AVE catalunya
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Santa Oliva demana pantalles acústiques
Notícia de La Malla:
Santa Oliva demana pantalles acústiques per evitar els efectes del pas de l'AVE
LAMALLA.NET
L'Ajuntament de Santa Oliva ha demanat a Adif la instal·lació de pantalles acústiques per evitar els efectes del pas del Tren d'Alta Velocitat sobre els edificis de la localitat. Segons ha explicat l'alcaldessa, Cristina Carreras, s'han observat esquerdes en alguns immobles del municipi des que va entrar en funcionament la línia de l'AVE en el seu trajecte cap a Barcelona. En concret, han estat perjudicades zones com el Camí del Molí o el barri de Sant Jordi.
Per als qui, com jo, han de cercar Santa Oliva en un mapa, és un municipi del Baix Penedès, veí del Vendrell.
Santa Oliva demana pantalles acústiques per evitar els efectes del pas de l'AVE
LAMALLA.NET
L'Ajuntament de Santa Oliva ha demanat a Adif la instal·lació de pantalles acústiques per evitar els efectes del pas del Tren d'Alta Velocitat sobre els edificis de la localitat. Segons ha explicat l'alcaldessa, Cristina Carreras, s'han observat esquerdes en alguns immobles del municipi des que va entrar en funcionament la línia de l'AVE en el seu trajecte cap a Barcelona. En concret, han estat perjudicades zones com el Camí del Molí o el barri de Sant Jordi.
Per als qui, com jo, han de cercar Santa Oliva en un mapa, és un municipi del Baix Penedès, veí del Vendrell.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Santa Oliva demana pantalles acústiques
Gràcies xDGuigui wrote:Per als qui, com jo, han de cercar Santa Oliva en un mapa, és un municipi del Baix Penedès, veí del Vendrell.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: AVE catalunya
Santa Oliva també és un barri d'Olesa de Montserrat...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: AVE catalunya
Més d'un milió i mig de viatgers amb origen o destí a Lleida ja han utilitzat l'AVE
• Cinc anys després de la seua estrena, la línia a Madrid té més de 800 passatgers al dia
• L'AVE compleix cinc anys de la seua arribada a Lleida, període en què ha aconseguit transportar més d'un milió i mig de viatgers. El seu ús va en augment.
L'AVE entre Lleida i Madrid va ser inaugurat oficialment per part dels Reis el 10 d'octubre del 2003 i va tindre la seua estrena comercial l'endemà. Cinc anys després ha transportat al voltant d'1,7 milions de passatgers, amb un creixement important durant aquest període, malgrat les queixes pel seu alt preu. Així, sí el 2004 (primer any complet en servei) van viatjar 254.000 persones entre Madrid i Lleida o Saragossa i Lleida, el 2007 la suma d'aquests dos trajectes ascendeix a 356.000 passatgers, un 40% més. Entre Lleida i Madrid, viatgen unes 800 persones al dia. Al febrer d'aquest any va tindre lloc l'anhelada arribada del tren a Barcelona, que a finals d'abril es va ampliar amb els Avant, que permeten viatjar en alta velocitat a un preu molt més barat i que usen mil passatgers al dia.
Les institucions de Lleida consideren "excel·lent" el balanç de l'impacte de l'arribada d'aquest mitjà de transport a la ciutat, però incideixen en algunes de les seues mancances. "Ha tingut un impacte molt positiu per capturar inversions i potenciar el turisme, sobretot el de negocis. Al parc de Gardeny no hi hauria ni al 50% del que hi ha sense l'AVE", va afirmar l'alcalde, Àngel Ros. Entre les prioritats pendents va destacar la falta de trens Avant a Saragossa, la millora de freqüències amb Madrid i Barcelona i el desenvolupament d'una xarxa de rodalies. El president de la Diputació, Jaume Gilabert va incidir en aquest últim aspecte: "S'ha d'acabar de constituir la xarxa de rodalies que permeti enllaçar amb altres poblacions. Ho hem parlat amb Renfe i abans de finals d'any podria estar resolt." Gilabert es referia a la situació de desajust de freqüències ferroviàries, que provoca que en un terç dels enllaços s'hagi d'esperar més d'una hora.
Per part empresarial, el president de la Cambra de Comerç i la COELL, Joan Simó, va assenyalar que "les expectatives que teníem no han acabat de complir-se, però va remarcar el gran impacte per a l'economia de Lleida, especialment a partir de l'arribada de l'AVE i els Avant a Barcelona.
http://www.segre.com
• Cinc anys després de la seua estrena, la línia a Madrid té més de 800 passatgers al dia
• L'AVE compleix cinc anys de la seua arribada a Lleida, període en què ha aconseguit transportar més d'un milió i mig de viatgers. El seu ús va en augment.
