Si la L2 puja cap a dalt i es queda allà, com es possible que alhora segueixi per Pep Ventura fins arribar a Morera?MetroBCN wrote:1º La L2 no segueix cap a Pep Ventura, el que fa es a La Pau, pujar i ficar-se per Parc de la Torre Roja, La Ronda Litoral, Av de la Generalitat, fins arribar a Santa Coloma. Aixó m'agradaria que el fesin per què jo per anar a La Maquinista tinc que caminar massa, per que no hi ha cap trasport que pasi per allà.
4º L2 a Morera.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Planos en blanco para efectuar propuestas
Aquí hi ha una contradicció bastant gran:
Re: Planos en blanco para efectuar propuestas
Aquesta no es així de facil ja que la línia 11 es en via única i les estacions son per dos cotxes. Tot i que tenia entes que estava preparada pr conevrtir-la en L4, de fet diria que als túnels hi ha espai per una 2gtna via però les estacions no se pas com s'ho farien.MetroBCN wrote: 3º L4 a Can Cuiàs. Així, eliminant la L11 (Ja que a Trinitat Nova, les andanes de la L4 i L11 són juntes, nómes tenen que canviar els retols de color groc, aixi, tenen menys treball ).
Re: Planos en blanco para efectuar propuestas
No, per que la L4 segueix cap a Morera i la L2 a La Pau puja vins a arribar a Santa Coloma, on fa l'enllaç amb la L1.BCN2008 wrote:Aquí hi ha una contradicció bastant gran:Si la L2 puja cap a dalt i es queda allà, com es possible que alhora segueixi per Pep Ventura fins arribar a Morera?MetroBCN wrote:1º La L2 no segueix cap a Pep Ventura, el que fa es a La Pau, pujar i ficar-se per Parc de la Torre Roja, La Ronda Litoral, Av de la Generalitat, fins arribar a Santa Coloma. Aixó m'agradaria que el fesin per què jo per anar a La Maquinista tinc que caminar massa, per que no hi ha cap trasport que pasi per allà.
4º L2 a Morera.
PD: Sorry, me quivocat
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
La meva proosta per reformar el Centre de Barcelona:
FGC: Allargar El metro del Vallés desde Plaça Catalunya fins a l' Estació de França ( I Aquesta Última, renombrar-la com a TERMINAL DEL MEDITERRANI )
Allargar el Metro del Baix Llobregat fins a l' EdF.
RENFE: Crear Línies cap a la Plaça Espanya, Traslladar un grapat de línies a l' EdF ( O TdM ) Per Descongestionar Sants.
Fer una Important i Gran Reforma a Plaça Catalunya, Adaptar l' Estació a PMR, I Transformar Estéticament tot el Laberint de Túnels de sota la Plaça.
Fer una més Gran i Important reforma a L' Estació de Passeig de Grácia, primer de tot, les Andanes... i després, la estació de Passeig de Grácia de la L-3, Independitzar-la del Nus ADIF&L2&4 Per No fer caminar massa a la gent (3 Pomes de distáncia) i Renombrar-la com a Diputació |Pau Claris.
FGC: Allargar El metro del Vallés desde Plaça Catalunya fins a l' Estació de França ( I Aquesta Última, renombrar-la com a TERMINAL DEL MEDITERRANI )
Allargar el Metro del Baix Llobregat fins a l' EdF.
RENFE: Crear Línies cap a la Plaça Espanya, Traslladar un grapat de línies a l' EdF ( O TdM ) Per Descongestionar Sants.
Fer una Important i Gran Reforma a Plaça Catalunya, Adaptar l' Estació a PMR, I Transformar Estéticament tot el Laberint de Túnels de sota la Plaça.
Fer una més Gran i Important reforma a L' Estació de Passeig de Grácia, primer de tot, les Andanes... i després, la estació de Passeig de Grácia de la L-3, Independitzar-la del Nus ADIF&L2&4 Per No fer caminar massa a la gent (3 Pomes de distáncia) i Renombrar-la com a Diputació |Pau Claris.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per favor
Si et plau, dóna una ullada al plànol de Pg. de Gràcia, i després en parlem.Rafa Monty wrote:i després, la estació de Passeig de Grácia de la L-3, Independitzar-la del Nus ADIF&L2&4 Per No fer caminar massa a la gent (3 Pomes de distáncia) i Renombrar-la com a Diputació |Pau Claris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Uuuups! Quin Lapsus!
Em Referia la Estació de la Linia 2.
Em Referia la Estació de la Linia 2.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Us faig arribar una proposta que d'haver-li de posar títol l'anomenaria barata. Tot i que a dia d'avui el preu de les infraestructures és elevat aquesta alternativa per a la xarxa de via ampla barcelonina crec que resol gran part dels problemes del coll d'ampolla dels túnels d'Aragó i Plaça Catalunya. A més deixa sense sentit les obres de soterrament a l'Hospitalet i Montcada.
La idea gira entorn d'una neteja d'infraestructures que passen actualment per la Gran Via i que dificulten la obertura d'un gran túnel per aquest carrer principal de Barcelona. Per tant properament enviaria propostes alternatives de què caldria fer amb el tram de FGC que ocupa aquesta artèria, així com també amb la línia 1 i la 2. Entenc que la dificultat d'obertura d'un túnel de sis vies que travessi la Gran via és relativa. Tot depèn de la tecnologia amb que compti una societat. De tota manera cara al futur veig convenient reservar aquest carrer per a hipotètiques ampliacions del nombre de vies. Acabo la introducció esmentant que aquest passadís sota la Gran Via seria l'única obra faraònica de tot el meu esquema. Les altres obres serien molt menors.
Introduïda la filosofia que torno a repetir que no té més objectiu que compatibilitzar costos i utilitat passo a descriure la proposta:
* En vermell he dibuixat les noves infraestructures ferroviàries que caldrien a la ciutat. El túnel de 6 vies per sota la Gran Via uniria les línies existents dibuixades amb color negre. A l'extrem sud es ramificaria a l'alçada d'Avinguda Carrilet i seguiria aquesta via fins trobar el túnel de Gornal actualment sense servei i fins l'estació d'Hospitalet. D'altra banda la solució per a la línia de Vilanova seria molt més senzilla. Simplement es trobaria el túnel amb el traçat existent a Can tunis i des d'allà continuaria per el mateix.
