fora del seu municipi).
Això seria pensable a Barcelona? I no parlo de casos aïllats de taxistes molt simpàtics, que n'hi ha, sinó d'una actuació professional sistemàtica.
* A pilota passada, m'he adonat que he tingut el dubtós honor de ser dels primers a estrenar les noves tarifes abusives
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Això seria pensable a Barcelona? Doncs SI. Precisament aquesta era la situació als anys 90: la gent que entrava al sector del taxi passava una formació llarga i estricta i els que començaven a fer el taxi venien per quedar-se, eren gairebé vocacionals. Evidentment, felicitacions dels clients a la ràdio, als diaris, cap ni una, res de res. Més aviat al contrari, a finals dels 90 la premsa exigeix més quantitat de taxis, no importa la qualitat. La situació actual és en el fons el que ha demanat la "ciutadania" a través dels seus òrgans de difusió: 800 taxistes més sense cap formació. Sigueu servits.
No puc més que al.lucinar de veure com es queixa irònicament de les noves tarifes i acte seguit comenta amb alegria que un taxista molt amable de Viena li va cobrar el doble argumentant que es tractava d'un retorn al terme municipal. Va comprovar que realment havia sortit del terme municipal? Va demanar un càlcul dels kilòmetres subjectes a doble pagament? A les ciutats espanyoles els retorns són cosa del passat (anys 70), i van desaparèixer precisament per la facilitat amb la qual el taxista podia cometre frau argumentant-li al client una sortida del terme municipal d'una quantitat de kilòmetres fàcilment manipulable. Perdoni que li digui, però a Viena estan a l'edat de pedra.
No hi ha cap "forero" que pugui fer lloances de l'actual abundor de taxis lliures i de la seva facilitat per trobar-los a tot arreu i a tot hora? Veritablement els senyors clients saben el que volen?
No puc més que al.lucinar de veure com es queixa irònicament de les noves tarifes i acte seguit comenta amb alegria que un taxista molt amable de Viena li va cobrar el doble argumentant que es tractava d'un retorn al terme municipal. Va comprovar que realment havia sortit del terme municipal? Va demanar un càlcul dels kilòmetres subjectes a doble pagament? A les ciutats espanyoles els retorns són cosa del passat (anys 70), i van desaparèixer precisament per la facilitat amb la qual el taxista podia cometre frau argumentant-li al client una sortida del terme municipal d'una quantitat de kilòmetres fàcilment manipulable. Perdoni que li digui, però a Viena estan a l'edat de pedra.
No hi ha cap "forero" que pugui fer lloances de l'actual abundor de taxis lliures i de la seva facilitat per trobar-los a tot arreu i a tot hora? Veritablement els senyors clients saben el que volen?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Taxi a Viena
1. No va ser "un taxista molt amable de Viena" sinó tots els que m'he trobat.taxista_xungo wrote:No puc més que al.lucinar de veure com es queixa irònicament de les noves tarifes i acte seguit comenta amb alegria que un taxista molt amable de Viena li va cobrar el doble argumentant que es tractava d'un retorn al terme municipal. Va comprovar que realment havia sortit del terme municipal? Va demanar un càlcul dels kilòmetres subjectes a doble pagament? A les ciutats espanyoles els retorns són cosa del passat (anys 70), i van desaparèixer precisament per la facilitat amb la qual el taxista podia cometre frau argumentant-li al client una sortida del terme municipal d'una quantitat de kilòmetres fàcilment manipulable. Perdoni que li digui, però a Viena estan a l'edat de pedra.
2. No em cobraven el doble a seques sinó que m'avisaven que ho farien abans d'iniciar el viatge.
3. A Àustria, és fàcil comprovar quan surts del terme municipal. A qualsevol via (sí, qualsevol, ja sigui autopista, carretera o carreró de mala mort) hi ha senyals de trànsit indicant-ho. Són aquells que duen el nom del municipi ratllat en vermell i en diagonal.
4. No cal demanar càlcul, ja que el taxímetre indica a partir de quan surt del municipi de Viena i, per tant, cobra doble.
5. A Viena potser estaran a l'edat de pedra, però la qualitat del servei dóna mil voltes a Barcelona, mentre els preus cada cop són més semblants. No hi ha suplements per anar o venir de l'aeroport, estacions de tren, Nadal, festa major o la fira del molleric.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
A veure, si el taxímetre ja marca la tarifa correcta, per quina raó atabalar al client amb explicacions? Quina necessitat hi ha de vendre-li la moto? Ah,si! Potser a la vella Europa el client educat i receptiu escolta amb atenció les explicacions d'un taxista educat i receptiu, tot just a l'inrevés de Barcelona, on clients i taxistes no mostren gaire receptivitat. Conclusió: tenim el servei que ens mereixem.
