Jo també crec que l'estació de Vallparadís està plenament justificada; només cal veure l'altíssima demanda que té l'estació d'Universitat Autònoma per la qual es va fer fins i tot una modificació de traçat entre Sant Quirze i Bellaterra per acostar-s'hi. Crec que Vallparadís serà una de les estacions amb més volum de viatgers de Terrassa.122-042-132 wrote:És curiòs, ara qüestioneu l'estació UPC-Vallparadis, pels traçats en curva que provoca al seu pas per Terrassa. Crec que per la seva ubicació serà una de les més importants (caldrà veure els passatgers estimats), la seva situació en un dels centres neuràlgics de Terrassa (Mútua de Terrassa - gran centre hospitalari per tota la comarca, Escola d'Enginyers-Universitat Politècnica, Parc de Vallparadis (el gran parc i centre de lleure de Terrassa), i el conjunt monumental de La Cartoixa i les esglèsies romàniques; tot aixó justifica amb excreix la ubicació d'aquesta estació. Ben cordialment.
Perllongament d'FGC a Terrassa
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Traçat qüestionable
Més que la pròpia estació de Vallparadís, el que qüestiono és el traçat que finalment s'ha triat. Si no recordo malament, es va optar per aquesta variant marcadament sinuosa en detriment d'una de més recta a causa de les protestes veïnals causades pel pas del túnel pel centre històric.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Traçat qüestionable
Justament, no s'ha fet cas dels veïns perquè el que reclamaven era un nou traçat des de l'entrada de Terrassa fins a l'estació de Vallparadís en línia recta, cosa que provocaria l'eliminació de l'actual estació de Terrassa-Rambla i deixar sense servei el centre de la ciutat. És a dir, per a que el tren no passés per sota de les seves cases, que passés per sota de les dels altres.Guigui wrote:Més que la pròpia estació de Vallparadís, el que qüestiono és el traçat que finalment s'ha triat. Si no recordo malament, es va optar per aquesta variant marcadament sinuosa en detriment d'una de més recta a causa de les protestes veïnals causades pel pas del túnel pel centre històric.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Jo, l' estació que no m'ha quedat clara de construïr, es el Projecte de la Estació de la Porta Sud.Guigui wrote:És a dir, uns 15-20 km/h menys que en túnel recte, oi? Jo no sé si l'estació d'UPC-Vallparadís era imperiosament necessària (coneixent una mica la zona, diria més aviat que no), però queda clar que el traçat podria ser força millor. Sí, ja sé que bona part es deu als temors a esfondraments al centre, però una gestió correcte d'altres casos i una mica més de caràcter per part dels polítics per imposar criteris tècnics per damunt d'impressions de gent que no hi entén, haurien propiciat una solució molt més sensata i qui sap si barata.ferroviario_catalan wrote:40 km/h
Per cert, jo mai questionaré l' estació de Vallparadís, és una estació amb una bona planificació i demanda,
Pros:
-Fa turisme del circuit de Terrassa (Club Ferroviari) Entre altres...
-Afegeix una Altra estació amb Proxmitats als Hospitals al Metro del Vallés.
-La Alta demanda de la Universitat la pot conectar amb la UAB Amb només un Transbord.
-Aumentará el número d' Aparcaments...
Contres:
-S' han carregat Durant més de 5 Anys tot un bon tros de parc...
-Restriccions a la Rambla...
-Altres Problemes...
Si algú vol afegir una altra cosa, és lliure de dirlo.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
La prolongació de Terrassa, si no hi ha entrebancs, es preveu que entri en servei el 2011.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
El tema de calendari espero que tot concordi perquè si han de posar en servei el perllongament de Terrassa sense tenir més trens no sé pas com s'ho faran. I no vull ni imaginar-me les aglomeracions que poden haver-hi als combois si en una primera fase mantenen els intervals de pas base d'un tren cada 12 minuts. Clar que amb el material que actualment tenen ni això podrien fer crec. Que tornin les granotes de Cuba i les posin a fer S5!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Home, aixó de les granotes ja m'agradaria, ja, però em sembla que les de Cuba....., tinc varies fotogràfies de l'estat actual de les granotes, i pobretes, com estan. Ben cordialment
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.elpunt.cat/cerdanyoladelvall ... epera.html
La Generalitat descarta que el ramal del metro de Terrassa arribi a Matadepera
El president de FGC va qüestionar la rendibilitat més enllà de les capitals, però es manté l'aposta per Castellar
10/03/09 02:00 - Sabadell - EMILI AGULLÓ
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va considerar ahir «prou contrastada» la conveniència que el ramal del metro de Sabadell arribi a Castellar del Vallès, però en canvi va considerar «una altra cosa» el cas de Matadepera, on la Generalitat potser es decantaria per una línia de bus o tramvia. Villalante responia el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, que fa un mes va qüestionar la rendibilitat d'allargar les línies més enllà de les dues cocapitals, i fins i tot de l'orbital ferroviària. Diversos alcaldes i institucions econòmiques, com ara la Cecot i les cambres de Sabadell i Terrassa han apostat per les obres.
