Sento no donarte la rao, es va colocar tercer carril malgrat no va entrar mai en servei, es informacio de primera ma ja que fins l'any 1988 agafava el metro cada dia a Vilapicina, que de fet es la "meva estacio de metro" ja que vivia el Turo de la Peira fins que amb caig casarEl LLOP wrote:em sembla que al tram Horta- Sagera no s'hi va possar mai tercer carril. Sempre va tenir catenària flexible fins que molts anys més tard es va canviar per la catenària rígida. Els trens de la sèrie 600 anaven amb pantògraf, igual que els 300 i els 1000 quan van arrivar. No tinc notícia que s'instalés el tercer carril ni he vist cap foto antiga on surti.
Línia 2 de metro
Re: Línia 2 de metro
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Re: Línia 2 de metro
El famós protector taronja estaba a Paral·lel L2 durant una bona temporada, a l'andana direcció Paral·lel(valga la redundáncia...). Al final, no m'enrecordo cuant, el váren treure.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Línia 2 de metro
trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Línia 2 de metro
Gràcies per treure'm de sobre un trauma infantil, pensaba que confonia el groc amb el taronja (per això de que jo també veia trams de tercer carril taronja per doquier a la L4).Mortadel·lo wrote:trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Línia 2 de metro
A l'estació Paral.lel (L2) quan no era de la L2 la catenària anava per sota o per dalt. I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Presa de corrent a la L3 i L3B
L3 catenària flexible, L3B tercer carril.sortrens wrote:I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La L2 del metro
Aquí
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 24-031.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf es parla de les obres de la primera L2
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 24-031.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf es parla de les obres de la primera L2
Re: La L2 del metro
Aquí, la notícia que va aparèixer a La Vanguardia, l'endemà de la inauguració de l'antiga L2:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Línia 2 de metro
Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament. La cosa va anar més o menys així:
- Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
- Després es va afegir el greuge comparatiu amb el metro de Madrid (estatalitzat l'any 1978).
- Posteriorment entra la Generalitat en escena, i se n'adona que la solució de la Sagrada Família és un nyap.
- La Generalitat busca una solució per al nyap de la Sagrada Família, però llavors hi ha altres prioritats.
- Apareix la idea de perllongar la línia fins a Montjuïc, el que accelera la cerca d'una solució.
La resta són llegendes urbanes, i es refereixen a problemes puntuals que van existir durant la seva construcció (les muralles a les rondes o el descobriment inesperat d'una riera prop de la Monumental).
L'explicació més detallada la podeu trobar a http://quotidianitats.blogspot.com/2008 ... tasma.html
Re: Línia 2 de metro
La prolongació a Roquestes (actual Via Julia) es va construir a finals de 70 principis del 80. Jo soc nascut al 1972, i recordo les obres de construcció del tunel de la L4 al carrer Ramon Albo just darrera de les cotxeres de Borbó, per tant tenia com a minim 5-6 anys (anys 1978).davidbarna wrote: - Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
Re: Línia 2 de metro
Felicitats! Em sembla que realment has donat en el clau. Fico l'enllaç a la pàgina completa, on a una altra part del text queda clar que el problema es va perpetuar perquè no es va saber com resoldre el famós nyap, que no és res més que la construcció dels dos túnels a la mateixa cota.davidbarna wrote: Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament.
Ja posats, a l'article que testimonia l'entrega del tram Poble Sec-Universitat es parla també de moltes altres obres ferroviàries de la zona, com la famosa estació nonata Norte-Vilanova, l'enllaç de Renfe Sants-Catalunya o el nou aspecte de l'estació d'Universitat de la línia 2, així com del problema amb el que posteriorment seria el sifó de Monumental.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Línia 2 de metro
d'això...voleu dir que aneu ben fixats (i en això incloc La Vanguardia) en com estava pensada la disposició de vies a SF?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Línia 2 de metro
Aquí teniu un ampli article de l'hemeroteca de La Vanguardia, a on es parla del tram Pueblo Seco (Paral·lel)- Sagrada Família. http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 16-031.pdf
Off topic:Per cert, deixant de banda això, a la mateixa pàgina es parla de la "PRÓXIMA PUESTA EN SERVICIO DE LA ESTACIÓN SUBTERRÁNEA NORTE - VILANOVA", que havia de correspondre amb Marina del metro. Seguim esperant
Off topic:Per cert, deixant de banda això, a la mateixa pàgina es parla de la "PRÓXIMA PUESTA EN SERVICIO DE LA ESTACIÓN SUBTERRÁNEA NORTE - VILANOVA", que havia de correspondre amb Marina del metro. Seguim esperant
Re: Línia 2 de metro
En aquesta plana de l'Hemeroteca http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-006.pdf apareix una carta d'un lector, proposant una sol·lució pel problema de Sagrada Família.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Línia 2 de metro
Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Línia 2 de metro
En el fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8514 es parla del motiu pel qual es va fer això.automotorserie 436 wrote:Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L2 a l'aeroport
I així està previst.automotorserie 436 wrote:En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia 2 de metro
Acabo de trobar un complet article de la Revista de Obras Públicas sobre la L2, amb moltes dades tècniques: http://ropdigital.ciccp.es/pdf/publico/ ... 366_01.pdf
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Línia 2 de metro
M'extranya, que, sent del 68 aquest document, i tenint tots els noms en castellà, com es obvi, posi Diagonal, i no el nom que tenia aleshores...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.