Al costat del besòs he comtemplat l'alternativa barata dibuixada amb línia contínua i tres de més cares amb discontínues. La barata consistiria en anar a trobar l'actual ramal triangle ferroviari-Sant Adrià i des d'aquí desviar els traçats de la R1 amb els de la R2, R3 i R4. A partir d'aquí per a la R1 tot continuaria igual mentre que per a les altres hi hauria canvis.
La R4 es bifurcaria de la R2 i R3 a través de l'actual ramal que surt de Sant Andreu Comptal i va fins Montcada-bifurcació. A partir d'aquí un traçat paral·lel a l'autopista i directe a Cerdanyola. Fins aquesta estació seria convenient l'ampliació a 3 ó 4 vies per avançaments dels directes de Manresa (i Lleida). Les R2 i R3 es bifurcarien després de Granollers, cosa que significaria evitar el soterrament a Mollet. Fins aquesta estació seria convenient ampliar les vies a 3 ó 4 per possibilitar els avançaments dels directes a Portbou que crec que seran ben pocs i els de La Tour que podrien ser semblants en nombre als de Portbou. En total potser com a molt un cada hora en cada sentit perquè els Catalunya Exprés actuals fins figueres es convertiran sense remei a serveis Avant.
En línia discontínua he traçat una continuació recta per a la línia de la costa. Si es vol construir aquesta alternativa més apropada als centres de les ciutats no seria difícil fer-ho continuant per l'eix de la Gran Via. D'altra banda també apunto la possibilitat de bifurcar els dos grans conjunts de línies a Glòries amb la conseqüent necessitat de traçar dos túnels nous que escurçarien el camí fins els actuals traçats.
* En groc podeu veure els traçats de la xarxa que reconvertiria a alta velocitat. L'actual túnel d'Aragó fins el Clot, el ramal Clot-Estació de França i el que va d'aquesta mateixa estació fins Passeig de Gràcia. Estalviaria la contrucció del famós túnel de Sagrada Família.
* En verd he dibuixat els trams d'alta velocitat ja construïts o projectats per fer-ho molt properament i que aprofitaria totalment.
Per acabar seria convenient esmentar les estacions principals i secundàries de les línies:
*Bellvitge. Secundària d'alta velocitat i d'enllaç amb rodalies. Origen dels trens amb direcció nord de Catalunya amb el recolzament de l'actual Can Tunis com a apartador. Compartiria protagonisme amb l'actual Hospitalet com a estació terminal. Correspondència amb els trens a l'aeroport per tant evitaria la construcció de l'estació del Prat a la línia d'alta velocitat.
*Hospitalet. Correspondència amb una línia de metro. Compartiria protagonisme amb Bellvitge com estació terminal dels trens cap al nord de Catalunya per tant finalitzaria el col·lapse actual de l'estació.
*Europa-Fira. Primera estació principal de rodalies amb enllaç amb dues línies de metro.
*Torrassa a l'actual ramal Gornal-l'Hospitalet. Molt propera a dues línies de metro.
*Magòria. Primera estació comuna en el gran túnel de Gran via.
*Plaça Espanya. Primera estació primordial de la ciutat. Caldria enderrocar la font central i el túnel per al trànsit rodat per a construïrla i possibilitar uns bons accessos. A més de les actuals estacions dels FGC i línia 1. Correspondència amb l'altra línia de metro.
*Universitat. Pricipal estació de la ciutat de rodalies. Correspondència amb una linia de metro i els actuals FGC.
*Glòries. Estació de trens amb origen o destinació Barcelona d'alta velocitat. Estació de trens de rodalies amb correspondència amb una línia de metro.
*Clot i Passeig de Gràcia. Reconversió a baixadors d'alta velocitat.
*Sant Andreu Comptal. Estació d'alta velocitat i rodalies. Entre Clot i aquesta estació evitarien construir Sagrera i dedicar els terrenys a altres usos ferroviaris o no ferroviaris com una gran cotxera d'autobusos. Estació d'origen i final dels trens direcció al sud de Catalunya.
*Besòs. Estació d'enllaç de les línies de l'interior amb la de la costa.
*Sant Adrià de Besòs. Seguiria com a l'actualitat.
*Montcada. Supressió de totes les estacions excepte la de la línia de Portbou. Conversió dels antics traçats fins Granollers i Cerdanyola de les actuals C3 i C4 en trens tram integrats a la ciutat. Continuaria el traçat pel túnel de Meridiana passant per Glòries, Arc de triomf, Catalunya, Sants i l'Hospitalet per un costat i l'Hospital de Bellvitge per un altre aprofitant el també desmantellat traçat al pas per l'Hospitalet. Per tant s'eliminaria la necessitat de construir el calaix a la sortida de Sants subtituint el ferrocarril per un tren-tram integrat a la ciutat.
*Estació de França i Sants. Serien dues importants estacions íntegrament d'alta velocitat. Possibilitats d'ampliació futura de Sants a la zona que avui ocupa el Parc de l'Espanya industrial.
Fins aquí les propostes garrepes per a la via ampla i internacional. Properament les solucions al desmantellament parcial de les línies 1 i 2 de metro i el tram de FGC de la Gran Via.
La idea gira entorn d'una neteja d'infraestructures que passen actualment per la Gran Via i que dificulten la obertura d'un gran túnel per aquest carrer principal de Barcelona. Per tant properament enviaria propostes alternatives de què caldria fer amb el tram de FGC que ocupa aquesta artèria, així com també amb la línia 1 i la 2. Entenc que la dificultat d'obertura d'un túnel de sis vies que travessi la Gran via és relativa. Tot depèn de la tecnologia amb que compti una societat. De tota manera cara al futur veig convenient reservar aquest carrer per a hipotètiques ampliacions del nombre de vies. Acabo la introducció esmentant que aquest passadís sota la Gran Via seria l'única obra faraònica de tot el meu esquema. Les altres obres serien molt menors.
Introduïda la filosofia que torno a repetir que no té més objectiu que compatibilitzar costos i utilitat passo a descriure la proposta:
* En vermell he dibuixat les noves infraestructures ferroviàries que caldrien a la ciutat. El túnel de 6 vies per sota la Gran Via uniria les línies existents dibuixades amb color negre. A l'extrem sud es ramificaria a l'alçada d'Avinguda Carrilet i seguiria aquesta via fins trobar el túnel de Gornal actualment sense servei i fins l'estació d'Hospitalet. D'altra banda la solució per a la línia de Vilanova seria molt més senzilla. Simplement es trobaria el túnel amb el traçat existent a Can tunis i des d'allà continuaria per el mateix.