Torres indicava fa un mes que «si en un futur s'han d'allargar més les línies [de Sabadell i Terrassa] o unir les unes amb les altres, s'hauria d'optar per fer-ho amb bus o tramvia». Però ahir Villalante va recordar que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) està redactant l'estudi informatiu de l'enllaç ferroviari fins a Castellar, que provocarà alguns canvis en el projecte del futur metro de Sabadell, i que «ell [Torres] ho sap». El director de Transport Terrestre va afegir-hi que «només cal mirar l'ocupació dels busos i la congestió de la carretera». Però, en canvi, sí que va admetre que a Matadepera «potser seria més adient un sistema de transport públic diferent» del ferroviari.
Les paraules del president de FGC –que també va posar en qüestió la necessitat de construir l'orbital ferroviària entre Vilanova, Terrassa, Sabadell i Mataró– van sorprendre diversos alcaldes consultats per aquest diari. Alguns es van estimar més no entrar en un intercanvi de declaracions, però tant el terrassenc Pere Navarro com el castellarenc Ignasi Giménez van refermar la seva aposta pel transport ferroviari. L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, en canvi, es va mostrar «radicalment a favor de l'orbital i els FGC» més enllà de Sabadell i Terrassa, «unes obres que haurien d'haver estat fetes molt abans» i que «probablement des del despatx d'un gestor no semblen tan necessàries, però sí que ho són des de la realitat del carrer». L'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, partidària també que el metro arribi al seu municipi, va opinar que «a la llarga veuran que és necessari i molt més pràctic que qualsevol bus o tramvia». Però va admetre que la sola arribada dels FGC al barri de Can Roca de Terrassa ja serà un «avantatge» per als veïns de Matadepera.
Cecot i les cambres, a favor del tren
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, la de Sabadell i la patronal Cecot aposten pel transport ferroviari, ja que encara que Matadepera i Castellar siguin poblacions petites, la majoria d'habitants fan servir el cotxe per anar a Terrassa, Sabadell o Barcelona. Per Josep Prats, gerent de la Cambra de Terrassa, la línia actual entre Terrassa i Matadepera és insuficient, tot i que el reforç de freqüències podria ser una solució transitòria. El secretari general de Cecot, David Garrofé, també veuria bé estudiar el perllongament a Matadepera «d'aquí a cinc anys». Pel vocal de Transports de la Cambra de Sabadell, Pere Jordi Puig, és «necessari que els nuclis més importants de la comarca en un entorn tan dens estiguin connectats amb ferrocarril».
L'orbital, una possibilitat
L'orbital ferroviària és un projecte a llarg termini, però que també provoca el consens d'alcaldes, agents econòmics i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). Les enquestes de mobilitat reflecteixen una demanda poc concreta, però existent i a l'alça. Recorden també que ara moltes ofertes de treball es desestimen per la impossibilitat de desplaçament entre municipis de l'arc metropolità, i si hi hagués la línia creixeria la demanda.
La Generalitat descarta que el ramal del metro de Terrassa arribi a Matadepera
El president de FGC va qüestionar la rendibilitat més enllà de les capitals, però es manté l'aposta per Castellar
10/03/09 02:00 - Sabadell - EMILI AGULLÓ
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va considerar ahir «prou contrastada» la conveniència que el ramal del metro de Sabadell arribi a Castellar del Vallès, però en canvi va considerar «una altra cosa» el cas de Matadepera, on la Generalitat potser es decantaria per una línia de bus o tramvia. Villalante responia el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, que fa un mes va qüestionar la rendibilitat d'allargar les línies més enllà de les dues cocapitals, i fins i tot de l'orbital ferroviària. Diversos alcaldes i institucions econòmiques, com ara la Cecot i les cambres de Sabadell i Terrassa han apostat per les obres.