En el temps dels retorns i zones tarifàries a Barcelona també teniem l'esmentada senyalització tal com la descriu.
La qualitat del servei la segueixo posant en qüestió, és pitjor que la de Barcelona: cotxes vells i servei molt, molt escàs comparat amb Barcelona per un nivell de preus similar.
Té tota la ráo, no hi ha gaires suplements al taxi de Viena, Ara miri's el següent enllaç on surten les tarifes 2008 de taxi de Viena:
http://www.taxiwien.com/tarif-wien/taxi ... -tarif.htm
-Ni més ni menys que tres tipus de tarifes amb els seus tres nivells de suplements. Nocturna, diürna i aeroport.
-Baixada de bandera de 2.50 € i una tarifa kilomètrica variable de forma que quants més kilòmetres fas menys compta el taxímetre, fins que arribes al límit municipal, on s'apliquen els retorns,dels quals no s'especifica el cost.
- Suplement per trucar taxi a la parada o per emissora: 2,50 € o 1,25 €.
- Suplement per la cinquena persona a monovolums: 2,00 €.
- Tarifes d'aeroport: a partir de 25 €, però no es garanteix cap preu fixe! És més, no s'ho perdi, li tradueixo textualment l'encapçalament de la secció Airporttariff: "per carreres a l'aeroport no hi han tarifes fixes, per això li recomanem preguntar el preu abans d'emprendre el viatge. Pot passar que una carrera fins l'aeroport puji 50 € si el porter de l'hotel li demana el taxi. En canvi si truca a la nostra central de radio taxi no li costara mes de 31 € monovolum inclos". És a dir, ens estan dient que anem amb compte perquè ens cobraran de més.
Escolti una cosa, perquè no prova a adoptar una actitud positiva quan pugi a un taxi de Barcelona, com quan puja als de Viena? Els estats d'ànim són fàcilment detectables per taxista i client i són la base d'un desenvolupament correcte de la carrera. Ja veurà com amb el temps troba que tots els taxistes de Barcelona també poden ser simpàtics.
En el temps dels retorns i zones tarifàries a Barcelona també teniem l'esmentada senyalització tal com la descriu.
La qualitat del servei la segueixo posant en qüestió, és pitjor que la de Barcelona: cotxes vells i servei molt, molt escàs comparat amb Barcelona per un nivell de preus similar.
Té tota la ráo, no hi ha gaires suplements al taxi de Viena, Ara miri's el següent enllaç on surten les tarifes 2008 de taxi de Viena:
http://www.taxiwien.com/tarif-wien/taxi ... -tarif.htm
-Ni més ni menys que tres tipus de tarifes amb els seus tres nivells de suplements. Nocturna, diürna i aeroport.
-Baixada de bandera de 2.50 € i una tarifa kilomètrica variable de forma que quants més kilòmetres fas menys compta el taxímetre, fins que arribes al límit municipal, on s'apliquen els retorns,dels quals no s'especifica el cost.
- Suplement per trucar taxi a la parada o per emissora: 2,50 € o 1,25 €.
- Suplement per la cinquena persona a monovolums: 2,00 €.
- Tarifes d'aeroport: a partir de 25 €, però no es garanteix cap preu fixe! És més, no s'ho perdi, li tradueixo textualment l'encapçalament de la secció Airporttariff: "per carreres a l'aeroport no hi han tarifes fixes, per això li recomanem preguntar el preu abans d'emprendre el viatge. Pot passar que una carrera fins l'aeroport puji 50 € si el porter de l'hotel li demana el taxi. En canvi si truca a la nostra central de radio taxi no li costara mes de 31 € monovolum inclos". És a dir, ens estan dient que anem amb compte perquè ens cobraran de més.
Escolti una cosa, perquè no prova a adoptar una actitud positiva quan pugi a un taxi de Barcelona, com quan puja als de Viena? Els estats d'ànim són fàcilment detectables per taxista i client i són la base d'un desenvolupament correcte de la carrera. Ja veurà com amb el temps troba que tots els taxistes de Barcelona també poden ser simpàtics.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Voluntat d'informació
Oi que a l'enllaç que vostè m'indica figura una relació detallada de les tarifes? Doncs miri's el corresponent de l'Institut Metropolità del Taxi i ja em dirà... Potser sí que sóc al·lèrgic al taxi barceloní en el seu conjunt, però la voluntat d'informació d'una i altra ciutat és, com a mínim, simptomàtica.
