L'ATM wrote:
L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
• El Consell d’Administració ha autoritzat la compra de 6 trens a TMB per a la línia 9 i de 24 trens a FGC per al servei al metro del Vallès
• En total comportaran una inversió de 199 MEUR, 42,8 MEUR per als trens de TMB i 156 MEUR per als d’FGC
Nous trens per a la línia 9 del metro
La línia 9 entrarà en servei de manera graonada a partir de 2009 i a data d’avui ja està contractat el subministrament dels 16 trens necessaris per posar en operació els trams de construcció més avançada (Sagrera – Can Zam / Gorg i el subtram de viaducte del carrer A de la Zona Franca). Per a la posada en servei del següent tram de la línia (Zona Franca / Parc Logístic - Collblanc), caldrà disposar de noves unitats. Per aquesta raó, el Consell d’Administració de l’ATM ha autoritzat a TMB a l’adquisició de 6 trens addicionals. Aquests nous trens -com els 16 precedents- s’integren en la sèrie 9100 fabricats per
ALSTOM a la seva factoria de Santa Perpètua de Mogoda i comportaran una inversió de 42,8 MEUR. Les seves característiques tècniques són les següents:
- Les unitats estan formades per 5 cotxes, quatre motors i un remolc, amb una longitud de 86,094 m. L’estructura de la caixa és amb perfils estàndard d’alumini, emprant l’acer per altres parts de l’estructura subjectes a prestacions superiors, com el capçal o el travesser de pivot.
- El disseny interior és modern i adaptat a les exigències del transport metropolità: gran capacitat, confort, i seguretat. Els cotxes estan connectats per passadissos d’interconnexió.
- La capacitat màxima per tren és de 959 passatgers: 112 passatgers asseguts, 845 dempeus i amb espai per a 2 passatgers amb mobilitat reduïda. En els cotxes extrems es troben les zones adaptades per a persones de mobilitat reduïda i en el cotxe remolc hi ha l’espai per bicicletes.
- Portes de doble full, de tipus lliscant encaixables i accionades elèctricament, asseguren tant l’estancament com la seguretat del passatge. Cada cotxe compta amb quatre portes per banda, equidistants al llarg del tren per operació amb portes d’andana. Accionament sincronitzat de portes de tren amb portes d’andana.
- Porta frontal i rampa d’evacuació amb accionament automàtic des del Centre de Control.
- Cada cotxe disposa d’un equip doble compacte d’aire condicionat d’altes prestacions, situat a la part central del cotxe, que distribueix l’aire de manera silenciosa i homogènia per mitjà d’un sistema simètric de conduccions dobles.
- Informació als passatgers mitjançant el sistema IRIS que inclou megafonia, indicadors de línia lluminosos situats a totes les portes, indicador de número de tren i dispositiu d’intercomunicació d’emergència. A més inclou un sistema d’informació visual per mitjà de pantalles LCD i video-vigilància amb transmissió d’imatges per WIFI al Centre de Control.
- Conducció automàtica sense conductor (ATC-S). El pupitre és plegable i queda integrat en el disseny de l’espai frontal del tren per a conducció tècnica manual. També disposa del sistema ATP-ATO.
- Tensió d’alimentació 1500 V c.c.
- Control electrònic de potencia per IGBT’s.
- Suspensió secundaria pneumàtica.
- Radiotelefonia digital TETRA.
- Sistema de frenat elèctric, pneumàtic i de fricció
- Velocitat màxima 80 Km/h
Nous trens per al metro del Vallès
Així mateix, el Consell d’Administració ha encarregat a FGC dur a terme les gestions necessàries per a l’adquisició de 24 noves unitats de tren per a la seva xarxa. Les actuacions en curs d’execució de perllongament de la xarxa d’FGC a la línia de Barcelona-Vallès a Sabadell i Terrassa, l’increment de freqüències de pas de trens, la millora de l’oferta derivada de la nova cua de maniobres de Pl. Catalunya així com, la renovació tecnològica de la sèrie de trens més antics (UT111) en manifesta obsolescència tecnològica, obliga a plantejar l’adquisició de 24 nous trens per a la línia de Barcelona-Vallès. La definició d’aquestes noves unitats de tren es farà mitjançant convocatòria de concurs públic internacional per a l’elaboració del seu projecte i construcció. Les principals característiques del nou material a adquirir són:
- Trens de 80m de llarg per al servei al Metro del Vallès. És la màxima longitud que permeten les estacions d’FGC, per tal d’optimitzar la capacitat de transport. Aquests trens estaran formats per cotxes, les caixes dels quals estaran construïdes en alumini de quina tècnica tenim experiència satisfactòria des de fa més de 25 anys.