Torres indicava fa un mes que «si en un futur s'han d'allargar més les línies [de Sabadell i Terrassa] o unir les unes amb les altres, s'hauria d'optar per fer-ho amb bus o tramvia». Però ahir Villalante va recordar que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) està redactant l'estudi informatiu de l'enllaç ferroviari fins a Castellar, que provocarà alguns canvis en el projecte del futur metro de Sabadell, i que «ell [Torres] ho sap». El director de Transport Terrestre va afegir-hi que «només cal mirar l'ocupació dels busos i la congestió de la carretera». Però, en canvi, sí que va admetre que a Matadepera «potser seria més adient un sistema de transport públic diferent» del ferroviari.
Les paraules del president de FGC –que també va posar en qüestió la necessitat de construir l'orbital ferroviària entre Vilanova, Terrassa, Sabadell i Mataró– van sorprendre diversos alcaldes consultats per aquest diari. Alguns es van estimar més no entrar en un intercanvi de declaracions, però tant el terrassenc Pere Navarro com el castellarenc Ignasi Giménez van refermar la seva aposta pel transport ferroviari. L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, en canvi, es va mostrar «radicalment a favor de l'orbital i els FGC» més enllà de Sabadell i Terrassa, «unes obres que haurien d'haver estat fetes molt abans» i que «probablement des del despatx d'un gestor no semblen tan necessàries, però sí que ho són des de la realitat del carrer». L'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, partidària també que el metro arribi al seu municipi, va opinar que «a la llarga veuran que és necessari i molt més pràctic que qualsevol bus o tramvia». Però va admetre que la sola arribada dels FGC al barri de Can Roca de Terrassa ja serà un «avantatge» per als veïns de Matadepera.
Cecot i les cambres, a favor del tren
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, la de Sabadell i la patronal Cecot aposten pel transport ferroviari, ja que encara que Matadepera i Castellar siguin poblacions petites, la majoria d'habitants fan servir el cotxe per anar a Terrassa, Sabadell o Barcelona. Per Josep Prats, gerent de la Cambra de Terrassa, la línia actual entre Terrassa i Matadepera és insuficient, tot i que el reforç de freqüències podria ser una solució transitòria. El secretari general de Cecot, David Garrofé, també veuria bé estudiar el perllongament a Matadepera «d'aquí a cinc anys». Pel vocal de Transports de la Cambra de Sabadell, Pere Jordi Puig, és «necessari que els nuclis més importants de la comarca en un entorn tan dens estiguin connectats amb ferrocarril».
L'orbital, una possibilitat
L'orbital ferroviària és un projecte a llarg termini, però que també provoca el consens d'alcaldes, agents econòmics i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). Les enquestes de mobilitat reflecteixen una demanda poc concreta, però existent i a l'alça. Recorden també que ara moltes ofertes de treball es desestimen per la impossibilitat de desplaçament entre municipis de l'arc metropolità, i si hi hagués la línia creixeria la demanda.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mania
Jo no entenc l'afany que tenen alguns "gestors" de penjar una línia de tramvia a una de tren existent com si es tractés d'una llufa dels Innocents. Potser se'ls faria veure més bé si se'ls expliqués que, allí on van en cotxe oficial, l'haurien de deixar en un determinat punt de la carretera per canviar-se a un Smart.
Els calaria la idea, aleshores?
Els calaria la idea, aleshores?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
o un "cotxe" d'aquells que es condueixen sense carnet
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Doncs per fi veig una mica de seny al DPTOP...
Matadepera és un municipi petit amb un urbanisme molt dispers, i sense cap activitat econòmica pràcticament. Amb un servei decent d'autobusos a Terrassa i Sabadell n'hi hauria més que prou, combinat amb el fet que part dels Matadeperencs deixin el cotxe a l'estació corresponent a Terrassa. Per exemple, jo posaria un autobús cada 20 minuts de Matadepera a Terrassa i cada 30 de Matadepera a Sabadell.
El cas de Castellar és ben diferent: si bé l'urbanisme que tenim és una autèntica porqueria, ja tenim per el capbaix unes 4 vegades més població que Matadepera, igualment tenim 3 polígons industrials potents (si bé ara amb la crisi ja no) i una carretera ultracol·lapsada a les hores punta que no pot més i La Vallesana que fa el que pot a les hores punta per absorbir la gran quantitat de viatgers que transporta.
Els hi ha costat al DPTOP admetre que cal el tren a Castellar, però más vale tarde que nunca.