Per cert, m'hi dirigeixo de vostè perquè veig que prefereix aquesta forma. Espero que no hi tingui cap inconvenient.
Per cert, m'hi dirigeixo de vostè perquè veig que prefereix aquesta forma. Espero que no hi tingui cap inconvenient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
voluntat d'informació
No m'importa que em tracti de vostè, de fet és una mania meva, no cal que la segueixi. Per fi ha reconegut el seu prejudici! Ei que no ha estat tan dur?. Jo també he de reconèixer que cada cop que m'aixequen la mà sento un lleuger rebuig, un buit a l'estomac, per mi client = font de queixes i problemes, i no m'ho he inventat, és un condicionament com el del gos de Pavlov, que s'aconsegueix després d'un quants anys a la professió.
Al principi de fer el taxi jo informava al client cada cop que canviava de tarifa davant de la senyal corresponent, donava explicacions per cada suplement aplicat o per cada kilòmetre recorregut fora de l'àrea. Una pèrdua de temps! El client barceloní no es mira les tarifes ni vol saber res, i el fet que donés explicacions a alguns els feia posar-se a la defensiva, i que comencessin a donar-li voltes a veure si trobaven la trampa. Avui dia, el que vulgui saber, que demani un rebut detallat.
Bé, que tingui bones festes!
Al principi de fer el taxi jo informava al client cada cop que canviava de tarifa davant de la senyal corresponent, donava explicacions per cada suplement aplicat o per cada kilòmetre recorregut fora de l'àrea. Una pèrdua de temps! El client barceloní no es mira les tarifes ni vol saber res, i el fet que donés explicacions a alguns els feia posar-se a la defensiva, i que comencessin a donar-li voltes a veure si trobaven la trampa. Avui dia, el que vulgui saber, que demani un rebut detallat.
Bé, que tingui bones festes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: voluntat d'informació
Doncs quina llàstima de prejudici, escoltitaxista_xungo wrote:Jo també he de reconèixer que cada cop que m'aixequen la mà sento un lleuger rebuig, un buit a l'estomac, per mi client = font de queixes i problemes
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Una autèntica llàstima, estimat col.lega arquer!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifes congelades per al 2010
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... sants.html
El taxi de Barcelona congelará tarifas el 2010
Los taxistas estarían dispuestos a suprimir el suplemento nocturno pero el IMT no es partidario
ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 27/10/2009 | Actualizada a las 02:23h | Ciudadanos
La grave situación económica que azota a las empresas y a los ciudadanos tiene un directo reflejo en el taxi. Muchos clientes han reducido o suprimido los gastos en este servicio de tal modo que los ingresos del sector han disminuido entre un 18 y un 35% en el área de Barcelona desde que comenzó la crisis, según las diversas estimaciones de las asociaciones profesionales. Este panorama ha aconsejado congelar las tarifas metropolitanas del 2010. La Administración y las entidades gremiales están de acuerdo en dejar las cosas como están, de tal modo que los usuarios no deban rascarse todavía más sus bolsillos. No ocurría algo igual desde 1997, cuando se congelaron las tarifas a cambio de reducir el número de licencias. El año pasado, ya en crisis, se subieron un 6,2%.
"No vamos a tocar nada, ni la bajada de bandera, ni el kilometraje ni los suplementos", confirmó ayer a La Vanguardia Miguel Ángel Martín, gerente del IMT. La previsión es que la Entitat Metropolitana del Transport dé luz verde a la congelación en el pleno del 5 de noviembre y que la medida sea efectiva desde el día siguiente y durante todo el 2010. Al no haber incremento de tarifas no es preceptivo que la Comisión de Precios se pronuncie. Los taxistas tendrán dos meses para adecuar sus taxímetros, que aunque no incorporarán cambios tarifarios sí deberán reflejar el nuevo calendario laboral.
Las principales asociaciones de taxistas ven adecuado este mantenimiento de las tarifas. Sólo así lograrán detener las caídas del número de usuarios y de la facturación. "Lo más lógico es no tocarlas, no podemos pedir al cliente más", manifestó Dionisio Gracia, presidente del STAB y secretario ejecutivo para Barcelona y su área metropolitana de la FCT, que agrupa a autónomos. En la misma línea, Luis Berbel, secretario general del STAC –también de profesionales que trabajan por cuenta propia–, considera la congelación "conveniente al haber una crisis tan fuerte". También Carmen de Tienda, de la Asociación Empresarial del Taxi (AET), defiende la medida. "No tiene sentido subir las tarifas con la que está cayendo", razona.