- El seu interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de la màxima seguretat i confort, amb grans finestrals per a una òptima visió del paisatge exterior. La climatització interior juntament amb un òptim aïllament acústic acompanyats per seients tèxtils aporta un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
- Distribució dels seients similar a l’existent en els nostres trens amb seients disposats en tertúlies de quatre i una capacitat de transport de 240 persones assegudes i 490 persones dempeus.
- Trens completament accessibles per a tothom, com ja és norma a FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren. La seva distribució serà la mateixa de la sèrie de trens anteriors en previsió de la futura instal·lació de portes a les andanes (com a l’estació de Provença).
- Prestacions a nivell de velocitat i acceleració al mateix nivell que les actuals, d’acord amb els condicionants de traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i preparats per a la conducció automàtica tipus ATO.
- Sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. Sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real via WIFI al centre de comandament integrat. Radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització GSM, sistemes d’informació al viatger amb pantalles LCD, megafonia, interfonia, ....
- Ample de via internacional.
- Alimentació a 1500V CC.
El termini de lliurament s’estima en uns 3 o 4 anys, necessaris per superar la fase de projecte, la de construcció i tots els assaigs i proves tipus necessaris per tal de garantir la seguretat i la qualitat en el transport. En el plec de bases es primaran els aspectes d’innovació tecnològica, així com els factors de respecte al medi ambient i d’estalvi energètic. Un cop pres aquest acord per part de l’ATM, FGC podrà engegar la licitació per la compra d’aquests 24 trens que es preveu que comportin una inversió aproximada de 156 MEUR.
L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Així ja són una sèrie diferent, els del metro? O s'han equivocat, i volien dir nous trens 9000, com els anteriorment demanats?ATM wrote:...el Consell d’Administració de l’ATM ha autoritzat a TMB a l’adquisició de 6 trens addicionals. Aquests nous trens -com els 16 precedents- s’integren en la sèrie 9100 fabricats per ALSTOM...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Jo entenc que és una cagada, ja que ja existeixen cotxes amb número 91XX...
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
cagada, cagada pastoreta com aquesta:
Aquesta es bona, tants any de carrera per escriure això. Pobres pares.L'ATM wrote: Aquests trens estaran formats per cotxes
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No són prou "fashion"
Barcelona, ¡al fin libre de tranvías! Exactament la mateixa mentalitat.L'ATM wrote:la renovació tecnològica de la sèrie de trens més antics (UT111) en manifesta obsolescència tecnològica
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.
En qualsevol cas, es necessiten UTs de 3 cotxes per la línia de Av. Tibidabo, així que o es mantenen les 111, o de les noves, unes 5 UTs haurien de venir amb un cotxe menys (calculo 5 unitats per la L7, perquè el recorregut dura 10 min, i amb una freqüència de 6 min, surten 4 unitats fent el servei i una de reserva com a mínim).
En qualsevol cas, es necessiten UTs de 3 cotxes per la línia de Av. Tibidabo, així que o es mantenen les 111, o de les noves, unes 5 UTs haurien de venir amb un cotxe menys (calculo 5 unitats per la L7, perquè el recorregut dura 10 min, i amb una freqüència de 6 min, surten 4 unitats fent el servei i una de reserva com a mínim).
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
La veritat és que és divertit i alhora patètic llegir aquestes coses.L'ATM wrote: Aquests trens estaran formats per cotxes
Igual de divertit que llegir que és una novetat tecnològica que un tren retorni energia elèctrica a la xarxa al frenar, quan fa una bona pila d'anys que aquesta tecnologia està més que implantada...Us ho comento perquè ho he llegit a tot arreu amb la nova tirada d'UT 213 d'FGC.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
La primera noticia que tengo de la "serie 9100",y resulta que ya había contratados 16 trenes !
¿ Desde cuando están contratados?
Si tienen que entrar en servicio antes de que acabe el 2009,ya tienen que estar encargados hace bastante..y además decían que el inicio de las pruebas en la L-9 era inminente..¿se van a hacer esas pruebas con trenes 9100 ?
! No se vosotros,pero yo tengo la sensación de haberme perdido algunas cosas!