Al costat del besòs he comtemplat l'alternativa barata dibuixada amb línia contínua i tres de més cares amb discontínues. La barata consistiria en anar a trobar l'actual ramal triangle ferroviari-Sant Adrià i des d'aquí desviar els traçats de la R1 amb els de la R2, R3 i R4. A partir d'aquí per a la R1 tot continuaria igual mentre que per a les altres hi hauria canvis.
La R4 es bifurcaria de la R2 i R3 a través de l'actual ramal que surt de Sant Andreu Comptal i va fins Montcada-bifurcació. A partir d'aquí un traçat paral·lel a l'autopista i directe a Cerdanyola. Fins aquesta estació seria convenient l'ampliació a 3 ó 4 vies per avançaments dels directes de Manresa (i Lleida). Les R2 i R3 es bifurcarien després de Granollers, cosa que significaria evitar el soterrament a Mollet. Fins aquesta estació seria convenient ampliar les vies a 3 ó 4 per possibilitar els avançaments dels directes a Portbou que crec que seran ben pocs i els de La Tour que podrien ser semblants en nombre als de Portbou. En total potser com a molt un cada hora en cada sentit perquè els Catalunya Exprés actuals fins figueres es convertiran sense remei a serveis Avant.
En línia discontínua he traçat una continuació recta per a la línia de la costa. Si es vol construir aquesta alternativa més apropada als centres de les ciutats no seria difícil fer-ho continuant per l'eix de la Gran Via. D'altra banda també apunto la possibilitat de bifurcar els dos grans conjunts de línies a Glòries amb la conseqüent necessitat de traçar dos túnels nous que escurçarien el camí fins els actuals traçats.
* En groc podeu veure els traçats de la xarxa que reconvertiria a alta velocitat. L'actual túnel d'Aragó fins el Clot, el ramal Clot-Estació de França i el que va d'aquesta mateixa estació fins Passeig de Gràcia. Estalviaria la contrucció del famós túnel de Sagrada Família.
* En verd he dibuixat els trams d'alta velocitat ja construïts o projectats per fer-ho molt properament i que aprofitaria totalment.
Per acabar seria convenient esmentar les estacions principals i secundàries de les línies:
*Bellvitge. Secundària d'alta velocitat i d'enllaç amb rodalies. Origen dels trens amb direcció nord de Catalunya amb el recolzament de l'actual Can Tunis com a apartador. Compartiria protagonisme amb l'actual Hospitalet com a estació terminal. Correspondència amb els trens a l'aeroport per tant evitaria la construcció de l'estació del Prat a la línia d'alta velocitat.
*Hospitalet. Correspondència amb una línia de metro. Compartiria protagonisme amb Bellvitge com estació terminal dels trens cap al nord de Catalunya per tant finalitzaria el col·lapse actual de l'estació.
*Europa-Fira. Primera estació principal de rodalies amb enllaç amb dues línies de metro.
*Torrassa a l'actual ramal Gornal-l'Hospitalet. Molt propera a dues línies de metro.
*Magòria. Primera estació comuna en el gran túnel de Gran via.
*Plaça Espanya. Primera estació primordial de la ciutat. Caldria enderrocar la font central i el túnel per al trànsit rodat per a construïrla i possibilitar uns bons accessos. A més de les actuals estacions dels FGC i línia 1. Correspondència amb l'altra línia de metro.
*Universitat. Pricipal estació de la ciutat de rodalies. Correspondència amb una linia de metro i els actuals FGC.
*Glòries. Estació de trens amb origen o destinació Barcelona d'alta velocitat. Estació de trens de rodalies amb correspondència amb una línia de metro.
*Clot i Passeig de Gràcia. Reconversió a baixadors d'alta velocitat.
*Sant Andreu Comptal. Estació d'alta velocitat i rodalies. Entre Clot i aquesta estació evitarien construir Sagrera i dedicar els terrenys a altres usos ferroviaris o no ferroviaris com una gran cotxera d'autobusos. Estació d'origen i final dels trens direcció al sud de Catalunya.
*Besòs. Estació d'enllaç de les línies de l'interior amb la de la costa.
*Sant Adrià de Besòs. Seguiria com a l'actualitat.
*Montcada. Supressió de totes les estacions excepte la de la línia de Portbou. Conversió dels antics traçats fins Granollers i Cerdanyola de les actuals C3 i C4 en trens tram integrats a la ciutat. Continuaria el traçat pel túnel de Meridiana passant per Glòries, Arc de triomf, Catalunya, Sants i l'Hospitalet per un costat i l'Hospital de Bellvitge per un altre aprofitant el també desmantellat traçat al pas per l'Hospitalet. Per tant s'eliminaria la necessitat de construir el calaix a la sortida de Sants subtituint el ferrocarril per un tren-tram integrat a la ciutat.
*Estació de França i Sants. Serien dues importants estacions íntegrament d'alta velocitat. Possibilitats d'ampliació futura de Sants a la zona que avui ocupa el Parc de l'Espanya industrial.
Fins aquí les propostes garrepes per a la via ampla i internacional. Properament les solucions al desmantellament parcial de les línies 1 i 2 de metro i el tram de FGC de la Gran Via.
- Attachments
-
- mapabcnlimpio03.gif (63.35 KiB) Viewed 8901 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Idees complementàries a un concepte excel·lent
Molt bona proposta en el pla conceptual, tot i que hi introduiria algunes modificacions que, tanmateix, no alteren en absolut l'esperit de la idea.
Els regionals que faries acabar a Bellvitge i L'Hospitalet, els continuaria fins l'aeroport. Com molt bé dius, El Prat com a estació intermodal seria innecessari, i l'aeroport compliria molt millor aquesta funció.
Deixaria la Sagrera com a gran terminal ferroviària. El motiu: una estació intermodal a Trinitat Vella (rodalia, regionals, metro) quedaria massa a prop de St. Andreu Comtal que, a més, disposa de poques connexions. Per tant, suprimiria aquesta darrera.
Com a complement del nou eix de rodalia per Gran Via, més directe i que abasteix millor el centre de Barcelona, en faria un per la Diagonal, per permetre una entrada directa des del Baix Llobregat, completant així un anell d'intercanviadors a l'extrarradi o a l'entrada de Barcelona: Aeroport, L'Hospitalet, Torrassa, St. Feliu, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona.