L'AVE entre Lleida i Madrid va ser inaugurat oficialment per part dels Reis el 10 d'octubre del 2003 i va tindre la seua estrena comercial l'endemà. Cinc anys després ha transportat al voltant d'1,7 milions de passatgers, amb un creixement important durant aquest període, malgrat les queixes pel seu alt preu. Així, sí el 2004 (primer any complet en servei) van viatjar 254.000 persones entre Madrid i Lleida o Saragossa i Lleida, el 2007 la suma d'aquests dos trajectes ascendeix a 356.000 passatgers, un 40% més. Entre Lleida i Madrid, viatgen unes 800 persones al dia. Al febrer d'aquest any va tindre lloc l'anhelada arribada del tren a Barcelona, que a finals d'abril es va ampliar amb els Avant, que permeten viatjar en alta velocitat a un preu molt més barat i que usen mil passatgers al dia.
Les institucions de Lleida consideren "excel·lent" el balanç de l'impacte de l'arribada d'aquest mitjà de transport a la ciutat, però incideixen en algunes de les seues mancances. "Ha tingut un impacte molt positiu per capturar inversions i potenciar el turisme, sobretot el de negocis. Al parc de Gardeny no hi hauria ni al 50% del que hi ha sense l'AVE", va afirmar l'alcalde, Àngel Ros. Entre les prioritats pendents va destacar la falta de trens Avant a Saragossa, la millora de freqüències amb Madrid i Barcelona i el desenvolupament d'una xarxa de rodalies. El president de la Diputació, Jaume Gilabert va incidir en aquest últim aspecte: "S'ha d'acabar de constituir la xarxa de rodalies que permeti enllaçar amb altres poblacions. Ho hem parlat amb Renfe i abans de finals d'any podria estar resolt." Gilabert es referia a la situació de desajust de freqüències ferroviàries, que provoca que en un terç dels enllaços s'hagi d'esperar més d'una hora.
Per part empresarial, el president de la Cambra de Comerç i la COELL, Joan Simó, va assenyalar que "les expectatives que teníem no han acabat de complir-se, però va remarcar el gran impacte per a l'economia de Lleida, especialment a partir de l'arribada de l'AVE i els Avant a Barcelona.
http://www.segre.com
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Últim Avant, més tard!
Especialment, el que falta a la connexió amb Barcelona és un Avant a les 22 hores.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: AVE catalunya
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Neix a Barcelona la cimera de ciutats per l'Alta Velocitat
publicat el 16/10/2008 a les 14:30 h. Redacció bcn.cat
La cimera, que es reunirà periòdicament, participarà en el debat públic per definir la nova línia Perpignan-Montpellier
Les ciutats de Barcelona, Béziers, Figueres, Girona, Montpellier, Narbonne, Perpignan i Toulouse, agrupades en la cimera de ciutats per l'Alta Velocitat, han signat una declaració conjunta per reclamar als governs espanyol i francés l'acceleració dels treballs pendents de la línia Barcelona-Nîmes.
"Volem estar junts per ser més forts, per pressionar als governs estatals per a que prenguin decisions estratègiques pel benestar dels nostres ciutadans", ha declarat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
Amb la signatura d'aquesta declaració s'inicia l'activitat d'aquesta cimera, que es reunirà periòdicament en les diverses ciutats que hi formen part. A més, es crea un grup de treball específic per treballar pels objectius de la declaració.
Per l'acceleració de les obres
Una de les reclamacions més importants de la Declaració per la interconnexió de les xarxes d'alta velocitat espanyola i francesa és l'acceleració de les obres i infraestructures de l'alta velocitat entre Catalunya i França.
Així, les ciutats de la cimera reclamen especialment la finalització de la variant de Montpellier-Nîmes, la futura estació de la Sagrera a Barcelona, la nova estació de Figueres i el traçat de Girona.
També es reclama l'acceleració de les obres de modernització del tram Perpignan-Montpellier i la construcció d'una nova línia mitxa de viatgers i mercaderies entre aquestes dues ciutats franceses.
En aquest sentit, l'alcalde de Perpignan, Jean Paul Alduy, ha reclamat que aquesta línia s'acceleri per apropar-la als terminis d'entrada en servei del túnel transpirinenc: "El fet que hi hagi una línea completa acabada entre Perpignan i Girona sense tren en un any o dos anys és per nosaltres un insult a la intel·ligència."
D'altra banda, les ciutats de Barcelona, Figueres i Girona participaran, a través de la cimera, en el debat públic que s'obrirà per definir aquesta nova línia Perpignan-Montpellier, que tindrà lloc durant el 2009.
La creació d'una xarxa de ciutats
Amb l'impuls que es vol donar a l'alta velocitat es busca crear una xarxa de ciutats al sud d'Europa. Per aquesta raó, també es reclama l'ampliació de la línia cap a Torino i València per crear un corredor mediterrani.
