La Paeria preveu crear una nova línia de bus i modificar-ne tres més
• Quan funcionin els ponts de Prat de la Riba i Príncep de Viana
L'ajuntament treballa en un redisseny de les línies d'autobús que preveu com a principal novetat la creació d'una de nova, que enllaçaria els barris de Balàfia i Pardinyes amb l'Arnau passant per Ronda. La Paeria ajornarà, no obstant, els canvis als recorreguts fins que s'estrenin els nous ponts de Prat de la Riba i Príncep de Viana, ja que la seua posada en marxa canviarà substancialment la dinàmica del trànsit.
Aprofitant la pròxima posada en marxa de dos importants infraestructures al centre de Lleida com els ponts de Prat de la Riba i Príncep de Viana, la Paeria preveu reorganitzar les línies d'autobús. Així, es planteja la creació d'una nova línia entre les zona d'expansió de Pardinyes i Balàfia i la dels hospitals, que passaria per passeig de Ronda. A més, també s'estudien canvis en més línies que veurien modificats els actuals recorreguts. D'una banda, es canviarà la línia L9 Hospitals, aprofitant aquestes noves vies; la de Balàfia, per reordenar el pas per la zona del mercat i Corts Catalanes, i la L7-Secà, ja que és molt probable que passi pel nou pont sobre el cobriment de les vies per Prat de la Riba en lloc de fer-ho per Sant Ruf i Alcalde Recasens.
La regidora de Mobilitat, Sara Mestres, va explicar que tots els canvis estan ara en estudi, però que ja s'ha decidit ajornar-los fins que no entrin en funcionament els dos ponts. "No tindria sentit fer aquests canvis al març, com estava previst, i després al cap d'uns mesos haver de canviar una altra vegada els recorreguts dels autobusos. Volem evitar confusions als ciutadans", va assenyalar. No es descarta que la reorganització pugui ser encara més important, ja que la Paeria vol reduir els recorreguts encavalcats amb què es troben actualment moltes línies pel centre, encara que sense que això suposi un empitjorament del servei per als veïns dels barris que volen atansar-se al centre de la ciutat. "No és fàcil fer-hi canvis, perquè tenim moltes línies amb recorreguts molt consolidats", va declarar Mestres.
La regidora va destacar que, malgrat que consideren necessaris els ajustos, el servei d'autobús de Lleida va aconseguir durant l'any passat un notable augment del nombre d'usuaris, de prop del 6 per cent respecte al 2007, cosa que el situa entre les primeres ciutats de Catalunya pel que fa a creixement de viatgers. També tenen un bon comportament els transbords, que l'any passat van ser usats per 260.861 usuaris, un 96% més que l'any anterior, quan es va estrenar aquesta millora.
Precisament, la capacitat de fer transbord sense pagar un altre bitllet és la que facilitarà la reorganització de les línies de bus, ja que permet la seua especialització i reduir els recorreguts doblats.
La línia amb més viatgers és la L2 Ronda, davant de la L5 Bordeta.
http://www.segre.com/