Matadepera és un municipi petit amb un urbanisme molt dispers, i sense cap activitat econòmica pràcticament. Amb un servei decent d'autobusos a Terrassa i Sabadell n'hi hauria més que prou, combinat amb el fet que part dels Matadeperencs deixin el cotxe a l'estació corresponent a Terrassa. Per exemple, jo posaria un autobús cada 20 minuts de Matadepera a Terrassa i cada 30 de Matadepera a Sabadell.
El cas de Castellar és ben diferent: si bé l'urbanisme que tenim és una autèntica porqueria, ja tenim per el capbaix unes 4 vegades més població que Matadepera, igualment tenim 3 polígons industrials potents (si bé ara amb la crisi ja no) i una carretera ultracol·lapsada a les hores punta que no pot més i La Vallesana que fa el que pot a les hores punta per absorbir la gran quantitat de viatgers que transporta.
Els hi ha costat al DPTOP admetre que cal el tren a Castellar, però más vale tarde que nunca.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.elpunt.cat/cerdanyoladelvall ... radis.html
Acaben les obres de l'estructura de la nova estació dels FGC de Vallparadís
1/05/09 02:00 - Terrassa - EL PUNT
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha finalitzat les obres de l'estructura de la nova estació de FGC d'UPC-Vallparadís, a Terrassa, corresponent al perllongament en marxa de la línia del Vallès a la ciutat. Això ha permès reurbanitzar els terrenys a l'entorn de la plaça dels Drets Humans, de l'avinguda de Jacquard i de Salmerón, sota dels quals se situa aquesta estació i un aparcament subterrani annex. En aquest sentit, l'acabament de la part principal dels treballs en superfície de l'obra (la reurbanització de plaça, carrers i voreres), ha permès eliminar les restriccions al trànsit a l'avinguda de Jacquard, que afectaven un tram de prop de 80 metres entre el carrer de la Igualtat i la casa Baumann, s'ha reobert el carrer Igualtat al trànsit rodat i la plaça dels Drets Humans i la vorera oest del carrer Salmerón als vianants. Els treballs de construcció de l'obra civil de l'estació d'UPC-Vallparadís, de 3.200 m² de superfície, s'han finalitzat, i ara resta pendent els acabats d'arquitectura, accessos i les instal·lacions, que s'adjudicaran aquest any.
Acaben les obres de l'estructura de la nova estació dels FGC de Vallparadís
1/05/09 02:00 - Terrassa - EL PUNT
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha finalitzat les obres de l'estructura de la nova estació de FGC d'UPC-Vallparadís, a Terrassa, corresponent al perllongament en marxa de la línia del Vallès a la ciutat. Això ha permès reurbanitzar els terrenys a l'entorn de la plaça dels Drets Humans, de l'avinguda de Jacquard i de Salmerón, sota dels quals se situa aquesta estació i un aparcament subterrani annex. En aquest sentit, l'acabament de la part principal dels treballs en superfície de l'obra (la reurbanització de plaça, carrers i voreres), ha permès eliminar les restriccions al trànsit a l'avinguda de Jacquard, que afectaven un tram de prop de 80 metres entre el carrer de la Igualtat i la casa Baumann, s'ha reobert el carrer Igualtat al trànsit rodat i la plaça dels Drets Humans i la vorera oest del carrer Salmerón als vianants. Els treballs de construcció de l'obra civil de l'estació d'UPC-Vallparadís, de 3.200 m² de superfície, s'han finalitzat, i ara resta pendent els acabats d'arquitectura, accessos i les instal·lacions, que s'adjudicaran aquest any.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
A punt, la tuneladora que perforarà el segon túnel del perllongament d’FGC a Terrassa
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, i l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, han visitat avui la tuneladora que en les properes setmanes iniciarà la perforació del segon túnel del perllongament de la línia d’FGC del Vallès a Terrassa, des de Can Roca fins a la Rambla d’Egara, que abasta una longitud de 3,5 quilòmetres. Aquesta màquina s’afegirà a la tuneladora que està executant des del gener el primer túnel, que anirà en paral·lel al segon, que ja ha perforat 750 metres. D’altra banda, es treballa en les tres noves estacions d’UPC-Vallparadís, Can Roca i Intercanviador Renfe. Es preveu que el nou tram, que suposa un cost de 321 MEUR, es posi en servei durant el 2011.
La segona tuneladora de Terrassa, a punt
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, acompanyat de l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, i altres representants d’administracions i entitats de la zona, ha visitat avui la tuneladora encarregada per a perforar el segon túnel del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Terrassa, que s’està posant a punt abans de la seva arrencada, prevista per a les properes setmanes.