Els regionals que faries acabar a Bellvitge i L'Hospitalet, els continuaria fins l'aeroport. Com molt bé dius, El Prat com a estació intermodal seria innecessari, i l'aeroport compliria molt millor aquesta funció.
Deixaria la Sagrera com a gran terminal ferroviària. El motiu: una estació intermodal a Trinitat Vella (rodalia, regionals, metro) quedaria massa a prop de St. Andreu Comtal que, a més, disposa de poques connexions. Per tant, suprimiria aquesta darrera.
Com a complement del nou eix de rodalia per Gran Via, més directe i que abasteix millor el centre de Barcelona, en faria un per la Diagonal, per permetre una entrada directa des del Baix Llobregat, completant així un anell d'intercanviadors a l'extrarradi o a l'entrada de Barcelona: Aeroport, L'Hospitalet, Torrassa, St. Feliu, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Segueixo amb la proposta iniciada a dia 6-1-2009. En els propers paràgrafs explicaré les solucions als problemes sorgits com a conseqüència d'eliminar els túnels de les infraestructures existents que passen actualment per la Gran Via.
En primer lloc voldria concloure el missatge anterior comentant dos petits oblits sobre l'esquema de la xarxa d'amplada internacional i ibèrica:
En el corredor de la Gran Via caldria un baixador d'enllaç amb la línia 2 a l'alçada de l'actual Monumental.
Vaig oblidar-me de detallar el nombre de vies que crec necessàries en cada tram a excepció del corredor de la Gran Via on ja vaig apuntar que havien de ser-ne sis. Tot i això afegeixo ara que només veig convenient aquesta quantitat en el tram comú de totes les línies. Fora d'aquest àmbit també vaig proposar afegir-ne una o dues fins Granollers i Cerdanyola. Ara faltaria comentar que el tram des del que anomeno estació Besòs fins Sant Andreu Comtal hauria de tenir quatre vies i les dues línies haurien de circular paral·leles però ja independentment una de l'altra. La resta de recorreguts crec que es poden anar solventant amb les dues vies de tota la vida. Inclús gràcies al pas per una línia de Portbou amb una via adicional fins Granollers entenc que el desdoblament de la C3 seria menys necessari. Potser actuant amb una segona via al tram fàcil de la plana de Vic seria suficient.
Línies FGC Llobregat-Anoia
Crec que s'hauria d'integar el traçat fins Molí Nou al de la xarxa de Metro. D'aquesta manera es resoldrien part del problemes que arrossega aquesta infraestructura congestionada i que finalitza abans de trobar-se amb totes les correspondències necessàries perque no calguin sovint dos mitjans de transport abans d'arribar a Plaça Espanya o Avinguda Carrilet.
En aquesta nova línia fruit de la unió de tres traçats ja construïts o planificats caldria una unificació de tres amplades de via diferents. M'inclinaria per utilitzar la internacional des de Molí Nou continuant pel camí existent fins arribar a Europa-Fira on ens trobaríem amb el corredor de la Gran Via. El creuaria i aniria a buscar la part sud de la fira on amb una petita modificació conectaria amb el traçat planificat per a l'extensió de la línia 2. A partir de trobar la part nova de la línia 2 seguiria el que ja està en projecte fins l'estació de Sant Antoni on ens trobaríem amb la línia 2 actual fins arribar a Universitat. A partir de tornar-nos a trobar amb l'eix de la Gran Via seguiria la línia per l'actual traçat de la línia 1 fins a Fondo o fins on vulguin les futures ampliacions. Cal dir també que en l'extrem de Molí Nou hi ha projectes d'allargar els FGC, fer-hi passar una línia de rodalies... fins Castelldefels. Entenc que hauria de ser aquest línia de metro la que continués el camí, alliberant part de la pressió als trens que recorren més kilòmetres al corredor del Llobregat i també al corredor de rodalies que jo faig partir de Magòria. La línia apareix de color groc en l'esquema pintat damunt del plànol mut.
Amb color vermell he dibuixat el que hauria de ser la continuació de les línies de FGC del Llobregat que van més enllà del nord de Molí Nou. Aquí no contemplo necessària l'existència d'una estació. L'estació d'enllaç hauria de ser Sant Boi i l'amplada podria continuant sent mètrica. A partir de Sant Boi amb un traçat paral·lel o quatriplicació de vies segons com es miri s'arribaria a la bifurcació poc abans d'endinsar-se les actuals línies de FGC al túnel de Cornellà. Al centre hi construiria una de les poques parades a l'intercanviador l'existent entre el Tramvia, metro i Renfe. Des d'aquí exclusivament una parada a l'alçada de l'actual Montesa del Trambaix. Doncs passaria la línia per Carretera d'Esplugues i Carretera de Cornellà fins trobar-se amb la diagonal de Barcelona. Ja en aquesta avinguda hi situaria una nova estació a Zona Universitària i fins Francesc Macià la propera. A partir d'aquí podria incrementar-se el nombre de parades degut a dos motius :
-La inexistència d'alternatives properes de transport de metro.
-Entenc que un cop arribat a l'alçada de Francesc Macià un usuari ha tingut la possibilitat de transbordar a multitut de mitjans de transport per finalitzar el trajecte. Des d'aquí ja no seria tan necessària la filosofia del tren ràpid de poques parades. Les connexions existents serien:
Metro, Tranvia i ferrocarril a Cornellà.
Tranvia a Montesa on hi establiria el canvi més"tranquil" per a aquells qui volen seguir amb aquest mitjà per no matar d'èxit el de Cornellà-centre.
Metro i tramvia a Zona Universitària.
Metro i tramvia a Francesc Macià.
A partir de Francesc Macià continuarien els creuaments amb línies de metro a l'alçada de Passeig de Gràcia, Verdaguer i Monumental.
Situació ben diferent a les dues tristes correspondències actuals dels FGC exceptuant les de pl.Espanya. Renfe a Bellvitge on hi paren pocs trens i Metro a Av.Carrilet on hi passa una de les mateixes línies que a Espanya.
La línia la finalitzaria a la mateixa Plaça de les Glòries aprofitant els terrenys que avui dia ocupen els Encants. Més endavant es podria ampliar perfectament cap a les parts baixes de la Diagonal, seguir per la Costa...