Supongo,en todo caso, que serán muy similares,sino iguales a los de la serie 9000 que circulan por las L-2 y 4 y que,no lo olvidemos,estaban destinados orginalmente a la 9.
Se repite la historia;cuando entra en servicio la serie 2000,originalmente concebida para la L-2,a esta le faltan todavía algunos años para entrar en servicio y los trenes se ponen en la L-3.
Luego faltan trenes al entrar en servicio la L-2,y tienen que "encargar" la serie 2100.
!Si es que no aprenden!
Saludos.
¿ Desde cuando están contratados?
Si tienen que entrar en servicio antes de que acabe el 2009,ya tienen que estar encargados hace bastante..y además decían que el inicio de las pruebas en la L-9 era inminente..¿se van a hacer esas pruebas con trenes 9100 ?
! No se vosotros,pero yo tengo la sensación de haberme perdido algunas cosas!
Supongo,en todo caso, que serán muy similares,sino iguales a los de la serie 9000 que circulan por las L-2 y 4 y que,no lo olvidemos,estaban destinados orginalmente a la 9.
Se repite la historia;cuando entra en servicio la serie 2000,originalmente concebida para la L-2,a esta le faltan todavía algunos años para entrar en servicio y los trenes se ponen en la L-3.
Luego faltan trenes al entrar en servicio la L-2,y tienen que "encargar" la serie 2100.
!Si es que no aprenden!
Saludos.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
No se a on havia sentit que paulatinament anirien adaptant les estacions per a 4 cotxes. A les obres de St. Gervasi, a la superfície, alguna de les teles de les tanques protectores posa "ampliació longitud andanes" o similarLluísbcn wrote:Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.
En qualsevol cas, es necessiten UTs de 3 cotxes per la línia de Av. Tibidabo, així que o es mantenen les 111, o de les noves, unes 5 UTs haurien de venir amb un cotxe menys (calculo 5 unitats per la L7, perquè el recorregut dura 10 min, i amb una freqüència de 6 min, surten 4 unitats fent el servei i una de reserva com a mínim).
Last edited by oriolp13 on Thursday 25/12/2008 14:03, edited 1 time in total.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
No te has perdido nada. ¿Cómo se va a numerar un coche 9101 o 9102 si éste ya existe? Se trata de una ampliación de los 50 9000 que ya estaban pedidos.sergi wrote:La primera noticia que tengo de la "serie 9100",y resulta que ya había contratados 16 trenes !
¿ Desde cuando están contratados?
Si tienen que entrar en servicio antes de que acabe el 2009,ya tienen que estar encargados hace bastante..y además decían que el inicio de las pruebas en la L-9 era inminente..¿se van a hacer esas pruebas con trenes 9100 ?
! No se vosotros,pero yo tengo la sensación de haberme perdido algunas cosas!
Supongo,en todo caso, que serán muy similares,sino iguales a los de la serie 9000 que circulan por las L-2 y 4 y que,no lo olvidemos,estaban destinados orginalmente a la 9.
Se repite la historia;cuando entra en servicio la serie 2000,originalmente concebida para la L-2,a esta le faltan todavía algunos años para entrar en servicio y los trenes se ponen en la L-3.
Luego faltan trenes al entrar en servicio la L-2,y tienen que "encargar" la serie 2100.
!Si es que no aprenden!
Saludos.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
El problema amb els 9000 es que els de la L2 inicialemnt habien de ser per a la L9/L10, però al retardar-se tant dons mira on estan ara. Potser encara tindirme 1100 si la L9 no tingues tants retards.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Per a 4 cotxes, no vagons. Aquesta línia no transporta bestiar ni mercaderies.oriolp13 wrote:No se a on havia sentit que paulatinament anirien adaptant les estacions per a 4 vagons.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Per aquest mateix motiu està acceptat anomenar vagó a un cotxe de passatgers.metring wrote:Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Manifesta obsolescència tecnològica"
Jo ho deia per allò de la "manifesta obsolescència tecnològica". Que potser van amb carbó?Lluísbcn wrote:Bé Guigui, la veritat és que això de renovació tecnològica no sé si significa treure de circulació les 111 o fer-les una reforma en profunditat que els allargui uns lustres més (perquè ja porten més de 25 anys, que seran 30 en el moment que arribin les noves UTs). Si és la segona opció, ha der ser per durar mínim 10-15 anys, si han de reformar-los i durar 5 anys, que els jubilin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Tranquilitat? Però si el to del missatge no tenia res de dolent metring.metring wrote:Tranquilitaaaaaat, no tothom ha de saber lo de cotxes o vagooooons!!!!!
