Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by automotorserie 436 »

Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
;)
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
XSB
N3
N3
Posts: 21
Joined: Tuesday 12/09/2006 18:57

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by XSB »

Crec que l'idea de recuperar els ramals Manresa - Sallent i Manresa - Súria per transport de viatgers és una bona idea sempre que es mesurin pel que fà als recursos a invertir. Considero que seria correcte renovar l'infraestructura per adaptar-la a un tràfic de viatgers decent, però pel volum de passatgers que hi hauria seria suficient posar automotors dièsel com els que a vegades s'utilitzen pels serveis especials al Parc de l'Agulla.

Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by ferroviario_catalan »

automotorserie 436 wrote:Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
;)
Actualmente, en los talleres de Martorell-Enllaç, se encuentran 2 automotores serie 3000 (los MAN diesel).
Ahora, eso de utilizarlos para los ramales... no seria lo conveniente.
Esperemos que la obra de adecuacion de la linea, se realice con rapidez, y poder ver pronto los nuevos trenes de FGC en circulacion con pasajeros.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by pukyxd »

XSB wrote:Crec que l'idea de recuperar els ramals Manresa - Sallent i Manresa - Súria per transport de viatgers és una bona idea sempre que es mesurin pel que fà als recursos a invertir. Considero que seria correcte renovar l'infraestructura per adaptar-la a un tràfic de viatgers decent, però pel volum de passatgers que hi hauria seria suficient posar automotors dièsel com els que a vegades s'utilitzen pels serveis especials al Parc de l'Agulla.

Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
No estic gaire d'acord amb tu. La demanda jo crec que hi és. Totes les poblacions per on passa la línia acostumen a tenir molta gent que han de venir a Manresa ja sigui per estudis, treball, etc... i actualment o ho fan en cotxe o amb els autobusos. Si es fes un bon servei tindria demanda. Les dades de població són les següents:

Callús: 1.610 habitants (any 2007)
Manresa: 76.635 habitants (any 2008)
Sallent: 7.083 habitants (any 2007)
Santpedor: 6.557 habitants (any 2007)
Súria: 6.290 habitants (any 2006)

Jo crec que s'ha de fer una línia electrificada de qualitat amb parada al centre de cada nucli i amb vistes a perllongaments dels ramals a Solsona i Berga en un futur així tindríem major potencial d'usuaris i serviria per les comunicacions internes entre les comarques del Bages, Solsonès i Berguedà.

No ens podem queixar de que gastin diners en un projecte que pot potenciar el transport públic. A més que el cost tampoc hauria de ser tan gran ja que la traça ja està feta, només cal electrificar-la i portar-la més aprop dels nuclis urbans. Prefereixo això a que continuin fent carreteres a tort i a dret pel Bages...
wertymetrotren
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by wertymetrotren »

jo crec que estaria be que els de fgc amb colaboracio de alguna empresa d'infrastructeres que construisin una linea Barcelona - manressa - berga , la empresa aquesta nomes tindria que fer es construir el tram manressa - berga seria un bon projecte .
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Donar continuïtat a la línia

Post by Guigui »

XSB wrote:Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
Ni que sigui per una qüestió de visió de futur, crec que una electrificació de la línia, com sembla que s'acabarà fent, és imprescindible. Cal pensar que, tot i que no sigui gens competitiva per anar a Barcelona, la línia pot servir per fer trajectes directes a Martorell i altres poblacions del Baix Llobregat, per exemple. Ara bé, tampoc sé com tenen pensat fer-ho amb els tren-trams, si pensen deixar-los morir tots a Manresa o si n'hi haurà alguns que continuaran, com a mínim, fins a Martorell.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Donar continuïtat a la línia

Post by Trenscat »