La cimera també busca la connexió entre l'arc mediterrani i l'arc atlàntic i demana que el traçat entre Toulouse-Narbonne s'executi al mateix temps que la línia Perpignan-Montpellier.
A més, es sol·licita la creació de serveis regionals transfonterers, que per alguns alcaldes, com l'alcaldessa de Girona i l'alcalde de Figueres, va acompanyada de la tranformació del tren regional convencional.
En la declaració, les ciutats també expressen la voluntat de cooperar per afavorir la creació d'un espai econòmic i competitiu en aquesta àrea. Per als alcaldes de la cimera, la inversió pública que requereixen aquestes infraestructures és, a més, una manera de reactivar l'economia.
Neix a Barcelona la cimera de ciutats per l'Alta Velocitat
publicat el 16/10/2008 a les 14:30 h. Redacció bcn.cat
La cimera, que es reunirà periòdicament, participarà en el debat públic per definir la nova línia Perpignan-Montpellier
Les ciutats de Barcelona, Béziers, Figueres, Girona, Montpellier, Narbonne, Perpignan i Toulouse, agrupades en la cimera de ciutats per l'Alta Velocitat, han signat una declaració conjunta per reclamar als governs espanyol i francés l'acceleració dels treballs pendents de la línia Barcelona-Nîmes.
"Volem estar junts per ser més forts, per pressionar als governs estatals per a que prenguin decisions estratègiques pel benestar dels nostres ciutadans", ha declarat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
Amb la signatura d'aquesta declaració s'inicia l'activitat d'aquesta cimera, que es reunirà periòdicament en les diverses ciutats que hi formen part. A més, es crea un grup de treball específic per treballar pels objectius de la declaració.
Per l'acceleració de les obres
Una de les reclamacions més importants de la Declaració per la interconnexió de les xarxes d'alta velocitat espanyola i francesa és l'acceleració de les obres i infraestructures de l'alta velocitat entre Catalunya i França.
Així, les ciutats de la cimera reclamen especialment la finalització de la variant de Montpellier-Nîmes, la futura estació de la Sagrera a Barcelona, la nova estació de Figueres i el traçat de Girona.
També es reclama l'acceleració de les obres de modernització del tram Perpignan-Montpellier i la construcció d'una nova línia mitxa de viatgers i mercaderies entre aquestes dues ciutats franceses.
En aquest sentit, l'alcalde de Perpignan, Jean Paul Alduy, ha reclamat que aquesta línia s'acceleri per apropar-la als terminis d'entrada en servei del túnel transpirinenc: "El fet que hi hagi una línea completa acabada entre Perpignan i Girona sense tren en un any o dos anys és per nosaltres un insult a la intel·ligència."
D'altra banda, les ciutats de Barcelona, Figueres i Girona participaran, a través de la cimera, en el debat públic que s'obrirà per definir aquesta nova línia Perpignan-Montpellier, que tindrà lloc durant el 2009.
La creació d'una xarxa de ciutats
Amb l'impuls que es vol donar a l'alta velocitat es busca crear una xarxa de ciutats al sud d'Europa. Per aquesta raó, també es reclama l'ampliació de la línia cap a Torino i València per crear un corredor mediterrani.
La cimera també busca la connexió entre l'arc mediterrani i l'arc atlàntic i demana que el traçat entre Toulouse-Narbonne s'executi al mateix temps que la línia Perpignan-Montpellier.
A més, es sol·licita la creació de serveis regionals transfonterers, que per alguns alcaldes, com l'alcaldessa de Girona i l'alcalde de Figueres, va acompanyada de la tranformació del tren regional convencional.
En la declaració, les ciutats també expressen la voluntat de cooperar per afavorir la creació d'un espai econòmic i competitiu en aquesta àrea. Per als alcaldes de la cimera, la inversió pública que requereixen aquestes infraestructures és, a més, una manera de reactivar l'economia.
Re: AVE catalunya
Fullaraca, sospito. S´està donant prioritat a la Paris-Bordeus-Madrid.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Centralisme associat
No m'estranya. Es tracta de dos dels estats més centralistes d'Europa; si, a sobre, són veïns, és el més nefast per tota la "província" que es troba al mig.437.001 wrote:Fullaraca, sospito. S´està donant prioritat a la Paris-Bordeus-Madrid.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: AVE catalunya
Era d'esperar una cosa així...437.001 wrote:Fullaraca, sospito. S´està donant prioritat a la Paris-Bordeus-Madrid.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Problemes a Vilafranca
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3034462
Els veïns de Vilafranca afectats pel TAV exigeixen solucions immediates
L'alcalde no descarta mobilitzacions per requerir a Adif que posi fi a les vibracions i els sorolls
MÍRIAM DE LAMO. Vilafranca del Penedès
Indignats i impotents per haver de suportar diàriament sorolls i vibracions a casa seva, uns 200 veïns afectats per la línia del tren d'alta velocitat (TAV) al pas per Vilafranca van estirar les orelles a l'Ajuntament del municipi en una audiència pública al Teatre Cal Bolet, dijous al vespre. La falta d'un seguiment acurat de les obres va ser un dels retrets repetits pels veïns, que van demanar a l'administració local solucions concretes i ràpides que evitin les constants molèsties que pateixen. El govern va destacar l'elaboració d'una proposta pròpia contra el soroll del tren com una de les eines per aconseguir posar fi al problema.