La màquina, que es va portar a finals de març des del Canadà, s’ha introduït per peces al pou d’atac de Can Roca i s’ha muntat, durant un període d’un mes, aproximadament.
Els treballs ara se centren en la instal·lació dels últims equips, així com en les proves elèctriques i mecàniques per a comprovar el seu correcte funcionament. També s’ha completat ja el muntatge de les instal·lacions auxiliars exteriors necessàries per l’explotació de la tuneladora.
D’aquesta manera, s’estan ultimant els darrers detalls, abans de començar la perforació del segon túnel de 3,5 quilòmetres de longitud fins a l’estació actual de Terrassa-Rambla, en paral·lel al primer, que ja es troba en execució des del gener amb una altra tuneladora de les mateixes característiques portada especialment també des del Canadà.
En aquest sentit, les dues màquines presenten un diàmetre d’excavació de 6,86 metres i tenen una longitud de 120 metres, i 715 tones de pes, i s’han construït tenint en compte la geologia del terreny a perforar, amb l’objectiu de garantir el seu correcte funcionament al llarg de tot el recorregut d’acord amb la morfologia del sòl.
Dues tuneladores en paral·lel
El passat mes de gener, la primera tuneladora va iniciar els treballs de perforació del primer dels dos túnels que es construiran en paral·lel del perllongament de la línia d’FGC a la ciutat, i, de moment, ja ha perforat des del dipòsit de trens de Can Roca, 750 metres en total, de manera que ja ha passat per l’estació de Can Roca.
Els dos túnels se situen a una distància mínima de 14 metres entre eixos i màxima de 26 metres. A més, les dues tuneladores avançaran a uns metres de distància, per tal d’evitar interferències entre les dues màquines i augmentar la seguretat durant l’execució del projecte.
Es preveu que la primera tuneladora arribi a la Rambla d’Egara durant la primavera del 2010, i la segona cap a l’estiu. Un cop arribin les dues màquines a la Rambla d’Egara es desmuntaran i es traslladaran per peces pels nous túnels ja executats, fins a una sortida que s’habilitarà al sud de l’estació UPC-Vallparadís, per tal d’evitar afectacions en superfície a la Rambla d’Egara, on l’espai és més limitat.
4,5 quilòmetres i 3 estacions
El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa dotarà la ciutat d’una nova xarxa de metro que suposarà una important millora pel que fa a la mobilitat urbana i les comunicacions amb el centre de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
El projecte comprèn un nou tram de 4,5 quilòmetres en total, amb 3 noves estacions que aproparan la xarxa de ferrocarril a nuclis i barris en desenvolupament, i altres punts especialment estratègics, com ara Can Roca, el parc de Vallparadís, la UPC, el Museu Tèxtil, la Cartoixa, el conjunt monumental de Sant Pere, la Mútua o l’hospital de Sant Llàtzer.
La prolongació des de Can Roca s’inicia en línia recta i en sentit sud fins a arribar a l’estació actual de Rodalies de Terrassa (estació del nord), que es convertirà en un intercanviador. Més endavant, gira lleugerament cap a l’est, per a donar servei a l’àrea universitària de la UPC, on es construeix l’estació d’UPC-Vallparadís, i continua en sentit sud-oest, en ziga-zaga, fins a enllaçar en línia recta amb el traçat actual, a Terrassa-Rambla.
Avancen les obres a les estacions
A banda dels túnels, el DPTOP té en marxa la construcció de les tres noves estacions del nou tram. De moment, les obres es troben en el següent punt:
Ø UPC-Vallparadís: s’han enllestit els treballs de construcció de l’obra civil de l’estació, de 3.200 m2 de superfície, i s’ha reurbanitzat l’entorn de la plaça dels Drets Humans, de l’avinguda de Jacquard i de Salmeron, sota dels quals se situa aquesta estació i un aparcament subterrani annex de 304 places. Així, ja s’ha restablert la configuració original del trànsit a l’avinguda de Jacquard, fins ara afectada per aquestes obres entre el carrer de la Igualtat i la casa Baumann. Ara resta pendent els acabats d’arquitectura, accessos i les instal·lacions, que es preveu adjudicar abans d’acabar l’any.