Además de esta congelación, las entidades estaban dispuestas a estudiar modificaciones en los suplementos, ya sean rebajas o incluso suprimir alguno. La más clara en este sentido es De Tienda, quien no duda en calificar estos pluses que el usuario debe pagar en determinados casos (percepción mínima para salidas del aeropuerto, carreras con origen en Sants, maletas...) "carentes de todo sentido". De estos recargos, el que el sector ve más propicio a cambiar es el nocturno, que encarece los trayectos de las madrugadas de los viernes, sábados y domingos en dos euros. Con todo, el IMT no es partidario de tocar estos conceptos.
Hay dos asuntos todavía por resolver. Uno, acordar con los talleres que actualizan los taxímetros una adecuación de los precios (alrededor de 50 euros) dado que la operación este año será mucho más sencilla. Está prevista una reunión este viernes para abordarlo. El otro es que la congelación de tarifas metropolitanas también se aplique a los trayectos interurbanos, un aspecto que está tratando la Generalitat.
El taxi de Barcelona congelará tarifas el 2010
Los taxistas estarían dispuestos a suprimir el suplemento nocturno pero el IMT no es partidario
ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 27/10/2009 | Actualizada a las 02:23h | Ciudadanos
La grave situación económica que azota a las empresas y a los ciudadanos tiene un directo reflejo en el taxi. Muchos clientes han reducido o suprimido los gastos en este servicio de tal modo que los ingresos del sector han disminuido entre un 18 y un 35% en el área de Barcelona desde que comenzó la crisis, según las diversas estimaciones de las asociaciones profesionales. Este panorama ha aconsejado congelar las tarifas metropolitanas del 2010. La Administración y las entidades gremiales están de acuerdo en dejar las cosas como están, de tal modo que los usuarios no deban rascarse todavía más sus bolsillos. No ocurría algo igual desde 1997, cuando se congelaron las tarifas a cambio de reducir el número de licencias. El año pasado, ya en crisis, se subieron un 6,2%.
"No vamos a tocar nada, ni la bajada de bandera, ni el kilometraje ni los suplementos", confirmó ayer a La Vanguardia Miguel Ángel Martín, gerente del IMT. La previsión es que la Entitat Metropolitana del Transport dé luz verde a la congelación en el pleno del 5 de noviembre y que la medida sea efectiva desde el día siguiente y durante todo el 2010. Al no haber incremento de tarifas no es preceptivo que la Comisión de Precios se pronuncie. Los taxistas tendrán dos meses para adecuar sus taxímetros, que aunque no incorporarán cambios tarifarios sí deberán reflejar el nuevo calendario laboral.
Las principales asociaciones de taxistas ven adecuado este mantenimiento de las tarifas. Sólo así lograrán detener las caídas del número de usuarios y de la facturación. "Lo más lógico es no tocarlas, no podemos pedir al cliente más", manifestó Dionisio Gracia, presidente del STAB y secretario ejecutivo para Barcelona y su área metropolitana de la FCT, que agrupa a autónomos. En la misma línea, Luis Berbel, secretario general del STAC –también de profesionales que trabajan por cuenta propia–, considera la congelación "conveniente al haber una crisis tan fuerte". También Carmen de Tienda, de la Asociación Empresarial del Taxi (AET), defiende la medida. "No tiene sentido subir las tarifas con la que está cayendo", razona.
Además de esta congelación, las entidades estaban dispuestas a estudiar modificaciones en los suplementos, ya sean rebajas o incluso suprimir alguno. La más clara en este sentido es De Tienda, quien no duda en calificar estos pluses que el usuario debe pagar en determinados casos (percepción mínima para salidas del aeropuerto, carreras con origen en Sants, maletas...) "carentes de todo sentido". De estos recargos, el que el sector ve más propicio a cambiar es el nocturno, que encarece los trayectos de las madrugadas de los viernes, sábados y domingos en dos euros. Con todo, el IMT no es partidario de tocar estos conceptos.