Guigui wrote:
XSB wrote:Tot i que no he fet cap estudi de demanda ni he estudiat el tema en profunditat, electrificar la línia seria una inversió desmesurada pel rendiment que es treuria de l'infraestructura. No obstant, un dels problemes més grans és acostar les estacions als nuclis urbans de Súria i Sallent, problema que també existiria en cas de tranviaritzar la línia, ja que dubto que poguessin fer passar una via de forma segregada pels carrers d'ambdúes localitats.
Ni que sigui per una qüestió de visió de futur, crec que una electrificació de la línia, com sembla que s'acabarà fent, és imprescindible. Cal pensar que, tot i que no sigui gens competitiva per anar a Barcelona, la línia pot servir per fer trajectes directes a Martorell i altres poblacions del Baix Llobregat, per exemple. Ara bé, tampoc sé com tenen pensat fer-ho amb els tren-trams, si pensen deixar-los morir tots a Manresa o si n'hi haurà alguns que continuaran, com a mínim, fins a Martorell.
El lògic és que els facin acabar a Manresa ja que la principal vinculació de mobilitat de Súria, Sallent, Santpedor i Callús és amb Manresa més que amb cap altra població. El què sí que haurien de procurar és que els temps d'enllaç amb un R5 (que hauria de ser amb un R5 a Barcelona per no penalitzar més transbordaments) fos com a màxim de 5 minuts per fer-lo atractiu.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by automotorserie 436 »

pukyxd wrote:
Les dades de població són les següents:

Callús: 1.610 habitants (any 2007)
Manresa: 76.635 habitants (any 2008)
Sallent: 7.083 habitants (any 2007)
Santpedor: 6.557 habitants (any 2007)
Súria: 6.290 habitants (any 2006)
ferroviario_catalan wrote:
automotorserie 436 wrote:Desconozco cuantos automotores M.A.N. diesel siguen en F.G.C. (me consta que algunos fueron a parar a la linea Alicante-Denia) pero no sería una mala idea pensar en dos de ellos para un posible tren de cercanías en Manresa, en un línea Súria-Sallent.
;)
Actualmente, en los talleres de Martorell-Enllaç, se encuentran 2 automotores serie 3000 (los MAN diesel).
Ahora, eso de utilizarlos para los ramales... no seria lo conveniente.
Esperemos que la obra de adecuacion de la linea, se realice con rapidez, y poder ver pronto los nuevos trenes de FGC en circulacion con pasajeros.
Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by Platanito »

automotorserie 436 wrote: Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.
Creo que servir una prolongación de escasos kilómetros de una red que suma más de cien con dos automotores diésel contaminantes, problemáticos (los dos últimos años no han podido prestar servicio en las condiciones habituales por las fiestas de Manresa y de Santpedor) y con probables problemas de suministro de recambios dada su antigüedad y obsolescencia, es un planteamiento destinado al fracaso.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
XSB
N3
N3
Posts: 21
Joined: Tuesday 12/09/2006 18:57

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by XSB »

Referent al tema de la electrificació dels ramals, evidentment que és millor a nivell tecnològic i de servei que mantenir una línia amb material dièsel. Com ja he dit abans, no tinc el tema estudiat en profunditat i només és una opinió, si realment la demanda justifica una electrificació, que es faci. El problema de fons és que al final els diners són el que mana i últimament els polítics prometen trens per tothom però moltes vegades es queden com a projectes en via morta o s'executaràn en un futur més llunyà del compte. Per tant, em sembla que el projecte d'electrificació d'aquesta línia i la seva posada en funcionament per viatgers va per llarg.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tren-tram en diesel?

Post by Guigui »

I hi ha una altra cosa: fer un tren-tram amb automotors diesel per omplir de més fums els carrers, no sembla pas la solució més adient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by brito_cat »

Als presupostos del 2009 de la Generalitat hi sortien unes partides de pocs milions per començar l'electrificació de la línia. També per a Igualada. S'invertiràn? aquest any, ho dubto. Però el que no em sembla lògic és que es dubti de la rendibilitat de la inversió, una fotesa comparada amb altres projectes que s'estàn executant o que es començaràn els propers anys. El territori no metropolità (i no sóc cap fanàtic, en aquest tema) també mereix inversions en ferrocarril, de tant en tant.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by automotorserie 436 »

