Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re:

Post by ferroviario_catalan »

Ecomobisostrans wrote:Els horaris no els han canviat, oi? Es a dir, que molt renovar la via però el tren va igual de poc a poc que sempre. Es com la Manresa-Lleida, l'altre dia vaig anar de Manresa a Calaf i tornar i el tren s'estava parat 5 o 6 minuts a cada parada.
Es que renfe se ha buelto solidaria con los fumadores, y así les permite fumar un cigarrito en cada estación para aliviar el mono :riure :riure
Hablando serio, es muy triste...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
tren250

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by tren250 »

És una qüestió d'encreuaments, i cal recordar que encara falta un tall, de la Molina fins a latour, evidentment ara més ràpid no pot anar.
I perquè encara no s'han canviat les limitacions de velocitat en el últim traçat de la renovació. Quan ho facin, hi haurà una mínima millora dels temps de viatge.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Cal destacar que l'SNCF tanca la línia entre La Tor i Tarascon uns tres mesos a partir de març. L'estació de La Tor té bastants mercaderies de carrils estacionats.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
David
N4
N4
Posts: 59
Joined: Thursday 12/01/2006 17:01

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by David »

Hola companys,

Dilluns vaig tornar de Toulouse, via Latour-de-Carol, amb el tren que sort de la capital de l'Alta Garona a les 14h50. Puc confirmar que es veia molt moviment d'obres al llarg de la part alta del recorregut. Així doncs, hi havien vagons amb travesses a Tarascon-sur-Ariège, Ax-les-Thermes ( aquí fins i tot hi havia una locomotora dièsel fent maniobres amb aquestes vagons ), i Latour.

No sé si degut a aquestes futures obres o no, el tren va anar acumulant retrassos a cada estació ( Tarascon, Les Cabannes..etc ) Segons vaig sentir de l'interventor, hi havia problemes amb els blocatges... Així, d'Ax les Thermes fins a Mérens-les-Vals vem circular a marxa lenta i ATENCIÓ, vaig veure una senyal que no havia vist mai: una bengala vermella cremant ( i fent molta fumera ) col·locada sobre un pal es va encendre poc abans d'arribar. El tren es va aturar uns cinc minuts davant la bengala i després vem prosseguir... Sabeu de quina senyalització es tracta? La veritat és que feia una mica de respecte: de nit, en ple bosc, amb olor a fósfor; i l'interventor i el maquinista una mica nerviosos...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Quina soooooort!!!!!! Una bengala "!!!!!!!!!!!!!!

Parada immediata del tren !!!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
wertymetrotren
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by wertymetrotren »

una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

wertymetrotren wrote:una pregunta perque van treure els md de vic a la tour de carol no anaven mes rapids que els trens de rodalies abans es trigava dos hores i mitja ara es triga tres hores i mitja
No. Es tarda el mateix que abans, potser menys.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Recordeu que sembla que d'aquí un temps se zonificarà Catalunya i per tant no us estrany pas que la Tor de Querol sigui zona 16 de Barcelona, amb permís de la prefectura i de París.

El debat en aquesta línia no és si és rodalies o Media Distancia. No!

El bon debat és:

- un cop es poden fer creuaments a Planoles i La Molina de forma telecomandada, per què no afegim alguns trens suplementaris en dies de màxima afluència?

- per què no ampliem els Ripoll cap a Ribes de Freser en cap de setmana i divendres per tal de donar cobertura al cremallera i als seus nombrosos problemes d'aparcament, potser el principal problema no resolt de la línia de grans pendents del Ripollès ???

- per què no facilitem el trànsit internacional de viatgers recuperant els bitllets internacionals combinats amb l'SNCF? No podem fer uns transboradaments dignes en temps i qualitat?

-l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....

- per què no millorem conjuntament amb l'SNCF les connexions amb el tren groc francès almenys en temporada alta, atenent que una bona part dels seus visitants potencials són sudcatalans? Nota: si l'hospital de Puigcerdà és transfronterer i sembla que funciona bé, no podem coordinar els dos territoris ferroviaris?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Ferry1ac1 »

liniadelRipollés wrote: -l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Simplement volia dir que l'estació de La Tor ha perdut el bar, l'hostal, ja veurem el quiosc....fer una espera allà és no tenir cap servei a la vora.