Els portaveus dels veïns van deixar palesa la situació d'inseguretat i incertesa que viuen diàriament. Els afectats viuen al carrer Bisbe Estalella, l'avinguda Barcelona, el carrer Papiol, la plaça Vilanova, els carrers Comerç, Sarriera i l'Alguer, i el passeig Rafael Soler. «Molts ciutadans hem patit en un moment o altre crisis d'ansietat perquè cap responsable ens assegura el futur de les nostres estructures habitades», va assegurar Anna Doblas, una de les representants dels veïns que va intervenir en l'audiència pública.
PERITATGE
Entre altres demandes, els afectats van sol·licitar que es faci un peritatge a les estructures per saber si han quedat afectades, així com que l'Ajuntament es faci càrrec «de reparar, en el present i en el futur, els danys ocasionats» a l'estructura dels habitatges.
Els veïns també demanen la instal·lació de radars de velocitat que controlin que no se sobrepassa la velocitat màxima autoritzada, i que als edificis afectats s'instal·lin equips d'auscultació per controlar les vibracions. Assistir a les reunions entre l'Ajuntament i Adif (l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, l'ens dependent del Ministeri de Foment encarregat de desenvolupar el TAV) és una altra de les reivindicacions.
«Sol·licitem que s'executin ja els treballs per pal·liar i disminuir les vibracions, així com que Renfe rodalies i l'AVE abaixin la seva velocitat per sota els 200 km/h al seu pas per Vilafranca», va dir Doblas. Josep Martínez, també portaveu veïnal a l'audiència, va criticar «la deixadesa» de zones properes a les vies, on es deixen «matalassos, cadires i tota mena de deixalles». «Volem que es posin les piles, aquest és un carro que hem d'estirar tots, no és qüestió de partits polítics», va dir Martínez. Les dues intervencions veïnals van rebre forts aplaudiments dels assistents, que també van poder intervenir en la sessió.
«BONES PARAULES»
«Fins ara, l'únic que hem aconseguit de vosaltres són bones paraules, i llargues», va retreure un veí. «Estem molt cansats, no dormim. Podem viure deu anys menys, i tot això serà culpa dels que han deixat que el TAV passés per Vilafranca», va afegir el mateix ciutadà. «Les conseqüències les patim nosaltres, avui estan donant explicacions forçades», va recriminar un altre afectat, que també va reclamar «que d'una punyetera vegada se solucionin els problemes». Cap representant d'ADIF no va assistir a l'audiència pública, un fet que van lamentar tant els grups municipals com els mateixos veïns.
Els veïns de Vilafranca afectats pel TAV exigeixen solucions immediates
L'alcalde no descarta mobilitzacions per requerir a Adif que posi fi a les vibracions i els sorolls
MÍRIAM DE LAMO. Vilafranca del Penedès
Indignats i impotents per haver de suportar diàriament sorolls i vibracions a casa seva, uns 200 veïns afectats per la línia del tren d'alta velocitat (TAV) al pas per Vilafranca van estirar les orelles a l'Ajuntament del municipi en una audiència pública al Teatre Cal Bolet, dijous al vespre. La falta d'un seguiment acurat de les obres va ser un dels retrets repetits pels veïns, que van demanar a l'administració local solucions concretes i ràpides que evitin les constants molèsties que pateixen. El govern va destacar l'elaboració d'una proposta pròpia contra el soroll del tren com una de les eines per aconseguir posar fi al problema.
Els portaveus dels veïns van deixar palesa la situació d'inseguretat i incertesa que viuen diàriament. Els afectats viuen al carrer Bisbe Estalella, l'avinguda Barcelona, el carrer Papiol, la plaça Vilanova, els carrers Comerç, Sarriera i l'Alguer, i el passeig Rafael Soler. «Molts ciutadans hem patit en un moment o altre crisis d'ansietat perquè cap responsable ens assegura el futur de les nostres estructures habitades», va assegurar Anna Doblas, una de les representants dels veïns que va intervenir en l'audiència pública.
PERITATGE
Entre altres demandes, els afectats van sol·licitar que es faci un peritatge a les estructures per saber si han quedat afectades, així com que l'Ajuntament es faci càrrec «de reparar, en el present i en el futur, els danys ocasionats» a l'estructura dels habitatges.