Sin animo de polemizar seré breve dn mi contestaciones, sigo pensando que el movimiento que generan estos ramales no dan para una electrificación, excepto ampliaciones importantes.
Creo que en ocasiones pedimos ir hasta algun planeta extrasolar cuando sólo hemos pisado un satélite.
brito_cat wrote:Als presupostos del 2009 de la Generalitat hi sortien unes partides de pocs milions per començar l'electrificació de la línia. També per a Igualada. S'invertiràn? aquest any, ho dubto. Però el que no em sembla lògic és que es dubti de la rendibilitat de la inversió, una fotesa comparada amb altres projectes que s'estàn executant o que es començaràn els propers anys. El territori no metropolità (i no sóc cap fanàtic, en aquest tema) també mereix inversions en ferrocarril, de tant en tant.
Estoy de acuerdo merece inversiones, ¡pero si ya las tiene!, hay que crear una estación de viajeros, Súria Minas dista de la población, Callús, la estación de be reformarse, por el otro lado más o menos lo mismo para Sallent i Santpedor.
Por otro lado, adecuar e invertir en una la vía para transporte de viajeros...
Guigui wrote:I hi ha una altra cosa: fer un tren-tram amb automotors diesel per omplir de més fums els carrers, no sembla pas la solució més adient.
Esto es una Magadelanda, me parece que ya se llenan nuestras calles con el humo de cientos de miles de vehículos. Por dos trenes diesel en toda Catalunya de verdad...
Platanito wrote:
automotorserie 436 wrote: Creo que electrificar la línea teniendo dos automotores diesel es una inversión poco rentable para una población de 100000 personas.
Creo que servir una prolongación de escasos kilómetros de una red que suma más de cien con dos automotores diésel contaminantes, problemáticos (los dos últimos años no han podido prestar servicio en las condiciones habituales por las fiestas de Manresa y de Santpedor) y con probables problemas de suministro de recambios dada su antigüedad y obsolescencia, es un planteamiento destinado al fracaso.
Es tan fácil como en ese caso comprar dos nuevos, y disculpa, en todo caso es una cuestión de mantenimiento y previsión.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fums en zona urbana

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:Esto es una Magadelanda, me parece que ya se llenan nuestras calles con el humo de cientos de miles de vehículos. Por dos trenes diesel en toda Catalunya de verdad...
Però el fum no se'l reparteix proporcionalment tot Catalunya, sinó que se l'haurà d'empassar el carrer en qüestió. És com fer passar un Monotral per una pujada pronunciada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Fums en zona urbana

Post by JaMiRo! »

Guigui wrote:Però el fum no se'l reparteix proporcionalment tot Catalunya, sinó que se l'haurà d'empassar el carrer en qüestió. És com fer passar un Monotral per una pujada pronunciada.
No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada". ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Va de tren-tram

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada". ;)
Però estem parlant d'una línia que tot apunta que serà de tren-tram, és a dir, que passarà pel bell mig dels pobles. I suposo que no és qüestió de fer-hi passar trens que escupin fum, per poc que sigui. A més, quan més gasos expulsen és a l'arrencada.

Salvant les distàncies, és el mateix motiu pel qual les estacions queien lluny dels nuclis quan es van fer les primeres línies del ferrocarril. Ningú no volia tenir la fumera davant de casa. Evidentment, no té comparació la contaminació causada per màquines de vapor del segle XIX i automotors diesel moderns, però la consciència ambiental i sanitària tampoc era la mateixa d'avui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote:
JaMiRo! wrote:No heu de tenir la imatge d'un tren Dièsel com quelcom antic i contaminant. Les coses evolucionen, i els trens Dièsel actuals no són pas "Monotrals per una pujada pronunciada". ;)
Però estem parlant d'una línia que tot apunta que serà de tren-tram, és a dir, que passarà pel bell mig dels pobles. I suposo que no és qüestió de fer-hi passar trens que escupin fum, per poc que sigui. A més, quan més gasos expulsen és a l'arrencada.