Ferry1ac1 wrote:
liniadelRipollés wrote: -l'estació de la Tor de Querol és una equivocació actualment. Cal fer arribar els trens francesos també a Puigcerdà i que ambdues estacions (La Tor i Puigcerdà) siguin considerades estacions d'enllaç transfronteres. Nota: a Puigcerdà tens cantina, quiosc, hostal, taxi....
Aviam què diem de Puigcerdà que encara s'enfadarà algú! Què vol dir que tens cantina, quiosc, hostal, taxi.... Puigcerdà és un poble gran o una ciutat petita i té de tot! Això si, val la pena que els trens francesos hi arribin? Si la renfe fa la seva feina ja n'hi haurà prou! Total pel trànsit que hi ha...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Puigcerdà vs. La Tor

Post by Guigui »

Puigcerdà té, des d'un punt de vista logístic, tots els avantatges respecte a La Tor excepte un: l'enllaç amb el tren groc. Ara bé, pensem-hi: realment hi ha un gran potencial de demanda per a trajectes entre Puigcerdà i la banda francesa? És una simple pregunta, car no disposo de prou dades que em permetin d'afirmar-ho amb rotunditat. Però cas de que la demanda no fos gran i, per tant, no hi hagués necessitat d'allargar els serveis Tolosa-La Tor fins a Puigcerdà, crec que n'hi hauria prou amb donar més servei a La Tor des de Barcelona i reforçar les connexions internacionals. Evidentment, algun o altre servei directe al dia entre Barcelona i Tolosa ja seria la repera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by victorcasta »

L'ús entre aquestes dues estacions és quasi nul. El fet que l'estació de la Tor de Querol no estigui dins d'un nucli urbà fa que no existeixin desplaçaments La Tour - Puigcerdà i viceversa. Tot i així, crec que seria bo que els trens francesos haurien d'arribar a Puigcerdà. Si venim de la banda catalana, està bé que ens pugui deixar a La Tor per poder enllaçar amb el Tren Groc. Però si vinguessim de la banda francesa, estaria bé que hom pogués arribar fins a Puigcerdà que és el municipi més important i amb més serveis de tota la zona.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà

Post by UT440_132M »

http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o

CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll

El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.

Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.

La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY

És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi? :evil:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Ho sento: no sóc favorable als semidirectes en aquesta línia més amunt de Vic, excepte per als baixadors de La Farga i Borgonyà. Crec que la qüestió prioritària és disposar de via doble al nucli de rodalies-ATM per tal de fer els semidirectes aquí i guanyar una mica de temps. Aquesta línia ha de competir per frequència, preu i regularitat, atenent que no pot fer-ho en velocitat.

Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses i replantejar si és necessari fer-ho a Queixans.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Post by Sanato »

L'altra dia vaig tenir l'oportunitat (o millor dit la desgràcia) d'agafar aquesta línia de Puigcerdà a la Garriga. Consideracions vàries:
- No se per què s'han deixat la pasta en tanta reforma si els trens van igual de lents que abans
- Si ja em queda el cul quadrat per fer un viatge de 45' (és el que estic acostumat), us podeu imaginar com queda després de 2h 20' en un rodalies...
- Algú li podria explicar als de la renfe que la calefacció està per no passar fred, i no per rostir les cames dels sofrits usuaris??? Vaig acabar en màniga curta... però es que m'hauria anat millor quedar-me en calçotets
- En l'últim tren del dia (dissabte), només una unitat... a la Molina ja no cabia ni una agulla, a Ribes em va entrar complexe de sardina enllaunada, i a partir de Vic vaig experimentar un nou concepte de la densitat humana. Taules de snow, esquís, motxil·les per qualsevol lloc... :'(
A banda d'això, un viatge molt agradable... :riure

Sobre l'enllaç entre la Tor i Puigcerdà, per agafar el tren groc, surt més a compte baixar a Puigcerdà i anar caminant, creuar la frontera i agafar el trenet a la Guingueta d'Ix / Bourg Madame... per estalviar temps.

Aquesta línia fa realitat un anunci de la renfe de fa molts anys: "Cada vez que subes en el tren, empieza una aventura"... o algo així

Salut!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

liniadelRipollés wrote:Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses
Desig concedit! http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8694
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re:

Post by liniadelRipollés »

Gràcies a la Renfe per recollir els suggeriments d'en Pere i jo mateix. Recordi que vostè és un exemple del Ministeri de Foment. Els de la lletera de Tuixent bé que et recorden.... :)

Ecomobisostrans wrote:
liniadelRipollés wrote:Cal fer que tots els trens de baixada parin a Toses
Desig concedit! http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8694
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
wertymetrotren
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 11/11/2008 16:49

Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà

Post by wertymetrotren »

UT440_132M wrote:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o

CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll

El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.

Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.

La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY

És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi? :evil:
Aixo estaria molt be jo posaria tres trens civia per fer el servei de rodalies civis :ok
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà

Post by 593Dromedario »

Efectivament, la proposta no té gaire sentit, ja que els actuals serveis fins a Puigcerdà fan les parades justes; com a molt podríem treure'n Parets i/o Mollet del Vallès.
És més urgent i necessari duplicar via en bona part del traçat fins a Vic o Torelló, començant pels trams Parets-La Garriga i Centelles-Vic (recordem que a Mollet hi ha l'equivocada intenció de soterrar, i això duria el seu temps). Només amb això ja s'aconseguiria una reducció dels temps de trajecte degut als encreuaments, a més de la possibilitat d'oferir més serveis.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”