Continuació de línia 1 a partir de Mercat Nou
En primer lloc he de dir que em sembla la més adequada per arribar fins l'aeroport però abans caldria que aclarís que la motivació del meu esquema no és dissenyar una xarxa de metro per a Barcelona. Només pretén solucionar el problema de les rodalies de la manera més econòmica possible. Les modificacions a la xarxa de metro responen a necessitats d'espai del ferrocarril. El fet que em pronuncii per l'arribada a l'aeroport de la línia 1 del metro és per la construcció mateixa del túnel de la Gran Via. Si alternativament dibuixo aquest túnel per la Gran Via pel qual l'aeroport podria quedar de Sant Andreu i Badalona a 35 minuts crec que té més sentit una infraestructura de metro que vagi des del Prat fins algun lloc més aprop de collserola. La Gran Via s'encarregaria de distribuir els passatgers cap a la part marítima de la ciutat i la línia de metro cap a l'interior. Per tant partiria d'una prèvia perllongació cap al Prat i l'aeròdrom que deixaria aquests dos llocs d'interès perfectament comunicats i sense necessitat de que hi arribessin altres línies en moltíssims anys.
A partir de Mercat Nou la seguiria pel túnel en desús fins l'estació de Sants, Josep Tarradellas fins Francesc Macià i des d'aquí per Travessera de Gràcia fins trobar la línia de Balmes dels FGC que s'integrarien dins d'aquesta línia. Es reduiria part del trànsit actual del túnel en direcció Plaça de Catalunya dels mateixos ferrocarrils. La línia apareix de color blau en l'esquema gràfic. Caldria reubicar l'estació de Plaça de Sants a sota de la mateixa Plaça guanyant un còmode transbordament entre les dues línies que hi fan tangència. Sé que es podria entendre que molts usuaris perden la direcció cap al centre de la ciutat d'aquesta antiga infraestructura però no crec que suposés un greu problema. Començant per Hospital de Bellvitge detallaré també els guanys:
A l'estació avui d'origen hi haurien dues línies més de metro i una de tren-tram.
A Rambla Just Oliveras la correspondència amb tren-tram o bé rodalies en direcció al centre de la ciutat.
A Torrassa la correspondència amb el tren-tram i la proximitat amb una estació de rodalies. A partir d'aquesta parada hi ha un traçat paral·lel al del tren-tram fins Sants-Estació. Em diu la lògica que la majoria dels usuaris haurien d`haver deixat lliure la línia en aquest petit trajecte on tenen també la correspondència amb dues línies de metro.
Continuació de la linia 2 a partir de Monumental
En color verd he dibuixat l'actual línia 2 i la continuació alternativa degut al veto de la Gran Via per a infraestructures d'interès local. Fins arribar a Monumental tot seguiria com sempre i a partir d'aquí creuaria la Gran Via. Aprofitant l'avinentesa situar-hi un intercanviador crec que seria beneficiós. Continuaria pel sud de la Gran Via fins trobar la hipotètica alçada de l'Avinguda del Marquès de l'Argentera. Sacrificant part del Parc de la Ciutadella aixecaria mitjançant una rampa les vies fins trobar la circulació en alçada amb un viaducte semblant al gironí. Crec convenient que hi circulés la línia en tota la franja litoral per confluències amb la ronda del litoral i les sempre problemàtiques i cares filtracions. A partir de Montjuïc podria tornar-se a excavar túnel més fàcilment fins la Zona Franca i fins anar a trobar l'altra l'altra línia dibuixada amb color groc i amb final definitiu a l'Hospital de Bellvitge després d'haver tingut correspondència amb el corredor ferroviari de rodalies. Crec que amb la coincidència d'aquesta línia i la dels FGC Llobregat per la Zona Franca i Polígon Pedrosa ja no seria necessària la continuació de la línia 9 a partir d'Europa-Fira.
El tren-tram
Les línies de color negre corresponen al que considero antics i obsolets traçats de ferrocarril de via ampla a la ciutat de Barcelona. Com ja havia comentat en l'altre missatge reconvertiria aquestes línies en trens-tram. Els límits en el sud serien l'Hospitalet i Hospital de Bellvitge fent una petita perllongació per la mateixa Gran Via. Els límits en el nord Cerdanyola i Granollers. Aquesta infraestructura tramviària evitaria soterrar molts kilòmetres de via a l'Hospitalet i Montcada i cobrir-les a l'entrada de Sants. Caldria adaptar-la amb nombroses noves estacions degut a l'actual servei ferroviari que suporta. Com a mínim n'hi hauria d'haver una a cada kilòmetre en els trams que no circulen paral·lelament a una altra infraestructura ferroviària. En els trams on coincideix amb altres línies es podrien reduïr les estacions a les que aporten alguna correspondència donant rapidesa al servei.
Consideracions finals
Acabaré comentant les marques liles i alguna qüestió més. Són corresponents a túnels que deixaria sense servei:
*El del Carrer de Sants. Significaria la pèrdua de l'estació d'Hostafrancs. Seria l'únic tram de metro que comportaria eliminar una parada. No em sembla transcendental si tenim en compte que el canvi suposaria per l'usuari guanyar una nova estació de la línia 1 a Plaça de Sants molt més apropada a la de la línia 5 evitant els llargs passadissos. Tampoc em semblaria greu pel fet de comptar amb una estació propera a Plaça Espanya on hi confluirien totes les línies de rodalies així com una altra a Magòria on també. Mirant cap al nord els usuaris d'aquest barri seguirien comptant amb les línies de metro que passen per Sants-Estació on s'hi afegiria un tren-tram i la línia que continuaria per Josep Tarradellas. Per tant tan sols perdrien soles de sabata però a menys de 10 minuts a peu ho tindrien absolutament tot a l'abast. Des de l'alta velocitat fins a quatre línies de metro.
*Tot i no estar dibuixat al mapa altres estacions perdudes serien la d'Ildefons Cerdà i la de Tetuan. En aquestes zones succeïria alguna cosa semblant a Hostafrancs. A excepció de l'alta velocitat estaria a prop de les rodalies i 2 línies de metro a Europa-Fira. Estaria una mica més lluny de dues altres noves línies de metro que haurien de passar pel sud de la Gran Via. Tetuan seguiria encerclada per infraestructures de metro i a més s'afegiria ben a prop la nova línia de FGC per la Diagonal. En aquesta Plaça, tot i estar situada damunt del corredor de Rodalies, no crec convenient situar-hi estació pel fet d'estar pròxima a d'altres parades i no disposar de línia de metro amb qui establir correspondència.