Ø Intercanviador FGC - Rodalies: de moment, ja s’han construït tots els murs pantalla de l’estació i ha finalitzat l’excavació de la part nord del recinte. Així, es treballa en la construcció de l’estructura a mesura que avança l’excavació a cel obert de l’interior de l’estació. A més, s’ha iniciat la construcció d’un tram de les pantalles del passadís d’accés a l’estació de Rodalies. L’intercanviador d’FGC i Rodalies se situa sota el Parc del Nord i el Passeig 22 de Juliol i abasta una superfície d’uns 4.950 m2.
Ø Can Roca: ja s’ha executat tota l’estructura perimetral de l’estació, la coberta i la llosa inferior. A més, s’ha completat el buidat de terres i s’ha reurbanitzat pràcticament tot el tram de l’avinguda del Parlament afectat per les obres. Ara, es treballa en l’estructura interior, i en la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s’ubicarà en aquest punt, que disposarà en total de 264 places. L’estació, que es construeix en dues fases, sota l’avinguda del Parlament, entre l’avinguda de Béjar i el carrer de Sabadell, i abasta una superfície total d’uns 5.600 m2.
El metro de Terrassa
El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa permetrà donar servei al doble de viatgers que ara, concretament a 32.000 passatgers al dia aproximadament que podran accedir més fàcilment a la xarxa de transport públic amb el ferrocarril.
Pel que fa als terminis, les obres d’infraestructura, la col·locació de les vies, catenària, senyalització i electrificació s’acabaran cap a finals del 2010. A principis del 2011, es faran els últims acabats d’arranjament dels interiors de les estacions, per després iniciar les proves d’explotació i de circulació de trens, prèvies a la seva posada en servei. La inversió global per aquest projecte és de 321 MEUR.
A punt, la tuneladora que perforarà el segon túnel del perllongament d’FGC a Terrassa
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, i l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, han visitat avui la tuneladora que en les properes setmanes iniciarà la perforació del segon túnel del perllongament de la línia d’FGC del Vallès a Terrassa, des de Can Roca fins a la Rambla d’Egara, que abasta una longitud de 3,5 quilòmetres. Aquesta màquina s’afegirà a la tuneladora que està executant des del gener el primer túnel, que anirà en paral·lel al segon, que ja ha perforat 750 metres. D’altra banda, es treballa en les tres noves estacions d’UPC-Vallparadís, Can Roca i Intercanviador Renfe. Es preveu que el nou tram, que suposa un cost de 321 MEUR, es posi en servei durant el 2011.
La segona tuneladora de Terrassa, a punt
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, acompanyat de l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, i altres representants d’administracions i entitats de la zona, ha visitat avui la tuneladora encarregada per a perforar el segon túnel del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Terrassa, que s’està posant a punt abans de la seva arrencada, prevista per a les properes setmanes.
La màquina, que es va portar a finals de març des del Canadà, s’ha introduït per peces al pou d’atac de Can Roca i s’ha muntat, durant un període d’un mes, aproximadament.
Els treballs ara se centren en la instal·lació dels últims equips, així com en les proves elèctriques i mecàniques per a comprovar el seu correcte funcionament. També s’ha completat ja el muntatge de les instal·lacions auxiliars exteriors necessàries per l’explotació de la tuneladora.
D’aquesta manera, s’estan ultimant els darrers detalls, abans de començar la perforació del segon túnel de 3,5 quilòmetres de longitud fins a l’estació actual de Terrassa-Rambla, en paral·lel al primer, que ja es troba en execució des del gener amb una altra tuneladora de les mateixes característiques portada especialment també des del Canadà.
En aquest sentit, les dues màquines presenten un diàmetre d’excavació de 6,86 metres i tenen una longitud de 120 metres, i 715 tones de pes, i s’han construït tenint en compte la geologia del terreny a perforar, amb l’objectiu de garantir el seu correcte funcionament al llarg de tot el recorregut d’acord amb la morfologia del sòl.
Dues tuneladores en paral·lel
El passat mes de gener, la primera tuneladora va iniciar els treballs de perforació del primer dels dos túnels que es construiran en paral·lel del perllongament de la línia d’FGC a la ciutat, i, de moment, ja ha perforat des del dipòsit de trens de Can Roca, 750 metres en total, de manera que ja ha passat per l’estació de Can Roca.
Els dos túnels se situen a una distància mínima de 14 metres entre eixos i màxima de 26 metres. A més, les dues tuneladores avançaran a uns metres de distància, per tal d’evitar interferències entre les dues màquines i augmentar la seguretat durant l’execució del projecte.