Hay dos asuntos todavía por resolver. Uno, acordar con los talleres que actualizan los taxímetros una adecuación de los precios (alrededor de 50 euros) dado que la operación este año será mucho más sencilla. Está prevista una reunión este viernes para abordarlo. El otro es que la congelación de tarifas metropolitanas también se aplique a los trayectos interurbanos, un aspecto que está tratando la Generalitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Puntualitzacions breus:
- Els taxistes no han mostrat cap acord amb la mesura, si de cas els sindicats del taxi, i no queda clar tampoc a la notícia. Que no creïn opinions falses els senyors periodistes.
- Si es fa servir el procediment dels darrers anys per actualitzar tarifes, la pujada quedaria igualment nul.la.
- L'any 1997 no es va arribar a cap acord, de fet les tarifes van pujar. Va ser durant l'any 1996 que es van congelar de forma unilateral per part de l'IMET i sense gaires queixes, doncs la situació era aleshores dolenta.
- Els taxistes no han mostrat cap acord amb la mesura, si de cas els sindicats del taxi, i no queda clar tampoc a la notícia. Que no creïn opinions falses els senyors periodistes.
- Si es fa servir el procediment dels darrers anys per actualitzar tarifes, la pujada quedaria igualment nul.la.
- L'any 1997 no es va arribar a cap acord, de fet les tarifes van pujar. Va ser durant l'any 1996 que es van congelar de forma unilateral per part de l'IMET i sense gaires queixes, doncs la situació era aleshores dolenta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Notícies corregides
Gràcies per aquestes puntualitzacions. De fet, és la utilitat de penjar notícies en aquest fòrum, que després es poden comentar i corregir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tarifes de Taxi
Ja que veig aquest fil obert, en relació de les tarifes aclarir que fora de Barcelona sí es cobra l'anada i la tornada en els trajectes interurbans, sense anar més lluny a les parades de taxis de Sabadell hi ha exposada clarament la tarifa 3 que és la Interurbana (excepte Sabadell-Sant Quirze del Vallès que al compartir taxi es considera urbà).
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Tarifes de Taxi
La notícia no diu que no es cobri anada i tornada per a la tarifa interurbana a Barcelona, que es fa quan se surt fora de l'àmbit de l'EMT:UT596001 wrote:Ja que veig aquest fil obert, en relació de les tarifes aclarir que fora de Barcelona sí es cobra l'anada i la tornada en els trajectes interurbans, sense anar més lluny a les parades de taxis de Sabadell hi ha exposada clarament la tarifa 3 que és la Interurbana (excepte Sabadell-Sant Quirze del Vallès que al compartir taxi es considera urbà).
Com bé es diu, la competència de tarifes interurbanes corre a càrrec de la Generalitat, afectant a tots els taxis que surtin de la seva respectiva àrea d'influència i que a la tornada no poden dur passatge. En aquest sentit la Generalitat encara no s'ha pronunciat respecte al canvi de tarifes, i podria apujar-les independentment de la decisió de l'IMT.Guigui wrote:El otro es que la congelación de tarifas metropolitanas también se aplique a los trayectos interurbanos, un aspecto que está tratando la Generalitat.
And now for something completely different...
Re: Tarifes de Taxi
Hola, per què en fer exactament el mateix trajecte, a la mateixa hora, el mateix dia de la setmana, diferents taxistes de la mateixa companyia m´han cobrat per un Tarragona-Torredembarra xifres variant entre els 19€ i els 37,50€?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Temps
Vas trigar el mateix? Almenys a Barcelona, un servei ràpid és curiosament més barat que un lent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Altres hipòtesis, però tot molt sospitós
I anaven tots amb taxímetre? Per altra banda, també és possible que et cobressin el retorn per sortir d'àrea (si és que ho fan, que ho desconec).
Sigui com sigui, és molt sospitós, tot plegat...
Sigui com sigui, és molt sospitós, tot plegat...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Altres hipòtesis, però tot molt sospitós
Tots amb taxímetre.Guigui wrote:I anaven tots amb taxímetre? Per altra banda, també és possible que et cobressin el retorn per sortir d'àrea (si és que ho fan, que ho desconec).
Sigui com sigui, és molt sospitós, tot plegat...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Per cert, jo acostumo a viatjar amb el violí, l'estoig del qual mesura uns 80 centímetres de llarg.
Per qüestions d'assegurança l'he de dur sempre dins l'habitatge del cotxe.
Té dret un taxista a cobrar-me suplement d'equipatge per dur-lo dins en lloc del maleter? Avui m'ha passat.
Per qüestions d'assegurança l'he de dur sempre dins l'habitatge del cotxe.
Té dret un taxista a cobrar-me suplement d'equipatge per dur-lo dins en lloc del maleter? Avui m'ha passat.