Els veïns també demanen la instal·lació de radars de velocitat que controlin que no se sobrepassa la velocitat màxima autoritzada, i que als edificis afectats s'instal·lin equips d'auscultació per controlar les vibracions. Assistir a les reunions entre l'Ajuntament i Adif (l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, l'ens dependent del Ministeri de Foment encarregat de desenvolupar el TAV) és una altra de les reivindicacions.
«Sol·licitem que s'executin ja els treballs per pal·liar i disminuir les vibracions, així com que Renfe rodalies i l'AVE abaixin la seva velocitat per sota els 200 km/h al seu pas per Vilafranca», va dir Doblas. Josep Martínez, també portaveu veïnal a l'audiència, va criticar «la deixadesa» de zones properes a les vies, on es deixen «matalassos, cadires i tota mena de deixalles». «Volem que es posin les piles, aquest és un carro que hem d'estirar tots, no és qüestió de partits polítics», va dir Martínez. Les dues intervencions veïnals van rebre forts aplaudiments dels assistents, que també van poder intervenir en la sessió.
«BONES PARAULES»
«Fins ara, l'únic que hem aconseguit de vosaltres són bones paraules, i llargues», va retreure un veí. «Estem molt cansats, no dormim. Podem viure deu anys menys, i tot això serà culpa dels que han deixat que el TAV passés per Vilafranca», va afegir el mateix ciutadà. «Les conseqüències les patim nosaltres, avui estan donant explicacions forçades», va recriminar un altre afectat, que també va reclamar «que d'una punyetera vegada se solucionin els problemes». Cap representant d'ADIF no va assistir a l'audiència pública, un fet que van lamentar tant els grups municipals com els mateixos veïns.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nyap total
A la llarga, encara acabaran desmantellant la LAV entre Camp i Barcelona. Una estació inútil en mig del no-res, fet corroborat fa pocs dies per l'alcalde de Tarragona; el pas per Vilafranca, amb pendents horroroses, molèsties per als veïns i limitació de velocitat; tota la volta pel Penedès i el Baix Llobregat... En fi, no m'estranyaria que en menys de 20 anys tinguem un nou tortell de Glòries, però en gros, desfacin la via actual i la facin passar pel centre de Tarragona i seguint la costa fins Barcelona, passant com Déu mana per l'aeroport.
Què us hi jugueu?
Què us hi jugueu?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: AVE catalunya
Val, accepto l'aposta i em jugo 100.000 euros a q al 2028 no han desmantellat la LAV entre Camp de Tarragona i Sants construint una de nova per la costa.
Re: Nyap total
El pas del tren d'alta velocitat per Vilafranca no és el més afortunat possible i a més tal com s'ha fet condiciona el servei de rodalies, com tampoc ho és la volta que fa pel Prat que ni és directe ni passa per l'Aeroport, en definitiva, no serveix per res, i realment són coses que a la llarga s'hauran de corregir, pel que fa a l'estació del Camp de Tarragona és una estació que serà molt útil per fer enllaços i per accedir-hi en cotxe però tindra poca utilitat al Camp de Tarragona mentre no tingui un servei de rodalies que la comuniqui amb les localitats més properes, la via que ho permetria sí que hi és.
Pel que fa a Tarragona en el seu moment es va preveure un ramal que anés a Tarragona ciutat en paral·lel amb la línia convencional entre La Canonja i Tarragona, cosa que no s'ha fet.
Ara bé, la resta de coses de la línia són adequades, possiblement millorables, però no crec que es desmantel·li tot el traçat entre Barcelona i el Camp de Tarragona.
Pel que fa a Tarragona en el seu moment es va preveure un ramal que anés a Tarragona ciutat en paral·lel amb la línia convencional entre La Canonja i Tarragona, cosa que no s'ha fet.
Ara bé, la resta de coses de la línia són adequades, possiblement millorables, però no crec que es desmantel·li tot el traçat entre Barcelona i el Camp de Tarragona.
Guigui wrote:A la llarga, encara acabaran desmantellant la LAV entre Camp i Barcelona. Una estació inútil en mig del no-res, fet corroborat fa pocs dies per l'alcalde de Tarragona; el pas per Vilafranca, amb pendents horroroses, molèsties per als veïns i limitació de velocitat; tota la volta pel Penedès i el Baix Llobregat... En fi, no m'estranyaria que en menys de 20 anys tinguem un nou tortell de Glòries, però en gros, desfacin la via actual i la facin passar pel centre de Tarragona i seguint la costa fins Barcelona, passant com Déu mana per l'aeroport.
Què us hi jugueu?
