A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
A veure fa temps vaig escriure en aquest mateix fòrum que a Tarragona li caldria un tramvia tot i que jo a Tarragona la tenia com a tercera ciutat, bé tot es pot discutir...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Jo també crec que Tarragona seria la opció més interessant (Tarragona, Reus, Salou i rodalies) coformen la segona àrea metropolitana de Catalunya, amb uns 500.000 habitants.
En canvi algunes de les poblacions de la llista (Vilafranca, El Vendrell, Vic) tots just a peu les travesses en 20 minuts. Amb un servei de bus, en hi ha prou.
També caldria afegir a la llista Girona i Lleida, recordem que a Girona, s'està estudiant la possible implantació d'un tram.
En canvi algunes de les poblacions de la llista (Vilafranca, El Vendrell, Vic) tots just a peu les travesses en 20 minuts. Amb un servei de bus, en hi ha prou.
També caldria afegir a la llista Girona i Lleida, recordem que a Girona, s'està estudiant la possible implantació d'un tram.
Re: Tarragona, més important que Sabadell
Bones,Guigui wrote:Vejam: per pes industrial, econòmic i històric, la segona ciutat de Catalunya és Tarragona. De fet, no és la capital de Catalunya per un senzill motiu: els sarraïns s'hi van estar 400 anys, en lloc dels 80 que van ser a Barcelona. Quan Tarragona fou reconquerida, el poder comtal ja s'havia consolidat a Barcelona, que va conservar el domini polític sobre Catalunya.
Però no ens desviem del tema.
petita puntualització:
a) els àrabs no es van estar 400 anys a Tarragona ciutat, per la senzilla raó que la van destruïr. Tarragona no va ser musulmana MAI, per la senzilla raó que estava abandonada i en ruïna. Altra cosa és la part de la província a ponent del riu Francolí. Tarragona era la frontera sud de la terra de ningú de la Marca Hispànica de l´imperi carolingi (o franc, d´aquí ve que el riu Tulcis -en llatí- ara es digui Francolí -"riu dels francs"-). La frontera nord de la terra de ningú de la Marca Hispànica era el riu Llobregat al principi, després el Foix, finalment el Gaià. Tarragona va estar deshabitada i en ruïna entre els anys 716 i 1129.
b) la segona ciutat de Catalunya és L´Hospitalet de Llobregat, en tots els aspectes. NO Tarragona.
Quant a quina ciutat hi caldria més urgentment un tramvia, crec que l´enquesta no està ben plantejada, no crec que calgui a una ciutat SOLA, sinó a conurbacions.
Si parlem d´una ciutat, on més cal òbviament és a Barcelona. Després al Vallès Occidental (sobretot el sector Cerdanyola-Badia-Uab-barberà-St.Quirze-Sabadell).
Quant a Tarragona... bé, se suposa que està "en projecte" o "en estudi", el TramCamp, no?
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Home... A Sabadell hi caldria un Bon Tramvia, sí senyor...
Pero nó ens oblidem de Terrassa, perque encara que hi hagi Metro (FGC) i RENFE que divideixi Terrassa en 4 Flancs (Com als Escacs) Hi Caldrien Tramvies per Comunicar, per Exemple amb Matadepera o Poblacions Petites Veïnes...
I Si a l' Alcalde se li ha acut la absurda idea de fer la Rambla només per Bus i Taxi, per qué no un Tramvia?
Pero nó ens oblidem de Terrassa, perque encara que hi hagi Metro (FGC) i RENFE que divideixi Terrassa en 4 Flancs (Com als Escacs) Hi Caldrien Tramvies per Comunicar, per Exemple amb Matadepera o Poblacions Petites Veïnes...
I Si a l' Alcalde se li ha acut la absurda idea de fer la Rambla només per Bus i Taxi, per qué no un Tramvia?
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Per què et sembla absurd tancar la Rambla d'Ègara a bus i taxi?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La utilitat del tramvia
Els tramvies no hi són per comunicar grans ciutats amb pobles petits, sinó per servir una trama urbana força densa en una distància més aviat curta, és a dir, dins una ciutat, precisament, de la mida de Terrassa o Sabadell. I a Matadepera hi anirien molt millor els FGC, atès que ja els perllonguen en aquella direcció. No es tracta de duplicar serveis innecessàriament.Rafa Monty wrote:Pero nó ens oblidem de Terrassa, perque encara que hi hagi Metro (FGC) i RENFE que divideixi Terrassa en 4 Flancs (Com als Escacs) Hi Caldrien Tramvies per Comunicar, per Exemple amb Matadepera o Poblacions Petites Veïnes...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Jo he seleccionat Terrassa, encara que Sabadell també ho necessita.
Re: A quina ciutat hi caldría més urgentment un Tramvía?
Jo e votat Sabadell, per què està creixent molt, igual que Terrassa.
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.