El ferrocarril de la Barcelona 92

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by aim »

Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.

http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)

Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)
Instagram: Ferrocarril | Aviació
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by victorcasta »

Se n'havia parlat aquí. (bé, tant com parlar, un monòleg...)

Als enllaços que hi ha a Viadoc, podràs trobar molts més vídeos de l'antic arxiu de Renfe.
visir5704
N5
N5
Posts: 155
Joined: Monday 01/09/2008 20:13

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by visir5704 »

Molta propaganda, en definitiva el mateix triomfalisme que gasten avui en dia però la realitat és força diferent.

El que ve a dir el vídeo és que al Poble Nou l'antiga "barrera ferroviària" ara és la barrera del cinturó del litoral, que tots els trens els feien passar per Plaça Catalunya amb la conseqüència de col·lapse actual, una cosa que aleshores deuria ser impossible de preveure, que van fer quàdruple via al pas de Renfe per la Sagrera, obra d'extrema dificultat, i el salt de moltó de la Bifurcació Vilanova, alguna cosa bona deuria portar tot plegat, i d'això en diuen progrés.

Però bé de les actuacions fetes amb l'operació AVE també podríem dir més o menys el mateix.
aim wrote:Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.

http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)

Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by JaMiRo! »

Em posa de mal humor sentir dir que el ferrocarril és una barrera. I què collons són les carreteres i les autopistes? :?

Una llàstima que la línia de Poblenou desapareguès. Si s'haguès optat per integrar-la en el teixit urbà, ja sigui arranjant els entorns de la via o bé soterrant-la, ara tota la zona del 22@ / Diagonal Mar tindria rodalies, que falta li fa. :evil:
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by Enric »

I disfrutat molt amb els dos videos, quan era petit las vegadas que habia pujat amb una Suiza cap a Premiá on vivian uns tiets meus, sortiam desde B. Término.

Quan després van anar a viure al Masnou tinc present que als estius de finals dels 70 o principis dels 80 unitats "Suizas" que estaban destinadas a P. de Catalunya cap a Manresa o Ripoll, els caps de setmana las destinaban amb triple composició cap a Blanes, normalment aquestas unitats las posaben al mig de altres que estaban destinadas a B. Término i encara us diré que alguna 438 també habia pasat per allá, llástima que era bastant jovenet i no tinc fotos de tot aixó.


Bon records al pasar per l'estació de Pueblo Nuevo i veura al costat tot el munt de vagons de mercaderias.

:ok
Jordi Reverter
N2
N2
Posts: 15
Joined: Tuesday 03/02/2009 21:19

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by Jordi Reverter »

Hola bona tarda l'eliminació del ramal poblenou va ser el tancament de les estacións del poblenou i Bogatell segons el video . També diuen que l'any 1848 es va innaugurar la linia Barcelona- Mataró amb locomotores no tenien frecuencies :nono no com ara peró renfe no s'ha portat molt bé amb els problemes :blah
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by victorcasta »

Les locomotores no tenien freqüències? Vaja, no coneixia aquest aspecte de les locomotores... :x
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by ElDesi1994 »

Surt el Catalán Talgo :P ^^
Parlem amb propietat.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: El ferrocarril de la Barcelona 92

Post by Lluita1714 »

Barcelona està en deute amb el ferrocarril. El van desfer, trencar, i van deixar coixa la xarxa a canvi de poder deixar molt maques les zones de Glòries i la Vila Olímpica. Ara Barcelona hauria de recompensar al ferrocarril amb un túnel sota la diagonal, i si cal, un altre des del Morrot fins a l'estació de França i l'antiga ruta de Bogatell, aprofitant l'infraestructura semi-soterrada (que es pot soterrar del tot) de la Ronda del Litoral.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El deute de Barcelona amb el ferrocarril

Post by Guigui »

El que li cal a Barcelona són accessos amb via quadruplicada en els trams amb més freqüència de trens, així com grans platges de vies, com n'hi ha a qualsevol gran ciutat d'Europa. Però on mana el totxo, és impossible que algú que talli el bacallà hi vegi tan lluny.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”