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Injecten formigó en dos punts inestables túnel de l'Hospital
http://www.3cat24.cat/noticia/358360/ba ... Hospitalet
L'Hospitalet de Llobregat
L'ADIF injecta formigó en dos punts inestables del túnel de l'AVE a l'Hospitalet
Actualitzat a les 20:00 h 04/02/2009
L'ADIF ha admès que ha injectat formigó en dos punts del túnel de l'AVE a l'Hospitalet de Llobregat, però ha afegit que no hi ha cap risc i que es tracta d'una operació preventiva. Segons l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries, les revisions que s'han fet a la zona han permès localitzar aquests punts "poc compactats" que, ha remarcat, no tenen res a veure amb els esvorancs que hi van aparèixer mentre es construïa el túnel. Tot i el missatge tranquil·litzador, l'Ajuntament de l'Hospitalet ha lamentat la falta d'informació.
El director de la línia de l'AVE Madrid-Barcelona, Antonio Fernández Gil, ha explicat que les irregularitats al terreny es concentren en una zona de 30 centímetres quadrats i uns 2 metres de profunditat.
Fernández Gil ha assegurat que el problema s'ha detectat en el marc de la campanya de sondejos que s'ha fet coincidint amb el primer aniversari de l'arribada de l'AVE a Barcelona. Ha insistit, a més, que no tenen res a veure amb els greus problemes del 2007 perquè "les circumstàncies són diferents".
Els dos punts inestables són en una zona pròxima a la Gran Via i a la carretera del Mig de l'Hospitalet, llocs on s'ha injectat morter des de la superfície.
L'Ajuntament de l'Hospitalet ha lamentat la manca d'informació i ha dit que exigirà a l'ADIF un informe sobre la situació actual del túnel de l'AVE al tram dels barris del Gornal i de Bellvitge.
L'Hospitalet de Llobregat
L'ADIF injecta formigó en dos punts inestables del túnel de l'AVE a l'Hospitalet
Actualitzat a les 20:00 h 04/02/2009
L'ADIF ha admès que ha injectat formigó en dos punts del túnel de l'AVE a l'Hospitalet de Llobregat, però ha afegit que no hi ha cap risc i que es tracta d'una operació preventiva. Segons l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries, les revisions que s'han fet a la zona han permès localitzar aquests punts "poc compactats" que, ha remarcat, no tenen res a veure amb els esvorancs que hi van aparèixer mentre es construïa el túnel. Tot i el missatge tranquil·litzador, l'Ajuntament de l'Hospitalet ha lamentat la falta d'informació.
El director de la línia de l'AVE Madrid-Barcelona, Antonio Fernández Gil, ha explicat que les irregularitats al terreny es concentren en una zona de 30 centímetres quadrats i uns 2 metres de profunditat.
Fernández Gil ha assegurat que el problema s'ha detectat en el marc de la campanya de sondejos que s'ha fet coincidint amb el primer aniversari de l'arribada de l'AVE a Barcelona. Ha insistit, a més, que no tenen res a veure amb els greus problemes del 2007 perquè "les circumstàncies són diferents".
Els dos punts inestables són en una zona pròxima a la Gran Via i a la carretera del Mig de l'Hospitalet, llocs on s'ha injectat morter des de la superfície.
L'Ajuntament de l'Hospitalet ha lamentat la manca d'informació i ha dit que exigirà a l'ADIF un informe sobre la situació actual del túnel de l'AVE al tram dels barris del Gornal i de Bellvitge.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bitllets més flexibles
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=251818
Renfe flexibilitzarà el canvi de bitllets AVE
L'objectiu és augmentar la disponibilitat de places pels usuaris de les estacions intermèdies
JAUME APARICIO | Tarragona
El director general d'Alta Velocitat - Llarga Distància de Renfe, Abelardo Carrillo, ha anunciat aquest divendres, a la Cambra de Comerç de Tarragona, la voluntat de la companyia de facilitar els canvis de bitllets. Aquesta decisió, ha dit Carrillo, farà menys necessari la reserva de places per la tarifa "pont AVE Barcelona - Madrid" i assegurarà major disponibilitat per als usuaris de les estacions intermèdies com Camp de Tarragona i Lleida-Pirineus. A més, el director ha afegit que "no es contempla la idea d'eliminar serveis en l'estació de la ciutat de Tarragona sinó que s'adaptaran a les necessitats de mobilitat dels usuaris".
Conscient que la tarifa pont AVE (que només serveix pel trajecte entre Madrid i Barcelona) pot suposar un perjudici pels usuaris de les estacions intermèdies, Abelardo Carrillo ha explicat que l'operadora posarà en marxa en les pròximes setmanes un nou sistema que farà més flexible canviar el bitllet d'un horari a un altre i permetrà guanyar disponibilitat per a la resta de usuaris. El director general d'Alta Velocitat - Llarga Distància de Renfe, també ha apuntat que Renfe estudiarà l'actual demanda de serveis de la línia per veure si cal introduir més freqüència de trens amb parades intermèdies.