Es preveu que la primera tuneladora arribi a la Rambla d’Egara durant la primavera del 2010, i la segona cap a l’estiu. Un cop arribin les dues màquines a la Rambla d’Egara es desmuntaran i es traslladaran per peces pels nous túnels ja executats, fins a una sortida que s’habilitarà al sud de l’estació UPC-Vallparadís, per tal d’evitar afectacions en superfície a la Rambla d’Egara, on l’espai és més limitat.
4,5 quilòmetres i 3 estacions
El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa dotarà la ciutat d’una nova xarxa de metro que suposarà una important millora pel que fa a la mobilitat urbana i les comunicacions amb el centre de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
El projecte comprèn un nou tram de 4,5 quilòmetres en total, amb 3 noves estacions que aproparan la xarxa de ferrocarril a nuclis i barris en desenvolupament, i altres punts especialment estratègics, com ara Can Roca, el parc de Vallparadís, la UPC, el Museu Tèxtil, la Cartoixa, el conjunt monumental de Sant Pere, la Mútua o l’hospital de Sant Llàtzer.
La prolongació des de Can Roca s’inicia en línia recta i en sentit sud fins a arribar a l’estació actual de Rodalies de Terrassa (estació del nord), que es convertirà en un intercanviador. Més endavant, gira lleugerament cap a l’est, per a donar servei a l’àrea universitària de la UPC, on es construeix l’estació d’UPC-Vallparadís, i continua en sentit sud-oest, en ziga-zaga, fins a enllaçar en línia recta amb el traçat actual, a Terrassa-Rambla.
Avancen les obres a les estacions
A banda dels túnels, el DPTOP té en marxa la construcció de les tres noves estacions del nou tram. De moment, les obres es troben en el següent punt:
Ø UPC-Vallparadís: s’han enllestit els treballs de construcció de l’obra civil de l’estació, de 3.200 m2 de superfície, i s’ha reurbanitzat l’entorn de la plaça dels Drets Humans, de l’avinguda de Jacquard i de Salmeron, sota dels quals se situa aquesta estació i un aparcament subterrani annex de 304 places. Així, ja s’ha restablert la configuració original del trànsit a l’avinguda de Jacquard, fins ara afectada per aquestes obres entre el carrer de la Igualtat i la casa Baumann. Ara resta pendent els acabats d’arquitectura, accessos i les instal·lacions, que es preveu adjudicar abans d’acabar l’any.
Ø Intercanviador FGC - Rodalies: de moment, ja s’han construït tots els murs pantalla de l’estació i ha finalitzat l’excavació de la part nord del recinte. Així, es treballa en la construcció de l’estructura a mesura que avança l’excavació a cel obert de l’interior de l’estació. A més, s’ha iniciat la construcció d’un tram de les pantalles del passadís d’accés a l’estació de Rodalies. L’intercanviador d’FGC i Rodalies se situa sota el Parc del Nord i el Passeig 22 de Juliol i abasta una superfície d’uns 4.950 m2.
Ø Can Roca: ja s’ha executat tota l’estructura perimetral de l’estació, la coberta i la llosa inferior. A més, s’ha completat el buidat de terres i s’ha reurbanitzat pràcticament tot el tram de l’avinguda del Parlament afectat per les obres. Ara, es treballa en l’estructura interior, i en la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s’ubicarà en aquest punt, que disposarà en total de 264 places. L’estació, que es construeix en dues fases, sota l’avinguda del Parlament, entre l’avinguda de Béjar i el carrer de Sabadell, i abasta una superfície total d’uns 5.600 m2.
El metro de Terrassa
El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa permetrà donar servei al doble de viatgers que ara, concretament a 32.000 passatgers al dia aproximadament que podran accedir més fàcilment a la xarxa de transport públic amb el ferrocarril.
Pel que fa als terminis, les obres d’infraestructura, la col·locació de les vies, catenària, senyalització i electrificació s’acabaran cap a finals del 2010. A principis del 2011, es faran els últims acabats d’arranjament dels interiors de les estacions, per després iniciar les proves d’explotació i de circulació de trens, prèvies a la seva posada en servei. La inversió global per aquest projecte és de 321 MEUR.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Crec que està bé el fet de que Terrassa, al ser una de les ciutats amb més població de Catalunya tindrà aquesta comunicació tan bona, amb relativament poc temps. Encara que, perquè l'aprofiti millor, podria fer alguna línia que creués Terrassa, per exemple, d'Est amb Oest, amb comunicació amb FGC-Renfe, com una espècie de metro de Balmes.