Salvant les distàncies, és el mateix motiu pel qual les estacions queien lluny dels nuclis quan es van fer les primeres línies del ferrocarril. Ningú no volia tenir la fumera davant de casa. Evidentment, no té comparació la contaminació causada per màquines de vapor del segle XIX i automotors diesel moderns, però la consciència ambiental i sanitària tampoc era la mateixa d'avui.
TrenTram, :boig , no se que significa esta definición, siguiendo la tónica si acaso sería TramTren :boig :boig . En serio me superan los problemas nominalistas, simplemente serían ramales y desde que los que a según que horas pudieran llegar o salir trenes a Barcelona.

Mover trazado, Ampliar trazado, Arreglar/Crear estacions y Electrificar. Creéis que se puede hacer todo tal y como van en este país las inversiones, hay que saber invertir y no es razonable por el volúmen de pasajeros potenciales una inversión de tal magnitud.
Con ampliar un poco el trazado y quizás retocar en algunos puntos y junto con arreglar y crear estaciones, suficiente para restablecer un transporte perdido a principios de los 70 en el caso de Sallent y mediados de los 40 para el caso de Súria.
La continuación en una segunda fase es obvia, reabrir la línea pasando por Berga, que ese fue uno de los errores y entonces electrificar.
Mi propuesta para una ampliación por el lado de Súria seria dirección Cardona-Solsona.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by genissimon »

Si la línia es fa ferroviària pura per fora de les poblacions, amb variants es poden fer passar trens directes i/o de mercaderies (fins i tot perilloses).

Si per dins de les poblacions es circula per una estesa tramviària, l'impacte sobre el medi urbà és menor. Llavors és qüestió de triar bé el material per a que pugui circular com un tramvia per les poblacions i com un tren per fora.

Les prolongacions:

- de Sallent a Berga, nou túnel del Cadí i Puigcerdà on enllaçaria amb la SNCF i amb la línia Puigcerdà-La Seu d'Urgell.
- de Súria a Solsona i Oliana on enllaçaria amb la línia Balaguer-Andorra-L'Hospitalet (SNCF).

Totes en ample internacional, amb plataforma apta per a doble via (excepte, potser, els trams tramviaris). Amb radis de corba que permetin velocitats mínimes de 160 Km/h i pendents inferiors a les 20-25 mil·lèssimes. Caldria preveure l'electrificació a 25 KVca (amb l'excepció altre cop dels trams tramviaris) i senyalització ERTMS, de cara a la interoperabilitat.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by brito_cat »

No crec que sigui necessari fer tramvíes a l'interior de les poblacions. Simplement una doble vía segregada que passés per l'exterior dels nuclis urbans i de les colònies amb unes estacions senzilletes, pq s'hi hauríen de fer moltes. A les estacions principals, apartadors per a fer avançaments, no crec que les variants siguin necessàries si es fà una bona planificació (les distancies entre estacions són força homogènies, no hi ha cap "desert", si més no fins a Berga i Solsona). La velocitat comercial hauría de ser superior als 120 km/h als directes, per tal de ser competitiu amb el cotxe, però no d'alta velocitat pq el pressupost seria astronòmic i l'impacte a una zona molt muntanyosa, brutal.

Però anem pam a pam, si abans del 2015 han fet fins a Sallent i Súria, ni que sigui amb màquines de carbó i andanes de fusta, ja podem estar contents :x
joarló88
N4
N4
Posts: 71
Joined: Sunday 18/01/2009 22:25

Re: En 3 anys obriran linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Post by joarló88 »

Tren-tram???????

Crec que aquí hi ha algú que ha tornat boig de cop i volta?

Sembla que ara, la moda és fer trens-trams, com si els trens convencionals fessin nosa o no fossin tan moderns i tan cosmopolitament avantguardistes. Al Llevant de Mallorca hi havia l'esperança que tornàs el tren, però han decidit que tren-tram i via en placa. La notícia em va desesperançar bastant, la veritat.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”