*El de Sant Antoni a Paral·lel que ja està previst que així sigui.
*El petit tram entre la bifurcació de Marina i el Clot. Tot i que en part aprofitaria el traçat la línia d'alta velocitat es perdria la necessitat del Salt de moltó de l'estació fantasma de Marina. Més anecdòtic que una altra cosa.
A la Plaça de les Glòries hi confluirien els trens d'alta velocitat amb origen a l'estació de França i amb destinació cap al nord, tots els trens de Rodalies, la línia dels FGC Llobregat-Anoia, l'actual línia 1 hi seguiria circulant, el nou tren-tram i l'actual tram en superfície. Esdevindria un nou centre barceloní del transport públic perquè es miri com es miri el mapa està traçat perquè així sigui. Crec que amb aquest nou centre més de correspondència que de final de camí es solventaria part del problema de congestió de l'únic actual al voltant de Plaça Catalunya. Aquest centre actualment compleix funcions de destí i d'enllaç. El més estrany de tot és que així no hagi estat i la Plaça de les Glòries hagi conservat tants espais sense edificar al voltant. Caldria aprofitar-los abans que els trobin altres funcions menys agradables.
Properament potser m'atreveixi a enviar una alternativa a l'alternativa. També amb criteris de minimització de costos i durada en el temps però utilitzant l'altre gran eix de la ciutat de Barcelona com és la diagonal. Crec que suposaria molts menys retocs a les línies de metro però també més traçat nou en la xarxa de rodalies. Fins la propera.
En primer lloc voldria concloure el missatge anterior comentant dos petits oblits sobre l'esquema de la xarxa d'amplada internacional i ibèrica:
En el corredor de la Gran Via caldria un baixador d'enllaç amb la línia 2 a l'alçada de l'actual Monumental.
Vaig oblidar-me de detallar el nombre de vies que crec necessàries en cada tram a excepció del corredor de la Gran Via on ja vaig apuntar que havien de ser-ne sis. Tot i això afegeixo ara que només veig convenient aquesta quantitat en el tram comú de totes les línies. Fora d'aquest àmbit també vaig proposar afegir-ne una o dues fins Granollers i Cerdanyola. Ara faltaria comentar que el tram des del que anomeno estació Besòs fins Sant Andreu Comtal hauria de tenir quatre vies i les dues línies haurien de circular paral·leles però ja independentment una de l'altra. La resta de recorreguts crec que es poden anar solventant amb les dues vies de tota la vida. Inclús gràcies al pas per una línia de Portbou amb una via adicional fins Granollers entenc que el desdoblament de la C3 seria menys necessari. Potser actuant amb una segona via al tram fàcil de la plana de Vic seria suficient.
Línies FGC Llobregat-Anoia
Crec que s'hauria d'integar el traçat fins Molí Nou al de la xarxa de Metro. D'aquesta manera es resoldrien part del problemes que arrossega aquesta infraestructura congestionada i que finalitza abans de trobar-se amb totes les correspondències necessàries perque no calguin sovint dos mitjans de transport abans d'arribar a Plaça Espanya o Avinguda Carrilet.
En aquesta nova línia fruit de la unió de tres traçats ja construïts o planificats caldria una unificació de tres amplades de via diferents. M'inclinaria per utilitzar la internacional des de Molí Nou continuant pel camí existent fins arribar a Europa-Fira on ens trobaríem amb el corredor de la Gran Via. El creuaria i aniria a buscar la part sud de la fira on amb una petita modificació conectaria amb el traçat planificat per a l'extensió de la línia 2. A partir de trobar la part nova de la línia 2 seguiria el que ja està en projecte fins l'estació de Sant Antoni on ens trobaríem amb la línia 2 actual fins arribar a Universitat. A partir de tornar-nos a trobar amb l'eix de la Gran Via seguiria la línia per l'actual traçat de la línia 1 fins a Fondo o fins on vulguin les futures ampliacions. Cal dir també que en l'extrem de Molí Nou hi ha projectes d'allargar els FGC, fer-hi passar una línia de rodalies... fins Castelldefels. Entenc que hauria de ser aquest línia de metro la que continués el camí, alliberant part de la pressió als trens que recorren més kilòmetres al corredor del Llobregat i també al corredor de rodalies que jo faig partir de Magòria. La línia apareix de color groc en l'esquema pintat damunt del plànol mut.
Amb color vermell he dibuixat el que hauria de ser la continuació de les línies de FGC del Llobregat que van més enllà del nord de Molí Nou. Aquí no contemplo necessària l'existència d'una estació. L'estació d'enllaç hauria de ser Sant Boi i l'amplada podria continuant sent mètrica. A partir de Sant Boi amb un traçat paral·lel o quatriplicació de vies segons com es miri s'arribaria a la bifurcació poc abans d'endinsar-se les actuals línies de FGC al túnel de Cornellà. Al centre hi construiria una de les poques parades a l'intercanviador l'existent entre el Tramvia, metro i Renfe. Des d'aquí exclusivament una parada a l'alçada de l'actual Montesa del Trambaix. Doncs passaria la línia per Carretera d'Esplugues i Carretera de Cornellà fins trobar-se amb la diagonal de Barcelona. Ja en aquesta avinguda hi situaria una nova estació a Zona Universitària i fins Francesc Macià la propera. A partir d'aquí podria incrementar-se el nombre de parades degut a dos motius :
-La inexistència d'alternatives properes de transport de metro.
-Entenc que un cop arribat a l'alçada de Francesc Macià un usuari ha tingut la possibilitat de transbordar a multitut de mitjans de transport per finalitzar el trajecte. Des d'aquí ja no seria tan necessària la filosofia del tren ràpid de poques parades. Les connexions existents serien:
Metro, Tranvia i ferrocarril a Cornellà.
Tranvia a Montesa on hi establiria el canvi més"tranquil" per a aquells qui volen seguir amb aquest mitjà per no matar d'èxit el de Cornellà-centre.
Metro i tramvia a Zona Universitària.
Metro i tramvia a Francesc Macià.
A partir de Francesc Macià continuarien els creuaments amb línies de metro a l'alçada de Passeig de Gràcia, Verdaguer i Monumental.