De la comunicació amb Castellar del Vallès, crec que seria molt útil envers un alt precentatge de població amb insuficient quantitat de transport públic. Ara, potser seria bo aprofitar per, un cop (si és que es fa) construït o en execució aquesta ampliació, fer-ne una altra cap a Caldes de Montbuí de cara a una millor comunicació amb el Vallès. Amb parades intermitges a Sentmenat.
I dic jo: Si hi ha un tros d'ampliació quasibé fet, no el podrien inaugurar ara enlloc d'esperar fins el 2011, a que s'acabi l'altre tros?
De la comunicació amb Castellar del Vallès, crec que seria molt útil envers un alt precentatge de població amb insuficient quantitat de transport públic. Ara, potser seria bo aprofitar per, un cop (si és que es fa) construït o en execució aquesta ampliació, fer-ne una altra cap a Caldes de Montbuí de cara a una millor comunicació amb el Vallès. Amb parades intermitges a Sentmenat.
I dic jo: Si hi ha un tros d'ampliació quasibé fet, no el podrien inaugurar ara enlloc d'esperar fins el 2011, a que s'acabi l'altre tros?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
L'únic que està fet és un dels dos túnels de via única des de la cua de maniobres de Can Roca fins uns 400-500 metres al sud de l'estació de Can Roca... poc podran inaugurar amb això.BB9200 wrote:I dic jo: Si hi ha un tros d'ampliació quasibé fet, no el podrien inaugurar ara enlloc d'esperar fins el 2011, a que s'acabi l'altre tros?
En quant a l'ampliació des de Terrassa, si de cas seria cap a Matadepera i no cap a Castellar. L'ampliació cap a Castellar tindria més sentit des de Sabadell (està en projecte) ja que quasi tota la relació de Castellar és amb Sabadell.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Crec que, encara que sigui una estació, perquè no aprofitar-ho, encara que seria poc tros? Crec jo, vaja.metring wrote:Ø Can Roca: ja s’ha executat tota l’estructura perimetral de l’estació, la coberta i la llosa inferior. A més, s’ha completat el buidat de terres i s’ha reurbanitzat pràcticament tot el tram de l’avinguda del Parlament afectat per les obres. Ara, es treballa en l’estructura interior, i en la construcció de les 5 plantes i les rampes del futur aparcament que s’ubicarà en aquest punt, que disposarà en total de 264 places. L’estació, que es construeix en dues fases, sota l’avinguda del Parlament, entre l’avinguda de Béjar i el carrer de Sabadell, i abasta una superfície total d’uns 5.600 m2.
Ho sento, m'havia oblidat de dir en aquest cas des de Sabadell, molt millor que no donar la volta des de Terrassa .victorcasta wrote:En quant a l'ampliació des de Terrassa, si de cas seria cap a Matadepera i no cap a Castellar. L'ampliació cap a Castellar tindria més sentit des de Sabadell (està en projecte) ja que quasi tota la relació de Castellar és amb Sabadell.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
És que seria inaugurar només l'estació de Can Roca... perquè encara no hi ha túnel fet que la connecti amb la següent...BB9200 wrote:Crec que, encara que sigui una estació, perquè no aprofitar-ho, encara que seria poc tros? Crec jo, vaja.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Sempre tenint en compte on es fa l'ampliació. Can Roca queda al costat mateix d'una gran multitud d'empreses, no cal dir que una connexió cap allà seria molt eficient, ara per ara. Queda al costat d'un dels polígons industrials més importants de Sabadell. Sempre és millor una estació que zero, excepte si el territori on abasteix queda al bell mig del no-res.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
BB9200 wrote:Sempre tenint en compte on es fa l'ampliació. Can Roca queda al costat mateix d'una gran multitud d'empreses, no cal dir que una connexió cap allà seria molt eficient, ara per ara. Queda al costat d'un dels polígons industrials més importants de Sabadell. Sempre és millor una estació que zero, excepte si el territori on abasteix queda al bell mig del no-res.
Com no vulguis posar un tren que vagi d'una punta de l'estació de Can Roca a l'altra punta de la mateixa estació....
L'estació de Can Roca està connectada.... amb res! S'ha començat a túnelar des d'on diu "Dipòsit de trens" i no deuen haver arribat ni a on diu "Sortida d'emergència" poc després de la pròpia estació de Can Roca...
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Ho sento, parlava com si Can Roca sigués després de l'actual estació de Terrassa-Rambla, quanta ignorància... .
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/