Davant el dubte de si l'estació de Tarragona perdrà serveis en benefici de la futura estació intermodal al sud de l'aeroport de Reus, Carrillo s'ha expressat de la mateixa manera que ho feia dijous el director general de Ferrocarrils, Luís de Santiago, assegurant que la nova infraestructura "no traurà potència a les que ja hi ha actualment, sinó que ampliarà les possibilitats de serveis ferroviaris". Per això, ha comentat s'ha de fer un anàlisi de la mobilitat a Tarragona per adaptar l'oferta a les necessitats reals dels usuaris. "Així -ha dit- en algunes ocasions es prioritzarà la destinació Tarragona, fent arribar als trens al centre de la ciutat, i en altres la reducció del temps de viatge".
Sobre l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona, el director general d'Alta Velocitat ha afirmat que amb una mitjana de 1.500 viatgers diaris "està lluny de ser un fracàs".
Publicat 27/03/2009 15:35h
Renfe flexibilitzarà el canvi de bitllets AVE
L'objectiu és augmentar la disponibilitat de places pels usuaris de les estacions intermèdies
JAUME APARICIO | Tarragona
El director general d'Alta Velocitat - Llarga Distància de Renfe, Abelardo Carrillo, ha anunciat aquest divendres, a la Cambra de Comerç de Tarragona, la voluntat de la companyia de facilitar els canvis de bitllets. Aquesta decisió, ha dit Carrillo, farà menys necessari la reserva de places per la tarifa "pont AVE Barcelona - Madrid" i assegurarà major disponibilitat per als usuaris de les estacions intermèdies com Camp de Tarragona i Lleida-Pirineus. A més, el director ha afegit que "no es contempla la idea d'eliminar serveis en l'estació de la ciutat de Tarragona sinó que s'adaptaran a les necessitats de mobilitat dels usuaris".
Conscient que la tarifa pont AVE (que només serveix pel trajecte entre Madrid i Barcelona) pot suposar un perjudici pels usuaris de les estacions intermèdies, Abelardo Carrillo ha explicat que l'operadora posarà en marxa en les pròximes setmanes un nou sistema que farà més flexible canviar el bitllet d'un horari a un altre i permetrà guanyar disponibilitat per a la resta de usuaris. El director general d'Alta Velocitat - Llarga Distància de Renfe, també ha apuntat que Renfe estudiarà l'actual demanda de serveis de la línia per veure si cal introduir més freqüència de trens amb parades intermèdies.
Davant el dubte de si l'estació de Tarragona perdrà serveis en benefici de la futura estació intermodal al sud de l'aeroport de Reus, Carrillo s'ha expressat de la mateixa manera que ho feia dijous el director general de Ferrocarrils, Luís de Santiago, assegurant que la nova infraestructura "no traurà potència a les que ja hi ha actualment, sinó que ampliarà les possibilitats de serveis ferroviaris". Per això, ha comentat s'ha de fer un anàlisi de la mobilitat a Tarragona per adaptar l'oferta a les necessitats reals dels usuaris. "Així -ha dit- en algunes ocasions es prioritzarà la destinació Tarragona, fent arribar als trens al centre de la ciutat, i en altres la reducció del temps de viatge".
Sobre l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona, el director general d'Alta Velocitat ha afirmat que amb una mitjana de 1.500 viatgers diaris "està lluny de ser un fracàs".
Publicat 27/03/2009 15:35h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: AVE catalunya
Hola,
De momento...
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... =&h=090327
Eso para hacer boca. Si ese dinero de esa estación se lo hubiesen gastado en una de similares características en la actual de Sant Vicenç de Calders y aledaños, se habría hecho mucho bien a la red convencional y nos habríamos evitado gastarnos 2 ó 3 veces el dinero en lo mismo.
Al final las baraturas salen muy caras.
Saludos,
Sergio
Yo tampoco estoy por la desmantelación de la línea de alta velocidad, pero no me jugaría nada a que nunca en la vida se hará una línea por la costa. Tampoco me jugaría nada a que nunca se hará algo a este respecto. Evidentemente que una infraestructura como la que va de Barcelona a Tarragona por Vilafranca no se va a desmantelar, y evidentemente que tampoco se va a construir ahora mismito una línea que vaya por el litoral... vamos, es que ni aunque empezasen ahora con los trámites y papeleos, estaría para el 2028. Pero más adelante no me jugaría yo nada contra esa idea, no la de desmantelar una en favor de la otra, pero sí con la idea de construir la otra.javi82 wrote:Val, accepto l'aposta i em jugo 100.000 euros a q al 2028 no han desmantellat la LAV entre Camp de Tarragona i Sants construint una de nova per la costa.
De momento...
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... =&h=090327
Eso para hacer boca. Si ese dinero de esa estación se lo hubiesen gastado en una de similares características en la actual de Sant Vicenç de Calders y aledaños, se habría hecho mucho bien a la red convencional y nos habríamos evitado gastarnos 2 ó 3 veces el dinero en lo mismo.