Situació ben diferent a les dues tristes correspondències actuals dels FGC exceptuant les de pl.Espanya. Renfe a Bellvitge on hi paren pocs trens i Metro a Av.Carrilet on hi passa una de les mateixes línies que a Espanya.
La línia la finalitzaria a la mateixa Plaça de les Glòries aprofitant els terrenys que avui dia ocupen els Encants. Més endavant es podria ampliar perfectament cap a les parts baixes de la Diagonal, seguir per la Costa...
Continuació de línia 1 a partir de Mercat Nou
En primer lloc he de dir que em sembla la més adequada per arribar fins l'aeroport però abans caldria que aclarís que la motivació del meu esquema no és dissenyar una xarxa de metro per a Barcelona. Només pretén solucionar el problema de les rodalies de la manera més econòmica possible. Les modificacions a la xarxa de metro responen a necessitats d'espai del ferrocarril. El fet que em pronuncii per l'arribada a l'aeroport de la línia 1 del metro és per la construcció mateixa del túnel de la Gran Via. Si alternativament dibuixo aquest túnel per la Gran Via pel qual l'aeroport podria quedar de Sant Andreu i Badalona a 35 minuts crec que té més sentit una infraestructura de metro que vagi des del Prat fins algun lloc més aprop de collserola. La Gran Via s'encarregaria de distribuir els passatgers cap a la part marítima de la ciutat i la línia de metro cap a l'interior. Per tant partiria d'una prèvia perllongació cap al Prat i l'aeròdrom que deixaria aquests dos llocs d'interès perfectament comunicats i sense necessitat de que hi arribessin altres línies en moltíssims anys.
A partir de Mercat Nou la seguiria pel túnel en desús fins l'estació de Sants, Josep Tarradellas fins Francesc Macià i des d'aquí per Travessera de Gràcia fins trobar la línia de Balmes dels FGC que s'integrarien dins d'aquesta línia. Es reduiria part del trànsit actual del túnel en direcció Plaça de Catalunya dels mateixos ferrocarrils. La línia apareix de color blau en l'esquema gràfic. Caldria reubicar l'estació de Plaça de Sants a sota de la mateixa Plaça guanyant un còmode transbordament entre les dues línies que hi fan tangència. Sé que es podria entendre que molts usuaris perden la direcció cap al centre de la ciutat d'aquesta antiga infraestructura però no crec que suposés un greu problema. Començant per Hospital de Bellvitge detallaré també els guanys:
A l'estació avui d'origen hi haurien dues línies més de metro i una de tren-tram.
A Rambla Just Oliveras la correspondència amb tren-tram o bé rodalies en direcció al centre de la ciutat.
A Torrassa la correspondència amb el tren-tram i la proximitat amb una estació de rodalies. A partir d'aquesta parada hi ha un traçat paral·lel al del tren-tram fins Sants-Estació. Em diu la lògica que la majoria dels usuaris haurien d`haver deixat lliure la línia en aquest petit trajecte on tenen també la correspondència amb dues línies de metro.
Continuació de la linia 2 a partir de Monumental
En color verd he dibuixat l'actual línia 2 i la continuació alternativa degut al veto de la Gran Via per a infraestructures d'interès local. Fins arribar a Monumental tot seguiria com sempre i a partir d'aquí creuaria la Gran Via. Aprofitant l'avinentesa situar-hi un intercanviador crec que seria beneficiós. Continuaria pel sud de la Gran Via fins trobar la hipotètica alçada de l'Avinguda del Marquès de l'Argentera. Sacrificant part del Parc de la Ciutadella aixecaria mitjançant una rampa les vies fins trobar la circulació en alçada amb un viaducte semblant al gironí. Crec convenient que hi circulés la línia en tota la franja litoral per confluències amb la ronda del litoral i les sempre problemàtiques i cares filtracions. A partir de Montjuïc podria tornar-se a excavar túnel més fàcilment fins la Zona Franca i fins anar a trobar l'altra l'altra línia dibuixada amb color groc i amb final definitiu a l'Hospital de Bellvitge després d'haver tingut correspondència amb el corredor ferroviari de rodalies. Crec que amb la coincidència d'aquesta línia i la dels FGC Llobregat per la Zona Franca i Polígon Pedrosa ja no seria necessària la continuació de la línia 9 a partir d'Europa-Fira.
El tren-tram
Les línies de color negre corresponen al que considero antics i obsolets traçats de ferrocarril de via ampla a la ciutat de Barcelona. Com ja havia comentat en l'altre missatge reconvertiria aquestes línies en trens-tram. Els límits en el sud serien l'Hospitalet i Hospital de Bellvitge fent una petita perllongació per la mateixa Gran Via. Els límits en el nord Cerdanyola i Granollers. Aquesta infraestructura tramviària evitaria soterrar molts kilòmetres de via a l'Hospitalet i Montcada i cobrir-les a l'entrada de Sants. Caldria adaptar-la amb nombroses noves estacions degut a l'actual servei ferroviari que suporta. Com a mínim n'hi hauria d'haver una a cada kilòmetre en els trams que no circulen paral·lelament a una altra infraestructura ferroviària. En els trams on coincideix amb altres línies es podrien reduïr les estacions a les que aporten alguna correspondència donant rapidesa al servei.
Consideracions finals
Acabaré comentant les marques liles i alguna qüestió més. Són corresponents a túnels que deixaria sense servei:
*El del Carrer de Sants. Significaria la pèrdua de l'estació d'Hostafrancs. Seria l'únic tram de metro que comportaria eliminar una parada. No em sembla transcendental si tenim en compte que el canvi suposaria per l'usuari guanyar una nova estació de la línia 1 a Plaça de Sants molt més apropada a la de la línia 5 evitant els llargs passadissos. Tampoc em semblaria greu pel fet de comptar amb una estació propera a Plaça Espanya on hi confluirien totes les línies de rodalies així com una altra a Magòria on també. Mirant cap al nord els usuaris d'aquest barri seguirien comptant amb les línies de metro que passen per Sants-Estació on s'hi afegiria un tren-tram i la línia que continuaria per Josep Tarradellas. Per tant tan sols perdrien soles de sabata però a menys de 10 minuts a peu ho tindrien absolutament tot a l'abast. Des de l'alta velocitat fins a quatre línies de metro.