No passa res per convidar algú a dir les coses pel seu nom amb educació.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Almenys per fi podrem veure una cosa nova diferent d'unitats 112 o 213 per FGC! Ara, no estaria malament que deixessin les 111 per a la línia del Tibidabo, convenientment reformades i adaptades, per molt "obsoletes" que les considerin.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Estoy de acuerdo contigo, una serie diferente, estaría bien. Pero me temo, que los trenes que sustituyan los 111, o bien son trenes 112, con 3 vagones solo, o una serie muy muy muy parecida, tanto como se parecen las 112 y las 213.Trenscat wrote:Almenys per fi podrem veure una cosa nova diferent d'unitats 112 o 213 per FGC! Ara, no estaria malament que deixessin les 111 per a la línia del Tibidabo, convenientment reformades i adaptades, per molt "obsoletes" que les considerin.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Espero veure mes aviat que tard unitats al FGC que sian connectats interiorment a la línea del Vallès, i a la C4 veure Civia, encara que, de moment ens haurem de conformar amb els 447 @ Civia…
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat destinarà 111 milions en 24 trens nous
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=253966
El Govern destina 111 milions d'euros per comprar 24 trens nous de Ferrocarrils de la Generlitat
Els nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès
LAMALLA.CAT
El Govern destinarà un total de 111,5 milions d'euros per comprar 24 nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquests nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès, de manera que permetran allargar aquesta línia a Sabadell i Terrassa, així com també incrementar les freqüències de pas.
Els nous trens tindran una llargada de 80 metres i permetran optimitzar la capacitat de transport. A més, tindran ample de via internacional i seran accessibles, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del comboi.
Els trens comptaran amb una capacitat de transport de 240 persones assegudes i 490 dempeus, el seu interior serà diàfan i continu, amb climatització interior i aïllament acústic, i els elements de mobiliari i decoració seran confortables i segurs. També estaran equipats amb sistemes d'informació, senyalització i comunicació avançats, i vigilància a través d'un circuit tancat de televisió que gravarà les imatges en caixa negra i transmetrà en temps real via WIFI al centre de comandament integrat.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya preveu incorporar els nous combois en un termini de 3 o 4 anys, un període que inclou la construcció dels trens i les proves necessàries per tal de garantir la seguretat i la qualitat en el transport.
L'empresa pública ja ha posat en marxa la licitació per a la compra d'aquests 24 trens, amb una inversió aproximada de 181 milions d'euros.
A més d'aquests combois es preveu adquirir uns altres 20 trens en una segona fase, per tal de substituir els vagons més antics que actualment es troben en circulació.
Publicat 07/04/2009 13:02h | Actualizat 14:14h
El Govern destina 111 milions d'euros per comprar 24 trens nous de Ferrocarrils de la Generlitat
Els nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès
LAMALLA.CAT
El Govern destinarà un total de 111,5 milions d'euros per comprar 24 nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquests nous combois donaran servei a la línia Barcelona-Vallès, de manera que permetran allargar aquesta línia a Sabadell i Terrassa, així com també incrementar les freqüències de pas.
Els nous trens tindran una llargada de 80 metres i permetran optimitzar la capacitat de transport. A més, tindran ample de via internacional i seran accessibles, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del comboi.
Els trens comptaran amb una capacitat de transport de 240 persones assegudes i 490 dempeus, el seu interior serà diàfan i continu, amb climatització interior i aïllament acústic, i els elements de mobiliari i decoració seran confortables i segurs. També estaran equipats amb sistemes d'informació, senyalització i comunicació avançats, i vigilància a través d'un circuit tancat de televisió que gravarà les imatges en caixa negra i transmetrà en temps real via WIFI al centre de comandament integrat.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya preveu incorporar els nous combois en un termini de 3 o 4 anys, un període que inclou la construcció dels trens i les proves necessàries per tal de garantir la seguretat i la qualitat en el transport.
L'empresa pública ja ha posat en marxa la licitació per a la compra d'aquests 24 trens, amb una inversió aproximada de 181 milions d'euros.
A més d'aquests combois es preveu adquirir uns altres 20 trens en una segona fase, per tal de substituir els vagons més antics que actualment es troben en circulació.
Publicat 07/04/2009 13:02h | Actualizat 14:14h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.