Al final las baraturas salen muy caras.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: AVE catalunya
No entenc com una cosa tant lògica i de sentit comú entre la gent de a peu i els usuaris habituals d'aquests serveis, no ho contemplin des d'un bon principi els suposats "especialistes" i fagin projectes surrealistes amb uns costos espectaculars... I després, quan ho veuen fet, els sembla una caqueta i se'n donen compte que lo del sentit comú tenie més sentit (valgui la redundància).
Tota la vida serà igual en aquest païs...
Tota la vida serà igual en aquest païs...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Primer pas
De moment, Camp ja està condemnada. El primer passet.javi82 wrote:Val, accepto l'aposta i em jugo 100.000 euros a q al 2028 no han desmantellat la LAV entre Camp de Tarragona i Sants construint una de nova per la costa.
No és que me n'alegri, ni de bon tros, però al final s'ha imposat tant la realitat sobre la barbàrie intel·lectual, que ja podem preparar els tràmits per a registrar al rècord Guinness l'estació fantasma més nova del món. No anaven a la caça de medalles, amb tanta flotamamodennaduropa? Doncs ja es poden anar penjant aquesta altra...
:andaya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: connexió de l'alta velocitat entre Barcelona i Nimes
Adif aprueba inversiones para ampliar las obras de la Línea de Alta Velocidad
La empresa Adif ha aprobado hoy una inversión de casi 28 millones de euros para reforzar el mantenimiento de diversas instalaciones y equipos del tramo de Puigverd de Lleida-Barcelona de la Línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
Según ha informado Adif a través de un comunicado, esta inversión de 27.810.527,2 euros estará destinada al mantenimiento de las instalaciones de señalización, los sistemas de seguridad, vigilancia y supervisión.
El objetivo del contrato, adjudicado a la empresa Dimetronic, es lograr un mantenimiento tanto preventivo como correctivo de las infraestructuras y asegurar su buen funcionamiento.
Por otro lado, la empresa también ha aprobado otro contrato de 9.657.940,2 euros destinado al tramo de Barcelona-Figueres de la misma línea.
En este caso la dotación económica, adjudicada a la empresa TIFSA, tiene como objetivo apoyar la dirección de obra para el control y seguimiento de los trabajos.
Las obras del tramo Barcelona-Figueras se centran en la instalación de enclavamientos electrónicos en las estaciones, apartaderos y puestos de banalización, instalaciones destinadas al cambio de vía de circulación de los trenes.
Así mismo también se pondrá en funcionamiento el nivel 2 del sistema de gestión de tráfico ferroviario ERTMS (European Rail Traffic Management System) como dispositivo de operación principal y se ampliará el sistema de control de tráfico centralizado de la línea.
La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa está cofinanciada por el Fondo de Cohesión de la Unión Europea y por ayudas financieras a proyectos de interés común en el ámbito de las Redes Transeuropeas de infraestructuras de Transporte.
Font: http://www.adn.es/local/lleida/20090424 ... iones.html
En aquest cas, si van avançant aquestes obres, a prop estarà el projecte informatiu de l'enllaç complet.
La empresa Adif ha aprobado hoy una inversión de casi 28 millones de euros para reforzar el mantenimiento de diversas instalaciones y equipos del tramo de Puigverd de Lleida-Barcelona de la Línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
Según ha informado Adif a través de un comunicado, esta inversión de 27.810.527,2 euros estará destinada al mantenimiento de las instalaciones de señalización, los sistemas de seguridad, vigilancia y supervisión.
El objetivo del contrato, adjudicado a la empresa Dimetronic, es lograr un mantenimiento tanto preventivo como correctivo de las infraestructuras y asegurar su buen funcionamiento.
Por otro lado, la empresa también ha aprobado otro contrato de 9.657.940,2 euros destinado al tramo de Barcelona-Figueres de la misma línea.
En este caso la dotación económica, adjudicada a la empresa TIFSA, tiene como objetivo apoyar la dirección de obra para el control y seguimiento de los trabajos.
Las obras del tramo Barcelona-Figueras se centran en la instalación de enclavamientos electrónicos en las estaciones, apartaderos y puestos de banalización, instalaciones destinadas al cambio de vía de circulación de los trenes.
Así mismo también se pondrá en funcionamiento el nivel 2 del sistema de gestión de tráfico ferroviario ERTMS (European Rail Traffic Management System) como dispositivo de operación principal y se ampliará el sistema de control de tráfico centralizado de la línea.
La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa está cofinanciada por el Fondo de Cohesión de la Unión Europea y por ayudas financieras a proyectos de interés común en el ámbito de las Redes Transeuropeas de infraestructuras de Transporte.
Font: http://www.adn.es/local/lleida/20090424 ... iones.html
En aquest cas, si van avançant aquestes obres, a prop estarà el projecte informatiu de l'enllaç complet.