*Tot i no estar dibuixat al mapa altres estacions perdudes serien la d'Ildefons Cerdà i la de Tetuan. En aquestes zones succeïria alguna cosa semblant a Hostafrancs. A excepció de l'alta velocitat estaria a prop de les rodalies i 2 línies de metro a Europa-Fira. Estaria una mica més lluny de dues altres noves línies de metro que haurien de passar pel sud de la Gran Via. Tetuan seguiria encerclada per infraestructures de metro i a més s'afegiria ben a prop la nova línia de FGC per la Diagonal. En aquesta Plaça, tot i estar situada damunt del corredor de Rodalies, no crec convenient situar-hi estació pel fet d'estar pròxima a d'altres parades i no disposar de línia de metro amb qui establir correspondència.
*El de Sant Antoni a Paral·lel que ja està previst que així sigui.
*El petit tram entre la bifurcació de Marina i el Clot. Tot i que en part aprofitaria el traçat la línia d'alta velocitat es perdria la necessitat del Salt de moltó de l'estació fantasma de Marina. Més anecdòtic que una altra cosa.
A la Plaça de les Glòries hi confluirien els trens d'alta velocitat amb origen a l'estació de França i amb destinació cap al nord, tots els trens de Rodalies, la línia dels FGC Llobregat-Anoia, l'actual línia 1 hi seguiria circulant, el nou tren-tram i l'actual tram en superfície. Esdevindria un nou centre barceloní del transport públic perquè es miri com es miri el mapa està traçat perquè així sigui. Crec que amb aquest nou centre més de correspondència que de final de camí es solventaria part del problema de congestió de l'únic actual al voltant de Plaça Catalunya. Aquest centre actualment compleix funcions de destí i d'enllaç. El més estrany de tot és que així no hagi estat i la Plaça de les Glòries hagi conservat tants espais sense edificar al voltant. Caldria aprofitar-los abans que els trobin altres funcions menys agradables.
Properament potser m'atreveixi a enviar una alternativa a l'alternativa. També amb criteris de minimització de costos i durada en el temps però utilitzant l'altre gran eix de la ciutat de Barcelona com és la diagonal. Crec que suposaria molts menys retocs a les línies de metro però també més traçat nou en la xarxa de rodalies. Fins la propera.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Us adjunto el dibuix de les anteriors explicacions que no he pogut adjuntar juntament amb el missatge.
- Attachments
-
- gran-barcelona[1].JPG (41.8 KiB) Viewed 8733 times
Re: Idees complementàries a un concepte excel·lent
Degut a l'esperit de minimitzar costos descartaria la terminal de la Sagrera. Evitaria haver-hi de fer arribar el metro. Aprofitaria les estacions existents per a l'alta velocitat i afegiria Glòries on hi confluirien línies de tramvia, tren-tram, rodalies i terminal d'FGC Llobregat.Guigui wrote:Molt bona proposta en el pla conceptual, tot i que hi introduiria algunes modificacions que, tanmateix, no alteren en absolut l'esperit de la idea.
Els regionals que faries acabar a Bellvitge i L'Hospitalet, els continuaria fins l'aeroport. Com molt bé dius, El Prat com a estació intermodal seria innecessari, i l'aeroport compliria molt millor aquesta funció.
Deixaria la Sagrera com a gran terminal ferroviària. El motiu: una estació intermodal a Trinitat Vella (rodalia, regionals, metro) quedaria massa a prop de St. Andreu Comtal que, a més, disposa de poques connexions. Per tant, suprimiria aquesta darrera.
Com a complement del nou eix de rodalia per Gran Via, més directe i que abasteix millor el centre de Barcelona, en faria un per la Diagonal, per permetre una entrada directa des del Baix Llobregat, completant així un anell d'intercanviadors a l'extrarradi o a l'entrada de Barcelona: Aeroport, L'Hospitalet, Torrassa, St. Feliu, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella, Badalona.
Per el mateix motiu un segon gran eix per Diagonal el considero una duplicació de costos.
Sense restricció pressupostaria i deixant-me portar només per la meva "creència" en el ferrocarril un segon eix per Diagonal el veig totalment convenient. També una estació similar a Sants a l'alçada de la Sagrera on terrenys per fer-ho no en falten, intercanviadors més potents als extrems Besòs i Llobregat on hi arribi l'alta velocitat, metro, hi passin les rodalies...
-
- N5
- Posts: 106
- Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
la meva proposta es fer una linea de mataro ha vic que passes per: Argentona , La roca del valles , fer un tunel entre granollers centre i granollers canovelles
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reobertura de l'enllaç Granollers-Les Franqueses
La demanda Mataró-Vic (que no nego de cap manera) quedaria perfectament coberta amb la reobertura de l'enllaç Granollers-Les Franqueses, permetent transbord a Granollers Centre. D'aquesta manera, també se'n beneficiarien els trajectes entre la Selva i Osona.wertymetrotren wrote:la meva proposta es fer una linea de mataro ha vic que passes per: Argentona , La roca del valles , fer un tunel entre granollers centre i granollers canovelles
Evidentment, amb tot això ja pressuposo la Línia Orbital.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Monorrail de la Barceloneta
Aquí us deixo una proposta que m'ha agafat avui per fer després de veure les manifestacions de l'A.V.V. de la Barceloneta per aconseguir més transport públic i suprimir la proposta de creació d'una línia de bus turístic pel barri ja citat.
Us semblarà una bogeria potser, a mi també m'ho sembla, però aquí ho deixo.
Salut!
Us semblarà una bogeria potser, a mi també m'ho sembla, però aquí ho deixo.
Salut!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El plánol i la reconstrucció de com será està molt bé, una mica de comunicació a les platges estaria molt bé.
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Millor tramvia
Però aquest mateix recorregut tindria molta més continuitat amb la resta de la xarxa si fos amb tramvia. I també hi afegiria una connexió pel Pg. Pujades i l'Estació de França.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
M'agrada fer propostes i aquest fil està molt mort, així que li donaré una petita descàrrega.
(amb un click, es fa llegible i tot!)
(amb un click, es fa llegible i tot!)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia turístic
Millor fer-lo passar per la Rambla d'extrem a extrem. L'itinerari pels carrerons de Ciutat Vella és impossible, i menys si ha de compartir plataforma amb vianants.
Però pel que fa a la resta, no em sembla mala idea.
Però pel que fa a la resta, no em sembla mala idea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.